Voorspel de top 5 van 2020 !!!

ybarmy
Berichten: 536
Lid geworden op: 29 nov 2019, 21:52

Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door ybarmy » 29 dec 2019, 23:10

Ik zal hem maar openen:

Ik wacht nog even de gratis renners af en dan trappen we af:

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door Jordy » 29 dec 2019, 23:41

Ik verwacht nog 6 toppers toe te voegen tijdens de gratis ronde waar ik de strijd met TEF mee aan kan gaan dus nog even afwachten inderdaad. :lol:

ybarmy
Berichten: 536
Lid geworden op: 29 nov 2019, 21:52

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door ybarmy » 30 dec 2019, 15:03

Jordy schreef:
29 dec 2019, 23:41
Ik verwacht nog 6 toppers toe te voegen tijdens de gratis ronde waar ik de strijd met TEF mee aan kan gaan dus nog even afwachten inderdaad. :lol:
Ja, chef pakt net ook mijn talentje weg.... pffff scheelt weer eurotje

ybarmy
Berichten: 536
Lid geworden op: 29 nov 2019, 21:52

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door ybarmy » 08 jan 2020, 21:30

Ik zal maar aftrappen met mijn voorspelling.

Ik vind een aantal teams erg gewaagd aan elkaar en bij sommige incl. mijzelf zal alles afhangen of mijn renners hun vorm van het verleden weer aantikken.

Mijn voorspelling van 2020

1. Zweeler stiekem toch een mooi team neergezet met twee goede klassementrenners en sprinters..
2. Paultje
3. Tef
4 YBA
5 was lastig te kiezen maar dan ga ik toch voor Latasa en Guust

TheoEltinkFan
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 dec 2019, 21:02

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door TheoEltinkFan » 08 jan 2020, 22:00

1. Zwieler
2. TEF
3. Jordy
4. Chef Spijker
5. YBA

Dark horse: Guust Flater

paultje
Berichten: 1195
Lid geworden op: 06 dec 2019, 23:57

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door paultje » 08 jan 2020, 23:30

ik ga het ook weer eens proberen. Verder ernaast als vorig jaar kan toch niet:

1 Tef
heel veel renners veel te goedkoop gekregen. Heel slim gespeeld.
Ook als er diverse renners gaan tegen vallen is de eerste plaats te halen.

2 Guust
met roglic alleen al eindig je bij de bovenste helft. Verder ook in de laatste ronde goed toegeslagen met Ulissi en Buchmann, Daarnaast ook nog lopez..het kan bijna niet anders of dit is een podium

3 Vinnie
met vivianni fuglsang en matthews een top trio. Een nadeel is dat het team ook wel erg van deze drie afhankelijk is. Valt er een tegen dan valt hij weg in de middenmoot. Toch denk ik dat ze alle drie gaan scoren en het podium net te halen is.

plaatsen 4 t/m 9 gaan de volgende ploegen voor: Paul, Zwieler, chef , Scheetmans, Latassa en Nutwood
ik schat ze ook in die volgorde in. Als alles mee zit kan ik nog een gooi doen naar het podium.


voor de rode lantaarn: hommes, YBA, en laatste man
misschien gewaagde keuze maar heb niet zoveel met de renners in die teams

hele lijst
1 TEF
2 Guust
3 Vinnie
4 Paul
5 Zwieler
6 Chef Spijker
7 Scheetmans
8 latasa
9 Nutwood
10 jordy
11 Arneboy
12 Snatch
13 Booggie
14 fairplay
15 GMV
16 hommes
17 laatste man
18 YBA

ybarmy
Berichten: 536
Lid geworden op: 29 nov 2019, 21:52

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door ybarmy » 08 jan 2020, 23:53

paultje schreef:
08 jan 2020, 23:30
ik ga het ook weer eens proberen. Verder ernaast als vorig jaar kan toch niet:

1 Tef
heel veel renners veel te goedkoop gekregen. Heel slim gespeeld.
Ook als er diverse renners gaan tegen vallen is de eerste plaats te halen.

