Chatbox Tennis

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Tennis

Bericht door Zwieler » 06 okt 2020, 19:38

Wij vonden dat de Playoff morgen gespeeld moest worden en niet vandaag. Omdat er geen tijd genoeg was tussen einde spel en start nieuwe spel. Uiteraard wist niemand dat de laatste wedstrijd een kwartier voor de start van de nieuwe zou eindigen. Wij moeten dan een beslissing nemen, om de spelers 15 minuten te geven om 1 of 2 teams te maken, of dat we de Playoff de volgende dag doen.

Wij hebben besloten om het de volgende dag te doen. En iedereen daar netjes over geïnformeerd. Wij vonden dit de meest eerlijke oplossing. Deze beslissing valt onder de regel: Bij alle onvoorziene omstandigheden beslist Zweeler Ltd.

Hadden we dit niet doorgeschoven en bepaalde Playoff spelers hadden nog geen team gemaakt, dan hadden die ook boos geworden. Uiteindelijk kunnen wij het nooit goed doen, er is altijd wel iemand ontevreden.

Dus morgen zal de Playoff plaatsvinden.

muilie
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 apr 2020, 11:38

Re: Chatbox Tennis

Bericht door muilie » 06 okt 2020, 20:23

Jammer!! Alleen zijn dit geen onvoorziene omstandigheden. Gisterenavond kon je al zien wat er zou gebeuren bij winst Jabeur of Collins. Dat je dit besluit, daar kan ik nog inkomen, maar stuur dan die mail gelijk na de wedstrijd Jabeur-Collinsen niet ruim 5 a 6 uur later.
Nu is speelronde 10 al ruim 1,5 wedstrijd onderweg en worden de regels ineens gewijzigd. Zoals je ziet, hadden alle drie de spelers al een of twee teams naar keuze.
Jij snapt mijn probleem niet, zeg je, maar ik snap niet waarom de regels ineens veranderen. Ik win en verlies graag op een eerlijke manier en dat is nu niet zo. Voor mij is de lol er wel af zo. Misschien dat ik na een nacht slapen en anders over denk en nog 2 teams maak, maar dit is gewoon niet leuk meer.

Drekes2
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 dec 2019, 16:15

Re: Chatbox Tennis

Bericht door Drekes2 » 06 okt 2020, 20:52

Ik zie dat ik nog iets te voorbarig ben geweest. Er is nog een team dat twee finalisten kan hebben. Bij mij kan dat er nog maar één zijn. Als Kvitova of Collins de finale haalt, Swiatek dat ook doet en één van deze drie de finale wint, ben ik derde en val ik er nog buiten.

Wat ik wel gedaan heb, is nog een extra kaartlijst gemaakt met de twee voor mij gunstige uitslagen. Die kans is niet groot, maar dan is het ook alles of nog steeds niks. Je weet het tenslotte maar nooit.
Laatst gewijzigd door Drekes2 op 06 okt 2020, 23:06, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Tennis

Bericht door Zwieler » 06 okt 2020, 21:07

muilie schreef:
06 okt 2020, 20:23
Jammer!! Alleen zijn dit geen onvoorziene omstandigheden. Gisterenavond kon je al zien wat er zou gebeuren bij winst Jabeur of Collins. Dat je dit besluit, daar kan ik nog inkomen, maar stuur dan die mail gelijk na de wedstrijd Jabeur-Collinsen niet ruim 5 a 6 uur later.
Nu is speelronde 10 al ruim 1,5 wedstrijd onderweg en worden de regels ineens gewijzigd. Zoals je ziet, hadden alle drie de spelers al een of twee teams naar keuze.
Jij snapt mijn probleem niet, zeg je, maar ik snap niet waarom de regels ineens veranderen. Ik win en verlies graag op een eerlijke manier en dat is nu niet zo. Voor mij is de lol er wel af zo. Misschien dat ik na een nacht slapen en anders over denk en nog 2 teams maak, maar dit is gewoon niet leuk meer.
Het lijkt nu alsof het persoonlijk is, maar dat is het niet. Wij konden niet in een kwartier (we zeggen een kwartier maar het was nog minder zelfs, het Playoff ticket was om 13.26 officieel, en het volgende spel startte om 13.30 uur) de mensen op tijd informeren, en dat iedereen wist dat ze vandaag ook in de Playoffs zaten. Dat is niet realistisch. Alle spelers hadden, met of zonder Playoff, vandaag toch wel een team gemaakt, alleen is het wel leuk dat je weet dat je in een Playoff zit.

