Suggestie Zweeler

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Suggestie Zweeler

Bericht door ChoufKet » 12 aug 2020, 13:13

Hello,

De opmerking van Plutonium (een niet-starter in het golf) heeft me op een idee gebracht :

Waarom op termijn geen module uitbrengen die het toelaat om gratis hulp te krijgen van actieve leden?
De bedoeling is niet dat deze iets kunnen valideren, maar wel voorstellen die direct naar jullie toe gaan.
Bij voorbeeld :
- Een score melden
- Een niet starter melden
- Een uurverandering melden
- ...

HuiB
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2020, 14:51

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door HuiB » 12 aug 2020, 21:51

Over suggesties gesproken...paar jaar geleden was er nog die chatfunctie.
Wat was ook alweer de reden dat daarmee is gestopt...te kostbaar?
Was altijd wel makkelijk/leuk om af en toe "te ouwehoeren"over de live sport die dan bezig was of andere zaken.
Kan me overigens voorstellen dat dat (zeker in dit jaar) geen prioriteit heeft voor jullie. Eerst maar overleven.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Zwieler » 13 aug 2020, 00:19

ChoufKet schreef:
12 aug 2020, 13:13
Hello,

De opmerking van Plutonium (een niet-starter in het golf) heeft me op een idee gebracht :

Waarom op termijn geen module uitbrengen die het toelaat om gratis hulp te krijgen van actieve leden?
De bedoeling is niet dat deze iets kunnen valideren, maar wel voorstellen die direct naar jullie toe gaan.
Bij voorbeeld :
- Een score melden
- Een niet starter melden
- Een uurverandering melden
- ...
Wij krijgen geregeld via de email tips. Zeker als we uitslagen verkeerd invullen ;-) Alleen kijken we uiteraard alles nog na, voordat we uitkeren.

Niet starters zitten we vaak zelf erg kort op, maar elke tip die iemand stuurt is meegenomen. Als we iets missen, hebben we altijd nog onze disclaimer onder de startlijsten.

En heel soms starten toernooien of wedstrijden iets later of soms wel eens uren eerder.

Mailen werkt als een zonnetje (we reageren meestal al binnen enkele minuten), maar het forum mag er ook gebruikt voor worden. Ook al kijken we daar niet altijd even vlot. Mail werkt het beste.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Zwieler » 13 aug 2020, 00:32

HuiB schreef:
12 aug 2020, 21:51
Over suggesties gesproken...paar jaar geleden was er nog die chatfunctie.
Wat was ook alweer de reden dat daarmee is gestopt...te kostbaar?
Was altijd wel makkelijk/leuk om af en toe "te ouwehoeren"over de live sport die dan bezig was of andere zaken.
Kan me overigens voorstellen dat dat (zeker in dit jaar) geen prioriteit heeft voor jullie. Eerst maar overleven.
Ja, die hadden we hier inderdaad. Maar we hadden een nieuw forum nodig en die chat even niet geactiveerd. Eerst maar eens wat volk actiever krijgen op het forum (gaat langzaam de goede kant op), en dan ooit weer die chat toevoegen. :D

Overleven is een erg sterk woord, maar we moeten wel ons best doen om het geld voor dit jaar voor de vaste kosten bij elkaar te sparen. Als de TDF start, en eindigt hebben we een goede buffer voor het geval er opeens niets meer georganiseerd wordt. Wanneer dat onverhoopt niet doorgaat, dan moeten we op een andere manier door de wintermaanden heen rollen. En ook dat gaat wel lukken, maar dan moeten we een stuk creatiever worden. Uiteindelijk hebben we een mooi gezond bedrijf, en gaan we alle stormen altijd overleven.

Daarnaast hebben we dartsnieuws.com, dartsnews.com en tennisuptodate.com nog. Darts trekt alweer lekker aan, en tennis hadden we in augustus richting einde van seizoen van 0 opgestart, dus toen we eindelijk flink wilde doorzetten, kwam Corona er tussen. haha en toen zakte we naar 250 pageviews per dag, en verdiende we 3 maanden lang tussen de 10 en 30 euro per maand. Nu het live tennis er weer is, zien we dat meteen, en bouwen we lekker verder.

