Tour Saudi en De Volta Valencia

Plaats reactie
ybarmy
Berichten: 536
Lid geworden op: 29 nov 2019, 21:52

Tour Saudi en De Volta Valencia

Bericht door ybarmy » 31 jan 2020, 00:14

4-feb 8-feb Tour of Saudi Arabia HC Ronde

CAVENDISH Mark
GASPAROTTO Enrico
Mateo Soberero

Comunitat Valenciana HC Ronde

Gianni Moscon
DEGENKOLB John
LOBATO DEL VALLE Juan Jose

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Tour Saudi en De Volta Valencia

Bericht door Jordy » 03 feb 2020, 23:16

Onze kopman voor de Saudi Tour was Aranburu, maar geheel volgens traditie doet ook hier onze kopman niet mee en deze keer weten we niet eens waarom. We gokken dat de reis toch wel wat ver was na het verplaatsen van de ronde van Oman, maar wachten nog op zijn reactie. :D
Dat betekent dat we maar met één renner naar de Saudi Tour afreizen. Met Bonifazio hebben we wel direct een kanshebber voor zowel rit- als eindzege dus we starten hier zeker niet zonder ambitie.

Selectie Team Jordy Saudi Tour
Niccolò Bonifazio

Voor Valencia hebben we besloten niet eens meer de moeite te nemen om een kopman mee te nemen. Wel start onze man voor de klassiekers Oliver Naesen hier zijn seizoen. Hij zal zich gegarandeerd in een rit willen testen en wellicht komt er dan toch nog een mooi resultaat uit. Ook zal Cavagna hier zijn seizoen starten, helaas geen tijdrit, maar wellicht zit er ook voor hem toch een keer een mooie rituitslag in. Prioriteit voor beide mannen zal echter zijn om het seizoen zonder kleerscheuren te beginnen zodat ze zich klaar kunnen maken voor het echte werk. Wel nemen we nog 2 man voor de sprints mee. van Asbroeck had de sprintsnelheid nog niet helemaal te pakken in de Challenge Mallorca wedstrijden, maar zou wellicht mee kunnen doen voor een top 3 plek in de sprints hier. Voor Swift wordt het waarschijnlijk vooral de tweede rit proberen aan te haken, want tegen de echte sprinters zal het zwaar worden.

Selectie Team Jordy Volta a la comunitat Valenciana
Oliver Naesen
Tom van Asbroeck
Rémi Cavagna
Ben Swift

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Tour Saudi en De Volta Valencia

Bericht door ChefSpijker » 04 feb 2020, 00:19

Het is voorlopig nog schrapen qua starters in de verschillende koersen. Ook in Saudi-Arabië start Capecchi's Wizards slechts met een solist. Maar het parcours, met hooguit heuvels onderweg en ook oplopende aankomsten, stemt ons tevreden. Want dat zijn juist etappes die Carlos Barbero moeten liggen. Het is alleen te hopen dat er niet te veel waaiervorming is en dan kan Barbero zomaar meestrijden voor ritzeges en wellicht de eindzege?

In Valencia moesten we eindelijk meerdere hotelkamers boeken. Daar starten we met een geinig kwartet, al is de verwachting niet direct dat er veel centen uitrollen. Matej Mohoric, Alessandro De Marchi en Dario Cataldo zijn echte aanvallers, maar voor laatstgenoemde zal er sowieso een knechtenrol weggelegd zijn met Alejandro Valverde en Marc Soler naast hem. Voor Mohoric en De Marchi is het terrein niet direct gunstig. Het zijn dit jaar óf sprintetappes óf aankomsten bergop in Valencia. Dat laatste spreekt James Knox wel aan. We zijn erg benieuwd of hij mee kan strijden voor een top 5-stekkie in het klassement.

TheoEltinkFan
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 dec 2019, 21:02

Re: Tour Saudi en De Volta Valencia

Bericht door TheoEltinkFan » 04 feb 2020, 07:09

Tour of Saudi Arabia
Nacer Bouhanni

Comunitat Valenciana
Matteo Trentin
Yves Lampaert
Jack Haig

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Tour Saudi en De Volta Valencia

Bericht door ChefSpijker » 04 feb 2020, 18:51

We kregen vanmiddag nog een belletje van Pello Bilbao. Die staat ook te trappelen om aan het seizoen te beginnen, dus vooruit, ook hij mag afreizen naar Valencia.

Het zit je wel mee Jordy. Toen ik vanmiddag de tv aanzette op Eurosport2 was Bonifazio op de grond 't eerste wat ik zag... ik denk dat ik Naesen en Schachmann maar ga overslaan bij de voorjaarsspellen :lol:

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Tour Saudi en De Volta Valencia

Bericht door ChefSpijker » 05 feb 2020, 14:14

Ik zet Naesen en Schachmann toch maar wel in m'n teams ;)

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Tour Saudi en De Volta Valencia

Bericht door Jordy » 06 feb 2020, 00:02

Hahahaha. :lol:
Hopelijk heb ik mijn portie pech voorlopig even gehad en is dit de ommekeer. Na gisteren had ik dit in ieder geval niet meer verwacht, blij dat de schade dus meevalt. Aan de andere kant wel extra balen, want de vorm lijkt goed. Dat eindklassement had er dan wellicht wel ingezeten.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Tour Saudi en De Volta Valencia

Bericht door Jordy » 07 feb 2020, 09:24

ChefSpijker schreef:
05 feb 2020, 14:14
Ik zet Naesen en Schachmann toch maar wel in m'n teams ;)
Misschien toch maar nog even wachten, de ommekeer is nog niet ingezet. Tenzij Naesen vandaag ook opeens wint dan houd ik mijn mond. :lol:

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Tour Saudi en De Volta Valencia

Bericht door ChefSpijker » 07 feb 2020, 18:25

Zeg dat wel. Vandaag Moschetti hard gevallen in Besseges. Mogelijk bekkenbreuk...

Dit ligt sowieso wel erg vaak op de grond. Vorig jaar ook meermaals wat gebroken.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Tour Saudi en De Volta Valencia

Bericht door Jordy » 07 feb 2020, 19:42

Pfff, dit vind ik wel echt een zure...
Iemand die echt al goede vorm heeft getoond (2x Ackermann kloppen is gewoon echt indrukwekkend, zeker voor een sprinter van 4 punten), maar nog niets heeft kunnen opbrengen en dan als je denkt hier ga ik nog wel mee cashen gebeurt dit...

Zag hem vorig jaar inderdaad een paar keer liggen, mede daarom zag ik er dit jaar nog wel de nodige rek op. Dat leek dus te kloppen, maar misschien was het niet alleen pech...

Plaats reactie