Chatbox Wielrennen

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 25 jul 2020, 12:49

Nou wat een lap tekst weer, ik was al afgehaakt bij "aangezien".. ;-) haha.

Wij nemen uiteraard alle ideeën serieus, en soms kunnen we daar snel mee handelen, en soms duurt het even en soms doen we het ook niet. :-)

Ik weet niet wie er met het gratis AEX spel kwam, maar dat idee was snel uitgevoerd.

We zijn al echt ver met nieuwe design, en ik ben nu bezig met verzamelen van alle "nice to have" upgrades.

Overigens is een nieuwe sub league module geen nice to have maar een must have :-)

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Jordy » 26 jul 2020, 10:33

Zwieler schreef:
25 jul 2020, 12:49
Nou wat een lap tekst weer, ik was al afgehaakt bij "aangezien".. ;-) haha.
Dan heb je het nog lang volgehouden, ik dacht die scrolt door zodra die mijn naam ziet. :lol: ;)

Drekes2
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 dec 2019, 16:15

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Drekes2 » 26 jul 2020, 12:18

Ik ga zelf wat minder doen met wielrennen, want hier heb ik het idee dat ik een enorme achterstand heb met mijn ouderwetse manier van invullen zonder computerprogramma's. Tevens pluis ik het wielernieuws wat te weinig uit en bij deze sport is dat al helemaal niet goed. Ik blijft echter wel aan de periodespellen meedoen, aan alle Grote Rondes en het WK. Voor de rest kijk ik wel als ik een keer zin of vooral tijd heb.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 26 jul 2020, 13:50

Drekes2 schreef:
26 jul 2020, 12:18
Ik ga zelf wat minder doen met wielrennen, want hier heb ik het idee dat ik een enorme achterstand heb met mijn ouderwetse manier van invullen zonder computerprogramma's. Tevens pluis ik het wielernieuws wat te weinig uit en bij deze sport is dat al helemaal niet goed. Ik blijft echter wel aan de periodespellen meedoen, aan alle Grote Rondes en het WK. Voor de rest kijk ik wel als ik een keer zin of vooral tijd heb.
Zo hoort het ook te zijn, je moet de spellen pakken waar je zin in hebt als entertainment, maar als je echt serieus mee wilt doen om de prijzen, dan moet je eigenlijk wel wat tijd erin steken.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Jordy » 26 jul 2020, 14:34

Drekes2 schreef:
26 jul 2020, 12:18
Ik ga zelf wat minder doen met wielrennen, want hier heb ik het idee dat ik een enorme achterstand heb met mijn ouderwetse manier van invullen zonder computerprogramma's. Tevens pluis ik het wielernieuws wat te weinig uit en bij deze sport is dat al helemaal niet goed. Ik blijft echter wel aan de periodespellen meedoen, aan alle Grote Rondes en het WK. Voor de rest kijk ik wel als ik een keer zin of vooral tijd heb.
Ik vraag me af of dit waar is? Wielrennen lijkt me juist bij uitstek de sport waarbij de computerprogramma's je niet gaan helpen. Wielrennen is één van de weinige sporten waarbij de sterkste misschien wel vaker verliest dan wint. Het draait ook niet zomaar om de snelste tijden zoals bij het schaatsen bijvoorbeeld. Statistieken kunnen je wellicht helpen, maar er gebeurt zoveel in een wedstrijd wat je niet terug ziet in de statistieken. Die renner die een lekke band had en zich spaarde voor de volgende dag en daarom als 132ste over de streep kwam hoef je echt niet te pakken volgens de statistieken, maar als je de koers hebt gezien dan weet je wel dat dit juist degene is die je moet hebben.
Ik denk wel dat het inderdaad heel belangrijk is dat je het nieuws blijft volgen, de wedstrijden hebt gezien en de deelnemerslijsten en parcoursen goed bestudeerd hebt. Wat dat betreft is het dus wel een sport die tijd vraagt, maar mijn gevoel is dus juist dat als bij een sport de ouderwetse manier kan opboksen tegen de computers dat dit juist wielrennen is.

