Zweeler IT updates

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Plutonium » 18 mar 2021, 21:24

Ik noemde een keertje dat de ikoontjes niet werkte bij mij.

Meer specifiek ze werken niet bij mijn firefox op mijn ubuntu linux machine.
Maar op chrome werken ze wel. Zie screenshot wat ik bedoel.
Screenshot from 2021-03-18 21-21-36.png
Screenshot from 2021-03-18 21-21-36.png (348.55 KiB) 3647 keer bekeken

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Zwieler » 18 mar 2021, 22:29

Plutonium schreef:
18 mar 2021, 21:24
Ik noemde een keertje dat de ikoontjes niet werkte bij mij.

Meer specifiek ze werken niet bij mijn firefox op mijn ubuntu linux machine.
Maar op chrome werken ze wel. Zie screenshot wat ik bedoel.

Screenshot from 2021-03-18 21-21-36.png
haha, ja dat is ons probleem voor een hoop dingen. Dat het op Chrome prima werkt en dan komen mensen met combinaties, die inderdaad soms niet werken. Ik geef het door en dan hoop ik dat we het op Linux met Mozilla kunnen fixen. Komt op de lijst :D

Mozilla en gewoon windows doet het prima trouwens :lol:

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Zwieler » 18 mar 2021, 22:31

even voor de zekerheid, je bedoelt de icoontjes waar je mee kan sorteren op sport toch?

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Plutonium » 18 mar 2021, 22:36

ja die bedoel ik.
Inderdaad op mijn windows bak gaat het allemaal prima.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Plutonium » 22 mar 2021, 10:11

ik mis nog een geliefde optie.

Bij schedule and ranking kon ik vroeger een teamnaam opgeven en zag dan alle geselecteerde ijshockey teams die bij dat team behoorde.

komt dat nog terug? Was erg handig.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Zwieler » 22 mar 2021, 13:00

Plutonium schreef:
22 mar 2021, 10:11
ik mis nog een geliefde optie.

Bij schedule and ranking kon ik vroeger een teamnaam opgeven en zag dan alle geselecteerde ijshockey teams die bij dat team behoorde.

komt dat nog terug? Was erg handig.
Staat op de to do, alleen wat lager :-)

Er is al een hoop gedaan, dus alles komt vanzelf aan de beurt. We zijn nu met download files bezig voor de meest gekozen, maar daar staat dan wel alles in. Tenminste de gewone data. Naam, waarde, M/V, en hoe vaak gekozen.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Plutonium » 24 mar 2021, 15:21

Ik zie dat het sorteren terug is bij meest gekozen spelers. Heel handig.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Zwieler » 24 mar 2021, 15:28

Ja, die gaan we ook op het rapport groepen en waardes zetten en de punten per sporter.

Ook hebben we in de meest gekozen weer aangegeven dat iemand van de startlijstis gehaald in rode letters.

En nog veel meer :-) Nog 11 issues te gaan. en dan gaan we door naar de nieuwe subleague module.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Plutonium » 26 mar 2021, 10:07

Als jullie er toch mee bezig zijn, wat ik nog wel handig zou vinden is dat bij het 'most popular' overzicht kan worden gezien wie al uitgeschakeld zijn (bijvoorbeeld bij een tennis toernooi). Ik bedoel zo een rood pijltje bij de naam wanneer iemand is uitgeschakeld. Dan heb je snel een overzicht van welke veel gekozen of dure spelers al zijn uitgeschakeld.
Is niet ech nodig maar zou wel handig kunnen zijn. Wellicht is het heel simpel te implementeren.

Ik ben verder echt blij met de nieuwe gebruikers interface. Zeker het switchen tussen toekomstige, lopende en afgelopen spellen is echt goed over nagedacht.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Plutonium » 08 apr 2021, 13:13

ik heb de download meest gekozen spelers gezien. ja dat is precies een mooi formaat!
Top.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Zwieler » 08 apr 2021, 16:08

Plutonium schreef:
08 apr 2021, 13:13
ik heb de download meest gekozen spelers gezien. ja dat is precies een mooi formaat!
Top.
We hebben net vanmiddag de laatste versie geupload met punten en PPM er ook bij. :D

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Zwieler » 08 apr 2021, 16:22

We hebben de laatste weken vele updates gedaan, die we niet allemaal gecommuniceerd hebben, maar die de oplettend kijker wel gezien zou moeten hebben. Ik geef even een korte samenvatting:

1 Download file met sporters, waardes, groepen, Punten (als spel gestart is), en PPM

2 We hebben op de desktop versie in de team creatie de naam van het spel, datum, tijd en prijzenpot gezet. Die stond tot nu toe alleen op de mobiele versie.