Ook met de media sites heb ik nog leuke plannen. Misschien nog een voetbalsite opstarten, of iets met wielrennen. Niet in NL, maar een andere taal. Welke is nog niet duidelijk :-)

Dus we ontwikkelen lekker verder, alleen zijn het iets spannender tijden dan normaal. :D

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Plutonium » 15 aug 2020, 21:49

Ik heb ook nog wel suggesties:
- Een mobiele versie, waarbij je een berichtje krijgt als bijvoorbeeld een score wordt geupdate, een toernooi begint. Bijvoorbeeld van golf, ik wacht nu vol spanning op de update van ronde 3.
- Een rekenfunctie je scores kunt simuleren om zo inzicht te krijgen in jezelf tov de concurentie. Dan zat ik nu niet zo in spanning te wachten.
- Een download functie van alle paginas in een CSV formaat. Zowel van prijzen spelers, punten spelers en meest gekozen spelers.

-

Drekes2
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 dec 2019, 16:15

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Drekes2 » 15 aug 2020, 23:25

Ik kan bevestigen dat de e-mails met opmerkingen zeer snel worden beantwoord. Ik geloof dat ik daar namelijk een van de fanatiekste in ben.... ;) ;). Ik zal weer eens wat meer naar het dartsnieuws gaan kijken, want de PL komt er weer aan. Tennisnieuws volg ik zelf nu wat minder, nu ik het tennissen een beetje tot de grotere toernooien aan het afschalen ben.

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door ChoufKet » 22 aug 2020, 09:56

Een andere suggestie die je op alle sporten zou kunnen opstarten.
Momenteel wordt regulariteit niet echt aangemoedigt. Zou het niet een goed idee zijn om dit te doen?

Een vb op het teams voetbalspel (puur fictief) :
Voor gans het jaar tellen alle punten (indien meerdere teams op een spel telt diegene met de meeste punten) die gewonnen zijn door een speler, met dit maak je een jaarklassement.
Voor de prijzen zou je bv het volgende kunnen doen :

Vandaag gaat 80% van de inzet naar de pot.
Stel hetvolgende => je hebt 182 speeldagen (IT+DE+ENG+ES+NL) met ongeveer 48 deelnemers per spel (ik blijf conservatief), 78% gaar naar de pot, 2% gaat naar het jaarspel :

Dagprijzen :
1 61,44 => 59,90
2 42,24 => 41,18
3 34,56 => 33,70
4 28,8 => 28,08
5 24,96 => 24,34

En voor het jaarklassement is er dan 873.6 € die je dan bv kan verdelen op de top 20.

Dit zou een aanmoediging kunnen zijn voor spelers om meer deel te nemen.
Je kan ook een regel toevoegen, voor als je eens een spel mist, dat de 10 slechtste resultaten niet mee tellen voor het jaarklassement.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Jordy » 24 aug 2020, 18:33

Persoonlijk zie ik er helemaal niets in. Hiervoor heb je al jaarspellen. Wil je iedere week puzzelen met een jaarspel dan zou ik eerder een apart spel introduceren waarbij dan ieder weekend een team moet worden ingevuld.

Maar om dit te koppelen aan de bestaande spellen lijkt mij voor het gros van de spelers totaal niet interessant. De flexibliteit om een lijst in te vullen wanneer ik daar zin in en tijd voor heb is juist erg fijn. Op het moment dat je geforceerd lijsten moet gaan invullen om mee te blijven spelen, lijkt me dit meer schade toe te brengen dan dat het goed doet. Het zal ook maar voor een klein groepje weggelegd zijn en op een gegeven moment ligt het klassement al dusdanig vast dat dit groepje nog kleiner zal worden. Voor de wat kleinere spelers die maar één lijst invullen en niet altijd meedoen kan het ze echter afschrikken. Als speler die normaal maar met één lijst meespeelt, merk ik nu eigenlijk al dat het moeilijker en moeilijker wordt om op te boksen tegen de grote spelers die meerdere opties afdekken. Als zij dan ook nog eens een nevenklassement hebben waar ze voor knokken en nog meer lijsten voor invullen dan zou ik waarschijnlijk afhaken bij dat soort spelletjes.

