Biedronde 5 (woensdag 6 januari 21.00 uur)

snatch
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 nov 2019, 20:46

Re: Biedronde 5 (woensdag 6 januari 21.00 uur)

Bericht door snatch » 06 jan 2021, 22:07

Idd chef.. prima gedaan. Zwijgen is goud zo nu en dan. Laat de kinderen maar spelen en grollen..

Fair Play
Berichten: 1698
Lid geworden op: 29 nov 2019, 19:44

Re: Biedronde 5 (woensdag 6 januari 21.00 uur)

Bericht door Fair Play » 06 jan 2021, 22:09

Er zit nog 150 punten meer in het spel dan vorig jaar na 5 rondes

snatch
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 nov 2019, 20:46

Re: Biedronde 5 (woensdag 6 januari 21.00 uur)

Bericht door snatch » 06 jan 2021, 22:10

Laatste man schreef:
06 jan 2021, 22:05
Haha het zit je niet mee.

Vinnie, TEF en Scheet met veel punten naar de laatste 2 rondes. Daarna komt Chef nog.

Ik ben oprecht benieuwd of TEF het leuk vindt om zoveel punten elk jaar over te houden aan het einde? Niet het gevoel om echt graag op bepaalde renners in eerdere rondes te bieden?
Ja ook benieuwd naar. Tef lijkt niet voor persoonlijke smaak te gaan .. maar voor renners die niet veel kosten.
Speltechnisch de beste keuze.. knap

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Biedronde 5 (woensdag 6 januari 21.00 uur)

Bericht door ChefSpijker » 06 jan 2021, 22:13

Fair Play schreef:
06 jan 2021, 22:09
Er zit nog 150 punten meer in het spel dan vorig jaar na 5 rondes
Vorig jaar waren de renners op het eind ook wel echt té goedkoop. Denk dat ze nu niet zó goedkoop worden, maar ook niet te duur. Zoveel personen zijn er niet meer met 50+ punten over en er zijn toch nog 6 top 18-mannen en nog wel wat potentiële 10+-mannen in de groep erachter.

paultje
Berichten: 1195
Lid geworden op: 06 dec 2019, 23:57

Re: Biedronde 5 (woensdag 6 januari 21.00 uur)

Bericht door paultje » 06 jan 2021, 22:16

tja alle top90 renners bijelkaar 381 punten waard en er zitten nog 474 punten in.

zo bekeken had ik gewoon voor gilbert moeten gaan want koopjes zijn er echt niet. tenzij iemand met veel punten de laatste ronde vergeet.

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Biedronde 5 (woensdag 6 januari 21.00 uur)

Bericht door ChefSpijker » 06 jan 2021, 22:21

paultje schreef:
06 jan 2021, 22:16
tja alle top90 renners bijelkaar 381 punten waard en er zitten nog 474 punten in.

zo bekeken had ik gewoon voor gilbert moeten gaan want koopjes zijn er echt niet. tenzij iemand met veel punten de laatste ronde vergeet.
Worden ook nog 60 renners aangeboden naast de top 90-renners. Als die allemaal voor 1 punt weg gaan (wat vast niet het geval is), kom je al aardig in de buurt toch. En er blijven altijd wel mensen met punten over aan het eind. Vorig jaar 19 stuks. Is natuurlijk nog afhankelijk van wat er de komende biedronde gebeurt, of er in de laatste biedronde echte koopjes komen. Maar veel te duur worden de toppers vast niet.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Biedronde 5 (woensdag 6 januari 21.00 uur)

Bericht door Jordy » 06 jan 2021, 22:38

paultje schreef:
06 jan 2021, 22:16
tja alle top90 renners bijelkaar 381 punten waard en er zitten nog 474 punten in.

zo bekeken had ik gewoon voor gilbert moeten gaan want koopjes zijn er echt niet. tenzij iemand met veel punten de laatste ronde vergeet.
Ik twijfel ook of ik vandaag niet wat meer had moeten bieden, ben bijna alles (op Theuns na) nog kwijtgeraakt dus misschien had ik toch voor Hart of Nibali moeten gaan. Ik denk niet dat de renners waar ik echt interesse in heb er als koopjes uitgaan. Aan de andere kant sluit ik ook niet uit dat bepaalde renners gewoonweg niet in trek zijn (met name de oudjes) zoals nu ook al blijkt. Het zou dus zomaar kunnen dat renners als Daniel Martin, Fuglsang of Viviani wel nog redelijk goedkoop eruit gaan. Er zijn er ook niet meer zoveel die hen kunnen veroorloven dus als die paar man er geen interesse in hebben dan kan het wel eens blijven steken ergens. Ook niet mijn eerste keus, maar als ze goedkoop zijn dan neem ik ze wel. :lol:

Maar goed, wachten lijkt niet per se de goede tactiek deze keer. Ik heb het ook een jaar gehad dat mijn team al bijna vol zat en ik mijn punten niet kwijt kwam. Net te weinig punten voor de nog echt interessante renners, maar te veel voor een subtopper. Uiteindelijk werd het 9 op Navardauskas, dat werd natuurlijk niets... Nu mag je wel meer renners dan toen dus het zal minder snel een probleem zijn.

TheoEltinkFan
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 dec 2019, 21:02

Re: Biedronde 5 (woensdag 6 januari 21.00 uur)

Bericht door TheoEltinkFan » 06 jan 2021, 22:42

Laatste man schreef:
06 jan 2021, 22:05
Haha het zit je niet mee.

