Chatbox Wielrennen

karper
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2020, 19:16

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door karper » 24 sep 2020, 12:19

Oke,
Misschien is het dan wel gunstiger voor mij. Daar ik een aantal jaren geleden een paar grote prijzen heb gewonnen, is het statistisch gezien niet aannemelijk dat dat snel weer gebeurt en moet ik het meer hebben van het aantal (kleine) prijzen.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Jordy » 24 sep 2020, 23:04

Wat een heerlijk deelnemersveld voor het WK tijdrijden. Ik denk dat er vooraf nog nooit zoveel kanshebbers op de titel en het podium zijn geweest. Dit zijn heerlijke wedstrijden om een lijst voor in te vullen.

Wat betreft Giro budget vind ik het ook jammer dat het gestegen is naar €25,-. Doordat het klassement ook meetelt, kan één val je de kop kosten in zo'n grote ronde en dan is €25,- toch wel een flink bedrag. Toch kan ik het niet laten om één lijst in te vullen en dan maar hopen, misschien ben ik na afloop wel heel blij met die grote prijzenpot. :lol:
Zwieler schreef:
24 sep 2020, 11:45
We hebben ook een Road To budget voor 5 euro, dus kan je daar een extra team maken.
Overigens werkt dit trucje bij mij wel goed. Omdat ik liever 2 budgetlijsten zou willen invullen, stap ik maar over op de RtA om alsnog die 2de in te kunnen vullen. ;)

karper
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2020, 19:16

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door karper » 25 sep 2020, 10:08

Jordy schreef:
24 sep 2020, 23:04

Wat betreft Giro budget vind ik het ook jammer dat het gestegen is naar €25,-. Doordat het klassement ook meetelt, kan één val je de kop kosten in zo'n grote ronde en dan is €25,- toch wel een flink bedrag.

Om bij het budgetspel in de prijzen te vallen ben je niet echt afhankelijk van de toppers. Dat vind ik juist de charme van dit spel. In mijn ploeg 1 zat Bernal, maar geen Roglic. En in mijn ploeg 2 zat geen Bernal, maar wel Roglic en ook Pinot en Viviani (beide dure missers). Toch vielen beide ploegen in de prijzen.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Plutonium » 25 sep 2020, 13:03

Wat een hoop deelnemers bij het wk tijdrijden. Zelden zoveel gezien. Dat is heel mooi.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 25 sep 2020, 13:24

Plutonium schreef:
25 sep 2020, 13:03
Wat een hoop deelnemers bij het wk tijdrijden. Zelden zoveel gezien. Dat is heel mooi.
De TDF net uitgekeerd dus de mensen hadden nog wat geld staan op hun rekening. En zodra die pot omhoog gaat, nu al meer dan 5.100 euro, dan wordt het al meteen een stuk interessanter. En ja, daar worden wij ook vrolijk van! :D

En de WK TT en de wegwedstrijd zijn wel naast de topklassiekers onze beste eendagswedstrijden.

karper
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2020, 19:16

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door karper » 25 sep 2020, 15:34

Zwieler schreef:
25 sep 2020, 13:24
Plutonium schreef:
25 sep 2020, 13:03
Wat een hoop deelnemers bij het wk tijdrijden. Zelden zoveel gezien. Dat is heel mooi.
De TDF net uitgekeerd dus de mensen hadden nog wat geld staan op hun rekening. En zodra die pot omhoog gaat, nu al meer dan 5.100 euro, dan wordt het al meteen een stuk interessanter. En ja, daar worden wij ook vrolijk van! :D

En de WK TT en de wegwedstrijd zijn wel naast de topklassiekers onze beste eendagswedstrijden.
Vergeet ook niet dat er nu een stuk minder geld wordt uitgegeven aan Horeca bezoek ed. Ik weet niet of dat voor anderen geldt, maar bij mij speelt dat wel mee. Het genot van een pilsje in de kroeg verplaatst zich nu naar een goedkoper pilsje en een extra spelletje voor de buis.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Jordy » 26 sep 2020, 11:14

karper schreef:
25 sep 2020, 10:08
Jordy schreef:
24 sep 2020, 23:04

Wat betreft Giro budget vind ik het ook jammer dat het gestegen is naar €25,-. Doordat het klassement ook meetelt, kan één val je de kop kosten in zo'n grote ronde en dan is €25,- toch wel een flink bedrag.