Overigens zal het bij mij afwachten zijn wat de eerste wedstrijden brengen, ik heb er nu weer echt zin in. Met Burgos doe ik dan ook gelijk mee, maar als ik een paar wedstrijden kansloos ben, kan dat plezier ook weer snel vergaan. :lol:

karper
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2020, 19:16

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door karper » 27 jul 2020, 09:05

Mijn opmerking, betreffende de "nieuwe" 2e periode was ook enig sinds ingegeven mbt een eerdere discussie omtrent splitsing van Klassiekerspellen en Rondes bij 1e en 2e periode. Ik kan het niet meer nagaan, maar er staat iets nog in mijn achterhoofd. Nu er in de 2e periode een groot aantal 1e categorie klassiekers zijn en ook zelfs 3 grote rondes leek mij het een uitgelezen kans om het uit te proberen.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 27 jul 2020, 20:03

En de startlijst van Burgos is definitief!! we gaan eindelijk weer starten! :D https://cyclingstartlist.com/event/VueltaaBurgos

Afbeelding

Drekes2
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 dec 2019, 16:15

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Drekes2 » 27 jul 2020, 22:11

Ik zal wel eens kijken of ik aan de Strade Bianche meedoe. Mooie koers om te kijken en er zitten voor mij dan nog niet zoveel spelletjes omheen, zodat ik me er op kan proberen te focussen...

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 31 jul 2020, 15:23

Strade Bianche is de eerste topklassieker die deze zomer wordt verreden. De koers leidt het peloton naar het historische centrum van Siena over de witte onverharde wegen van Toscane. Begin maart is het vaak frisjes met een reële kans op modder, maar nu krijgen de renners stofwolken en hitte voorgeschoteld. Nog nooit had Strade Bianche zo'n sterk veld en de lijst met kanshebbers is enorm. Topkoers gegarandeerd!

Het Strade Bianche Spel 2020 zal gaan starten op zaterdag 1 augustus 2020 om 13:45 uur.

https://zweeler.com/game/cycling/Fantas ... hp?ref=528

Je mag 18 renners kiezen uit 4 verschillende groepen waarmee je zoveel mogelijk punten moet halen in het Strade Bianche Spel 2020.

Het spel kost € 7,00 per team en we starten met minimaal € 2.000,00 aan prijzen. De eerste prijs zal € 400,00 zijn (41 AK prijzen).

Ten slotte is er € 75,00 gereserveerd voor de beste subleagues (€ 35,00, € 25,00, € 15,00) waarmee je samen met vrienden, kennissen, familie en collega's een leuke extra prijs kunt winnen.

Drekes2
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 dec 2019, 16:15

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Drekes2 » 01 aug 2020, 13:29

Ik had weinig spelletjes de afgelopen dagen, heb een aantal bronnen bekeken, veel veranderd naar aanleiding daarvan en heb nu een lijst gemaakt voor beide Strade Bianche spellen, die het hopelijk een keer net zo bevredigend gaan doen als mijn gedachte daarover nu is.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 01 aug 2020, 15:33

Drekes2 schreef:
01 aug 2020, 13:29
Ik had weinig spelletjes de afgelopen dagen, heb een aantal bronnen bekeken, veel veranderd naar aanleiding daarvan en heb nu een lijst gemaakt voor beide Strade Bianche spellen, die het hopelijk een keer net zo bevredigend gaan doen als mijn gedachte daarover nu is.
We hadden de grootste prijzenpot ooit voor de Strade met 4.104 euro, en 121 prijzen dus dat is alvast meegenomen. Prima opkomst vandaag!

Drekes2
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 dec 2019, 16:15

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Drekes2 » 01 aug 2020, 18:25

Het zal niet genoeg zijn, denk ik, met 3 van de eerste negen.

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door ChoufKet » 08 aug 2020, 23:13

Ik ben een Belg, en nochtans hoop ik dat Evenepoel stillaan zijn top bereikt heeft, anders gaan we ons vervelen de komende jaren...

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 09 aug 2020, 00:37

ChoufKet schreef:
08 aug 2020, 23:13
Ik ben een Belg, en nochtans hoop ik dat Evenepoel stillaan zijn top bereikt heeft, anders gaan we ons vervelen de komende jaren...
Geweldig wat die jongen (man) jongeman doet. Ik hou wel van dat soort aanvallende renners. Uiteraard mag hij het eerst nog bewijzen in het echte hooggebergte 3 weken lang, maar het ventje heeft een flinke motor dus die kan nu al een eind komen.

Ik ben nu al benieuwd hoeveel procent hem straks bij de meest gekozen op Giro winst zet. Dat worden er met de week meer.

Ik neem ook aan dat zijn quote op winst met de week afneemt bij de bookies. :D

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door ChoufKet » 09 aug 2020, 10:22

Zwieler schreef:
09 aug 2020, 00:37
ChoufKet schreef:
08 aug 2020, 23:13
Ik ben een Belg, en nochtans hoop ik dat Evenepoel stillaan zijn top bereikt heeft, anders gaan we ons vervelen de komende jaren...
Geweldig wat die jongen (man) jongeman doet. Ik hou wel van dat soort aanvallende renners. Uiteraard mag hij het eerst nog bewijzen in het echte hooggebergte 3 weken lang, maar het ventje heeft een flinke motor dus die kan nu al een eind komen.