Nu doe ik bij het voetbal sowieso niet mee dus het voorbeeld is voor mij niet echt relevant, maar ik kan me voorstellen dat er daar ook spelers zijn zoals ik die hier ook niet enthousiast van zouden worden.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Jordy » 24 aug 2020, 18:36

Plutonium schreef:
15 aug 2020, 21:49
Ik heb ook nog wel suggesties:
- Een mobiele versie, waarbij je een berichtje krijgt als bijvoorbeeld een score wordt geupdate, een toernooi begint. Bijvoorbeeld van golf, ik wacht nu vol spanning op de update van ronde 3.
- Een rekenfunctie je scores kunt simuleren om zo inzicht te krijgen in jezelf tov de concurentie. Dan zat ik nu niet zo in spanning te wachten.
- Een download functie van alle paginas in een CSV formaat. Zowel van prijzen spelers, punten spelers en meest gekozen spelers.
Dit zijn dan wel weer suggesties waar ik enthousiast van word. :D
Al zijn het wel meer nice-to-haves waarbij ik me kan voorstellen dat ze niet bovenaan de lijst staan, maar het zou leuk zijn als ze er ooit komen.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Zwieler » 24 aug 2020, 20:31

Jordy schreef:
24 aug 2020, 18:33
Persoonlijk zie ik er helemaal niets in. Hiervoor heb je al jaarspellen. Wil je iedere week puzzelen met een jaarspel dan zou ik eerder een apart spel introduceren waarbij dan ieder weekend een team moet worden ingevuld.

Maar om dit te koppelen aan de bestaande spellen lijkt mij voor het gros van de spelers totaal niet interessant. De flexibliteit om een lijst in te vullen wanneer ik daar zin in en tijd voor heb is juist erg fijn. Op het moment dat je geforceerd lijsten moet gaan invullen om mee te blijven spelen, lijkt me dit meer schade toe te brengen dan dat het goed doet. Het zal ook maar voor een klein groepje weggelegd zijn en op een gegeven moment ligt het klassement al dusdanig vast dat dit groepje nog kleiner zal worden. Voor de wat kleinere spelers die maar één lijst invullen en niet altijd meedoen kan het ze echter afschrikken. Als speler die normaal maar met één lijst meespeelt, merk ik nu eigenlijk al dat het moeilijker en moeilijker wordt om op te boksen tegen de grote spelers die meerdere opties afdekken. Als zij dan ook nog eens een nevenklassement hebben waar ze voor knokken en nog meer lijsten voor invullen dan zou ik waarschijnlijk afhaken bij dat soort spelletjes.

Nu doe ik bij het voetbal sowieso niet mee dus het voorbeeld is voor mij niet echt relevant, maar ik kan me voorstellen dat er daar ook spelers zijn zoals ik die hier ook niet enthousiast van zouden worden.
Ik was deze vergeten te beantwoorden, maar inderdaad ook wij denken op die manier. de veelspeler wordt teveel beloond dan. Op zich is een idee met een ranglijst best aardig, maar dan zonder prijzen. Misschien iets van een beloning, in de vorm van een bonus als iemand een bepaald level haalt.

Ook maar een proefballonnetje dit, er zijn daar best veel mogelijkheden voor, en we hebben er bar slecht over nagedacht tot nu toe :D

karper
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2020, 19:16

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door karper » 25 aug 2020, 10:27

Is het echt zo, dat veelspelers meer winnen?
Als dat echt zo is en daarmee kleine spelers afschrikken zou je bij spellen met veel veelspelers, de verschillen tussen de lijsten groter kunnen maken. Dat kan natuurlijk tot gevolg hebben dat veelspelers minder lijsten invullen en dat is natuurlijk weer minder voor jullie.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Zwieler » 25 aug 2020, 13:02

karper schreef:
25 aug 2020, 10:27
Is het echt zo, dat veelspelers meer winnen?
Als dat echt zo is en daarmee kleine spelers afschrikken zou je bij spellen met veel veelspelers, de verschillen tussen de lijsten groter kunnen maken. Dat kan natuurlijk tot gevolg hebben dat veelspelers minder lijsten invullen en dat is natuurlijk weer minder voor jullie.
Dit is een reactie op het voorstel van Choufket. dat staat volledig los van alle andere spellen :-)

Als he een soort jaarranking krijgt en daar geldprijzen aanhangt dan zijn de spelers die veel mee doen (die noem ik veel spelers), altijd in het voordeel tov van iemand die af en toe meedoet. Die is dan kansloos voor die ranking en de prijzen waar ze wel aan meebetalen zeg maar via de teams spellen.