Om bij het budgetspel in de prijzen te vallen ben je niet echt afhankelijk van de toppers. Dat vind ik juist de charme van dit spel. In mijn ploeg 1 zat Bernal, maar geen Roglic. En in mijn ploeg 2 zat geen Bernal, maar wel Roglic en ook Pinot en Viviani (beide dure missers). Toch vielen beide ploegen in de prijzen.
Het budgetspel is inderdaad wat meer vergevingsgezind wat betreft een tegenvallende prestatie van de ene renner (zeker als die veel gekozen is zoals een Pinot) of het missen van een goede renner. Je kunt het immers nog compenseren met wat verrassingen. Zo heb ik zelf ook nog een klein prijsje gepakt ondanks Pinot dankzij Nans Peters (1% gekozen) en Mads Pedersen (4% gekozen). Al moet je toch wel een hele goede lijst hebben om in dit geval zonder bijvoorbeeld Pogacar nog in de prijzen te vallen. Ik zie dat de nummer 67 het is gelukt, maar dan spreek je ook niet over een topprijs. Het ligt er vaak ook wel aan hoeveel toppers wegvallen en hoe vaak deze gekozen waren en daarnaast of er nog weinig gekozen verrassingen waren die het meer dan waarmaken. Toch is het een flinke klap voor je team dat Bernal afstapt en had je met een normale prestatie van hem een veel hogere prijs gepakt. Terwijl bij het 15+5 dit geen probleem is, want daar krijg je gewoon een gelijkwaardige vervanger erin. Sommige kregen hier bijvoorbeeld Lopez die meteen de rit pakt.
Dat maakt de geluksfactor aan de ene kant iets groter bij het budgetspel, anderzijds denk ik ook dat de kennis juist bij de budgetspellen van het grootste belang is. Enerzijds doordat je verschillende tactieken kunt toepassen, maar anderzijds ook doordat het voor een 15+5 lijst bijvoorbeeld nooit een optie zal zijn om iemand als Nans Peters te pakken, maar bij het budgetspel kun je met een renner als hem je slag slaan. Met kennis van onbekende renners kun je dus heel ver komen bij zo'n budgetspel. Ook bij de toppers moet je nu opeens keuzes maken in plaats van gewoon alle bekende namen pakken.
Simpel gezegd het budgetspel zal altijd gewonnen worden door een kenner (met wat geluk) terwijl het 15+5 ook gewonnen kan worden door iemand die alleen naar de Tour kijkt en de bekende namen kent.
karper schreef:
25 sep 2020, 15:34
Zwieler schreef:
25 sep 2020, 13:24
Plutonium schreef:
25 sep 2020, 13:03
Wat een hoop deelnemers bij het wk tijdrijden. Zelden zoveel gezien. Dat is heel mooi.
De TDF net uitgekeerd dus de mensen hadden nog wat geld staan op hun rekening. En zodra die pot omhoog gaat, nu al meer dan 5.100 euro, dan wordt het al meteen een stuk interessanter. En ja, daar worden wij ook vrolijk van! :D

En de WK TT en de wegwedstrijd zijn wel naast de topklassiekers onze beste eendagswedstrijden.
Vergeet ook niet dat er nu een stuk minder geld wordt uitgegeven aan Horeca bezoek ed. Ik weet niet of dat voor anderen geldt, maar bij mij speelt dat wel mee. Het genot van een pilsje in de kroeg verplaatst zich nu naar een goedkoper pilsje en een extra spelletje voor de buis.
Ik weet niet of het budgettaire echt een verschil maakt. Ik kan me haast niet voorstellen dat veel mensen echt denken ik houd wat extra centen over dan kan ik nog wel een lijst extra invullen. Ik denk wel dat het vermaak voor vele van buitenshuis naar binnenshuis is verplaatst en als je dan toch voor de buis zit dan is het toch net wat spannender met een lijstje of 2 erbij. Misschien speelt de gedachte van och waarom ook niet, anders had ik het uitgegeven aan een pilsje voor sommige dan toch wel een rol.
Al denk ik dat het deelnemersveld ook echt een verschil maakte naast de positieve spiraal van meer lijsten -> hogere prijzen -> aantrekkelijker om mee te doen. Ik had makkelijk 5 lijsten kunnen invullen waarbij ik genoeg verschillen had en toch op voorhand al die lijsten een kans zou geven. Ganna leek een klasse apart in T-A, maar moest het nog maar eerst bewijzen of hij dat kon doortrekken. Dennis al jaren de beste, maar toch niet overtuigend. Van Aert geweldig in vorm, maar reed niet een heel sterk vlak stuk in de Tour. Dumoulin verrassend goed in de Tour tijdrit, zou hij er nu dan toch weer helemaal staan. Küng heerste op het EK. Thomas op de weg terug. Cavagna die toch wel heel indrukwekkend reed in de Tour. Campenaerts die net niet het talent heeft van die andere, maar zich altijd minutieus voorbereid. Het waren allemaal kanshebbers voor het podium vooraf. Dan spreek ik nog niet over Oliviera, Asgreen, Dowsett, Bevin, Bjerg, Leknessund, van Emden, Affini, Benjamin Thomas, Durbridge, Tratnik en Süttherlin. Die je bij de meeste (vlakke) tijdritten toch ook wel in of dichtbij de top 10 verwacht.