Ik ben nu al benieuwd hoeveel procent hem straks bij de meest gekozen op Giro winst zet. Dat worden er met de week meer.

Ik neem ook aan dat zijn quote op winst met de week afneemt bij de bookies. :D
Ik ben verleden week gaan kijken, en hij was cofavoriet met Carapaz (rond de 4/1). Hij is nu met de klap de favoriet van de bookies geworden : ongeveer 2.6/1. Hij zal waarschijnlijk volgende week ook favoriet zijn in Lombardije...

En ja, dit jaar vraag ik mij ook af of hij al 3 weken aankan, met een laatste week bijna volledig in het hooggebergte. Maar binnen een jaar of 2 moet dat geen probleem meer zijn als hij blijft doorgroeien.

karper
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2020, 19:16

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door karper » 15 aug 2020, 11:32

Vraagje TdF;
Worden de etappe profielen nog bijgewerkt? Vergeleken met vorig jaar een stuk minder informatie.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Jordy » 15 aug 2020, 14:47

ChoufKet schreef:
08 aug 2020, 23:13
Ik ben een Belg, en nochtans hoop ik dat Evenepoel stillaan zijn top bereikt heeft, anders gaan we ons vervelen de komende jaren...
Ik zou er maar van genieten, Evenepoel zal zoals elke renner nog wel wat pech te verduren krijgen en ergens een terugval hebben. Daarnaast schat ik 'generatiegenoten' Pogacar en Bernal als pure klimmers toch nog altijd hoger in. Ook Roglic zal nog wel even meegaan, misschien kan een Vlasov of Sivakov ook nog de laatste stap zetten en er komt natuurlijk ook altijd wel weer een nieuwe naam tevoorschijn. Ik hoop wel dat ik gelijk heb, want de klimmers weten dat ze hem op achterstand moeten zetten met het oog op de tijdrit en dan kunnen we hele mooie wedstrijden krijgen.
Al moeten we ook nog maar eens zien hoe hij 3 weken verteerd. Hoe sterk iemand ook is, als je zo met je krachten smijt moet het ooit leegraken, zoals bij Simon Yates in de Giro 2018. Ik sluit niet uit dat hij zichzelf nog tegenkomt en hij toch ook slimmer zal moeten gaan rijden wil hij echt een kans maken.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 15 aug 2020, 16:00

karper schreef:
15 aug 2020, 11:32
Vraagje TdF;
Worden de etappe profielen nog bijgewerkt? Vergeleken met vorig jaar een stuk minder informatie.
yep, die komen er snel aan

Drekes2
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 dec 2019, 16:15

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Drekes2 » 15 aug 2020, 23:46

Ik geloof dat die terugslag van Evenepoel er vandaag kwam en helaas niet op sportieve gronden. Hij kan de rest van het jaar niet meer fietsen door zijn val. Ben zeer benieuwd wat hij volgend jaar kan. Als ie aardige resultaten blijft wegzetten na deze zware tegenslag, dan is het een echte topper.

Wat de Dauphiné betreft, denk ik dat INEOS hier het achterste van de tong nog niet laat zien en dat de nu al toegekende hegemonie aan Jumbo-Visma in de tour wel wat wordt overtrokken. Kruijswijk en Roglic hebben hun pech al te pakken en het is afwachten hoe zich dat ontwikkelt.

Overigens is dat wielrennen weer de enige sport waarin het vandaag niet gelukt is om ook maar enigszins te scoren.... Voor de rest 4 gedeelde eerste plaatsen en één volledige eerste plaats (4x voetbal en GP-kwalificatie).

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Jordy » 16 aug 2020, 18:35

De 'pech' van Evenepoel kwam helaas inderdaad al erg snel. Er is geen renner die aan valpartijen ontsnapt en Evenepoel is natuurlijk ook nog redelijk onervaren (laat begonnen en U23 overgeslagen) en daardoor zeker nog niet de beste stuurman. Roglic heeft dit op het begin ook gehad, waar hij toch even moest wennen aan in het peleton fietsen en daardoor voorheen nog wel eens veel krachten verspilde of bij een merkwaardige val betrokken was. Ook nu is het toch weer opvallend hoe Roglic valt.

Benieuwd naar de Tour. Ik denk inderdaad dat Ineos nog verbeterd. Nu toch ook wel de nodige mannen met blessures, het blijft afwachten hoe dit zich ontwikkeld en wie uiteindelijk allemaal überhaupt aan de start verschijnt. Na de lange break zou het wel eens een verrassende Tour kunnen worden, waar misschien toch wel wat mannen te gretig van start gaan, de vele rugblessures zijn geen toeval. Misschien is Ineos dan toch weer de verstandigste, maar we gaan het zien.

Plaats reactie