Off topic en reactie op jouw opmerking: Wij hebben al heel wat regels ingebouwd om verschillen tussen de teams te bevorderen, en we denken dat dit best goed gaat. Uitzonderingen daar gelaten. Die 3 of soms zelfs meer verschillen worden al een hoop mensen gek van, en dat kost ons inderdaad al teams. Ik denk voorlopig dat het niet nodig is om dat aan te passen. :D

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Jordy » 25 aug 2020, 23:29

karper schreef:
25 aug 2020, 10:27
Is het echt zo, dat veelspelers meer winnen?
Als dat echt zo is en daarmee kleine spelers afschrikken zou je bij spellen met veel veelspelers, de verschillen tussen de lijsten groter kunnen maken. Dat kan natuurlijk tot gevolg hebben dat veelspelers minder lijsten invullen en dat is natuurlijk weer minder voor jullie.
Absoluut kan het haast niet anders. Uiteindelijk zullen alle veel spelers toch wel verstand ervan hebben en met zoveel lijsten moet je toch af en toe raak schieten.
Procentueel is het natuurlijk wel een ander verhaal. Iemand die af en toe meespeelt kan met hier en daar een uitschieter eigenlijk direct op een mooie winst staan. Terwijl een veel speler toch structureel zal moeten scoren, want er zal ook af en toe een flinke min geïncaseerd worden.
Het zal natuurlijk ook afhangen van het soort spel. Bij het EK tijdrit had ik het bijna knapper gevonden om met 5 lijsten niet in prijzen te vallen dan wel. Al moet je dan al eigenlijk bij de eerste eindigen wil je wat aan je prijs hebben. Bij de Tour is dat natuurlijk een ander verhaal, daar doen zoveel mensen mee en zijn er zoveel verschillende renners die kunnen scoren dat het nog alle kanten op kan gaan. Eén renner waar je onterecht (geen) vertrouwen in had maakt of breekt je lijst(en) direct. Er zijn er altijd wel genoeg die deze renner wel/niet hebben.

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door ChoufKet » 26 aug 2020, 20:45

Puur in theorie zal een veelspeler meer verliezen.
Zweeler, en het is normaal, is geen NGO. Er zijn uitzonderingen, maar meestal geven ze 80% van de inzet terug in de prijzenpot.

Een gemiddelde speler zal dus op termijn 20% van zijn inschrijvingskosten verliezen.
Een goede speler zal minder verliezen, en in sommige gevallen zelfs geld winnen. Maar dit wilt dan ook zeggen dat sommigen meer dan 20% van hun inschrijvingskosten verliezen.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Jordy » 26 aug 2020, 20:57

Dat is natuurlijk wel erg kort door de bocht. Met meerdere lijsten zullen je kansen toch exponentieel stijgen. Je kunt op deze manier meerdere situaties afdekken en ook pech zal door de spreiding een minder grote rol spelen. Zeker als je dit meerdere spellen achter elkaar doet dan zal de spreiding (i.c.m. met kennis uiteraard) op de lange termijn zeker winstgevend kunnen zijn.
Daarnaast is de prijzenverdeling dusdanig verdeeld bij Zweeler dat het vooral gaat om die hoofdprijzen. Eén keer het Road to spel winnen kan je 'Zweeler carrière' maken en als je natuurlijk bij elk kwalificatie spel meedoet dan is de kans een stuk groter dat het kwartje een keer jouw kant uitvalt.
Dit geldt natuurlijk enkel als je ook de kennis hebt, wellicht zijn er ook wel veel spelers die vooral de pot spekken, het geld moet uiteindelijk ergens vandaan komen. :lol:

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Zwieler » 26 aug 2020, 23:05

Zolang wij geen potten hebben zoals in de VS waar je 1e prijzen hebt van 1.000.000 USD, zal niemand hier zijn beroep van gaan maken. Voorlopig blijven de meeste spellen een vorm van entertainment, en proberen we niemand wijs te maken dat je rijk kan worden bij Zweeler. We vergelijken het altijd met een middagje bioscoop bezoeken, of een happie eten, of avondje in de kroeg etc.. of je gaat een teampie bouwen bij Zweeler en uren van de sport inclusief team genieten. En soms zelfs weken of maanden.

Uiteraard zijn er spelers die het beter dan andere doen, maar dat komt omdat die structureel meer kennis hebben over die sport dan andere mensen. Ook dat pretenderen wij dat het een kennisspel is en geen gokken. Uiteraard moet het soms wel meezitten, maar bij de echte kenners zit het altijd meer mee, dan bij de mensen die er veel minder tijd insteken. ;)

We hebben spelers die veel teams maken en veel winnen. Maar die moeten ook investeren in meer teams, waardoor de prijzenpot omhoog gaat en waardoor andere mensen met minder teams ook meer kunnen winnen.

Ook hebben wij bewust verschillen in teams ingebouwd, zodat er niemand is die 250 teams voor het 15+5 spel maakt met amper 1 verschil per team. Deze regel zorgt er echt voor dat de strijd eerlijker is. Ik weet dat ze die regel in de VS niet hebben, en daar mag je zelfs teams uploaden, waardoor de technisch handige mensen nog een voordeel hebben als er een last minute verandering in een opstelling is. Tja...

