Zweeler IT updates

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Zweeler IT updates

Bericht door ChoufKet » 11 mar 2021, 18:51

Thanks (duim omhoog)

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Zweeler IT updates

Bericht door ChoufKet » 11 mar 2021, 18:54

Ah, en veel minder belangrijk, als ik in het Nederlands overschakel (standaard zit ik in het Frans), zie ik niet meer de link tot deze forum.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Zwieler » 11 mar 2021, 19:45

ChoufKet schreef:
11 mar 2021, 18:54
Ah, en veel minder belangrijk, als ik in het Nederlands overschakel (standaard zit ik in het Frans), zie ik niet meer de link tot deze forum.
Nee, dat klopt. Daar hebben we het nog niet over gehad, misschien komt hij nog terug. Dus sla de link maar tijdelijk even ergens anders op :-)

We moeten ook nog tutorials maken, in alle talen. Ook een leuke klus.

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Zweeler IT updates

Bericht door ChoufKet » 11 mar 2021, 20:18

Google is my friend ;-)

Hoe doen jullie dat? Vertalen jullie zelf de meeste talen of werken jullie met een vertaalbureau?

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Zwieler » 11 mar 2021, 20:26

vertaalburo's en zelfs dan is het tricky omdat ze de sport vaak niet snappen.

dat hebben we al vaker meegemaakt. irritant, want je betaald er wel voor.

paultje
Berichten: 1195
Lid geworden op: 06 dec 2019, 23:57

Re: Zweeler IT updates

Bericht door paultje » 11 mar 2021, 20:41

hi zweeler.
met de update is er denk ik iets misgegaan ik weet toch zeker dat mijn eerste reserve niet iemand van 1,2 waarde was maar guillame was met 16,1 waarde

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Zwieler » 11 mar 2021, 20:43

paultje schreef:
11 mar 2021, 20:41
hi zweeler.
met de update is er denk ik iets misgegaan ik weet toch zeker dat mijn eerste reserve niet iemand van 1,2 waarde was maar guillame was met 16,1 waarde
hi Paul, dat heeft niets met de update te maken :-)

de spelregels zijn al even geleden veranderd voor budget games met wissels. Dit is al 3e spel zoals we dat nu doen :D Uiteraard hebben we dat flink aangegeven op de index en de mailings die we sturen. :D

Welke reserve invalt is afhankelijk van de waarde van de uitvaller. De reserve met de waarde die het dichtst in de buurt komt van de uitvaller, zal zijn plek innemen. Een voorbeeld: u heeft Wout van Aert in uw team met een waarde van 15.0 miljoen. Als reserves heeft u Egan Bernal (27.0 miljoen), Caleb Ewan (11.0 miljoen) en Marc Hirschi (10.0 miljoen). In dat geval zal Ewan invallen voor Van Aert, aangezien zijn waarde het dichtst bij de 15.0 miljoen ligt.

Stel: u heeft twee of meer reserves die evenveel verschil hebben met de uitvaller en het dichtst bij zijn waarde komen, dan zal de duurste van deze reserves invallen. In het genoemde voorbeeld zou dit kunnen gelden als een renner van 10.5 miljoen uitvalt en Ewan en Hirschi allebei nog beschikbaar zijn als reserve. In dat geval valt Ewan in omdat zijn waarde hoger is. Als er twee of meerdere reserves met dezelfde waarde zijn, dan zal de renner die het hoogst op de reservelijst staat als eerste invallen.

paultje
Berichten: 1195
Lid geworden op: 06 dec 2019, 23:57

Re: Zweeler IT updates

Bericht door paultje » 11 mar 2021, 20:44

ow doe ik ook weer eens mee haha

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Zwieler » 11 mar 2021, 20:48

paultje schreef:
11 mar 2021, 20:44
ow doe ik ook weer eens mee haha
het is eerlijker gemaakt. Veel spelers hadden er moeite mee dat als een renner van 1,5 miljoen uitviel, dat iemand er dan potentieel 1 van 20 of 30 miljoen in kon krijgen. Dat gebeurd nu niet meer. :D

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Plutonium » 12 mar 2021, 13:20

Nu ben ik op iets gestuit wat tot eergisteren wel kon maar nu niet meer.

