Team Yellow Black Army since 1892

Plaats reactie
ybarmy
Berichten: 536
Lid geworden op: 29 nov 2019, 21:52

Team Yellow Black Army since 1892

Bericht door ybarmy » 03 dec 2019, 22:13

Totaal Budget 100 punten

Romain Bardet 19
John Degenkolb 13
Fabio Aru 8
Gianni Moscon 9
Bob Jungels 9
Chavez Rubio, Johan Esteban 8
Warren Barquil 6
Mark Cavendish 4
Gorka Izagirre Insausti 4
Bryan Coquard 4
George Bennet 4
Thomas de Gendt 3
Mikel Nieve 2
Rodrigo Contreras 1
Ryan Mullen 1
Robert Power 1
Attila Valter 1
Edward Dunbar 1
Guillaume Martin 1
Enrico Gasparotto 1

Gratis renners:

Juan Jose Labato
Attillio Viviani
Samuele Battistella
Matteo Sobrero
Kenny Ellisonde
Barnabas Péak

Romain Bardet 19 punten: Absolute kopman bij YBA. Als Bardet voor het aankomende seizoen drie doelen moet opnoemen, zijn dat de Giro, de Olympische Spelen in Tokio en het wereldkampioenschap in Zwitserland. La Montagne sprak met ploegleider Julien Jurdie over de plannen van Bardet om op die momenten te pieken.

Na de seizoensstart in de Tour Down Under gaat de Franse kopman via enkele Franse koersen naar Italië. Bardet rijdt achtereenvolgens Strade Bianche, Tirreno-Adriatico en de Tour of the Alps. “Italiaanse wegen zijn bochtig en bijzonder. Het is belangrijk voor Romain om voor mei deel te nemen aan deze wedstrijden”, aldus Jurdie. Van het Ardennendrieluik rijdt Bardet daarna alleen Luik-Bastenaken-Luik.

Na de Giro neemt de 29-jarige klimmer een rustperiode. In aanloop naar de Olympische Spelen kiest Bardet voor deelname aan het Franse kampioenschap en de Ronde van Polen, die tijdens de Tour verreden wordt. Vervolgens reist hij naar Utrecht, waar hij begint aan de Vuelta a España. Die ronde rijdt Bardet in het teken van het klim-WK in Aigle en Martigny. Als seizoensafsluiter staat de Ronde van Lombardije gepland.
Afbeelding

John Degenkolb 13 punten: Dit multitalent zal zijn geld moeten opbrengen in het voorjaar en hopelijk in een aantal sprintetappes. Nieuwe ploeg en hopelijk helemaal herstelt van zijn blessures moet hij zijn geld meer als waard zijn.
John Degenkolb mikt aankomend seizoen op het klassieke voorjaar. Na drie jaar bij Trek-Segafredo te hebben gereden probeert hij de aankomende twee jaar zijn waarde voor Lotto-Soudal te bewijzen. Samen met de andere nieuwkomer, Philippe Gilbert, wil hij de ploeg in de klassiekers naar een hoger niveau tillen. Dat laat hij aan Radsport-News weten.
Over de samenwerking met Gilbert is Degenkolb positief: 'Het was tijdens de Vuelta al duidelijk dat we beiden naar Lotto-Soudal zouden gaan en hebben daar al twee keer met elkaar gepraat. We kunnen het goed met elkaar vinden en in de winter zullen we veel samen optrekken om een goede structuur binnen de ploeg te krijgen.' De ploeg moet het ook voornamelijk van deze twee mannen hebben na het verlies van Tiesj Benoot aan Sunweb. Verder hebben ze ook nog Caleb Ewan voor de sprintkoersen en Tim Wellens voor de heuvelachtige races achter de hand.
Een ander doel voor Degenkolb is de Tour de France, waar hij dit jaar niet voor geselecteerd werd door zijn oude ploeg. 'Het is niet dat ik op zoek was naar een ander team omdat ik niet werd meegenomen naar de Tour, absoluut niet.' Verder ging hij hier niet dieper op in, maar Frankrijk is nog ver en voor nu denkt hij in 2020 vooral aan de klassiekers.
Afbeelding
Gianni Moscon 9 punten: effant terible van de wiellerwereld, maar een begaafd renner die zijn kans krijgt in de kleinere rondes. Hopelijk dat hij nu zijn talent meer laat spreken ipv zijn vuisten.
Afbeelding
Bob Jungels 9 punten: Deze puncher moet het voorjaar zijn punten bij elkaar gaan fietsen voor team YBA. Deze renner heeft nog meer in zijn mars.
Geen Giro d'Italia in 2020 voor Bob Jungels. De Luxemburgse renner van Deceuninck–Quick-Step kiest voor de Tour de France. Daarin gaat hij in eerste instantie, en met het oog op de aanwezigheid van ploeggenoot Julian Alaphilippe, niet voor het klassement, maar voor etappeoverwinningen.
Voor zijn land Luxemburg wil Jungels ook deelnemen aan de Olympische Spelen van Tokio 2020. Dat schrijft het Italiaanse medium Spaziociclismo. Dit voorjaar draaide de Giro d'Italia voor de renner uit op een fiasco. De Luxemburger was geen schim van de klassementsman die hij voorheen was. 'Iedereen heeft soms slechte momenten en ik ben ook geen typische renner voor de grote rondes’, meldde Jungels toen.
De Luxemburger gaf de hoop op goede klassementen in grote rondes niet op, maar stelde zichzelf wel de vraag wat hem nu het beste ligt. De eeuwige vraag waar veel renners mee worstelen: de focus op klassiekers en kortere rondes of de klassementen in grote rondes.
Bob Jungels zal dit seizoen aan de start staan van Strade Bianche en Parijs-Roubaix. De Luxemburgse kampioen richt zich in 2020 opnieuw op het klassieke voorjaar, zo laat hij weten op de ploegvoorstelling van Deceuninck-Quick-Step. “Ik heb mezelf verbaasd tijdens het voorjaar”, zo vertelt Jungels aan Sporza.