Commercieel gezien, kunnen wij dat ook beter doen, maar omdat wij nog steeds het spelplezier belangrijk vinden, hebben we dat nog niet gedaan. Wij denken nog steeds dat we op deze manier ook een mooi groot bedrijf kunnen worden, die ook in de zeer nabije toekomst hele grote potten met de TDF kan hebben (laten we met de TDF starten, dan volgt de rest vanzelf).

Een prijzenpot van 50.000 euro met een 1e prijs van 10.000 euro moet denk ik al snel mogelijk zijn. En om een proefballonnetje op te werpen, denk ik zelf dat uiteindelijk het budgetspel dat level gaat halen en 15+5 blijft ongeveer wat het nu is. Ik ben benieuwd wat andere daar van vinden :D

karper
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2020, 19:16

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door karper » 27 aug 2020, 15:34

Zwieler schreef:
26 aug 2020, 23:05


Een prijzenpot van 50.000 euro met een 1e prijs van 10.000 euro moet denk ik al snel mogelijk zijn. En om een proefballonnetje op te werpen, denk ik zelf dat uiteindelijk het budgetspel dat level gaat halen en 15+5 blijft ongeveer wat het nu is. Ik ben benieuwd wat andere daar van vinden :D
Bij mij staat entertainment voorop. Zowel bij het samenstellen van ploegen als de wedstrijden. Mijn duidelijke voorkeur heeft het budgetspel. Daarbij is het natuurlijk ook zo, hoe meer ploegen hoe meer entertainment. Voor de TdF heb ik zelf een bepaald budget beschikbaar. Zeg 100 euro. Ik kies nu voor 5 ploegen 15+5 en 2 budget ploegen. Totaal 7 ploegen. Zou echter het budgetspel evenveel koten als het 15+5 spel, stel 10 euro, dan zou ik zelf voor 10 budget ploegen kiezen. Niet alleen omdat ik het budgetspel leuker vind (AK telt mee), maar ook omdat ik voor mijn gevoel dan meer kans heb op een prijs

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door ChoufKet » 27 aug 2020, 19:37

Jordy schreef:
26 aug 2020, 20:57
Dat is natuurlijk wel erg kort door de bocht. Met meerdere lijsten zullen je kansen toch exponentieel stijgen. Je kunt op deze manier meerdere situaties afdekken en ook pech zal door de spreiding een minder grote rol spelen. Zeker als je dit meerdere spellen achter elkaar doet dan zal de spreiding (i.c.m. met kennis uiteraard) op de lange termijn zeker winstgevend kunnen zijn.
Daarnaast is de prijzenverdeling dusdanig verdeeld bij Zweeler dat het vooral gaat om die hoofdprijzen. Eén keer het Road to spel winnen kan je 'Zweeler carrière' maken en als je natuurlijk bij elk kwalificatie spel meedoet dan is de kans een stuk groter dat het kwartje een keer jouw kant uitvalt.
Dit geldt natuurlijk enkel als je ook de kennis hebt, wellicht zijn er ook wel veel spelers die vooral de pot spekken, het geld moet uiteindelijk ergens vandaan komen. :lol:
Nochtans is dit puur statistisch, als er 100 € wordt uitgegeven, en 80 € terug verdeeld, dans verliezen de meeste spelers geld (en dus ook de meeste veelspelers).
Voor de rest ben ik akkoord met wat er gezegt werd. Als je een keer de RtD wint, gaat je natuurlijk geld winnen, kennis (zowel op sportniveau als op statistiek) helpt en het gaat eerst en vooral over spelplezier. Ikzelf heb een klein beetje meer gewonnen dan uitgegeven, maar als je de uren optelt gaat het louter om plezier.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Jordy » 27 aug 2020, 20:22

