Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door Jordy » 11 jan 2020, 14:10

ybarmy schreef:
11 jan 2020, 13:25
paultje schreef:
09 jan 2020, 00:06
sorry :( heb niet zoveel met die renners
grappig dat die renners deel hebben uitgemaakt van de teams van paul in het verleden...

ze zinnen op wraak nu en gaan het rubber van de banden crossen
Wellicht dat dit juist de reden is. Ik heb sinds vorig jaar bijvoorbeeld ook niets meer met Daniel Martin, Magnus Cort en Roman Kreuziger. :lol:

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door Jordy » 26 jan 2020, 14:09

Een beetje laat, maar ik zal ook nog mijn duit in het zakje doen.

1. Jordy
Ondanks de valse start blijven we gewoon het volste vertrouwen houden in ons eigen team. :D
Froome zal vriend en vijand verrassen waardoor we eindelijk een echte topper in ons team hebben. Echter moeten mijn overige kopmannen ook niet onderschat worden. We hebben er het volste vertrouwen in dat Schachmann dit jaar zal uitgroeien tot een echte wereldtopper. Ook voor Naesen zal het eindelijk eens tijd worden om die grote vis te pakken. Hij wordt nog elk jaar beter dus we rekenen erop dat het dit jaar dan eindelijk raak zal zijn. Als laatste dan nog Zakarin die na een aantal moeilijke jaren voor een andere weg heeft gekozen, iets wat zich hopelijk uit zal betalen. Waar mijn team uiteraard vooral in schittert is zijn breedte. Aranburu, Konrad en Cavagna zijn normaal gesproken gewoon koopjes voor 3 punten. Ook in de groep daaronder hebben we met Hirt, Mühlberger, Calmejane, Haas en Merlier bekende namen die normaal voor een lekkere plus moeten gaan zorgen. Vul dit aan met toptalenten als Simmons, Hayter en McNulty die wel eens flink kunnen verrassen en nog een handvol 'probleemgevallen' zoals Swift, Meintjes en Felline waarbij het afwachten is of ze hun oude niveau nog eens aantikken. Dan weet je dat er in ieder geval veel potentie in het team zit. Natuurlijk zal er ook hier en daar wel een naam zijn die het niet waar maakt, maar aangezien ik hier toch ook een aantal dikke plussen tussen verwacht zal dit ruimschoots gecompenseerd worden.
Mocht dit allemaal eruit komen dan ga ik glansrijk naar die overwinning, maar mocht bijvoorbeeld een Froome het toch niet waarmaken dan zal ik ergens in de middenmoot blijven hangen. Het kan dus alle kanten op en ik snap zeker waarom mijn team dus ook heel gevarieerd wordt ingeschat.

2. TEF
Tja..., het verbaasd mij eigenlijk dat TEF niet bij iedereen stijf bovenaan staat. Het enige wat dit team opbreekt is dat ik eigenlijk van geen enkele naam meer dan 20 punten verwacht. Echter gaat vrijwel dit hele team zonder pech gewoon in de plus eindigen en als je zoveel euro's sprokkelt op renners dan tikt dat op het einde wel flink aan. Sommige namen zijn gewoon absurd goedkoop. Aangezien TEF niet afhankelijk is van één topper zal een pechgeval hier of daar hem ook niet direct hoeven op te breken. Het enige wat hem wel kan opbreken is dat er voor zover ik zie geen potentiele Roglic/Pogacar in zijn team zit. De andere teams zullen dit soort hele dikke plussen nodig hebben om een kans te maken en het blijft afwachten voor wie dit uiteindelijk zal gelden. Een top 3 lijkt me echter bijna een zekerheid voor TEF.

3. Zwieler
Dennis is misschien wel op voorhand hét koopje van het spel, vorig jaar niet heel veel plezier aan hem gehad dus het blijft toch wel even afwachten, maar normaal zou hij met de OS erbij en 3 tijdritten in de Giro echt flink in de plus moeten gaan. Yates en Pinot zijn potentiële wereldtoppers die Zwieler naar de overwinning kunnen brengen. Echter is het bij hun altijd maar afwachten of ze het waar gaan maken. Voor de titel zijn dit echter de soort namen die je nodig hebt. Ackermann is natuurlijk ook gewoon een lekkere puntenpakker. Echter vind ik het team erachter erg matig dus als één van de toppers het laat afweten dan is het voor Zwieler ook direct voorbij.