De 27-jarige allrounder doelt op zijn zege in Kuurne-Brussel-Kuurne, een derde plek in de E3 BinckBank Classic en een vijfde stek in Dwars door Vlaanderen. Dit jaar richt Jungels zich dan ook volledig op de Ronde van Vlaanderen. “Dat is mijn grote doel in 2020, maar ik zal ook meedoen aan Parijs-Roubaix en Strade Bianche.”
Jungels heeft al ervaring met het rijden op de Noord-Franse kasseien, aangezien hij als belofte al eens Parijs-Roubaix wist te winnen. “En ik reed de wedstrijd ook in mijn eerste profjaar. Ik keer nu graag terug.” De Luxemburger kende vorig seizoen een succesvol voorjaar, maar heeft ook wat geleerd met het oog op 2020.
Geen Giro, focus op Tour
Jungels zal namelijk niet deelnemen aan de komende Giro d’Italia, aangezien hij vorig seizoen een teleurstellende Italiaanse campagne kennen. “Ik had gewoon te veel gekoerst en getraind, waardoor ik compleet leeg was in de Giro. Ik reed de koers nog wel, uit respect voor de ploeg, maar dat was niet slim. Ik kwam na de Giro namelijk nooit meer op niveau.”
En dus hoopt Jungels komende zomer mee te doen aan de Tour de France. “Maar ik ga zeker niet voor een algemeen klassement, ik hoop vooral een etappe te winnen.”
Belangrijkste wedstrijden Bob Jungels in 2020

