Chatbox Golf

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Golf

Bericht door Plutonium » 08 sep 2020, 10:50

Dank je zwieler.
Maar ik moet ook Tyrrell Hatton en Harris English bedanken. Zonder dat ze het door hadden waren ze verantwoordelijk voor mijn goede notering. :D

Team A haal ik uit de bookmakers cijfers.
Team B maak ik van eigen data. Ik heb een tooltje gemaakt die van alle golf spelers in het volgende golf toernooi kijkt wat hun zweeler scores waren van alle afgelopen golf toernooien. Ik krijg dan eigenlijk hetzelfde als wanneer je een golf speler aanklikt in zweeler en dan hun historie kan zien (results in zweeler games) . Maar dan krijg ik het in een spreadsheet van alle spelers.

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Chatbox Golf

Bericht door ChoufKet » 09 sep 2020, 20:57

Thanks zwieler :-)

En gefeliciteerd Plutonium ;-)

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2371
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Golf

Bericht door Zwieler » 09 sep 2020, 23:34

Nu een iets minder populair toernooi, voordat we aan de Majors gaan beginnen

Update 9 sep.:
De prijzen zijn verhoogd van € 100,00 naar € 108,00.

Het nieuwe seizoen van de PGA begint donderdag met de Safeway Open. De topspelers nemen even rust na de playoffs, maar desondanks heeft het deelnemersveld in Scottsdale, Arizona enkele grote namen. Denk aan Sergio Garcia, Jordan Spieth, Phil Mickelson, Matt Kuchar en Shane Lowry. Wie gaat er met de eerste titel vandoor?

https://zweeler.com/game/golf/FantasySa ... hp?ref=528

Het Safeway Open Spel 2020 zal gaan starten op donderdag 10 september 2020 om 16:00 uur.

Je krijgt 155 miljoen euro budget om 15 golfspelers te kiezen, waarvan jij denkt dat ze de meeste punten gaan halen in het Safeway Open Spel 2020. Punten worden verdiend per ronde en via het eindklassement.

Het spel kost € 5,00 per team en we starten met minimaal € 108,00 aan prijzen. De eerste prijs zal € 34,56 zijn (5 AK prijzen).

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Golf

Bericht door Plutonium » 10 sep 2020, 08:42

Thx Choufket en ook gefeliciteerd!

Ik vind dit soort toernooien wel boeiend omdat er minder bekende spelers aan meedoen, die dus niet veel gekozen worden. Wanneer je daarvan 1 hebt die het goed doet zit je gebakken.

Ik begrijp niet waarom niemand hier mijn team optimalisatie software wil uitproberen. Het is het ultieme fantasy sport manager gereedschap.
Ik bied haar gratis aan. Het is alleen maar een tool. Je bepaalt zelf welke data erin gaat (en hebt dus volledige controle over je team) en hij maakt daarvan het optimale team.
Wat erin gaat is een date file met in kolomen, spelers namen en de zweeler prijzen en hoeveel je denkt dat deze speler gaat opleveren. Verder is er nog een configuratie file met daarin wat je budget is en hoeveel spelers je moet kiezen. De software vind binnen een seconde je optimate team. Dus het team dat met het gegeven budget de meeste punten gaat opleveren van wat je denkt.

En bevalt het team niet, bijvoorbeeld omdat Rory op het punt staat vader te worden en je hem pertinent niet in je team wilt hebben, dan kun je de data file Rory op onaantrekkelijk zetten en de software opnieuw draaien met weer een optimaal team tot gevolg.

Voordelen:
- het scheelt me een heleboel tijd
- als ik niets win kan ik de software de schuld geven ;-)

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2371
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Golf

Bericht door Zwieler » 10 sep 2020, 10:52

Plutonium schreef:
10 sep 2020, 08:42
Thx Choufket en ook gefeliciteerd!

Ik vind dit soort toernooien wel boeiend omdat er minder bekende spelers aan meedoen, die dus niet veel gekozen worden. Wanneer je daarvan 1 hebt die het goed doet zit je gebakken.

Ik begrijp niet waarom niemand hier mijn team optimalisatie software wil uitproberen. Het is het ultieme fantasy sport manager gereedschap.
Ik bied haar gratis aan. Het is alleen maar een tool. Je bepaalt zelf welke data erin gaat (en hebt dus volledige controle over je team) en hij maakt daarvan het optimale team.
Wat erin gaat is een date file met in kolomen, spelers namen en de zweeler prijzen en hoeveel je denkt dat deze speler gaat opleveren. Verder is er nog een configuratie file met daarin wat je budget is en hoeveel spelers je moet kiezen. De software vind binnen een seconde je optimate team. Dus het team dat met het gegeven budget de meeste punten gaat opleveren van wat je denkt.