4. Guust
Ik zei dat je een Roglic nodig hebt en die zit bij Guust, dat is normaal gesprokken al genoeg om niet laatste te worden. Lopez, Buchmann en vooral Ulissi zijn ook gewoon spotgoedkoop. Voor de rest is er echter heel weinig bijzonders aan dit team dus hoog eindigen zal zonder pech geen probleem zijn, maar winnen zie ik niet gebeuren.

5. Scheetmans
Die vraag is natuurlijk of Pogacar gaat bevestigen, maar normaal gesprokken zit dit team met Pogacar en Ewan wel gebakken. Ook Pedersen, Sivakov en zeker Woods kunnen wel eens verrassen. Maar ook hier mis ik dan nog net die namen die het verschil tussen een toppositie en de titel gaan maken.

6. Nutwood
Heb niet zoveel met dit team, maar met Alaphlippe en Valverde in één team kan ik niet anders dan Nutwood in de subtop plaatsen. Wel altijd een risico om zo afhankelijk te zijn van 2 namen, maar normaal gesproken ga je ervan uit dat deze 2 namen genoeg zijn voor een plek bij de bovenste helft.

7. Laatste man
Volgens mij het meest onderschatte team. Nibali, Landa en van Aert zijn allemaal vanwege hun eigen redenen twijfelgevallen. Het is dus ook zeker niet ondenkbaar dat Laatste man zijn naam eer aan gaat doen. Echter zit er wel potentie in om te verrassen. Sterker nog ik zie Laatste man als een outsider voor de titel. Dan moet wel alles op zijn plek vallen, maar het kan. Ook nog wel wat leuke opvulling met o.a. Vakoc, Powless en Lawless voor 1 punt.

8. Homme
Een van mijn favoriete teams, maar er is wel de volle mep betaald telkens. Adam Yates kan zomaar die dikke plus worden die iedereen wilt, maar tot nu toe is het er nog niet uitgekomen. Soler zou die subtopper kunnen zijn die dit jaar door schiet naar de top, maar ook bij hem geldt dat het er nog niet helemaal is uitgekomen. Cosnefroy kan dan weer dat talent zijn dat dit jaar doorbreekt, maar geen garantie zeker niet voor dit bedrag. Met ook nog Latour, Cortina, Bol, Halvorsen, Carthy en nog veel meer in dit team kan ik zo nog wel even door blijven gaan. De talentenfabriek van Homme draait eigenlijk weer volle toeren. Maar je moet wel erg veel vertrouwen in deze namen hebben om elke keer zover ervoor te gaan. Ik verwacht hier en daar dan ook wel een flinke tegenvaller die Homme gaat opbreken.

9. Vinnie
Met Viviani, Fuglsang en Matthews heeft Vinnie een mooi lijstje toppers. Die 3 zouden genoeg kunnen zijn om door de magische grens van €50,- kunnen gaan, echter blijft het afwachten of Fuglsang zijn topseizoen kan opvolgen, Viviani zo blijft presteren bij zijn nieuwe ploeg en Matthews overeind blijft. De rest van zijn team vind ik echter echt niets op Mezgec na en daardoor zie ik in Vinnie geen titelkandidaat.

10. YBA
We hebben elkaar lekker opgeboden wat betreft de ziek, zwak en misselijk. Al vind ik ze allemaal net wat te duur. Het grote risico is natuurlijk vooral dat YBA zoveel twijfelgevallen heeft dat ik me bijna niet kan voorstellen dat dit allemaal goed gaat uitpakken. Mocht dit wel het geval zijn dan is de titel zelfs nog mogelijk, maar ik verwacht eerder dat dit team hoge pieken, maar ook diepe dalen kent en daardoor mooi in het midden eindigt.

11. Fair Play
Bernal en Mas zullen hun ding wel doen. Dainese en Hagen vind ik ook nog wel leuke namen voor wat ze gekost hebben, maar dan houdt het ook wel een beetje op. Al zouden namen als Rosa, Affini en Bjerg kunnen verrassen.

12. Chef
Geloof niet dat ik Chef ooit zo laag heb ingeschat. Ik geloof er echter gewoon niet in dat geweldenaar Mathieu met zo'n beperkt programma dit kan opbrengen. Daarachter zit heus wel een leuke groep met renners die ik ook graag had, maar er is gewoon elke keer de volle prijs voor betaald. Dan kan er wel iemand verrassen, maar wordt het moeilijk om echt mee te spelen voor die eerste plaatsen.