flag-be Omloop Het Nieuwsblad (29 februari)
flag-be Kuurne-Brussel-Kuurne (1 maart)
flag-it Strade Bianche (7 maart)
flag-it Tirreno-Adriatico (11-17 maart)
flag-be E3 BinckBank Classic (27 maart)
flag-be Ronde van Vlaanderen (5 april)
flag-fr Parijs-Roubaix (12 april)
flag-fr Tour de France (27 juni-19 juli)
Afbeelding
Johan Estaban Chavez 8 punten: Geweldige klimmer die laatste twee jaar door blessures nooit zijn oude niveau van 2016 heeft opgepakt. Beetje liefde van onze ploegleider hopen we dat deze klimmer weer zijn benen vind van een paar jaar terug.
De Colombiaan Estaban Chaves heeft zijn contract met twee jaar verlengt bij Mitchelton-Scott. De voormalig winnaar van de Ronde van Lombardije blijft bij de huidige formatie tot eind 2021. Chaves is blij dat hij bij zijn huidige werkgever kon bijtekenen en noemt het team ook een familie.
Ik ben enorm blij, ik heb me altijd prettig gevoeld in de organisatie. We zijn een grote familie met het team, en iedereen er om heen. Daarom ben ik blij dat ik nog twee jaar mag blijven. Ik wil geschiedenis blijven schrijven met dit team, en ik wil de nieuwe jongens helpen en leren van de ouderen', laat Chaves optekenen op de website van Mitchelton-Scott.
De 29-jarige Colombiaan heeft afgelopen seizoen weer een goede comeback gemaakt, nadat hij een groot deel van 2018 moest missen wegens de ziekte van Pfeiffer. Afgelopen jaar won hij de negentiende etappe van de Ronde van Italië, en kwam hij dan ook geëmotioneerd over de streep. 'Ik ben blij met afgelopen seizoen, elke maand en elke race was weer een stap vooruit, dat was super belangrijk. Het team is er vanaf het begin altijd voor me geweest en hebben me vertrouwen gegeven. De ervaring dit jaar was fantastisch, we werken samen om zo terug te komen op mijn oude niveau'.
Directeur White: 'Chaves kan elke wedstrijd winnen'
Ook ploegdirecteur Matt White is blij dat Chaves zijn contract heeft verlengd. 'Er zijn veel positieve punten die meenemen van afgelopen seizoen. Zijn gezondheid was erg erg goed afgelopen jaar en we weten dat hij terug kan komen op zijn normale niveau. Hij kan elke wedstrijd van de kalender winnen. Esteban is erg gemotiveerd om nog meer doelen te bereiken, en we wellicht zien we nog meer verrassingen komend seizoen
Afbeelding
Fabio Aru 8 punten: Ook deze renner is de laatste jaren erg geplaagd met pech en blessures. Nieuwe ploeg en hopelijk nieuwe kansen voor deze aanvalslustige renner. Onze ploegleiding heeft het volste vertrouwen erin.
abio Aru mag dan onder druk staan van zijn ploeg UAE Team Emirates en al spreken over eventueel 'een stap terug in de sport', maar de Italiaan is bovenal voornemens om in 2020 zijn ware gezicht weer te tonen. In gesprek met Tutto Bici spettert de grinta van het papier.
Aru werd vijf weken geleden vader van zijn eerste kind en voelt zich alleen daardoor al als herboren. 'Alles is mooier met een kind. Mijn leven is positief veranderd. Het is nog veel leuker dan we hadden gedacht, we zijn heel blij', aldus de Sardijn, die ook nog met zijn vrouw in het huwelijksbootje wil stappen. Het zijn positieve afleidingen na sportief twee tegenvallende jaren. In 2017 won Aru voor het laatst, op La Planche des Belles Filles in de Tour. Daarna volgden valpartijen, pijntjes, mentale problemen en operaties.
Een anonieme veertiende plaats in de Tour van 2019 voelde na anderhalf jaar vol tegenslag plots als een overwinning. In de Vuelta volgde vervolgens weer een diep dal, met opgave in etappe dertien door nieuw fysiek en mentaal ongemak. 'Ik voel me nu veel beter. De Vuelta was zwaar; ik zat fysiek en mentaal in de put.' Wat wil je ook, met twee podiumplaatsen in de Giro (derde in 2014, tweede in 2015) en de eindzege in de Vuelta in 2015. Aru won in zijn carrière al zes ritten in grote rondes, in alle drie minstens één. In 2018 en 2019 reed hij echter anoniem rond.
Aru: 'Met de ploeg hebben we elkaar de waarheid verteld'
Zijn ploeg UAE Team Emirates luidde reeds de noodklok, en dus weet Aru dat hij nu moet leveren. 'Het belangrijkste is om mijn oude niveau terug te vinden. Ik heb na mijn operatie (aan een liesslagader in april van dit jaar, red.) te veel van mijn lichaam gevraagd. Met de ploeg hebben we elkaar de waarheid verteld, maar we gaan nu weer aan het werk en ik ben er klaar voor. Ik ben altijd een stabiele en betrouwbare renner geweest, maar de laatste twee jaar was ik vooral constant slecht. Ik wil weer vechten en met de besten mee. Mijn familie, mijn geliefden en mijn baby geven mij energie en kracht. Voor hen zal ik terugkeren als de ware Fabio Aru
Afbeelding
Warren Barquil 6 punten: Deze aanvaller puur sang ook al 2 jaar niet zijn niveau aangetikt. We hebben echt nog alle vertrouwen in deze opvolger van Voeckler.
Warren Barguil heeft zijn contract verlengd bij Arkéa-Samsic. De 27-jarige Fransman ligt na zijn handtekening vast tot het einde van 2022.
Barguil trok na 2017 de deur bij Team Sunweb achter zich dicht en trok naar het toen nog zogeheten Fortuneo-Samsic. Zijn eerste jaar reed hij heel anoniem rond, terwijl hij in 2017 nog twee etappes en de bollentrui had gewonnen in de Tour de France. Dit jaar was zijn Franse titel op de weg het hoogtepunt. In de Tour werd hij keurig tiende in het klassement.
Zijn contract bij Arkéa-Samsic liep nog tot 2020, maar er is wederzijds zoveel vertrouwen dat deze verbintenis is opengebroken. De Franse formatie is sowieso al actief, met onder meer Nairo Quintana als aanwinst. 'Samen met Nairo hebben we nu twee grote leiders in de bergen. Ze hebben allebei getekend om drie jaar met elkaar samen te werken en dat geeft ons de tijd om een ploeg te bouwen en onze doelen te bereiken.'
Barguil is blij met zijn contract en de komst van Quintana. 'Hij is een absolute aanwinst voor de ploeg en voor mij. Hij heeft al twee grote rondes gewonnen en weet hoe je een grote ronde specifiek voorbereidt. Het doel is volgend jaar om een klassement te rijden in een grote ronde. Daarnaast wil ik nog eens mijn armen in de lucht steken in de Franse kampioenstrui
Afbeelding
Bryan Coquard 4 punten: Bryan Coquard staat voor een belangrijk seizoen in zijn carrière. Eerst wil de Franse sprinter namelijk meedoen aan de Tour de France, waar hij een etappe wil winnen, om vervolgens op de Madison olympisch kampioen te willen worden.