2 Guust
met roglic alleen al eindig je bij de bovenste helft. Verder ook in de laatste ronde goed toegeslagen met Ulissi en Buchmann, Daarnaast ook nog lopez..het kan bijna niet anders of dit is een podium

3 Vinnie
met vivianni fuglsang en matthews een top trio. Een nadeel is dat het team ook wel erg van deze drie afhankelijk is. Valt er een tegen dan valt hij weg in de middenmoot. Toch denk ik dat ze alle drie gaan scoren en het podium net te halen is.

plaatsen 4 t/m 9 gaan de volgende ploegen voor: Paul, Zwieler, chef , Scheetmans, Latassa en Nutwood
ik schat ze ook in die volgorde in. Als alles mee zit kan ik nog een gooi doen naar het podium.


voor de rode lantaarn: hommes, YBA, en laatste man
misschien gewaagde keuze maar heb niet zoveel met de renners in die teams

hele lijst
1 TEF
2 Guust
3 Vinnie
4 Paul
5 Zwieler
6 Chef Spijker
7 Scheetmans
8 latasa
9 Nutwood
10 jordy
11 Arneboy
12 Snatch
13 Booggie
14 fairplay
15 GMV
16 hommes
17 laatste man
18 YBA
nee als je automatisch mij op de laatste plek zit kan je inderdaad niet meer ernaast zitten als vorig jaar...

paultje
Berichten: 1195
Lid geworden op: 06 dec 2019, 23:57

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door paultje » 09 jan 2020, 00:06

sorry :( heb niet zoveel met die renners

Guust Flater
Berichten: 220
Lid geworden op: 01 dec 2019, 19:02

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door Guust Flater » 09 jan 2020, 14:59

Prognose van de kampioen : :mrgreen:

1. Jordy en Zweeler hebben een mooi team en zie ik hoog eindigen.
Veel renners die in veel wedstrijden (TT en AK) hoog (STD) gaan eindigen..

2. TEF heeft In de breedte een heel sterk team maar hèt team is vooral afhankelijk van de eendaagse wedstrijden ..... er is geen uitgesproken kopman. Of de breedte van TEF zijn team het gaat halen tegen een Of twee absolute kopmannen in een team.... die dit jaar alles binnenharken........ denk het niet.

3. Als Roglic 60-70% doet wat hij vorig jaar heeft gedaan ga ik (heel) hoog eindigen.
Roglic rijdt de Vuelta niet (1e tegenvaller op de OS is hij een van de velen). Mijn Team ziet er op papier wel veel beter uit dan vorig jaar. Met drie AK mannen en wat lekkere koekjes! Mijn team is wel blessure-doping gevoelig (3 toppers) moet dus wel allemaal mee zitten

4. Iedereen. Vorig jaar kwam zover ik mij kan herinneren nauwelijks voor in een prognose voor een top notering.... Dus wie wordt de Nieuwe Dark Horse?

Hoe dan ook gaat weer leuk en spannend worden.

Iedereen Suc6!

Guust

Homme
Berichten: 250
Lid geworden op: 29 nov 2019, 20:00

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door Homme » 09 jan 2020, 22:41

1. Chef Spijker
2. Laatste man
3. TEF
4. Zwieler
5. Homme

Homme
Berichten: 250
Lid geworden op: 29 nov 2019, 20:00

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door Homme » 09 jan 2020, 22:44

paultje schreef:
08 jan 2020, 23:30
ik ga het ook weer eens proberen. Verder ernaast als vorig jaar kan toch niet:

1 Tef
heel veel renners veel te goedkoop gekregen. Heel slim gespeeld.
Ook als er diverse renners gaan tegen vallen is de eerste plaats te halen.

2 Guust
met roglic alleen al eindig je bij de bovenste helft. Verder ook in de laatste ronde goed toegeslagen met Ulissi en Buchmann, Daarnaast ook nog lopez..het kan bijna niet anders of dit is een podium

3 Vinnie
met vivianni fuglsang en matthews een top trio. Een nadeel is dat het team ook wel erg van deze drie afhankelijk is. Valt er een tegen dan valt hij weg in de middenmoot. Toch denk ik dat ze alle drie gaan scoren en het podium net te halen is.

plaatsen 4 t/m 9 gaan de volgende ploegen voor: Paul, Zwieler, chef , Scheetmans, Latassa en Nutwood
ik schat ze ook in die volgorde in. Als alles mee zit kan ik nog een gooi doen naar het podium.