Het sorteren van 'most popular' lijsten.
Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar hoe vaak Brian Harman bij het golf gekozen is. Dan sorteerde ik op naam of op prijs. En vond ik hem zo.
Nu werkt dat niet. Ik zou het wel heel prettig vinden als die functie wel weer terugkomt. Er kan wel worden gezocht op naam zie ik nu. Weet niet of dat vroeger ook al kon, want ik sorteerde de lijst altijd met veel plezier.

Verder is het head2head op de mobiel mooi geimplementeerd.

Gagnez
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2021, 13:34

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Gagnez » 12 mar 2021, 13:36

Ziet er allemaal gelikt uit.
Wel twee kleine vragen:

1) ik kan zo gauw de uitvallers (bij een lopend wielerspel) niet terugvinden. Waar kan ik die vinden?
2) kan er vanuit de hoofdpagina doorgeklikt worden naar dit forum?

Alvast dank!

gr. Robber (Gagnez)

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Zwieler » 12 mar 2021, 14:34

Gagnez schreef:
12 mar 2021, 13:36
Ziet er allemaal gelikt uit.
Wel twee kleine vragen:

1) ik kan zo gauw de uitvallers (bij een lopend wielerspel) niet terugvinden. Waar kan ik die vinden?
2) kan er vanuit de hoofdpagina doorgeklikt worden naar dit forum?

Alvast dank!

gr. Robber (Gagnez)
1 ja, die komt weer terug, waren we vergeten ;-) Moet even een likje verf krijgen van nieuwe design. Staat op to do
2 Nee, nog niet. Ik had daar nog niet echt een goede plek voor gevonden. Misschien weer ergens in de team creatie voor alleen de nederlandstalige. Daar gaan we nog even over nadenken :-)

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Zwieler » 12 mar 2021, 14:39

Plutonium schreef:
12 mar 2021, 13:20
Nu ben ik op iets gestuit wat tot eergisteren wel kon maar nu niet meer.

Het sorteren van 'most popular' lijsten.
Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar hoe vaak Brian Harman bij het golf gekozen is. Dan sorteerde ik op naam of op prijs. En vond ik hem zo.
Nu werkt dat niet. Ik zou het wel heel prettig vinden als die functie wel weer terugkomt. Er kan wel worden gezocht op naam zie ik nu. Weet niet of dat vroeger ook al kon, want ik sorteerde de lijst altijd met veel plezier.

Verder is het head2head op de mobiel mooi geimplementeerd.
ja, de zoek functie is er inderdaad. maar de sortering per header is altijd wel handig. Misschien anders ook een CSV file optie om te downloaden, dan kan je doen wat je wilt :-)

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Zwieler » 12 mar 2021, 16:16

Zwieler schreef:
12 mar 2021, 14:34
Gagnez schreef:
12 mar 2021, 13:36
Ziet er allemaal gelikt uit.
Wel twee kleine vragen:

1) ik kan zo gauw de uitvallers (bij een lopend wielerspel) niet terugvinden. Waar kan ik die vinden?
2) kan er vanuit de hoofdpagina doorgeklikt worden naar dit forum?

Alvast dank!

gr. Robber (Gagnez)
1 ja, die komt weer terug, waren we vergeten ;-) Moet even een likje verf krijgen van nieuwe design. Staat op to do
2 Nee, nog niet. Ik had daar nog niet echt een goede plek voor gevonden. Misschien weer ergens in de team creatie voor alleen de nederlandstalige. Daar gaan we nog even over nadenken :-)
gebruik tijdelijk deze maar even: https://zweeler.com/game/cycling/Fantas ... ithdrawals

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Zweeler IT updates

Bericht door ChoufKet » 12 mar 2021, 19:51

Zwieler schreef:
11 mar 2021, 20:26
vertaalburo's en zelfs dan is het tricky omdat ze de sport vaak niet snappen.

dat hebben we al vaker meegemaakt. irritant, want je betaald er wel voor.
Ik ga wat meer opletten op de franse vertalingen en kom bij jullie terug als ik rare zaken zie.

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Zweeler IT updates

Bericht door ChoufKet » 12 mar 2021, 20:03

Zwieler schreef:
12 mar 2021, 14:34
Gagnez schreef:
12 mar 2021, 13:36
Ziet er allemaal gelikt uit.
Wel twee kleine vragen:

1) ik kan zo gauw de uitvallers (bij een lopend wielerspel) niet terugvinden. Waar kan ik die vinden?
2) kan er vanuit de hoofdpagina doorgeklikt worden naar dit forum?