“Komend seizoen heb ik twee doelen: de Tour de France rijden en daar een etappe winnen, en olympisch kampioen worden. Nu is het zaak om het seizoen zo proberen in te delen dat ik het maximale aantal successen kan behalen”, vertelt hij in de Franse krant Ouest-France. “Ga ik naar de Olympische Spelen, of kies ik voor iets anders? Ik weet het nog niet. In ieder geval weet ik dat ik graag naar de Spelen wil en dat zal dan op de Madison zijn. Ik deed het allemaal niet voor niets: ik wil niet slechts naar de Spelen gaan, ik wil namelijk olympisch kampioen worden in Tokio!”
Een vierde deelname aan de Tour de France is afhankelijk van een uitnodiging van de organisatie. Afgelopen twee jaar liep Vital Concept-B&B Hotels steeds een wildcard mis, waardoor Coquard niet in de rittenkoers kon acteren. “Dit is het jaar van de waarheid. Het is moeilijk om vooruit te kijken. Ik geloof erin, ik wil erbij zijn, maar er is nog zoveel onbekend. Wordt Cofidis echt onderdeel van de WorldTour bijvoorbeeld? Persoonlijk zal ik in ieder geval het maximale doen om de ploeg aan een wildcard te helpen.”
‘Het was een goed seizoen’
Coquard wist afgelopen seizoen achtmaal te winnen, waaronder de Belgische eendagswedstrijden Grote Prijs Marcel Kint en de Grand Prix Cerami. Ook won hij ritten in de Vierdaagse van Duinkerke, de Baloise Belgium Tour en de Arctic Race of Norway van de buitencategorie. Met die balans is hij tevreden. “Ik heb er in ieder geval alles voor gedaan. Ik heb veel wedstrijden gewonnen. Ik vind het moeilijk om te zeggen dat ik mijn niveau heb gevonden, maar ik voel me waar ik wilde zijn. Het was een goed seizoen afgelopen jaar.”
Afbeelding
George Bennet 4 punten: De kopman voor Jumbo in de Giro. Deze klimmer moet zeker zijn punten terug verdienen en zelfs nog een beetje meer. Zou dit het koopje van het jaar kunnen worden. Jumbo-Visma trekt met George Bennett als kopman naar de Tour Down Under. Daarmee begint voor de Nieuw-Zeelander zijn aanloop naar de Giro, waar hij drieënhalve maand later eveneens het kopmanschap bekleedt. Dat meldt persbureau ANP. Voor Bennett wordt het zijn zevende deelname aan de Tour Down Under, waarin hij afgelopen seizoen naar de twaalfde plaats reed. Zijn beste klassering in de Australische rittenkoers is de tiende plaats in 2015. Hij wordt omringd door liefst vijf Nederlanders. Lennard Hofstede, Tom Leezer en Bert-Jan Lindeman reden de Tour Down Under al meermaals, terwijl Taco van der Hoorn en Antwan Tolhoek er voor het eerst hun opwachting maken. Nieuwe aanwinst Chris Harper maakt het zevental compleet.
Afbeelding
Mark Cavendish 4 punten: 'Bahrain-Merida maakte eind oktober bekend dat Mark Cavendish de ploeg voor 2020 komt versterken. Een opvallende transfer, zeker gezien de moeilijke jaren van de Brit. In de Leiderstrui ging op jacht om te achterhalen wat hij nog voor de ploeg kan betekenen.
Cavendish kan met recht een grootheid in de wielersport genoemd worden: met zijn dertig ritzeges in de Tour de France moet hij alleen Eddy Merckx voor zich dulden. Toch ging het de Brit de afgelopen seizoenen wat minder voor de wind. Veel valpartijen en de ziekte van Pfeiffer teisterden zijn carrière, waarna hij zelfs door zijn team Dimension Data buiten de selectie voor de Tour gehouden werd. Tot groot ongenoegen van Cavendish zelf.
Een vertrouwensbreuk leek geboren en dus is het niet verwonderlijk dat de sprinter op zoek ging naar een nieuwe ploeg. De reacties vanuit de wielerwereld waren toch wat verrast toen Bahrain-Merida uit de hoge hoed kwam. Toch is de overstap niet heel gek als er gekeken wordt wat voor 'revolutie' op dit moment gaande is bij de ploeg
Rod Ellingworth is vermoedelijk de grote spil in de transfer van Cavendish. Hij werd afgelopen zomer aangesteld als nieuwe manager bij de ploeg uit het Midden-Oosten en kent Cavendish nog uit zijn tijd als coach bij British Cycling. In een interview bij de BBC uit 2007 zegt Cav dat hij een hoop geleerd heeft van Ellingworth als het gaat om zijn successen. Niet alleen als renner, maar ook als mens.
Niet verwonderlijk dus dat de Britse sprinter graag weer onder Ellingworth verdergaat. Het vertrouwen van beide kanten zal groot zijn en dat is wat Cavendish na het pijnlijke vertrek bij Dimension Data zoekt.
Groeiende rol van McLaren
Sonny Colbrelli verklapte reeds bij CyclingNews dat er nog meer staat te gebeuren bij Bahrain-Merida dan alleen een ander management. Ook zal er een andere sponsor zijn die flink wat meer in de melk te brokkelen krijgt: het Britse autobedrijf McLaren. Reken er maar op dat zij in hun handjes knijpen met een uithangbord als Cavendish voor de sponsordeals. Daarvoor was het alleen Stephen Williams die het Britse wielrennen kon vertegenwoordigen bij de ploeg. Wie kent hem niet?
Toch kon Colbrelli nog niet precies vertellen wat de uiteindelijke ambities van het autobedrijf bij de ploeg zijn. In The Cycling Podcast werd heftig gespeculeerd over een mogelijke naamsverandering van de ploeg naar Bahrain-McLaren of zelfs McLaren-Bahrain. Het zal voorlopig afwachten zijn onder welke naam het team komend seizoen zal optreden.
Grote doelen, maar wat kan Cavendish nog?
In zijn hoofd zal Cavendish nog spelen met het idee dat hij Merckx van de troon kan stoten als het gaat om het aantal ritzeges in de Tour. De vraag is of dat nog realistisch is, want de Brit heeft er nog vier nodig om de legendarische Belg te evenaren. Zijn laatste ritzege in La Grande Boucle dateert ook al van 2016.
Wellicht dat de Britse sprinter zelf ook al in de gaten heeft dat het voor hem een lastig verhaal gaat worden in de sprints in 's werelds grootste wielerronde. Waar hij bij Dimension Data nog met een hele entourage gevuld met onder meer Mark Renshaw en Bernard Eisel binnenkwam, neemt hij nu geen lead-outs mee. Wel gaat hij te maken krijgen met Marcel Sieberg, een voormalig vaste waarde in de trein van aartsirivaal André Greipel. De Duitser zegt bij Radsport News erg uit te kijken naar de samenwerking met Cavendish.
Cavendish heeft echter nóg een doel. Ondanks zijn imposante palmares ontbreekt er namelijk iets: een gouden medaille bij het baanwielrennen op de Olympische Spelen. Met ervaringsdeskundige Ellingworth aan het roer is de kans groot dat de sprinter de ruimte krijgt om zich daarop te mogen focussen. Dat hij op de baan nog snel is bewees hij met zijn tweede plek in de Zesdaagse van Londen. Alleen een duo met Elia Viviani en SImone Consonni bleef hem en zijn partner Owain Doull voor.
Eindverdict: 'logische' transfer met lichte kans op succes
De combinatie van een trainer met vertrouwen in Cavendish, plus de groeiende inbreng van een Brits bedrijf in de belangen van Bahrain-Merida, maakt dat de overstap van Bahrain-Merida totaal niet uit de lucht gegrepen is. Sterker nog, het kan eigenlijk, gezien zijn vertrouwensbreuk bij Dimension Data en zijn toekomstige doelen, beschouwd worden als logisch.