ChoufKet schreef:
27 aug 2020, 19:37
Jordy schreef:
26 aug 2020, 20:57
Dat is natuurlijk wel erg kort door de bocht. Met meerdere lijsten zullen je kansen toch exponentieel stijgen. Je kunt op deze manier meerdere situaties afdekken en ook pech zal door de spreiding een minder grote rol spelen. Zeker als je dit meerdere spellen achter elkaar doet dan zal de spreiding (i.c.m. met kennis uiteraard) op de lange termijn zeker winstgevend kunnen zijn.
Daarnaast is de prijzenverdeling dusdanig verdeeld bij Zweeler dat het vooral gaat om die hoofdprijzen. Eén keer het Road to spel winnen kan je 'Zweeler carrière' maken en als je natuurlijk bij elk kwalificatie spel meedoet dan is de kans een stuk groter dat het kwartje een keer jouw kant uitvalt.
Dit geldt natuurlijk enkel als je ook de kennis hebt, wellicht zijn er ook wel veel spelers die vooral de pot spekken, het geld moet uiteindelijk ergens vandaan komen. :lol:
Nochtans is dit puur statistisch, als er 100 € wordt uitgegeven, en 80 € terug verdeeld, dans verliezen de meeste spelers geld (en dus ook de meeste veelspelers).
Voor de rest ben ik akkoord met wat er gezegt werd. Als je een keer de RtD wint, gaat je natuurlijk geld winnen, kennis (zowel op sportniveau als op statistiek) helpt en het gaat eerst en vooral over spelplezier. Ikzelf heb een klein beetje meer gewonnen dan uitgegeven, maar als je de uren optelt gaat het louter om plezier.
Met deze conclusie ben ik het dus niet eens. Natuurlijk is het vrij simpel, Zweeler moet zelf ook wat overhouden dus gemiddeld gezien zullen de meeste spelers geld verliezen. Maar het kan natuurlijk ook gewoon simpelweg zo zijn dat er een paar groot verdieners zijn (de 'veelspelers') terwijl de kleinere spelers veelal geld verliezen. Bij een loterij heb je natuurlijk gelijk, daar zullen (gemiddeld genomen) de veelspelers meer geld verliezen. Aangezien dit echter een kennisspel is en er weldegelijk een groot voordeel zit in spreiding zullen bij de veelspelers (die veelal toch ook de juiste kennis hebben) de kansen echter exponentieel stijgen zoals ik al aangaf. Het is niet zoals bij een loterij dat 2 loten kopen betekent dat je 2x zoveel kans hebt, nee bij 2 lijsten zullen je kansen meer dan 2x zo groot worden. Volgens die logica sluit ik zeker niet uit dat een aantal veelspelers ook grootwinnaars zijn ten koste van een groep kleinere spelers.

Dat gezegd hebbende ben ik het natuurlijk eens dat het bij Zweeler toch vooral draait om plezier. Al heb ik wel extra veel plezier als ik win. :D
De voorpret en spanning tijdens de wedstrijd is het het echter sowieso al waard voor mij. Al is dat natuurlijk makkelijk praten zolang ik nog met winst kan spelen. Als het je geld kost, moet je toch de juiste balans vinden.

Overigens hebben budgetspellen bij mij ook duidelijk de voorkeur. De kennis is dan toch belangrijker, het is niet meer zo simpel als gewoon alle bekende mannen kiezen. Daarnaast is het gepuzzel ook gewoon leuk en is het fijn dat je eens een onbekendere naam kunt pakken die je ergens goed hebt zien rijden. Ik haal er toch meer voldoening als ik win doordat ik het goed gezien heb met een goedkope verrassing dan door gewoon alle bekende namen te hebben. Ook zijn er hier veel meer tactieken mogelijk, wat het ook weer interessanter maakt om meer lijsten in te vullen. Wat dat betreft sluit ik inderdaad niet uit dat de budgetlijsten de 15+5 lijsten voorbij gaan, er is denk ik ook minder concurentie voor budgetlijsten. Alleen jammer van de €25,- inderdaad, dat is (voor mij) toch wel erg veel voor één lijst, vooral aangezien één valpartij het einde kan zijn en daarom laat ik het ook bij één lijst. Wel vul ik dan nog maar een RtA lijst in om toch nog een 2de keer met de budgetten te kunnen puzzelen. ;)

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Plutonium » 29 aug 2020, 11:33

Ik speel zweeler ook voor mijn plezier. Al doe ik wel alleen sporten waar ik verstand van heb of waar ik bewezen kans heb om er niet op toe te hoeven leggen. Maar ook gewoon zomaar. Ik probeer sporten eerst uit. Door teams te maken en te kijken of ik daarmee succes zou hebben.
Ook heb ik een hele database van afgelopen zweeler spellen.

Door zweeler had ik dit jaar een superleuk 4 schansen toernooi. Ik zat met de kinderen dat te kijken en als er weer iemand uit pappa's team kwam was de vreugde groot bij een goede sprong. Normaal kijk ik deze sport nooit.

Plaats reactie