En er veranderd niets aan de situatie voor jullie drie, u gaat nu gewoon morgen de Playoff doen.

muilie
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 apr 2020, 11:38

Re: Chatbox Tennis

Bericht door muilie » 06 okt 2020, 21:18

Laat maar, we komen er toch niet uit. er wordt nooit op mijn punten ingegaan. Jullie komen met een zwak argument als tijd en dat schijnt dan een reden te zijn om de altijd zo vaststaande spelregels tijdens een al gestart spel te veranderen. Succes verder.

Drekes2
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 dec 2019, 16:15

Re: Chatbox Tennis

Bericht door Drekes2 » 07 okt 2020, 17:43

Het blijft in elk geval spannend tot de laatste dag. Podoroska of Swiatek haalt de finale. Maar Kenin of Kvitova ook. Ik heb beide laatstgenoemde.

Wel is het zo, dat de anderen een verschillende combinatie hebben. Podoroska-Kenin en Swiatek-Kvitova. Ze zouden dus al morgen af kunnen vallen, als de overwinningen precies goed lopen. Want dan kan het zijn dat ze ook nog maar een finalist over houden. Zo niet, dan moet de finale door een van de geplaatste spelers te worden gewonnen.

Gebeurt dat niet en word ik het toch niet, heb ik verloren van een tegenstander die toch 1 of 2 punten terecht beter was....

Drekes2
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 dec 2019, 16:15

Re: Chatbox Tennis

Bericht door Drekes2 » 08 okt 2020, 18:47

Hebbes! Nu ben ik er zeker van. De combinaties waren goed en Corleone komt net te laat!

muilie
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 apr 2020, 11:38

Re: Chatbox Tennis

Bericht door muilie » 08 okt 2020, 19:55

Na dag 11 Roland Garros wint Kemps dik het ene ticket. Is er nu weer een play off voor het andere ticket?

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Tennis

Bericht door Zwieler » 08 okt 2020, 20:54

muilie schreef:
08 okt 2020, 19:55
Na dag 11 Roland Garros wint Kemps dik het ene ticket. Is er nu weer een play off voor het andere ticket?
Uiteraard, daar komt een mail over. Volgende toernooi is St Petersburg open, die zal snel opgezet worden, en dan gaan de emailtjes de deur uit, want voor het laatste spel waren er ook heel veel in de Playoff beland. Bij jullie is het 1 tegen 1

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Tennis

Bericht door Jordy » 10 okt 2020, 09:45

Best een interessante discussie en ik denk dat beide partijen terechte punten aanhalen. Ik wil als 'onpartijdige' graag dan ook mijn mening delen, uiteraard is het niet mijn bedoeling om hierbij een kant te kiezen of iemand te beledigen. Ik baseer het met name op de informatie die ik hier zie staan, qua timings en dergelijke weet ik het fijne er niet van.

Laat ik voorop stellen dat ik het uitstellen de enige juiste beslissing vind. Sterker nog ik vind één dag de tijd hebben om je teams te maken al erg weinig. Wanneer je in de playoffs zit lijkt me het dat je een eerlijke kans verdient om je teams goed te analyseren en ook te beslissen hoeveel teams je wilt aanmaken om dat playoff ticket veilig te stellen. Een kwatier of zelfs maar 4 minuten is hiervoor nooit genoeg tijd. Dat elke speler wel een team had vind ik zelf dan ook een drogreden. Deze spelers hebben waarschijnlijk dit team gemaakt, omdat ze mee wilde doen aan het nieuwe spel en niet vanwege de playoffs. Het lijkt misschien alsof dit op hetzelfde neerkomt, maar als je weet dat je in die playoffs zit wil je het wellicht anders aanpakken. Zo zie ik dat je maar 3 tennisers hoef te kiezen. Zonder playoffs zou je misschien vol voor Nadal gaan, omdat je denkt dat je die sowieso nodig hebt en het om de andere 2 namen gaat. Met playoffs zou je wellicht wat meer spreiden om in verschillende scenario's mee bovenaan te eindigen zodat het genoeg is voor een ticket. Het is ook niet onwaarschijlijk dat je in de playoff één (of een paar) teams extra zou willen invullen. Het lijkt me ook niet aan de spelers om te anticiperen dat ze wellicht in de playoffs terecht komen en daarom maar een team aanmaken.