Toch moet de spurtbom beseffen dat dit voor hem in principe de laatste kans is om zichzelf te bewijzen. Mocht hij falen bij Bahrain-Merida, kan het zomaar klaar zijn voor hem op het hoogste niveau. Ploegen zullen zich dan niet snel branden aan een uitgerangeerde sprinter. Op de weg wordt het lastig met het groeiende sprintgeweld.
De Olympische Spelen kunnen daarin uitkomst bieden voor de Brit. De kans op succes lijkt daar iets groter te zijn, aangezien de snelheid nog altijd aanwezig is. Met een dusdanig palmares zal echter alleen het hoogst haalbare genoeg zijn voor de snelle man. De twijfels rond zijn kunnen zullen blijven tot Cavendish het tegendeel bewijst. Als één iemand daarop gebrand is, zal hij dat zijn. Bahrain-Merida biedt hem, misschien wel als enige, de beste kans.
Afbeelding
Gorka Izagirre 4 punten: Spaanse alleskunner die zowel in de tijdritten als klimritten mee kan. Zal in de kleinere rondes zijn punten moeten gaan halen.
Nationality Spain
Date of birth 07/10/1987
Teams history:
2019 - Astana Pro Team
2018 - Bahrain-Merida
2017 - Movistar Team
2016 - Movistar Team
2015 - Movistar Team
2014 - Movistar Team
2013 - Euskaltel Euskadi
2012 - Euskaltel-Euskadi
2011 - Euskaltel-Euskadi
2010 - Euskaltel - Euskadi
2009 - Contentpolis-Ampo
Key Results
1st Giro d'Italia stage 8, 2017
1st Klasika Primavera 2017
1st Prueba Villafranca de Ordizia 2010, '12, '17
2nd Klasika Primavera 2014, 16
3rd overall Tour of Oman 2018
3rd overall Paris-Nice 2018
Afbeelding
Mikel Nieve 2 punten: Nieve, geboren in Leitza, won de zestiende etappe van de Vuelta a España 2010 en schudde vier renners af om solo te winnen in de bergfinish op de Alto de Cotobello.Hij behaalde nog een prestigieuze overwinning in de vijftiende etappe van de Giro d'Italia 2011, de koninginfase van de editie van dat jaar, die Alberto Contador later beschreef als de moeilijkste fase van zijn leven. [5] Nieve was vroeg weggebroken en sloeg de voorlaatste klim van de dag af, de Passo Fedaia, met alleen Stefano Garzelli voor hem. Op de lagere helling van de laatste klim naar Gardeccia-Val di Fassa passeerde Nieve Garzelli en bleef hij de etappe winnen na iets minder dan 7 uur en een half in het zadel te hebben doorgebracht. [6]
Hij eindigde tweemaal 10e in de Giro d'Italia in 2011 en 2012. Hij eindigde ook tweemaal 10e in de Vuelta a España in 2010 en 2011.
In 2013 reed [7] Nieve zijn eerste Tour de France, waar hij 3e eindigde op de Mont Ventoux en 9e op Alpe d'Huez. Hij eindigde als 12e in het algemeen. Nadat het ontbinden van het Euskaltel – Euskadi-team aan het einde van het seizoen 2013 was bevestigd, stemde Nieve in met Team Sky voor een eerste tweejarige deal. [1]
Team Sky (2014–2017)
In 2014 won hij fase 8, de laatste fase van het Critérium du Dauphiné en eindigde hij als 8e in het algemeen.
In 2015 eindigde Nieve als achtste algemeen in de Vuelta a España, zijn hoogste Grand Tour-finish tot nu toe.
In 2016 won Nieve etappe 13 van de Giro d'Italia. Hij won ook het bergklassement. [8] Nieve reed ook de Tour de France, waar hij Chris Froome hielp de algemene overwinning te behalen als een van zijn bergdomeinen.
Mitchelton – Scott (2018 – heden)
In augustus 2017 werd aangekondigd dat Nieve zich voor het seizoen 2018 bij Mitchelton – Scott zou voegen
Afbeelding
Thomas de Gendt 3 punten
Thomas De Gendt rijdt voor het tweede jaar op rij alleen koersen in de WorldTour. Op de Great Ocean Race na zijn het bovendien allemaal rittenkoersen. De ontsnappingskoning van Lotto-Soudal rijdt al zeker Giro en Tour, voor Vuelta is het nog afwachten.
Als De Gendt naar de Olympische Spelen mag, wat hij graag wil, rijdt hij geen Vuelta. In het andere geval blijft het ook afwachten hoe hij Tour heeft verteerd. Zijn seizoen begint in de Tour Down Under.
Afbeelding
Rodrigo Contreras 1 punt: Blijft toch een mooi talent, waar meer inzit wat er uitkomt. hopelijk komt het dit jaar eruit.
Afbeelding
Ryan Mullen 1 punt Onze ierse tijdrijder, die ook meer in zijn mars heeft. We hopen dat deze jongeling toch wat vaker van voren te zien is.
Afbeelding
Robert Power 1 punt Onze Aussie moet ook wel zijn punt terug kunnen verdienen in team YBA
Groeide op in Perth, aan de westkust van Australië. Dat hij op 23-jarige leeftijd dagelijks op een fiets zou zitten in zijn huidige woonplaats Andorra ligt destijds niet direct voor de hand. 'Net als mijn broer speelde ik vroeger rubgy (union). Al vanaf vijf- à zes-jarige leeftijd had ik een rugbybal en alles. Ik vond het erg leuke sport.'
Nadat zijn knie op 13-jarige leeftijd zes weken in het verband heeft gezeten door een blessure begon hij met fietsen. 'Het was op dat moment niet een sport die ik standaard keek, maar het intrigeerde me wel. Ik was er nooit zeker van welke kant ik op wilde, maar toen de mogelijkheid kwam om te gaan koersen en leven in Europa en deel uit te maken van een team was ik verkocht.'
In 2014 wordt hij opgenomen in het Jayco-AIS World Tour Academy Team, samenwonend met Caleb Ewan in Italië. Er komt een uitroepteken achter zijn talent als hij op 19-jarige leeftijd tweede wordt achter Miguel Ángel López in de Tour de l’Avenir. Anderhalf jaar later wordt hij prof bij Orica. ‘Als je net komt kijken bij de profs is dat een groot leerproces, ook voor minder bekende renners.'
Het is een valse profstart, doordat er een beenmergoedeem (een zwelling door vochtophoping) wordt geconstateerd. De artsen spreken van een zeldzaamheid en even lijkt de toekomst van het jonge talent ongewis, maar rust is een goede raadgever en halverwege 2016 zit Power weer op de fiets. 'Het is gelukkig helemaal genezen. Bang dat het terugkomt ben ik niet. Zelfs een verkoudheid of een klein griepje ligt al buiten je eigen macht, ik ben vooral blij dat ik nu gezond ben.'
Nieuw lid in de Australische vleugel van Sunweb
Power leert de vroege kneepjes van het wielervak bij de Midlands Cycling Club in Perth. Onder anderen Luke Durbridge en Cameron Meyer begonnen er hun loopbaan. 'Jai Hindley en Michael Storer ook, al schept het niet direct een sterkere band dan andere renners waarmee je traint of koersen tegen rijdt.' Hindley en Storer komt hij weer tegen bij Sunweb. 'Jai ken ik al sinds ik twaalf jaar oud ben. Er waren veel zaken van invloed op mijn keuze voor Sunweb, maar het is zeker fijn om ploeggenoten te hebben die ik al zo lang ken.'