karper
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2020, 19:16

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door karper » 26 sep 2020, 11:45

@Jordy,
Ik denk eerder dat bij het budgetspel niet alleen kennis van wielrennen zelf, maar ook kennis van statistiek (gemiddelden) belangrijk is om in de prijzen te vallen.
Bij de start van de budgetspellen heb ik een paar mooie prijzen gewonnen. Niet omdat ik heel veel kennis van wielrennen heb, maar omdat ik direct in de gaten had, dat het te behalen gemiddelde (waarde/punten) van een renner belangrijk was. En dat gemiddelde kon aardig opgevijzeld worden door de te behalen punten in het Algemeen Klassement Je kan volgens mij, bijvoorbeeld beter 3 renners hebben met een waarde van elk 10 miljoen dan 1 renner met een waarde van 28 miljoen en 2 van 1 miljoen.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 26 sep 2020, 13:27

Afbeelding

Met een prijzenpot van 50.000 euro is de Road to Angliru het grootste spel in de historie van Zweeler. Spelers kunnen zich een jaar lang kwalificeren tijdens allerlei koersen en etappes om deelname af te dwingen voor het finalespel tijdens de 12e etappe van de Vuelta a España.

De winnaar verzekert zich opnieuw van 10.000 euro! Daarnaast krijgt nu de volledige top 10 een prijs van minimaal 1.000 euro. Met de WK Wegrit Heren doe je mee voor 10 euro en zijn er 10 tickets te winnen.

Dit is een kwalificatiespel van de Road to Angliru. https://nl.zweeler.com/game/cycling/Fan ... hp?ref=528

Het Worlds Road Race Men (groups) (RtA) Spel 2020 zal gaan starten op zondag 27 september 2020 om 10:00 uur.

Je mag 15 renners kiezen uit 5 verschillende groepen waarmee je zoveel mogelijk punten moet halen in het Worlds Road Race Men (groups) (RtA) Spel 2020.

Het Worlds Road Race Men (groups) (RtA) Spel kost € 10,00 per team en er zijn 10 tickets te winnen voor het eindspel van de Road to Angliru. Elk ticket geeft recht op één team in het eindspel.

De prijzenpot van de Road to Angliru is € 50.000,00 met een eerste prijs van € 10.000,00. Het minimaal te winnen bedrag is € 100,00.

Voor het eindspel van de Road to Angliru zijn in totaal 177 tickets te winnen en deze worden verdeeld in 70 kwalificatiespellen.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Jordy » 27 sep 2020, 11:14

karper schreef:
26 sep 2020, 11:45
@Jordy,
Ik denk eerder dat bij het budgetspel niet alleen kennis van wielrennen zelf, maar ook kennis van statistiek (gemiddelden) belangrijk is om in de prijzen te vallen.
Bij de start van de budgetspellen heb ik een paar mooie prijzen gewonnen. Niet omdat ik heel veel kennis van wielrennen heb, maar omdat ik direct in de gaten had, dat het te behalen gemiddelde (waarde/punten) van een renner belangrijk was. En dat gemiddelde kon aardig opgevijzeld worden door de te behalen punten in het Algemeen Klassement Je kan volgens mij, bijvoorbeeld beter 3 renners hebben met een waarde van elk 10 miljoen dan 1 renner met een waarde van 28 miljoen en 2 van 1 miljoen.
Volgens mij kan dit echt heel erg verschillen. Het klopt natuurlijk wel dat het helpt als je een beetje gevoel hebt bij gemiddelden en of een renner het kan waarmaken, maar dat is niet alles. Die renner van 28 miljoen die haalt dan misschien niet het hoogste gemiddelde, maar de absolute waarde van die punten is toch ook echt wel wat waard. Zeker als je tussen die 1/2 miljoen groep een verrassing kan vinden. Terwijl het toch ook lastig is om net die 3 van 10 miljoen te pakken die het waarmaken en als eentje tegenvalt dan ben je de winst van die andere 2 weer kwijt.
De juiste balans hiertussen vinden en de verschillende tactieken die allemaal naar de winst kunnen leiden maken voor mij de budgetspellen zoveel leuker dan de andere spellen. :D