De afhandeling vind ik echter minder netjes en daarom snap ik de frustratie van Muilie wel. Hij heeft wellicht wel geanticipeerd op een play off ticket en heeft daar zijn lijsten van dag 10 op gebasseerd. Dit blijkt dan ook nog eens genoeg te zijn voor het ticket, maar helaas, de regels zijn verandert. Het was uiteraard het beste geweest als jullie de mail al hadden uitgestuurd voordat dag 10 begon. Echter is die 4 minuten voor jullie ook krap en ook als de spelers 1 minuut voor het spel de mail kregen dan was het al te laat om nog iets te veranderen dus heel veel had dit niet uitgemaakt. Om echter simpelweg te verwijzen naar de regel, "Bij alle onvoorziene omstandigheden beslist Zweeler Ltd", vind ik een beetje flauw. Ik denk tevens dat die regel jullie wettelijk niet eens helemaal afdekt, want er staat nergens beschreven wat onvoorziene omstandigheden zijn. Sterker nog in principe zijn dit omstandigheden die voorzien zijn in de spelregels en zou je dus een case kunnen maken dat we hier helemaal niet over onvoorziene omstandigheden spreken. Als je alles op die ene regel speelt, zou je ook kunnen zeggen: "Ja, helaas Parijs-Roubaix wordt geannuleerd dus we kunnen het jaarspel niet afmaken daarom beslissen we om niet uit te keren, maar aangezien wij wel de onkosten hebben gemaakt storten we ook het geld niet terug". Hiermee trek ik het natuurlijk in het extreme, jullie zullen dit natuurlijk nooit doen en niet lang spelers overhouden op die manier, maar het illustreert wel hoe subjectief die regel is, al zul je wettelijk geen poot hebben om op te staan in zo'n scenario.
In plaats van het spelen op zo'n regel was het wellicht beter om een klein gebaar te doen. Het gaat dan niet om het geld, maar om het gebaar. Jullie hadden bijvoobeeld kunnen zeggen: "We hebben besloten de kwallificatie met één dag te verleggen om jullie een eerlijke kans te geven om voor het ticket te strijden. Omdat jullie wellicht teams hebben aangemaakt voor dag 10, hebben we bonus tegoed op jullie account gezet ter waarde van het aantal teams dat jullie hier hebben aangemaakt. Op deze manier kunnen jullie gratis evenveel teams maken voor dag 11". Qua bedrag stelt het niets voor, maar het zou mij een heel ander gevoel geven aangezien er direct met je wordt meegedacht en begrip voor de situatie wordt getoond.
Daarnaast zou ik als ik jullie was leren van de situatie en voor de volgende Road to spellen, direct de regels aanpassen om een situatie als dit te voorkomen. Iets simpels als: "Meestal zal dit het volgende kwalificatiespel betreffen, maar Zweeler Ltd behoudt zich het recht om hiervan af te wijken. Elke speler zal via mail (en een notificatie op zijn account?) op de hoogte worden gesteld welke wedstrijd zal gelden voor de playoffs".

Dat was hoe ik het zie. Zoals gezegd is het niet mijn bedoeling hiermee iemand te beledigen, maar gewoon een blik te geven van buitenaf. Misschien helpt het om een beetje nader tot elkaar te komen en de situatie van beide kanten te begrijpen. Hopelijk kan Muilie toch nog zijn ticket pakken om die zure nasmaak weg te spoelen. Succes eigenlijk Muilie!

Drekes2
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 dec 2019, 16:15

Re: Chatbox Tennis

Bericht door Drekes2 » 10 okt 2020, 17:26

Ik vind het in ieder geval een prachtig meedenkend stuk met een goede oplossing in de laatste zin van de langste alinea, Jordy!

Muilie succes met St Petersburg! Zweeler succes met het bijhouden van de playoffs, want bij die ene zitten er wel erg veel (maar dat zal systeemtechnisch wel makkelijker gaan dan ik denk).. Zelf hou ik het wel bij die ene kaart van de Roland Garros Dames, denk ik.

Dit is trouwens mijn eerste kaart die ik rechtstreeks haal. De twee bij de andere sporten haalde ik via de play-offs. Nu nog wat wielrenpogingkjes proberen! Ik verwacht er totaal niets van, maar ik ga nog proberen om dit jaar bij alle Road To's van de partij te zijn..

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Tennis

Bericht door Zwieler » 10 okt 2020, 23:54

Nog maar 10 tickets zijn er over om mee te kunnen doen aan het finalespel van de Road to Paris Masters!