De eerste maanden zijn het Australische klimtalent goed bevallen, maar een hele grote verandering ten opzichte van Mitchelton–Scott ziet hij nog niet direct. 'Ik denk dat veel professionele teams gelijkwaardig zijn met enkel wat kleine verschillen.' En de vele regels van Sunweb, waarover andere renners zich in het verleden wel eens uitlieten, ervaart Power juist als prettig. 'Het is een georganiseerd team. Er gebeuren veel goede dingen op gebied van ontwikkeling, rennersbegeleiding, de benadering van trainingen, herstel en voeding. Al die factoren maken het een goed team voor mij.'
Tussen knechten en eigen ambitiesDe Giro wordt zijn eerste grote ronde. 'Het is iets nieuws. Het wordt zeker spannend om een grote ronde te doen. In alles wat je voor een eerste keer doet zit het aspect van het niet weten, dus ik kan alleen maar raden naar wat me te wachten staat. Ik kijk er met open blik naar, zal er in de best mogelijke vorm starten, overal lering uit trekken en natuurlijk Tom zo goed mogelijk bijstaan.'Power staat voornamelijk te boek als rondetalent, maar liet zich vorig jaar vooral opmerken in eendagskoersen. Hij won de Prueba-Villafranca-Ordiazako Klasika en Japan Cup, en werd na een knappe koers zesde in de Strade Bianche, maar ziet zijn specialisme nog niet verschuiven. 'Ik houd van zowel ronden als eendagskoersen. Het was een mooi gevoel om weer eens een koers te winnen, het was een tijd geleden. Als ronderenner zal ik nog aan mijn tijdrit en constantheid moeten werken.'
hoopt Power ook op kansjes voor zichzelf. 'Voor sommige koersen is de rolverdeling nog niet vastgelegd en zodra we dichterbij een wedstrijd komen zullen we als ploeg kijken wie er goed zijn.' Gevraagd naar een specifieke koers om uit te blinken komt hij bij de Strade Bianche uit. 'Daar heb ik vorig jaar erg van genoten en deed ik het goed. Hopelijk sta ik er in goede vorm aan de start.'
Afbeelding
Attila Valter 1 punt eerste Talent in team YBA. Hier krijgen de jonkies de kans te ontwikkelen. Menig Talent is in Team YBA begonnen. “Attila is een renner met een enorm potentieel. We kijken ernaar uit om hem bij ons in de ploeg te hebben. Daar heeft hij de kans om verder te groeien als renner”, zegt ploegmanager Jim Ochowicz. “Hij heeft bij de beloften laten zien wat zijn vaardigheden zijn op de fiets. Wij denken dat hem een grote carrière wacht, daarom hebben wij besloten om hem over te halen om zijn ontwikkeling te versnellen.”
“Zijn ritzege in de Ronde van de Toekomst geeft van een indicatie van wat hij kan, met zijn veelzijdigheid op het gebied van klimmen en tijdrijden. Het is ook nog eens een historisch wielerjaar voor Hongarije met de Giro-start in Boedapest. Daarnaast is Hongarije een belangrijke afzetmarkt voor onze sponsor CCC”, aldus Ochowicz. Als neoprof tekent Valter een contract voor twee jaar bij CCC.
Afbeelding
Edward Dunbar 1 punt Weer een Ier in team YBA die onder 23 aardige uitslagen reed, maar bij de profs nog niet echt tot ontwikkeling komt. We hebben vertrouwen in deze hardrijder en hopen op een kleine winst.
Als junior won Dunbar in 2014 de Trofeo Karlsberg. Aanvankelijk was hij tweede geworden achter de Sloveen Kristjan Kumar, deze werd echter betrapt op het gebruik van EPO en zo werd Dunbar alsnog tot winnaar uitgeroepen. Een jaar later maakte hij de overstap naar NFTO. Dat jaar werd hij nationaal beloftenkampioen door in een wedstrijd met elite- en beloftenrenners als tweede te eindigen, maar omdat de winnaar Damien Shaw als eliterenner deelnam, werd Dunbar de beloftenkampioen. In de tijdrit eindigde hij op plek twee, achter Ryan Mullen.
Vanaf 1 januari 2016 kwam Dunbar uit voor het Amerikaanse Axeon Hagens Berman. In mei van dat jaar boekte hij zijn eerste UCI-overwinning door de zevende etappe in de An Post Rás op zijn naam te schrijven. Later dat jaar werd hij onder meer tweede op het Iers kampioenschap tijdrijden en negende in de tijdrit voor beloften op het wereldkampioenschap. Begin 2017 werd hij onder meer vijfde in het eindklassement van de Ronde van Alentejo en tweede in dat van de Triptyque des Monts et Châteaux. In april van dat jaar won hij de beloftenversie van de Ronde van Vlaanderen. Na onder meer een zevende plaats op het nationale kampioenschap tijdrijden besloot Aqua Blue Sport hem een profcontract voor 2018 aan te bieden.
Nadat Aqua Blue stopte met bestaan stapte Dunbar over naar Team Sky, waarmee hij uitkomt in de UCI World Tour.
Afbeelding
Guillaume Martin 1 punt Guillaume Martin verruilt Wanty-Groupe Gobert voor Cofidis. De Franse formatie maakte vandaag bekend dat de 26-jarige Fransman een contract tekent voor twee seizoenen.
De nummer twaalf van de voorbije Tour de France verkiest een contract bij de formatie van Cédric Vasseur boven een overstap naar Groupama-FDJ, dat ook interesse had. Martin kwam de voorbije vier jaar uit voor Wanty-Gobert. Vorig jaar won hij namens de Belgische formatie het Circuit Cycliste Sarthe.
Podium in de Tour
“Guillaume is een renner waar nog marge op zit”, legt teammanager Vasseur uit. “Hij heeft het in zich om snel het podium te halen in de Tour de France. Ik heb er alle vertrouwen in dat we kunnen helpen om een doorbraak te realiseren.”
Het is opmerkelijk dat Martin volgend seizoen al aansluit, aangezien hij nog een doorlopend contract had bij zijn huidige werkgever. “Ik wil het Wanty-team algemeen directeur Jean-François Bourlart bedanken voor het feit dat hij hem de mogelijkheid heeft geboden om al in 2020 bij onze organisatie te komen,” zegt Vasseur daar over.
Voor het ambitieuze Cofidis is Martin de derde nieuwkomer voor volgend seizoen.
Afbeelding
Enrico Gassparotto 1 punt:
Enrico Gasparotto zal ook volgend seizoen in het profpeloton te bewonderen zijn. Zijn ploeg Dimension Data maakte vandaag bekend dat de tweevoudig winnaar van de Amstel Gold Race tot de zes renners behoort die hun contract hebben verlengd.
37-jarige Gasparotto is bezig aan zijn eerste seizoen bij de Zuid-Afrikaanse formatie, die volgend seizoen verder gaat als Team NTT. Namens de ploeg reed hij eerder dit jaar de Giro d’Italia en werd hij zevende in de Brabantse Pijl. “Ik hoop dat ik met mijn ervaring en aanpak mijn ploeggenoten kan helpen beter te worden als renners en als mens”, aldus Gasparotto. “Ik ben niet de jongste meer, maar ik droom nog steeds. Ik ben gek op de klassiekers, dus ik zal in 2020 verder blijven dromen.”
Afbeelding