En bevalt het team niet, bijvoorbeeld omdat Rory op het punt staat vader te worden en je hem pertinent niet in je team wilt hebben, dan kun je de data file Rory op onaantrekkelijk zetten en de software opnieuw draaien met weer een optimaal team tot gevolg.

Voordelen:
- het scheelt me een heleboel tijd
- als ik niets win kan ik de software de schuld geven ;-)
Mail het maar naar support@zweeler.com dan kijk ik er ook naar. Ik ben wel benieuwd hoe dat werkt, en hoeveel tijd je kwijt bent. Vergeleken met als je op een gewone manier een team maakt. En of het werkt voor alle sporten.

Uiteraard blijft dan een ander belangrijk detail en dat is "de vorm" waarin iemand verkeert, of het presteren onder druk of op een bepaald parkoers, dan iets onder belicht. Of niet?

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Golf

Bericht door Plutonium » 10 sep 2020, 11:50

Zwieler schreef:
10 sep 2020, 10:52


Mail het maar naar support@zweeler.com dan kijk ik er ook naar. Ik ben wel benieuwd hoe dat werkt, en hoeveel tijd je kwijt bent. Vergeleken met als je op een gewone manier een team maakt. En of het werkt voor alle sporten.

Uiteraard blijft dan een ander belangrijk detail en dat is "de vorm" waarin iemand verkeert, of het presteren onder druk of op een bepaald parkoers, dan iets onder belicht. Of niet?
Gestuurd, succes.
De windows versie, ik gebruik zelf linux, heeft problemen met spaties in de namen van spelers. Ik heb de invoerfiles voorzien van underscores waar spaties stonden.

De vorm van iemand of wat dan ook verwerk je in de invoer file waar je invult hoeveel punten je denkt dat iemand zak scoren.
Ook als je per se iemand in je team wilt hebben, dat zet je die gewoon op veel punten en deze speler wordt dan vanzelf door de software in je team ingedeeld. Je kan ook andere waardes gebruiken. De software optimaliseert de grootste waarde.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2371
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Golf

Bericht door Zwieler » 10 sep 2020, 13:00

Plutonium schreef:
10 sep 2020, 11:50
Zwieler schreef:
10 sep 2020, 10:52


Mail het maar naar support@zweeler.com dan kijk ik er ook naar. Ik ben wel benieuwd hoe dat werkt, en hoeveel tijd je kwijt bent. Vergeleken met als je op een gewone manier een team maakt. En of het werkt voor alle sporten.

Uiteraard blijft dan een ander belangrijk detail en dat is "de vorm" waarin iemand verkeert, of het presteren onder druk of op een bepaald parkoers, dan iets onder belicht. Of niet?
Gestuurd, succes.
De windows versie, ik gebruik zelf linux, heeft problemen met spaties in de namen van spelers. Ik heb de invoerfiles voorzien van underscores waar spaties stonden.

De vorm van iemand of wat dan ook verwerk je in de invoer file waar je invult hoeveel punten je denkt dat iemand zak scoren.
Ook als je per se iemand in je team wilt hebben, dat zet je die gewoon op veel punten en deze speler wordt dan vanzelf door de software in je team ingedeeld. Je kan ook andere waardes gebruiken. De software optimaliseert de grootste waarde.
Niets gehad nog :-)

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Golf

Bericht door Plutonium » 10 sep 2020, 13:15

Ik zie het:

Your message wasn't delivered because the recipient's email provider rejected it.

Wat ik er ook mee doe, jullie kant weigert het. Ik doe nog een poging zonder zipfile.

Werkt ook niet :(

Anders stuur maar een pb met een alternatief mail adres.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2371
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Golf

Bericht door Zwieler » 10 sep 2020, 14:36

Plutonium schreef:
10 sep 2020, 13:15
Ik zie het:

Your message wasn't delivered because the recipient's email provider rejected it.

Wat ik er ook mee doe, jullie kant weigert het. Ik doe nog een poging zonder zipfile.

Werkt ook niet :(

Anders stuur maar een pb met een alternatief mail adres.
Rejected? dat is apart. probeer info@zweeler.com dan maar.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Golf

Bericht door Plutonium » 10 sep 2020, 14:45

Dat is dezelfde server....

Jullie mail box houdt niet van binaire files.
_______________
Sorry, we were unable to deliver your message to the following address.

<info@zweeler.com>:
552: 5.7.0 This message was blocked because its content presents a potential
5.7.0 security issue. Please visit
5.7.0 https://support.google.com/mail/?p=BlockedMessage to review our
5.7.0 message content and attachment content guidelines. 36si4419703pld.433 - gsmtp

--- Below this line is a copy of the message.
__________

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2371
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Golf

Bericht door Zwieler » 10 sep 2020, 15:21

Plutonium schreef:
10 sep 2020, 14:45
Dat is dezelfde server....

Jullie mail box houdt niet van binaire files.
_______________
Sorry, we were unable to deliver your message to the following address.