Alvast dank!

gr. Robber (Gagnez)
1 ja, die komt weer terug, waren we vergeten ;-) Moet even een likje verf krijgen van nieuwe design. Staat op to do
2 Nee, nog niet. Ik had daar nog niet echt een goede plek voor gevonden. Misschien weer ergens in de team creatie voor alleen de nederlandstalige. Daar gaan we nog even over nadenken :-)
Voor de forums, zou het op termijn geen goed idee zijn om ook een engelstalige en/of franstalige forum op te starten (met eventueel andere moderators)?
Ik heb het gevoel dat in tegenstelling met klassieke bookmakers, zweeler een zekere potentie heeft om een sterkere gemeenschapsgevoel aan te wakkeren. (ter voorbeeld, al heeft hij (momenteel) gestopt, ik heb een vriend op zweeler gebracht en het was leuk om de teams en taktieken te vergelijken. Idem met een speler op deze forum langs Whatsapp)

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Zwieler » 12 mar 2021, 20:04

ChoufKet schreef:
12 mar 2021, 20:03
Zwieler schreef:
12 mar 2021, 14:34
Gagnez schreef:
12 mar 2021, 13:36
Ziet er allemaal gelikt uit.
Wel twee kleine vragen:

1) ik kan zo gauw de uitvallers (bij een lopend wielerspel) niet terugvinden. Waar kan ik die vinden?
2) kan er vanuit de hoofdpagina doorgeklikt worden naar dit forum?

Alvast dank!

gr. Robber (Gagnez)
1 ja, die komt weer terug, waren we vergeten ;-) Moet even een likje verf krijgen van nieuwe design. Staat op to do
2 Nee, nog niet. Ik had daar nog niet echt een goede plek voor gevonden. Misschien weer ergens in de team creatie voor alleen de nederlandstalige. Daar gaan we nog even over nadenken :-)
Voor de forums, zou het op termijn geen goed idee zijn om ook een engelstalige en/of franstalige forum op te starten (met eventueel andere moderators)?
Ik heb het gevoel dat in tegenstelling met klassieke bookmakers, zweeler een zekere potentie heeft om een sterkere gemeenschapsgevoel aan te wakkeren. (ter voorbeeld, al heeft hij (momenteel) gestopt, ik heb een vriend op zweeler gebracht en het was leuk om de teams en taktieken te vergelijken. Idem met een speler op deze forum langs Whatsapp)
hebben we geprobeerd, maar dat liep niet zo goed. Komt ook omdat we de talen niet beheersen. Dus dat stierf een mooie dood :-)

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Zweeler IT updates

Bericht door ChoufKet » 12 mar 2021, 20:04

Zwieler schreef:
12 mar 2021, 14:39
Plutonium schreef:
12 mar 2021, 13:20
Nu ben ik op iets gestuit wat tot eergisteren wel kon maar nu niet meer.

Het sorteren van 'most popular' lijsten.
Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar hoe vaak Brian Harman bij het golf gekozen is. Dan sorteerde ik op naam of op prijs. En vond ik hem zo.
Nu werkt dat niet. Ik zou het wel heel prettig vinden als die functie wel weer terugkomt. Er kan wel worden gezocht op naam zie ik nu. Weet niet of dat vroeger ook al kon, want ik sorteerde de lijst altijd met veel plezier.

Verder is het head2head op de mobiel mooi geimplementeerd.
ja, de zoek functie is er inderdaad. maar de sortering per header is altijd wel handig. Misschien anders ook een CSV file optie om te downloaden, dan kan je doen wat je wilt :-)
Vanaf nu gaat Plutonium elk uur op de forum gaan kijken of die CSV-functie is toegevoegd :lol:
Laatst gewijzigd door ChoufKet op 12 mar 2021, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Zweeler IT updates

Bericht door ChoufKet » 12 mar 2021, 20:06

Ok, thanks voor de forums.
Indien jullie dit later weer zouden opstarten kan ik wel een oogje in het zeil houden op een franstalige versie.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Zweeler IT updates

Bericht door Plutonium » 13 mar 2021, 15:33

Op dit moment is de site heel traag. Lijkt wel of de database met spellen niet bereikbaar is..,...
Maar waarschijnlijk weten jullie dit ook al.

Plaats reactie