De gratis renners:

Juan Jose Lobato
Afbeelding
Juan José Lobato del Valle (Trebujena, 29 december 1988) is een Spaans wielrenner die anno 2019 rijdt voor Nippo-Vini Fantini-Faizanè. Als junior werd hij in 2006 nationaal kampioen op de weg. Op het wereldkampioenschap van 2010 werd hij negende in de wegwedstrijd voor beloften.. In 2013 werd Lobato de eerste drager van de bolletjestrui in de honderdste Ronde van Frankrijk door in de eerste etappe als eerste boven te komen op de enige beklimming van de dag.

Atillio Viviani
Afbeelding
Als junior won Viviani twee titels in het baanwielrennen: in 2014 was hij de beste in de scratch op het Europese kampioenschap en, samen met Francesco Toffoli en Andrea Zorzetto, de teamsprint op het nationale kampioenschap. In 2016 won hij, samen met zijn broer, de ploegkoers tijdens de Zesdaagse van Fiorenzuola.
Op de weg nam Viviani, namens een Italiaanse selectie, deel aan de Ronde van San Juan van 2017. Hier sprintte hij in de laatste etappe naar de achtste plaats. In het najaar van 2019 mocht Viviani stage lopen bij Cofidis, Solutions Crédits. Namens deze ploeg won hij de Schaal Sels in de sprint, voor Timothy Dupont en Michael Van Staeyen
Samuele Battistella
Afbeelding De nieuwe wereldkampioen Samuele Battistella leeft mee met de gediskwalificeerde Nils Eekhoff, maar is tegelijkertijd erg blij met zijn regenboogtrui. “Er is een reden waarom hij niet de winnaar is”, zei de Italiaan, die komend seizoen met Team NTT de stap naar de WorldTour maakt.
Terwijl Eekhoff gisteren als eerste over de aankomst kwam na een bloedstollend spannende sprint met een kleine elitegroep, botvierde Battistella zijn frustraties op het stuur van zijn fiets. Nadat de renners waren gefinisht, duurde het lang voordat de huldiging plaatsvond: de jury onderzocht immers nog de uitslag van de wedstrijd. Uiteindelijk werd besloten dat Eekhoff gediskwalificeerd werd en zo werd niet de Nederlander in de regenboogtrui gestoken, maar de Italiaan.
“De eerste dertig seconden besefte ik niet helemaal wat er gebeurde”, reageerde Battistella. “Er werd me gezegd dat ik de nieuwe wereldkampioen werd en dat ik eerste was, maar nu begrijp ik het. Nu ik deze trui en medaille zie…ben ik echt sprakeloos. Het is geweldig, ik ben heel erg blij.” Hoewel hij Eekhoff niet goed kent, leeft hij mee met de Nederlander. “Omdat hij zo blij was, maar dit hoort bij het wielrennen.”
“Ik weet niet precies wat er gebeurd is bij de jury, maar ik ben de wereldkampioen. Ik voel me de winnaar. Hij is gediskwalificeerd en er is een reden waarom hij niet de winnaar is. Het was een erg zware beslissing. Dit gebeurt niet elke dag en daarom duurde het wellicht zo lang. Eerst kon ik het niet geloven, maar na een paar minuten waren de emoties overweldigend. Ik kan het niet geloven, ik ben de nieuwe wereldkampioen.”
Matteo Sobrero

