Voorspellingen Schaatsbiedspel 2019/2020

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Voorspellingen Schaatsbiedspel 2019/2020

Bericht door ChefSpijker » 29 nov 2019, 12:49

door Jordy » vr nov 15, 2019 17:06

We gaan weer van start dus tijd om de teams eens onder de loop te nemen. Voor de overwinning tip ik uiteraard gewoon weer mezelf. :D

1. Jordy
Met Sábliková en Kodaira zitten wellicht de relatief goedkoopste toppers in mijn eigen team. Daarnaast heb ik een lekker breed team met veel namen die geregeld podium kunnen rijden. Op eigenlijk elke afstand doe ik wel mee. Er zitten wel ook nog wat twijfelgevalletjes in, met name Beune die wel eens een dikke min kan zijn als ze zich nergens voor plaatst, maar ook een mooie plus kan worden mocht dat wel lukken. Als laatste moet ik toch nog even Ning benoemen, als erkend talentenscout ben ik bijzonder trost dat hij in mijn team zit en hij zou zomaar hét koopje van het spel kunnen worden.

2. Chef
Talenten binnenhalen is niet altijd even makkelijk als je weet dat ook Chef meebiedt. Hij laat zijn oog namelijk vaak op dezelfde namen als ik vallen en het is dan ook geen verrassing dat ik gecharmeerd ben van zijn team. Op zijn 3 toppers kan hij zeer zeker winst maken en iemand als Shikhova zal het ook wel weer prima doen. Al zitten er ook wel wat namen bij zoals een Wijfje waar wel eens een flinke verlies op geleden kan worden mocht zij zich niet plaatsen.

3. Paultje
Paultje sloeg in de laatste ronde meteen toe, Pedersen en Verbij zijn toch wel erg goedkoop. Ook Kramer voor 16 was lang ondenkbaar, maar het staat er nu toch echt. Ook hier een brede groep, al zit er veel net niet tussen. Mocht dat net wel worden dan gaat Paultje een leuk seizoen tegemoet, maar het zou kunnen dat hij het vooral met punten moet doen.

4. TeamVulture
TeamVulture heeft gewoon een prima team, zijn schaats(t)ers zijn niet op voorhand te duur, maar er zitten ook niet echte koopjes tussen. Uiteindelijk streept de een de ander wellicht wat weg met als resultaat dat TeamVulture naar mijn verwachten gaat strijden om netjes quite te spelen

5. Fair Play
Tja, Fair Play heeft wellicht de 2 allerbeste schaats(t)ers, maar hij heeft ook het meeste betaald. Ze zullen samen vast dusdanig veel halen dat hij niet onderaan eindigt, maar er bleef gewoon te weinig budget over om er voor de rest een winnend team bij te kopen. Nog wel een meevaller met Achtereekte, maar dan heb je het ook wel ver gehad. Al met al eindigt Fair Play verwacht ik toch gewoon netjes in de middenmoot

6. Vinnie
Normaal had ik Vinnie altijd hoger gezet, maar het zou zo maar een horror seizoen voor Vinnie kunnen worden. Kulizhnikov mist al meteen de eerste 2 wereldbekers en ook Ajdova kampt met een blessure. Ook zullen de Russen elkaar de punten afsnoepen en kunnen ze zich niet allemaal plaatsen, grote kans dus dat er ook één miskoop tussen zit.

7. Laatste man
Laatste man gaat denk ik zijn naam eer aandoen. Zijn hele team is het voor mij gewoon net niet, het zijn geen slechte namen, maar er is gewoon nét wat te veel voor betaald.

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Voorspellingen Schaatsbiedspel 2019/2020

Bericht door ChefSpijker » 29 nov 2019, 12:50

door Fair Play » vr nov 15, 2019 22:31

Normaal waag ik mij nooit aan voorspellingen.
Ik zal ook eens een duit in het zakje doen.