Voor het vierde jaar op rij organiseert Zweeler de Road to. Met meer tickets en een hogere prijzenpot. In totaal zijn er nu 96 tickets te winnen verspreid over 42 kwalificatiespellen en is de prijzenpot opgelopen tot € 9.000,00!

Uiteindelijk zal tijdens de Paris Masters bepaald worden wie de hoofdprijs van € 2.500,00 wint. Met de St. Petersburg Open doe je al mee voor € 5,00 en zijn er 3 tickets te winnen.

https://zweeler.com/game/tennis/Fantasy ... hp?ref=528

Dit is een kwalificatiespel van de Road to Paris Masters!

Let op: het finalespel van de Road to kan dit jaar geen doorgang vinden tijdens de US Open 2020, doordat er te weinig qualifiers zijn gespeeld. Hierdoor zal het finalespel verplaatst worden naar de Paris Masters 2020. Gewonnen tickets verliezen in elk geval geen waarde!

Het St. Petersburg Open (RtPM) Spel 2020 zal gaan starten op maandag 12 oktober 2020 om 12:10 uur.

Je krijgt 61 miljoen euro budget om 7 tennissers te kiezen, waarvan jij denkt dat ze de meeste punten gaan halen in het St. Petersburg Open (RtPM) Spel 2020.

Het St. Petersburg Open (RtPM) Spel kost € 5,00 per team en er zijn 3 tickets te winnen voor het eindspel van de Road to Paris Masters. Elk ticket geeft recht op één team in het eindspel.

De prijzenpot van de Road to Paris Masters is € 9.000,00 met een eerste prijs van € 2.500,00. Het minimaal te winnen bedrag is € 30,00.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Tennis

Bericht door Plutonium » 19 okt 2020, 20:03

wat is er met atp antwerp aan de hand? Lijkt wel op slot? Ik kan mijn team niet maken. Ook klopt de aanvangstijd niet. Moet 12:40 zijn imo.

Staat zowel bij de live spellen als de volgende spellen en kan niet meer worden geopend. Zag nog in een flits dat alle tot nu toe gespeelde wedstrijden zijn ingevoerd. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Tennis

Bericht door Zwieler » 19 okt 2020, 21:20

Plutonium schreef:
19 okt 2020, 20:03
wat is er met atp antwerp aan de hand? Lijkt wel op slot? Ik kan mijn team niet maken. Ook klopt de aanvangstijd niet. Moet 12:40 zijn imo.

Staat zowel bij de live spellen als de volgende spellen en kan niet meer worden geopend. Zag nog in een flits dat alle tot nu toe gespeelde wedstrijden zijn ingevoerd. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Daar ging kort even iets fout. We kijken even naar de starttijd.

Drekes2
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 dec 2019, 16:15

Re: Chatbox Tennis

Bericht door Drekes2 » 25 okt 2020, 11:42

Ben benieuwd hoe het volgende week gaat met die Paris Masters. Ik kan in ieder geval veel volgen, want die week ben ik vrij.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Tennis

Bericht door Zwieler » 25 okt 2020, 14:03

Drekes2 schreef:
25 okt 2020, 11:42
Ben benieuwd hoe het volgende week gaat met die Paris Masters. Ik kan in ieder geval veel volgen, want die week ben ik vrij.
Zag dat Djoko en Fognini al niet meededen, ben benieuwd wat er over blijft :-)

https://tennisuptodate.com/atp/rolex-pa ... entry-list

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Chatbox Tennis

Bericht door ChoufKet » 06 nov 2020, 16:07

Terug van even weg geweest (veel werk) :)

Ik speel momenteel zeer duidelijk mee voor de hoofdprijs un het year to spel. En als Wawrinka vanavond maar kon winnen...

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Chatbox Tennis

Bericht door ChoufKet » 06 nov 2020, 18:06

Pfiouh,

een echte nagelbijter Raonic tegen Humbert.
Valt de goede kant uit voor mij, maar het scheelde zeer weinig...

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Tennis

Bericht door ChefSpijker » 06 nov 2020, 21:26

Nu Wawrinka nog en je kunt niet meer ingehaald worden.

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Chatbox Tennis

Bericht door ChoufKet » 06 nov 2020, 21:56

Heb ik ook gezien ;-)

Wordt wel moeilijk, Wawrinka heeft zopas de eerste set verloren.

Plaats reactie