voor de rode lantaarn: hommes, YBA, en laatste man
misschien gewaagde keuze maar heb niet zoveel met de renners in die teams

hele lijst
1 TEF
2 Guust
3 Vinnie
4 Paul
5 Zwieler
6 Chef Spijker
7 Scheetmans
8 latasa
9 Nutwood
10 jordy
11 Arneboy
12 Snatch
13 Booggie
14 fairplay
15 GMV
16 hommes
17 laatste man
18 YBA
Een man met Van Avermaet, Van Garderen, Debusschere en Roelandts heeft weinig met mijn renners.. Dat klopt wel... andere zienswijze

paultje
Berichten: 1195
Lid geworden op: 06 dec 2019, 23:57

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door paultje » 09 jan 2020, 23:20

op je teentjes getrapt?
niet zo persoonlijk opvatten hoor het is maar een spelletje :)

Homme
Berichten: 250
Lid geworden op: 29 nov 2019, 20:00

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door Homme » 10 jan 2020, 07:41

Welnee. Ik geef slechts aan dat ik dat wel logisch vindt. Ieder zijn eigen voorkeur.

paultje
Berichten: 1195
Lid geworden op: 06 dec 2019, 23:57

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door paultje » 10 jan 2020, 08:50

Dat zegt natuurlijk niks je noemt 4 namen die ik in de laatste ronde binnen haalde omdat ik nog punten had dus moest er toch wat mee. Ook niet echt mijn eerste keuzes. Maar voor de punten die ze kosten uiteindelijk wel allemaal kopies.

Homme
Berichten: 250
Lid geworden op: 29 nov 2019, 20:00

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door Homme » 10 jan 2020, 09:28

👍. In ieder geval succes en veel plezier

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door Zwieler » 10 jan 2020, 17:44

Leuk altijd dit en moeilijk. Homme slaat uiteraard de spijker op zijn kop. ik heb met sommige renners niets en dan denk ik ook altijd dat die weinig to niets gaan winnen. helemaal nergens op gebaseerd, puur onderbuikgevoelens. misschien gun ik het die renners niet eens :-)

De renners die ik daarentegen heb gekozen zijn de beste van allemaal, en gaat allemaal veel beter presteren dan vorig jaar. daarom hoef ik mijn team niet op de eerste plek te zetten, want die komt daar toch wel. Elk jaar denk ik dat weer, en uiteindelijk is het maar 1 keer gelukt in al die jaren.

De andere teams:

Nutwood: 2 megatoppers met Alaflipje en Valverde. Flipje zit wel rek in als hij niet weer zoveel energie verspild aan een grote ronde, en van valverde verwacht precies wat nut er voor betaald heeft. Grossgartner en stuyven zie ik niet meer opbrengen dan ze gekost hebben, dus Nut gaat ergens in de middenmoot hangen. geen top 5 materiaal

YBA is weer voor de renners gegaan die allemaal betere jaren hebben gekend, en hij hoopt dat ze dat dit jaar weer hebben. Als dat gebeurd, dan kan hij verrassend hoog eindigen, ik denk alleen dat dit met deze renners niet gebeurd. Dat wordt weer stoeien onderin.

Scheetmans: met Servee doen we al jaren een side bet wie van ons 2 hoger eindigt. Ik denk dat ik inmiddels 5 kratten bier krijg, en dat er dit jaar weer 1 bij gaat komen. Uiteindelijk moeten we die in het strandhuis in Wijk aan zee een keer soldaat maken. Taxi heen en slapen op het strand ;-) Alhoewel ik wel vind dat hij een leuk team heeft dit jaar met Pogacar, Ewan (prima aankoopbedrag), Sivakov, Impey en Woods. Uiteraard wel kansloos tegen het Zwieler team

Paultje: Ik denk dat Bennett iets te duur is, omdat hij een heel ander programma gaat rijden en iets meer concurrentie krijgt dan vorig jaar, en dan vooral in de Tour. Thomas is een groot vraagteken, maar zelfs als hij in vorm is, dan rijdt hij altijd bar weinig. Dus hopen dat je die 27 punten eruit haalt. Greg is uiteraard altijd een goede aankoop, zeker voor 16 punten. Middenmoot voor Paultje

Snatch: Tricky team. Groenewegen gaat Giro en Vuelta doen dus ik denk dat die 19 punten een makkie gaat worden. Porte pakt zijn euro's wel in de TDU, maar de grote vraag is wat gaat hij de rest van het seizoen doen. Dat kan zomaar iets moois zijn. En dan ook nog Carapaz. Tja, na zijn Giro overwinning weinig van gezien. En dan nog het super klim talent uit Colombia (Ardila), als die in ene voorin meerijdt dan heb je een goedkope topper te pakken.