1. Jordy
Kodaira en Sablikova te goedkoop eruit gegaan.
Weidemann is een uitstekende aankoop en mooie vervanging van 1e plaatsen die normaal voor Sablikova waren weggelegd.
Ning zou zomaar een leuke verrassing kunnen gaan worden.
Fatkulina zal ongetwijfeld haar € 3,00 wel binnen halen.
Elke andere schaatser kan zomaar wat opleveren. Een leuk breed team.

2.Chef
Als Ter Mors ook 500 meters gaat schaatsen zal zij wel uit de kosten komen.
Daarnaast met Kachanova een mooie aankoop en traditioneel zal Nuis zijn centjes ook wel, zonder blokjes aan te raken, binnen halen.
Bosker zal wellicht de volgende keer in de A-groep mee mogen voor de 5K. Dat kan een voordeel zijn.
Verder een mooie mix sprinters en allrounders, waarvan een aantal de nodige dubbeltjes bijeen kunnen schaatsen.
Het is uitkijken naar La Rue, die op een hooglandbaan mooie dingen liet zien.

3. Fair Play
Ik durf mijzelf toch wel op het podium te zetten.
Uiteraard ben je met twee toppers goed vertegenwoordigt in de dagprijzen. Een paar leuke subtoppers die niet veel gekost hebben, zoals Achtereekte, Mulder en Ihle. Al blijft het met name bij de twee sprinters altijd afwachten of hun vorm stabiel is en zij zich kunnen meten en zij hun niveau van twee/drie jaar geleden kunnen halen.
Wat voor La Rue bij Chef geldt, geldt ook voor Irvine. Ik ben benieuwd.
Golikova en Murakami twee sprinters die een lichte winst moeten opleveren.
Nu nog de twee Italianen Malfatti en Tumolero terug in de A groep in.

4. Vinnie
Ik verwacht Kuhliznikov op tijd terug.
Shinhama en Herzog zijn de plussers in het team.
Een sprinters team, met een contingent Russische sprinters. Hopelijk zitten zij elkaar niet in de weg.
Arefeev wel benieuwd naar.
Leerdam zal niet echt doorbreken. Ik verwacht geen grote plus.
Stayer Fish een leuke goedkope aankoop.

5. Paul
Een beetje afhankelijk van Kramer. Maar Kramer zal Kramer niet zijn, als hij met de grote toernooien er weer staat. Verbij en Pedersen komen wel in de plus uit.
Verder een groot aantal schaatsers die net een plusje kunnen halen.
Maar het blijft een beetje koffie dik kijken.

6. Team Vulture
Takagi, Wust en Krol.
Een mooi trio, waarvan ik van Krol de meeste winst% verwacht.
Leuke subtoppers met Lollo, Swings en Bergsma. De laatste gaat hem zeker wat opleveren,
Ouwe Douwe doet altijd zijn best voor ca € 2,00
Anema had ik dit weekend op de 3K al meer van verwacht. Maar wie weet. Winst zal ze wel opleveren.
De rest blijft sprokkelen.

7. Laatste Man
Is ook bij mij de laatste.
Ik vraag mij bij zijn team af wat Lorentzen dit jaar gaat doen. Dit zal zijn € 4,75 niet gaan opleveren is mijn veronderstelling.
Voor Antoinette de Jong zal gelden dat ze quite zal spelen.
Dan hebben we de toppers wel gehad.
Voronina is de volgende. Daar verwacht ik ook geen plus van.
Leuke schaatsers zijn zeker Dai Dai Ntab, Visser en Yuskov. Zij moeten meer kunnen opleveren dan ze gekost hebben.
De rest is een heel klein beetje sprokkelen.