karper
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2020, 19:16

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door karper » 27 sep 2020, 21:14

Jordy schreef:
27 sep 2020, 11:14
karper schreef:
26 sep 2020, 11:45

De juiste balans hiertussen vinden en de verschillende tactieken die allemaal naar de winst kunnen leiden maken voor mij de budgetspellen zoveel leuker dan de andere spellen. :D
Helemaal met je eens. Daarom is het juist jammer dat het spel duurder is. Het beperkt je budgettair gezien in het aantal tactieken. In de GIRO 2020 is van alles mogelijk. Neem bijvoorbeeld Ganna als hij meedoet. Op papier goed voor 3 overwinningen of moet hij teveel knechten? Het gaat echt een heel gepuzzel worden.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 28 sep 2020, 22:38

Druk, druk druk met wielrennen deze periode :D

Update 28 sep.:
De prijzen zijn verhoogd van € 800,00 naar € 812,00.

De zestiende editie van de BinckBank Tour bestaat uit vijf etappes. Met een oud vertrouwd parcours. Zo wordt er op de eerste dag gesprint in Ardooie, is er een korte tijdrit en eindigt de laatste etappe aan de voet van de Muur van Geraardsbergen.

Vaak mondt de BinckBank Tour uit in een secondenspel voor de eindzege en valt de beslissing pas op de slotdag. Topfavoriet is dit keer Mathieu van der Poel, maar dan zal hij wel af moeten rekenen met mannen als Zdenek Stybar, Philippe Gilbert en de betere tijdrijders Stefan Küng en Søren Kragh Andersen.

Het BinckBank Tour Spel 2020 zal gaan starten op dinsdag 29 september 2020 om 13:44 uur.

https://zweeler.com/game/cycling/Fantas ... php?ef=528

Je krijgt 165 miljoen euro budget om 15 renners voor de basis te kiezen en 18 miljoen euro budget om 3 reserves te kiezen. Punten worden verdiend per etappe en via het algemeen klassement. In beide gevallen gaat het om de top 20.

Als een renner niet start aan een etappe, dan neemt de eerstvolgende reserve zijn plaats in. De punten van de uitvaller blijven staan en de punten van de reserve gaan pas tellen vanaf het moment van invallen. Let op: een renner die niet op de startlijst van het spel staat bij de start van het spel, wordt niet vervangen door een reserve!

Afbeelding

Het spel kost € 5,00 per team en we starten met minimaal € 812,00 aan prijzen. De eerste prijs zal € 129,56 zijn (30 AK prijzen).

Ten slotte is er € 25,00 gereserveerd voor de beste subleagues (€ 25,00) waarmee je samen met vrienden, kennissen, familie en collega's een leuke extra prijs kunt winnen.

De BinckBank Tour heeft een geweldig deelnemersveld. Op de startlijst staan onder anderen: Mathieu van der Poel, Pascal Ackermann, Stefan Küng, Oliver Naesen, Tim Merlier, Patrick Bevin, Danny van Poppel, Yves Lampaert, Zdenek Stybar, Sep Vanmarcke, Philippe Gilbert, Edvald Boasson Hagen, Sonny Colbrelli, Iván García Cortina, Mike Teunissen, Søren Kragh Andersen, Niki Terpstra, Matteo Moschetti en Jasper Philipsen.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 28 sep 2020, 22:40

De Mur van Huy is misschien wel de meest iconische aankomst in het hedendaagse wielrennen. Ieder jaar wordt hier bepaald wie er met de zege vandoor gaat in de Waalse Pijl. Jarenlang het domein van Alejandro Valverde, maar inmiddels is kersverse wereldkampioen Julian Alaphilippe de nieuwe koning van de Mur. Zowel in 2018 als 2019 won de Fransman. Na zijn gewonnen wereldtitel neemt Alaphilippe even gas terug en laat de Waalse Pijl dit keer aan zich voorbij gaan. En dat biedt mogelijkheden voor een hele hoop andere renners.