<info@zweeler.com>:
552: 5.7.0 This message was blocked because its content presents a potential
5.7.0 security issue. Please visit
5.7.0 https://support.google.com/mail/?p=BlockedMessage to review our
5.7.0 message content and attachment content guidelines. 36si4419703pld.433 - gsmtp

--- Below this line is a copy of the message.
__________
kan je het niet als excel sturen?

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Golf

Bericht door Plutonium » 10 sep 2020, 15:39

Ik heb de extentie al pdf gemaakt, maar kennelijk kijkt jullie mail server in de attachments zelf en ziet het als potentieel gevaarlijk...

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Golf

Bericht door Plutonium » 10 sep 2020, 17:29

Ik kan de file wel van mijn werkmail naar mijn yahoo mail sturen. Geen probleem. Dus als je een ander email adres hebt dan kan het daarheen.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2371
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Golf

Bericht door Zwieler » 10 sep 2020, 17:32

Plutonium schreef:
10 sep 2020, 17:29
Ik kan de file wel van mijn werkmail naar mijn yahoo mail sturen. Geen probleem. Dus als je een ander email adres hebt dan kan het daarheen.
Ik heb wat binnen. Ik kijk er later een keer naar. Ik kom erop terug.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Golf

Bericht door Plutonium » 10 sep 2020, 20:40

Dat zijn alleen de data files, die zijn ascii en heeft de mail server geen enkel probleem mee.

Voor zover je er al iets over kunt zeggen, het Safeway toernooi begint goed.
En alle spelers die ik in mijn beide teams heb zitten ook in Choufket's team. Dat is wel opvallend.

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Chatbox Golf

Bericht door ChoufKet » 10 sep 2020, 21:02

Hi Plutonium.

Als ik wat meer tijd heb wil ik jouw software wel eens bezien.

Als je wilt, kan ik je ook mijn excel files opsturen (VBA programmatie). Ik heb er een voor klassieke budgetspellen (voetbal, golf, ...) en een voor budgetspellen met eliminatieronde (darts & tennis)

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Chatbox Golf

Bericht door ChoufKet » 10 sep 2020, 21:10

@Plutonium : thanks voor de felicitaties.
En aangezien de manier dat we onze ploegen samenstellen, is het misschien wel bijzonder dat je alle spelers terugvindt, maar niet dat het merendeel gedeeld is :

1/ Ik denk dat we beiden wel de meest "koopjes" vinden
2/ Indien een speler weinig gespeelt is, en een goede rating krijgt (al is het geen "koopje"), dan krijgt die voorrang. Als die het dan goed doet heb je een mooi voordeel op de concurrentie :)

Bv : Voor het NFL-spel zitten er volgens mij :
2 superkoopjes die je moet opnemen, maar bijna iedereen heeft die gezien.
2 andere koopjes die weinig gespeelt zijn, waarvan een normaal gezien de volgende ronde haalt, en de andere een underdog is.

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Chatbox Golf

Bericht door ChoufKet » 10 sep 2020, 21:12

@Plutonium en Zwieler : Kunnen jullie de file niet langs een WeTransfer opsturen in plaats van per email?

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2371
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Golf

Bericht door Zwieler » 10 sep 2020, 22:26

ChoufKet schreef:
10 sep 2020, 21:12
@Plutonium en Zwieler : Kunnen jullie de file niet langs een WeTransfer opsturen in plaats van per email?
ja, ik gebruik dat vrij vaak, en ik dacht er niet eens aan. Goede oplossing :D

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Golf

Bericht door Plutonium » 10 sep 2020, 22:35

ChoufKet schreef:
10 sep 2020, 21:10

1/ Ik denk dat we beiden wel de meest "koopjes" vinden
2/ Indien een speler weinig gespeelt is, en een goede rating krijgt (al is het geen "koopje"), dan krijgt die voorrang. Als die het dan goed doet heb je een mooi voordeel op de concurrentie :)

Bv : Voor het NFL-spel zitten er volgens mij :
2 superkoopjes die je moet opnemen, maar bijna iedereen heeft die gezien.
2 andere koopjes die weinig gespeelt zijn, waarvan een normaal gezien de volgende ronde haalt, en de andere een underdog is.
Bij het vinden van mijn koopjes houd ik geen rekening met hoe vaak iemand gekozen is.

En de VBA code heb ik weinig aan in mijn linux omgeving :-(
Op mijn werk daarentegen heb ik wel windows en zal vba wel draaien, al weet ik niet zeker of het werkexcel vreemde vba scripts toelaat.... . Ik ben wel benieuwd.

Mijn code is geschreven in fortran. Toen ik aan mijn probleem begon wist ik niet hoeveel rekenpower ik nodig had, maar ik ging in ieder geval uit van een taal, die gecompileerd erg snel is en waar ik in thuis ben.

Plaats reactie