Afbeelding
Matteo Sobrero heeft de rollen omgedraaid in de Gran Premio Palio del Recioto. De 21-jarige Italiaan moest in de Giro del Belvedere nog buigen voor Samuele Battistella, maar vandaag wist hij zijn landgenoot na bijna 160 kilometer te vloeren. Giovanni Aleotti mocht ook weer het podium op, maar nu als de nummer drie in de uitslag.
Sobrero volgt op de erelijst Stefan de Bod op, de Zuid-Afrikaan die sinds dit seizoen voor WorldTour-ploeg Dimension Data koerst. Wie wint in de Gran Premio Palio del Recioto, mag dromen van een carrière als prof. In het verleden wonnen namelijk renners als Neilson Powless, Ruben Guerreiro, Caleb Ewan en Gianluca Brambilla.
Wellicht dat Sobrero volgend jaar ook uitkomt voor Dimension Data, aangezien hij dit seizoen al rijdt voor de opleidingsploeg van de Zuid-Afrikaanse formatie. De beloftevolle Italiaan liet zich dit seizoen al zien tussen de profs. In de Trofeo Laigueglia finishte hij namelijk knap als derde.
Kenny Ellisonde nieuwe ploeg dus nieuwe kansen:
Afbeelding
Elissonde wil weer aanvallen: ‘Ik besta om te demarreren in de bergen
Kenny Elissonde hoopt bij zijn nieuwe ploeg Trek-Segafredo weer te kunnen doen wat hij het liefste doet: ‘aanvallen in de bergen.’ De laatste jaren kwam de Fransman door een knechtenrol bij Team INEOS hier niet meer aan toe.
‘Ik ben een klimmer en dus hou ik ervan om in de bergen aan te vallen’, vertelt Elissonde aan Cyclingnews. ‘Ik miste dat bij INEOS. Ik had soms de benen om te demarreren, maar dan moest ik knechten voor anderen.' Hoewel de Franse klimmer knecht zijn een eervolle rol vindt, past het niet bij zijn karakter. ‘Ik zie de pure klimmer als een artiest. We zijn anders en houden er van om te lijden tijdens de beklimmingen. We wachten en wachten op dat éne moment dat we de benen hebben om iets speciaals te doen’, beschrijft Elissonde op een tot de verbeelding sprekende wijze.
Komend seizoen hoopt Elissonde weer iets van de échte klimmer te ervaren, maar ziet ook in dat er in de moderne tijd minder ruimte is voor een vrije en aanvallende manier van koersen. ‘In de huidige tijd is het lastiger voor de echte klimmers om zo te koersen. Het tempo ligt in de bergen vaak erg hoog en gecontroleerd door ploegen als INEOS, maar het blijft belangrijk om aan te vallen. Ik geloof in de waarde van het blijven proberen en ik besta dan ook om te demarreren in de bergen.'
‘Ik hoop om in 2020 mijn eigen Elissondeismo te vinden’
De klimmer waar Elissonde zich het meest aan spiegelt is Mikel Landa. ‘Ik ben fan van Landa omdat hij nooit bang is om aanvallend te koersen en daarmee de koers te openen. Hij is een pure klimmer die altijd voor het algemeen klassement gaat. Ik weet dat fans dol zijn op de hashtags #FreeLanda en ‘Landismo’, vanwege zijn attractieve rijden. Ik hoop om in 2020 mijn eigen Elissondeismo te vinden’, eigent Ellisonde zich al een manier van koersen toe.
Barnabas Péak
Afbeelding
SEG Racing Academy levert komend seizoen weer een talent af in de WorldTour: Barnabás Peák tekent een contract bij Mitchelton-Scott. De 20-jarige Hongaar mag eind dit seizoen als stagiair al wennen aan het niveau. Peák wist vorig seizoen als belofte de dubbel te winnen op de Hongaarse kampioenschappen.
“Mijn grote droom voor volgend jaar is redelijk duidelijk: ik wil in de nationale trui starten in de Giro, die begint in Hongarije”, zegt een ambitieuze Peák, die dit jaar de vijfde rit van de Tour de Normandie won. “Ik zou volgend jaar graag al mijn eerste profzege boeken voor het team en succesvol zijn, maar het wordt ook een jaar om te leren hoe profkoersen werken en hoe mijn lichaam reageert op zware trainingen en wedstrijden.”
Peák wordt door Mitchelton-Scott-ploegleider Matthew White gezien als een allrounder. “We zien hem als deel van onze klassiekerploeg en willen hem samen laten werken met de ervaren renners die onze kopmannen ondersteunen op het vlakke”, aldus White. Bij de Australische ploeg komt Peák met Nick Schultz en Edoardo Affini twee oud-SEG-renners tegen.
Peák kwam dit seizoen pas binnen bij SEG Racing Academy, dat hem oppikte uit de internationale talentenpoel van de UCI. Eind 2018 liep hij stage bij Quick-Step Floors. Overigens wordt vandaag (donderdag) het parcours bekend van het Grande Partenza van de Giro 2020 in Boedapest.

Totaal uitgeven 100 punten
Over 0 punten
Laatst gewijzigd door ybarmy op 11 jan 2020, 21:37, 41 keer totaal gewijzigd.

snatch
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 nov 2019, 20:46

Re: Team Yellow Black Army since 1892

Bericht door snatch » 20 dec 2019, 18:34

En toen was George ineens een koopje als giro kopman

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Team Yellow Black Army since 1892

Bericht door ChefSpijker » 20 dec 2019, 21:27

Ja dat hadden weinigen aan zien komen. Dat hij de kopman van Jumbo zou zijn daar. Ben er wel blij mee, minder concurrentie voor Formolo en Wilco dan ;)

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Team Yellow Black Army since 1892

Bericht door Zwieler » 21 dec 2019, 12:54

Het hele peloton helpt mee om yba niet weer met die rode lantaarn naar huis te laten gaan. 😁

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Team Yellow Black Army since 1892

Bericht door Jordy » 21 dec 2019, 20:20

Bennett had bij de komst van Dumoulin natuurlijk wel al aangegeven dat hij snapte dat hij op plek 4 staat en zich daarom graag wilde focussen op de koersen waar zij niet aan meededen om zo toch een kans voor zichzelf te krijgen. Had dan eerder TDU en Polen in gedachte en hijzelf ook denk ik, maar ja, slim is het in ieder geval wel.

Nu wel extra balen dat ik overboden werd, maar ja, ik zie Bennett nou ook niet direct top 5 rijden in de Giro. Een leuke plus zal het wel worden, maar of hij zijn bedrag kan verdubbelen wil ik eerst nog wel eens zien. In ieder geval wel een lekkere start zo nog voor het seizoen is begonnen. ;)

ybarmy
Berichten: 536
Lid geworden op: 29 nov 2019, 21:52

Re: Team Yellow Black Army since 1892

Bericht door ybarmy » 23 dec 2019, 22:00

Jordy schreef:
21 dec 2019, 20:20
Bennett had bij de komst van Dumoulin natuurlijk wel al aangegeven dat hij snapte dat hij op plek 4 staat en zich daarom graag wilde focussen op de koersen waar zij niet aan meededen om zo toch een kans voor zichzelf te krijgen. Had dan eerder TDU en Polen in gedachte en hijzelf ook denk ik, maar ja, slim is het in ieder geval wel.

Nu wel extra balen dat ik overboden werd, maar ja, ik zie Bennett nou ook niet direct top 5 rijden in de Giro. Een leuke plus zal het wel worden, maar of hij zijn bedrag kan verdubbelen wil ik eerst nog wel eens zien. In ieder geval wel een lekkere start zo nog voor het seizoen is begonnen. ;)
Deze is inderdaad erg lekker.... Was inderdaad ook erg verbaasd toen me maatje me appte...
We gaan het zien wat hij kan...

Plaats reactie