Het La Flèche Wallonne Spel 2020 zal gaan starten op woensdag 30 september 2020 om 11:30 uur.

https://zweeler.com/game/cycling/Fantas ... hp?ref=528

Je mag 16 renners kiezen uit 5 verschillende groepen waarmee je zoveel mogelijk punten moet halen in het La Flèche Wallonne Spel 2020.

Het spel kost € 5,00 per team en we starten met minimaal € 800,00 aan prijzen. De eerste prijs zal € 127,59 zijn (30 AK prijzen).

Ten slotte is er € 25,00 gereserveerd voor de beste subleagues (€ 25,00) waarmee je samen met vrienden, kennissen, familie en collega's een leuke extra prijs kunt winnen.

Drekes2
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 dec 2019, 16:15

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Drekes2 » 30 sep 2020, 22:33

Er komt mij een beetje te veel achter elkaar, dus ik vul de Giro even niet in, wat de hoofdspellen betreft. Wel zal ik een aantal dagen met de dagspellen mee spelen, in ieder geval zeker met de tijdritten en mogelijk ook in de weekeinden. De rest zie ik nog wel. Ik ga me in ieder geval nu even meer op andere sporten zoals voetbal (waar ik meer kansen heb) concentreren.

Ik kijk altijd nog even naar het Jaarspel. Ik heb daar niet veel deelnemers aan de Giro, maar ik denk dat de toppers van nu meer mensen in de Tour hadden. Hopelijk is de kwaliteit van de Girodeelnemers genoeg om in de buurt van de 73e plek te blijven. Mijn tweede lijst staat ook in de buurt van de prijzen, dus er blijft genoeg om naar uit te kijken. Maar wie weet bieden de andere koersen een heel leuk tegenwicht. De Waalse Pijl was een heel goed voorbeeld ervan, hopelijk lukt dat bij L-B-L ook... In dit verband is het jammer dat de Amstel Gold Race niet doorgaat...

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 30 sep 2020, 23:35

Ja, wij weten ook dat er een hoop achter elkaar komt, en zijn dan ook voorzichtiger met onze beloofde prijzenpotten. Zeker ook straks met de Vuelta die na 2 weken Giro gaat starten. maar ook de klassiekers zullen een stuk lager ingezet worden.

Maar dat jij geen 1 team maakt voor de Giro, daar kan ik mij niets bij voorstellen. dat zal er toch zeker wel 1 worden, misschien een RTA... ;) :lol:

karper
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2020, 19:16

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door karper » 02 okt 2020, 18:10

Hebben jullie al een strategie mbt de RtA, mocht de Vuelta niet doorgaan? Volgend jaar misschien 2 Roads to ....?

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 02 okt 2020, 20:37

karper schreef:
02 okt 2020, 18:10
Hebben jullie al een strategie mbt de RtA, mocht de Vuelta niet doorgaan? Volgend jaar misschien 2 Roads to ....?
Dan finishen we hem inderdaad volgend jaar. Als de Vuelta niet doorgaat dan hebben we 12 tickets over, en we moeten wedstrijden hebben om de tickets aan toe te wijzen en een mooi eindspel zoeken.

We hebben niet veel nodig, dus als we op tijd weten dat de Vuelta niet doorgaat, dan zouden we de laatste tickets nog zoveel mogelijk in de Giro kunnen stoppen, en eindigen met Parijs Roubaix. Alleen als die het ook niet haalt, wordt het erg lastig. :D

En dan zou het kunnen dat er tickets gehaald kunnen worden voor het nieuwe jaar, en het oude jaar, en dan de finale bij de Omloop het volk of Strade Bianche. Zit maar wat te brainstormen nu.

Het mooie aan dit spel is dat de tickets niet weglopen, en het geld is straks al opgespaard. We zoeken dan een mooi moment om het te eindigen :D

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door ChefSpijker » 02 okt 2020, 21:27

Finale met Roubaix is sowieso geen optie. De Giro-qualifiers (die drie voor de hele ronde) en ook de voorjaarsspel-qualifier lopen door tot op de dag van Roubaix. Dus het is óf finale tijdens de Vuelta óf volgend voorjaar ergens.