3 De counter loopt nu af en laat de secondes ook zien. Let wel op dat de tijd op je eigen PC goed staat, want daar telt de klok mee af. Als die niet goed staat, dan klopt er weinig van :-)

4 We hebben de opties in de rapporten gezet dat je met de headers kan sorteren op kolommen

5 De kalender met alle oude spellen tot en met 2015 doet het weer op desktop en mobiel. De kalender staat onderaan in de footer op elke pagina

6 De achtergrond bij de lobby was wat groot waardoor het wat langzaam tevoorschijn kwam. Is tikkie beter nu.

7 Meest gekozen laat nu weer de sporters zien die van de startlijst zijn verwijderd in rode kleur, met streep er doorheen

8 We hadden wat issues op mobiel met de headers in de team creatie zodat een sporter niet werd gekozen. Niet op alle configuraties, maar we hopen dat de meeste, of allemaal, nu zijn opgelost. Vooral het niet selecteren van de duurste sporter was vrij irritant.

9 Mini banners op mobiel toegevoegd

10 Hier en daar wat vertalingen toegevoegd, maar daar hebben we er nog een paar van gespot. Die worden opeens gedaan :-)

En zo hebben we nog een heleboel kleine issues weggewerkt, en we hebben er nog een stuk of 10 op de to do staan :-)

Er is veel vraag geweest of we het rapport van de renners en hun prestaties in de spellen weer live wilde zetten, samen met de pagina waar je kon zien of iemand kon sprinten, klimmer, aanvaller etc was. We gaan deze dan ook maar pimpen naar nieuwe stijl en dan weer beschikbaar maken, totdat we de tijd krijgen om iets anders te bouwen. :D

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Plutonium » 12 apr 2021, 19:42

Ik ben slachtoffer van mijn eigen ideetje;
Bij het verwerken van de waarden spelers van het aankomende golftoernooi liep mijn software vast.
Er stond geen mln. meer in de kolom waarde spelers! Dat had ik zelf geopperd.

Haha, ik moet even mijn 'regel parsen' aanpassen maar ben uiteindelijk heel blij dat de miljoen eindelijk weg is!

Wordt wel even een dingetje, want ik lees zowel oude als nieuwe files in waar ik dingen mee doe. Maar ik kan kijken of de string mln. in de regel voorkomt en daarop schakelen ;-)

De files lees ik in met python, als iemand dat wat zegt.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Plutonium » 12 apr 2021, 20:03

bah het was een andere fout, ik had de laatste waarde van de speler niet meegekopieerd. :evil:
Het inlezen ging zowiezo al goed want de mln. haalde ik standaard weg en zat me niet meer in de weg. Wel anders is de, en . in de waarde, waardoor de waarde niet meer als een string wordt gezien, maar dat was ook geen probleem.....

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Zwieler » 19 apr 2021, 23:09

Zweeler is even off line voor wat updates!!! :D

Start 23.00 uur einde hopelijk zsm maar dat zou zomaar wat langer dan een uurtje kunnen zijn. En dan hopen dat alles nog werkt ;)

ALABRAMMIE
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 dec 2019, 10:20

Re: Zweeler IT updates

Bericht door ALABRAMMIE » 05 mei 2021, 09:40

Geen idee of het hier al vermeld is maar vroeger kon je bij "Analyse Tool" doorklikken naar de teams. (Zodat je het volledige team kon zien na de selectie). Is dat iets dat terug zou komen? Ook zou het leuk zijn moest je de functie "gekozen winnaar" hierbij kunnen toevoegen.

Groetjes
Bram

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Zwieler » 31 mei 2021, 20:21

ALABRAMMIE schreef:
05 mei 2021, 09:40
Geen idee of het hier al vermeld is maar vroeger kon je bij "Analyse Tool" doorklikken naar de teams. (Zodat je het volledige team kon zien na de selectie). Is dat iets dat terug zou komen? Ook zou het leuk zijn moest je de functie "gekozen winnaar" hierbij kunnen toevoegen.

Groetjes
Bram
is bekend, moeten we nog een keer laten doen. was wel handig..

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Zwieler » 31 mei 2021, 20:26

We hebben van de week op mobiel de resultaten knop als extra rij toegevoegd op de lobby, en zodra je daar op klikt, hebben we het filter van de live spellen en afgelopen spellen ook als buttons neergezet.

We denken dat dit allemaal weer helpt om het nog iets intuïtiever te maken. Hoe moeilijk dat ook is op een mobiel met zoveel opties.
UitslagenMobiel voorbeeld.png
UitslagenMobiel voorbeeld.png (109.9 KiB) 3246 keer bekeken
ResultatenVB.png
ResultatenVB.png (34.35 KiB) 3246 keer bekeken

ALABRAMMIE
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 dec 2019, 10:20

Re: Zweeler IT updates

Bericht door ALABRAMMIE » 01 jun 2021, 08:51

Mooi zo die leuke aanpassingen! :-)
Ik heb ook gemerkt dat de bij het selecteren van het wielerteam B&B Hotels het vroegere probleem weer opduikt waarbij je al de namen van elk team ziet. (Ik dacht dat die te maken had met "&" of toch zoiets?

Keep on going guys!!!! :twisted: :twisted: :twisted:

Groetjes
Bram

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Zweeler IT updates

Bericht door ChefSpijker » 01 jun 2021, 11:20

Ja het &-teken en ook de / werken niet heel lekker voor dat soort menu's. Maar weer ff verwijderd uit de teamnaam.

Plaats reactie