Vinnie, TEF en Scheet met veel punten naar de laatste 2 rondes. Daarna komt Chef nog.

Ik ben oprecht benieuwd of TEF het leuk vindt om zoveel punten elk jaar over te houden aan het einde? Niet het gevoel om echt graag op bepaalde renners in eerdere rondes te bieden?
Nee, dat is niet iets wat ik heel leuk vind. Mijn doel is om een goed scorend team samen te stellen. De punten zijn voor mij een middel om dat doel te bereiken, maar geen doel op zich. Ik speel niet bewust om mijn punten zo lang mogelijk te bewaren (al heb ik het idee dat het voor anderen soms wel zo overkomt).

Overigens is het ook totaal geen garantie op succes als je op het einde een renner kunt kopen voor minder punten dan hij het voorgaande jaar opgeleverd heeft. Vorig jaar kocht ik Trentin voor 7 punten. Dat was dé aankoop van het spel. Volgens sommigen kon de titel mij al bijna niet meer ontgaan. Die titel is er uiteindelijk wel gekomen, maar dat kwam zeker niet door Trentin. Die had zijn punten niet eens opgeleverd...

Om je laatste vraag ook nog even te beantwoorden: voor mij zijn er geen renners die ik per definitie in mijn team wil hebben. Ik kan toch wel genieten van o.a. Van Aert, Van der Poel, Evenepoel en Alaphilippe. Die renners heb ik er graag bij, maar ik zal net zo hard voor hen klappen als ze bij een 'concurrent' rijden. Wat een fantastische coureurs zijn dat!

Laatste man
Berichten: 909
Lid geworden op: 30 nov 2019, 23:18

Re: Biedronde 5 (woensdag 6 januari 21.00 uur)

Bericht door Laatste man » 06 jan 2021, 23:04

Leuk om te horen TEF. Was ook geen verwijt hoor. Trentin was idd niet de koop van het jaar, maar je had wel veel keuzes vorig jaar (slim). Jaar daarvoor was er ook veel over (ik zelf o.a.), maar was de verdeling van ploegen anders.

Ben benieuwd wat je dit jaar binnen weet te hengelen!

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Biedronde 5 (woensdag 6 januari 21.00 uur)

Bericht door Jordy » 06 jan 2021, 23:15

Trentin viel inderdaad vorig jaar vies tegen, ook Buchmann en van Avermaet bleken helemaal geen koopje, maar het was natuurlijk ook een apart seizoen. Een blessure en je seizoen was voorbij. Normaal zou dat dit jaar niet zo moeten zijn, maar geluk speelt toch altijd nog een rol. Al was het team van TEF vorig jaar gewoon in de breedte zo sterk met zoveel koopjes dat er in mijn ogen altijd wel wat flinke plusjes tussen gingen zitten. Als Trentin het niet waarmaakte dan stond wel iemand anders op. Ik was dan ook één van die mensen die zijn naam al met potlood invulde op plek 1 en uiteindelijk terecht ondanks Trentin. :D

Voor de rest denk ik inderdaad dat het een beetje een vertekend beeld is. TEF is volgens mij altijd aanwezig en biedt ook geregeld, maar wordt volgens mij vaak net met 1 punt overboden. In plaats van het gevoel te laten meespelen wacht hij dan wijs af in de wetenschap dat er nog genoeg komt. Soms pakt dat goed uit, soms minder, maar het is knap dat hij rustig blijft. Ik richt me zelf ook niet op bepaalde renners, ik merk namelijk dat veel renners die ik bovenaan mijn lijst zet ook bij andere in trek zijn. Van Avermaet, Pinot en Thomas had ik zeker niet in mijn team verwacht, maar ik vond ze redelijk goedkoop dus ging ik ervoor. In de regio daaronder richt ik me vaak wel op bepaalde renners/talenten voor 1 of 2 punten waarvan ik een doorbraakje verwacht, maar met die toppers kan het alle kanten uitgaan. Al blijkt dat nog niet heel positief uit te pakken tot nu toe. :lol:

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Biedronde 5 (woensdag 6 januari 21.00 uur)

Bericht door Jordy » 11 jan 2021, 20:55

paultje schreef:
06 jan 2021, 22:16
tja alle top90 renners bijelkaar 381 punten waard en er zitten nog 474 punten in.

zo bekeken had ik gewoon voor gilbert moeten gaan want koopjes zijn er echt niet. tenzij iemand met veel punten de laatste ronde vergeet.
Lijkt erop dat je nog geluk hebt dat je dat niet gedaan hebt...
Op trainingsstage in Javea traint Philippe Gilbert (38) nog steeds met pijn. Nadat hij zijn knieschijf brak in de Tour wordt het een race tegen de klok om klaar te zijn voor het nieuwe seizoen. “Het was veel erger dan verwacht. Ik ben echt van nul moeten herbeginnen.”

Vanop zijn hotelbed in Javéa – in een Zoommeeting - blikte Philippe Gilbert deze namiddag vooruit op het aanstaande seizoen. 2020 was “een jaar met veel slecht nieuws” en de naweeën van de val in de openingsetappe in de Tour voelt hij vandaag nog altijd. “Ik werk nog altijd hard om mijn knie in orde te krijgen. Ik kan nu bijna pijnvrij trainen, maar de blessure was veel erger dan verwacht. Ik heb veel spieren verloren, ook in mijn linkerbeen. Toen ik deze winter mijn wegtraining hervatte, haalde ik het niveau van iemand die net begint te fietsen. Dat had ik nooit eerder mee gemaakt.”

Plaats reactie