13. Paultje
Thomas lijkt me echt te duur. Bennett zal zijn budget wel waar maken. van Avermaet is altijd een goede koop en Higuita zie ik wel een plus worden. De rest heb ik echter totaal geen vertrouwen in, maar wie weet van Garderen bijvoorbeeld is op zijn best als ik alle hoop in hem heb verloren. :D

14. Arneboy
Sagan zal wel weer zijn ding doen. Veel interessanter is echter wat Evenepoel en Hirschi gaan doen. Al moeten ze al een stap zetten om hun bedrag op te halen. Dat kan zeer zeker, maar die extra stap om ook nog eens een plus te worden lijkt me net wat te veel gevraagd. Voor de rest zie ik vooral namen die hun punten waarmaken, maar niet veel meer.

15. Snatch
Groenewegen zal zijn punten wel opbrengen. De rest vind ik echter grote vraagtekens, kunnen mooie plussen worden, maar ook dikke minnen. Niet direct mijn soort renners dus vandaar dat ik Snatch wat lager inschat, maar daar zou ik mezelf wel eens mee in de vingers kunnen snijden, want in potentie kunnen ze allemaal hoger scoren dan wat ze gekost hebben. Daarnaast zit Ardilla in dit team en dat zou wel eens de nieuwe Pogacar kunnen zijn.

16. Latasa
De toppers lijken me wat duur. De subtoppers zouden dat nog wel enigszins kunnen compenseren, maar al met al verwacht ik toch niet dat dit genoeg gaat zijn.

17. GMV
Ik zie het nog niet zo gebeuren met Asgreen. Tuurlijk zal hij wel goed scoren, maar die wereldtopper die iedereen dit seizoen verwacht geloof ik nog niet in. Vooral veel namen die al lang meedraaien en waarvan ik niet verwacht dat ze opeens weer veel beter gaan scoren dan andere jaren. Daardoor zijn de meeste voor mij eigenlijk net wat te duur en die minnetjes gaan bij elkaar wel aantellen.

18. Booggie
Flink betaald voor de 2 knechten van Roglic. :D
Ik hoop dat ik ernaast zit, maar ik zie het niet gebeuren in zo'n sterk bezette Tour. Politt en Jakobsen zijn eigenlijk voor mij de enige 2 lichtpuntjes in dit team.

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door ChefSpijker » 27 jan 2020, 00:27

Je hebt wel veel uitleg nodig om de genialiteit van je team te laten inzien Jordy, da's vaak geen goed teken ;)

Over genialiteit gesproken: Mathieu's programma blijft afwachten, er is al zoveel genoemd in de media. Enige wat nu zeker lijkt is Strade, MSR, Cata, DDV, RvV en PR. Maar hij zal niet met Strade beginnen, hij wil die koers graag winnen en dat doe je denk ik niet door er je eerste wegkilometers te maken. De Omloop is ook al voorbij gekomen, terwijl het Drieluik vooral afhangt van hoe fris hij nog is na PR. Dat Alpecin een wildcard voor LBL heeft gekregen geeft denk ik wel aan dat Mathieu plannen heeft om die koers te doen. Net als WP. Op voorhand denk ik 'die koersen zijn nu iets te zwaar voor hem', maar bij hem sluit ik ook niets meer uit.

Maar of het programma zó beperkt wordt, is dus nog maar afwachten. Dat ze de Vuelta gaan doen betwijfel ik ook wel. Dan zal de Vuelta een Spaanse ploeg moeten passeren. Maar waarschijnlijk doet ie Cata om de organisatie te overtuigen. Gaat de Vuelta niet door, zou hij van een BinckBank Tour en EK op heuvelachtig terrein mooie najaarsdoelen kunnen maken. En dan zijn daar ook nog wel wat euro's te rapen.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door Jordy » 31 jan 2020, 09:39

ChefSpijker schreef:
27 jan 2020, 00:27
Je hebt wel veel uitleg nodig om de genialiteit van je team te laten inzien Jordy, da's vaak geen goed teken ;)
Hahaha, tja, ik zal mezelf toch wat moed in moeten praten, zeker na zo'n start. :lol:
TDU valt mijn kopman Bevin weg met ook nog een vervelende kwaal. Gezien het verloop (zijn knecht wordt 3de) had ik hem toch echt bovenaan verwacht. Dan valt ook nog Sajnok weg waar ik toch wel op rekende in de sprints en vooral de Cadel Evans race. Nu komt daar weer Nans Peters bij, met weer zo'n vervelende ziekte waarvan je het nooit weet. De ene helft was al ziek, zwak en misselijk en de andere helft valt nu met bosjes neer dus het gaat weer lekker. :lol:

Wat Mathieu betreft weten we inderdaad nog niet alles, maar we weten vrij zeker dat het geen 'volwaardig' programma zal zijn. Maar ja, het blijft Mathieu dus voor hetzelfde geldt wint hij gewoon alles wat hij rijdt en dan maakt het ook niet uit dat hij wat minder rijdt. :lol:
Persoonlijk denk ik dat hij te duur is en aangezien iedereen vooraf wel een aardig team heeft, moet ik de ranking toch op zo'n dingen baseren. Ik denk wel dat TEF er echt bovenuit steekt, maar de rest is vooral afhankelijk van kopmannen die het waarmaken/laten afweten, een verrassing hier en daar en wat overduidelijke koopjes vooral in de laatste ronde binnen gepikt.
Daarnaast moet ik wel zeggen dat als ik een sterrenverdeling voor de titel zou doen het er heel anders uit zou zien. Nutwood bijvoorbeeld zal normaal altijd ergens in de middenmoot eindigen, tenzij Alaphilippe of Valverde het laat afweten. In zo'n ranking moet ik hem dus wel ergens rond die posities zetten, maar bij een sterrenverdeling zou ik hem nooit neerzetten, voor de titel geef ik hem eigenlijk gewoon geen kans. Jouw team daarentegen, je hebt ervoor betaald, maar er zit wel potentie in. Mathieu zal atlijd veel halen, Formolo kan wel eens helemaal doorbreken, Kelderman blijft een talent als hij eens niet valt kan dat leuk worden, Uran verrast altijd wel ergens, Mohoric kan ook zomaar opeens flink doorpakken, Knox en Vlasov zouden hun echte doorbraak kunnen beleven, Hermans rijdt weer eens tussen de toppers wie weet wat dat brengt en ga zo maar door. Valt dit op zijn plek dan kun je best meespelen voor de titel, maar het is niet vanzelfsprekend dat voor deze prijs iedereen het maar gewoon eruit haalt.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Voorspel de top 5 van 2020 !!!

Bericht door Jordy » 08 nov 2020, 22:26

Eens kijken hoe slecht we het hier hebben gedaan. Voor mij gaat het om de eindstand dus daar vergelijk ik mee, hoewel ik weet dat voor sommige de stand voor de potverdeling geldt. ;)

1. Jordy --> 7 (-6)
Tegen beter weten in, zet ik mezelf gewoon altijd op 1. Was Froome op niveau teruggekomen dan had het gekund, maar helaas het werd niets dus ik moet het met 6 plekken lager doen. Gegokt en verloren, maar toch nog redelijk meegedraaid dankzij verschillende koopjes.

2. TEF --> 1 (+1)
De topfavoriet en hij heeft dan ook gewonnen. Meer woorden hoef je er eigenlijk niet aan vuil te maken.

3. Zwieler --> 9 (-6)
Voor mij de teleurstelling van het seizoen. Hindley (wie had dat ooit verwacht...) verbloemt nog een beetje hoe erg dit team tegenviel. Ik had echt vertrouwen in het duo Simon Yates & Pinot, maar dat bleek helaas voor Zwieler niet terecht.

4. Guust --> 2 (+2)
Met Roglic in zijn team was het duidelijk dat Guust bijna gegarandeerd top 5 zou eindigen. Uiteindelijk werd het zelfs plek 2 door nog wat extra meevallertjes. Enkel Buchmann was dan weer flink pech, maar het gat met TEF was dusdanig groot dat plek 2 sowieso het hoogst haalbare was.

5. Scheetmans --> 4 (+1)
Met Pogacar natuurlijk de tourwinnaar! Ook gewoon een goed team met de verwachtte plusjes, eindigt daardoor ook gewoon op zijn plek.

6. Nutwood --> 15 (-9)
Qua plaatsen het grooste verschil in mijn voorspellingen. Echter gaf ik al aan dat ik niets met dit team had dus daarom gevoelsmatig een mindere teleurstelling dan Zwieler voor mij. Ik had gedacht dat Alaphilippe en Valverde wel genoeg was voor flink wat centen, maar dat viel uiteidenlijk tegen. Al zal het aparte seizoen die 2 niet geholpen hebben. Plusjes waren er ook niet echt dus dan hang je ergens onderin zelfs met de wereldkampioen in je team.