GMV: 5 kopmannen. Kristoff, Wellens, Asgreen, Demare en Mollema met nog wat grappig spul erom heen. Martinez, Hodeg en Campi. top 10 teampie.

Guust is weer een gevaarlijke outsider voor de titel als Roglic inderdaad weer 70 punten op gaat halen. Wanneer hij er gewoon 50 ophaalt, dan zal Guust ergens onderin de top 10 belanden. Met Lopez en Buchman alleen denk ik dat hij het dan niet gaat redden. de rest is niet veel.

Booggie; ik hoop dat Booggie het spel wint, want dan zijn dumoulin en waarschijnlijk Kruissie aan het vlammen. Als TD het dit jaar weer niet weet op te pakken dan eindigt booggie onder de middenmoot.

TEF: Wat homme opmerkte over Paultje zijn team, heb ik met TEF. Ik heb er niets mee :-) Veel subtoppers, voor vaak schappelijke prijzen tov van 2019, maar geen 1 echte winnaar. Ik denk dat je daar geen Biedspel mee kunt winnen en al die subtoppers weet je echt nooit of ze dit jaar nou wel of niet gaan presteren. Trentin is normaal wel een winnaar, maar die heeft een hoop te verdedigen, gaat naar een andere ploeg en rijdt ook ander programma. Onderin de top 10 voor TEF

Vinnie: Viviani en Matthews zullen wel break even draaien, maar verwacht niet veel meer. Bij Fuglsang vraag ik me af of vorig jaar niet een hele grote uitschieter was. als dat wel zo was, dan zijn het dure puntjes. Middenmootje voor Vinnie volgens mij glazen bol.

Fairplay: Bernal zal wel weer in de buurt komen van zijn prestatie van vorig jaar. Elke ronde waar hij start doet hij mee voor de 1e prijs AK. Tja en dat zijn er weet zat aankomend jaar. Ik ben blij dat Rob voor mijn gevoel daarnaast niet zoveel nuttigs heeft ingekocht. mas oogt wat duur, maar dat komt omdat het onzeker is wat hij kan. Bij mij dan. Als Bernal wel al die rondjes gaat winnen, dan wordt hij net als Guust top 5 materiaal. Zo simpel werkt het wel.

Chef: ook hier hoop ik dat Chef hoog eindigt want dan zien we vd Poel en kelderman in 2020 weer mooie dingen doen en daar profiteert Chef meteen van. Toch wel top 5 materiaal dit team, want ook uran zit er nog bij en Formolo die altijd wel wat ophaalt.

Latasa: Quintana, Gaviria, Boasson, Teuns, Stybar en gilbert. Indrukwekkend rijtje. beb bang dat Quinty wel klaar is met zijn klassementen en daarom denk ik dat dit team het allemaal net niet gaat redden. Tussen 11 en 15 ofzo.

Arneboy: Met Sagan, Evenepoel, Hirschi en de Plus, denk ik dat ook dit team te weinig goede renners in de breedte heeft om in de top 5 meet te draaien.

Jordy: Leuk team weer, maar de te dure Froome gaat je een toppositie kosten. je zal veel in de prijzen rijden, maar allemaal geen winnende plekken. het mooie van zo een team is dat je wel elke etappe iemand erbij hebt die voor een paar eurie kan gaan. net als TEF overigens. dat heeft wel wat.

Laatste man: Nibali en Landa, 2 renners waar ik niets mee heb, en ook mijn geld nooit op durf te zetten. verwacht dan ook geen top prestaties van dit team, puur gebaseerd op mijn eigen nare vooroordelen :-)

Homme: Jij hebt de andere van de Yates broers, Adam in dit geval, en net als bij Simon weet je dat ze zeker 20 punten gaan pakken in de grote rondjes en de eendagskoersen, maar we hopen allemaal op die 40 punten waarvan we weten dat het erin zit. Als Adam 2 keer over de kop gaat en je hebt stabiele prestaties met latour, Cosnefroy, Soler (mischien breekt hij een keer door), en Daniel martin, dan draai je mee in de top van het klassement het hele seizoen.