Drekes2
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 dec 2019, 16:15

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Drekes2 » 02 okt 2020, 23:01

Zwieler schreef:
30 sep 2020, 23:35
Ja, wij weten ook dat er een hoop achter elkaar komt, en zijn dan ook voorzichtiger met onze beloofde prijzenpotten. Zeker ook straks met de Vuelta die na 2 weken Giro gaat starten. maar ook de klassiekers zullen een stuk lager ingezet worden.

Maar dat jij geen 1 team maakt voor de Giro, daar kan ik mij niets bij voorstellen. dat zal er toch zeker wel 1 worden, misschien een RTA... ;) :lol:
Klopt uiteindelijk wel. Er is namelijk nog een vrij spel. Omdat dat een groepenspel was, heb ik ook maar de RtA groepen gedaan. Ik verwacht er echter allemaal niet te veel van, want ik heb het even heel snel achter alle voetballijsten van vrijdag en zaterdag aan ingevuld. Ook omdat de winkansen bij het wielrennen van mij bijna NUL zijn. Ik heb gewoon niet genoeg tijd om alles uit te spitten..

Beide spellen voor de tijdrit heb ik ook ingevuld. Het is bv. ook helemaal langs me heen gegaan dat de BinckBank vandaag ook een tijdrit had, anders had ik ook meegedaan... Hoezo afwezig? Dus ook daar verwacht ik niet veel..

En tenslotte merkte ik ook nog dat ik buiten de spellen van zondag nog een tientje overhad. Heb ik dan maar in een De Meesten lijst voor het 15+5 spel gestopt in de hoop daar nog een kleine prijs mee te halen.

Drekes2
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 dec 2019, 16:15

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Drekes2 » 03 okt 2020, 23:31

Ik hang ook nog wel eens de hobbyreporter uit tijdens de Grote Rondes!

GIRO - Favoriet Ganna wint gladde, winderige tijdrit!

Allereerst wil ik even melden, dat ze bij de Giro weer voor een uniek feitje in het parcours hebben weten te zorgen. Ik kan me de vorige keer dat de eerste sprinterskans zich pas na dag ZEVEN gaat aandienen niet eens herinneren... Vandaag was er een tijdrit van 15,1 kilometer op Sicilië en die stond zowel garant voor snelheid als voor gevaar.

De snelheid werd veroorzaakt doordat het parcours veelal naar beneden was gericht en het gevaar bestond uit gladde wegen (volgens de gevallen Campenaerts lag er olie op de weg en de Colombiaan Lopez kwam in de hekken terecht, waarna hij per ambulance werd afgevoerd) en een wind, die steeds van veranderende richtingen kwam. Sommige favorieten startten vroeg en dat bleek achteraf gezien de juiste beslissing te zijn.

De richttijd werd gezet door de Portugees Almeida, die een redelijke tijd op de hotseat mocht zitten. Uiteindelijk kwam hij echter op plaats twee terecht. Toen kwam de Italiaan Ganna en die bewees waarom hij woensdag anderhalve week geleden wereldkampioen tijdrijden werd. Hij verpulverde de tijd van Almeida met 22 seconden en wordt de eerste rozetruidrager deze Giro! De enige trui die Ganna morgen niet heeft is de bergtrui. De eerste kilometer ging namelijk omhoog en de Duitser Zabel was daar het snelst doorheen gekomen, voor Sagan en Ballerini.

De Giro kent natuurlijk een topfavoriet voor de eindzege en dat is de Welshman Geraint Thomas. Hij eindigde samen met met de jonge Deen Bjerg op de gedeelde derde plaats op 23 seconden van Ganna, waardoor zijn eerste dag ook heel goed begon!

Zijn eerstvolgende concurrent is namelijk de Engelsman Simon Yates, die al 26 seconden achterstand heeft. Om over de rest maar te zwijgen. Thomas en Yates waren aan de vroege kant, de rest zal wel later gestart zijn om in de slechte windrichting te rijden. Yates hield het verschil dus ook nog beperkt, maar de rest heeft al een achterstand van over de minuut!

Morgen mogen de heuvelmannen voor het eerst aan de gang in een etappe waar het bijna altijd op en af gaat. De slotklim van 3,7 kilometer (4e categorie, gemiddeld 5,3%) gaat in de middelste 2,5 kilometer lang ruim 6 procent omhoog. Wie is de sterkste op dit muurtje?

Plaats reactie