7. Laatste man --> 6 (+1)
Uiteindelijk viel ook dit team me toch wat tegen. Dat klinkt natuurlijk gek als je één plek hoger eindigt dan ingeschat, maar dat is allemaal te danken aan een sublieme van Aert. Van mannen als Nibali, Landa en Lutsenko had ik toch echt meer verwacht.

8. Homme --> 5 (+3)
De talentenfabriek van Homme heeft zijn werk gedaan, waarbij hij mij helaas toch vaak heeft afgetroefd, maar hij lijkt last te hebben van hetzelfde syndroom als ik. Goede opvulling die het verlies van de toppers moeten zien weg te poetsen. Dat is goed gelukt al heeft hij daarbij natuurlijk veel te danken aan een Portugees wiens naam ik niet meer noem. :D

9. Vinnie --> 10 (-1)
Viviani liet het afweten, maar de rest van het team deed ongeveer wat er van ze verwacht werd. Daarmee eindigt Vinnie dan ook mooi in de middenmoot.

10. YBA --> 11 (-1)
Ook hier maakte de twijfelgevalletjes het niet echt waar... Guillaume Martin brak na jaren als talent bij Wanty in Franse dienst nu toch eindelijk door. Was natuurlijk al een koopje voor 1 punt, maar ja de punten waren bij de meeste wel ver op. Dit had echter niemand verwacht denk ik. Helaas voor YBA was dit niet genoeg om alle zieke renners in zijn team te compenseren.

11. Fair Play --> 14 (-3)
Het risico van al je pijlen op één topper richten wordt hier weer eens blootgesteld. Bernal liet het helemaal afweten en daarmee was het dan ook direct voorbij voor Fair Play.

12. Chef --> 3 (+9)
Ik ben meestal wel een fan van Team Chef en ook nu had hij weer een heel leuk team bij elkaar gekocht. Ik vond echter dat hij voor al die leuke namen gewoon te veel betaald had. Team Chef bewees echter mijn ongelijk, dit is dan ook de laatste keer dat ik tegen hem wed. :D

13. Paultje --> 16 (-3)
Toch wel echt een pechseizoen voor Paultje. Thomas, van Avermaet en Higuita vielen alle gewoon letterlijk weg. Bennett scoorde nog wel maximaal, maar was gewoon te duur. Ook daarachter is het moeilijk om lichtpuntjes te vinden. Een seizoen om snel te vergeten dus voor Team Paultje.

14. Arneboy --> 12 (+2)
Hirschi deed het geweldig, maar dat was dan ook direct het enige na het wegvallen van Evenepoel hield het eigenlijk op voor Arneboy.

15. Snatch --> 8 (+7)
Carapaz bevestigde en Porte haalde tegen alle verwachtingen in dan eindelijk een Tourpodium. Dat maakte het nog een mooi seizoen voor Snatch, maar heel enthousiast zal hij niet zijn geworden van de rest van zijn team.

16. Latasa --> 18 (-2)
Mijn verwachtingen waren al niet hoog, maar Latasa wist het nog minder te doen en de rode lantaarn te pakken. Als Cerny je hoop in bange dagen is dan weet je eigenlijk ook al hoe laat het is. Al heeft het Latasa natuurlijk ook niet meegezeten. Quintana leek bijvoorbeeld te vliegen voor zijn stop, maar hier heeft hij helaas niet van kunnen profiteren.

17. GMV --> 13 (+4)
Demare was echt geweldig en redt daarmee het seizoen van GMV nog een beetje. Ook de verrassende overwinning van Martinez was natuurlijk lekker. Daar hield het echter wel zo'n beetje op.

18. Booggie --> 17 (+1)
Booggie deed het uiteindelijk 1 plek beter dan ik had verwacht en wist daarmee die laatste plek te ontwijken. Ik had graag gehad dat ik ernaast zat, maar helaas maakte de Nederlanders van team Booggie het echt niet waar. Toch was de laatste plek niet voor team Booggie daarvoor had hij wel een hele verrassende Giro overwinning nodig. Hart wist het vorig jaar voor mijn eigen team niet waar te maken, maar behoede team Booggie in extremis van de laatste plaats.

Op een paar uitschieters na zat er nog niet eens zo heel ver van af. In het gekste en misschien wel minst voorspelbare seizoen ooit ben ik daar best tevreden over. :D

Plaats reactie