Mijn voorspelling

1 Zwieler
2 Fair Play
3 Guust
4 Chef Spijker
5 Booggie
6 Snatch
7 Scheetmans
8 Nutwood
9 GMV
10 TEF
11 Homme
12 Vinnie
13 Arneboy
14 Paultje
15 Latasa
16 Jordy
17 YBALaatste man
18 Laatste man

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door Jordy » 10 jan 2020, 19:16

Homme schreef:
10 jan 2020, 07:41
Welnee. Ik geef slechts aan dat ik dat wel logisch vindt. Ieder zijn eigen voorkeur.
Het is altijd wel leuk om die gevarieerde meningen te zien, bij Guust sta ik gedeeld 1ste terwijl Zwieler me op 16 zet nadat hij letterlijk zegt dat ik een leuk team heb. :lol:
Paultje zet me dan weer in de middenmoot met plek 10 en TEF schat me weer op het podium. Dus nog even en heb ik heb alle plekken bij elkaar gespaard. :D

Het heeft aan de ene kant met voorkeuren te maken. Soms zie ik bij het bieden dat opeens iemand een sprong maakt en ik denk pff niet normaal dat had veel goedkoper gekund, maar tot mijn verbazing wordt er dan zelfs nog overboden. Soms worden renners zelfs koopjes genoemd waarvan ik ze behoorlijk aan de prijs vind. Andersom zal dit ook zeker het geval zijn. Dat maakt het ook weer leuk, we moeten ook niet allemaal maar op dezelfde renners bieden. Ik zal een team als dat van jou wel redelijk hoog inschatten, omdat je met o.a. Yates, Soler, Latour, Garcia en Cosnefroy die ik zelf ook graag gehad.
Daarnaast denk ik dat wellicht nog veel belangrijker is dat bijvoorbeeld Zwieler en Paultje voor een groot gedeelte de focus leggen op de kopmannen en dan zal ik altijd ergens onderaan bungelen. Dit jaar dan voor het eerst eigenlijk eens een echte kopman aangetrokken met Froome, maar dat is natuurlijk maar een wildcard en degene die verwachten dat hij niet terug op niveau kan komen zullen mij zeker laag inschatten. Iemand als TEF daarentegen is juist altijd gecharmeerd van een breed team, dat valt ook te zien aan zijn eigen team waardoor we elkaar eigenlijk elk jaar wel hoog inschatten.

Wie uiteindelijk gelijk heeft is moeilijk zeggen, ik merk wel dat je met een breed team niet snel onderaan zult eindigen, aangezien je de minnetjes wel weer ergens kan opvangen. Daarnaast is de laatste ook vaak iemand met een dure kopman die wegvalt zoals Froome en Dumoulin vorig jaar en in een breed team zitten dit soort kopmannen meestal niet. Aan de andere kant lijkt het ook heel moeilijk om te winnen met een breed team, omdat er ook bijna gegarandeerd wel minnetjes tussen zitten en je niet iedere jaar een Pogacar in je team kunt hebben voor 2 punten die dit kan compenseren. Daarnaast zelfs als een 2 punter zijn inzet verdriedubbeld dan heeft hij dit hartstikke goed gedaan, maar heb je nog maar 4 punten winst. Daar moet je er wel heel veel van hebben om te kunnen opboksen tegen een topper als Roglic of Fuglsang vorig jaar.

Ik zal later ook nog wel mijn duit in het zakje doen en mijn uitdagers eens onder loep nemen.

Homme
Berichten: 250
Lid geworden op: 29 nov 2019, 20:00

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door Homme » 10 jan 2020, 20:10

Helemaal eens. Iedereen ziet het door zijn eigen bril. Gelukkig maar

Scheetmans
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 nov 2019, 16:39

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door Scheetmans » 11 jan 2020, 13:03

als Valverde nog een jaar weet te presteren is Nutwood eindbaas, als ik Zwielertje maar 1 krat bier afhandig kan maken, opzuipen gaan we toch wel doen.

ybarmy
Berichten: 536
Lid geworden op: 29 nov 2019, 21:52

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door ybarmy » 11 jan 2020, 13:25

paultje schreef:
09 jan 2020, 00:06
sorry :( heb niet zoveel met die renners
grappig dat die renners deel hebben uitgemaakt van de teams van paul in het verleden...

ze zinnen op wraak nu en gaan het rubber van de banden crossen

Plaats reactie