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Voorspellingen Schaatsbiedspel 2019/2020

Bericht door ChefSpijker » 29 nov 2019, 12:50

door paultje » za nov 16, 2019 16:13

hierbij miojn poging tot voorspelling

1 Jordy
Met Kodaira de goedkoopste absolute topper gekregen die veel winst gaat opleveren. Verder met Ning en Weideman twee goedkopen schaatsers die veel winst op kunnen gaan leveren. Fatkulina en Verweij zie ik ook wel behoorlijk wat winst opleveren. Verder wat Kimmen die links en rechts wel wat gaan opleveren. Sablikova en Beune zijn denk ik wel te duur maar de rest compenseert dit ruimschoots

2 Paul
Verbij gaat een flinke plus opleveren en ook Pedersen verwacht ik wel wat van. Verder Lititia, de Neeling, Otterspeer en Lalenkova verwacht ik in de plus. Kramer en Trofimov lijken in de min te gaan maar mijn Aziaten verwacht ik wel wat van. Njatun en Goetz verwacht ik ook in plus.

3 chef
ter Mors en Nuis gaan flink in de plus. Kachanova en Shikova verwacht ik ook een plus van. Bosker Wijfje en Johanson kunnen ook wel eens de plus in gaan. Verder een aantal leuke aziaten en oosteuropeanen. Al met al een sterke concurrent voor mijn 2de plaats.

4 vulture.
Takagi gaat weinig winst opleveren denk ik maar wel genoeg opleveren. Met Wust, Krol, de Vries en Bergsma wel aardig wat schaatsers die op afstanden gaan scoren en mee kunnen in toernooien. Daarachter verwacht ik niet veel plusjes

5 vinnie
Herzog en kulashnikov, shinhama gaan vast de plus in maar niet heel dik. en er zullen ook wel een paar russen gaan scoren. Met Arevef een talent maaar met 6 punten ook best al een duur talent. Vraag me af of hij dat gaat halen met alle kanonnen op zijn afstanden. Leerdam lijkt mij te duur en de andere schaatsers ben ik niet van onder de indruk.

6 Fairplay
met roest en Bowe twee toppers maar ook erg dure toppers. Verwacht daar geen of nauwelijks winst op. Daarachter kan Golikova en Achtereekte nog wel wat opleveren maar dan heb je het ook wel gehad want de rest gaat de kleine getallen schrapen.

7 laatste man
lastig team om in te schatten. Antoinet, Visser en Yuskov gaan wel in de plus. LOrentzen vind ik lastig in te schatten maar denk dat hij te veel toppers op zijn afstanden tegen komt en zonder EK sprint gaat hij minder opleveren als vorig jaar. Voronina Bloemen en DaiDai gaan geen winst opleveren denk ik en de rest is erg matig.

Laatste man
Berichten: 909
Lid geworden op: 30 nov 2019, 23:18

Re: Voorspellingen Schaatsbiedspel 2019/2020

Bericht door Laatste man » 10 mar 2020, 20:34

Fijn dat jullie mij zo goed hebben ingeschat :lol: :lol: :D :D

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Voorspellingen Schaatsbiedspel 2019/2020

Bericht door Jordy » 12 mar 2020, 18:02

Hahahaha, het zal dan toch aan je naam liggen. :lol:

Zo zie je wel dat wachten op de laatste ronde niet altijd loont. Kodaira bleek toch de beste en Nuis wist met wat geluk het toch nog waar te maken, maar Pedersen en Verbij konden niet eens hun 'koopjesbedrag' waarmaken. Waarbij ik inzette op een 'horror seizoen' voor Vinnie bleken zijn toppers op tijd terug voor de beslissende momenten waar er echt geld verdient werd terwijl Paultje's toppers het stuk voor stuk lieten afweten.

Het stond natuurlijk ook wel erg dichtbij zo'n Dubreuil (meeste winst) levert dan toch het podium op terwijl ter Mors (dikste min) Chef volledig opbreekt. Hoewel een echte dikke plus bij Chef ook wel ontbrak.

Wel nummer 1, 4 en 5 goed, maar bij de rest zat ik er dus flink naast. :lol:

Plaats reactie