Team Homme

Plaats reactie
Homme
Berichten: 250
Lid geworden op: 29 nov 2019, 20:00

Team Homme

Bericht door Homme » 05 dec 2019, 19:53

Pierre Latour 10
Zijn 2019 viel in duigen door een blessure. Uiteindelijk was hij pas in Lombardije weer op niveau. Dat gaf mij het vertrouwen om hem te nemen. Hij rijdt als kopman een mooi programma. In de WT rondjes is het ook iemand die volle bak voor een klassement gaat. Ik verwacht hier wel winst op te maken.

Benoit Cosnefroy 8
Ik geloof in deze jongen. Een topper in spé voor de heuvelachtige eendagswedstrijden. Hij weet wat winnen is. Wordt dit jaar zijn doorbraak in de grote wedstrijden?

Ivan Garcia Cortina 8
Veelzijdige coureur deze 'Vlaamse Spanjaard'. Rap aan de meet en ook iemand die veelvuldig de aanval kiest en op veel parcoursen uit de voeten kan. Ik hoop dat hij komend seizoen weer een nieuwe stap zet.

resterend budget: 74

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Team Homme

Bericht door Jordy » 07 dec 2019, 22:45

Jaloers op dit team hoor, al was ik dat vorig jaar ook wel. Niemand durft zover voor talenten te gaan als jij.

Latour was op het einde sterk, maar ik bleef opeens tegelijk met Zakarin zitten en was me te veel om Latour nog erbij te pakken. Als ik werd overboden had ik nog 11 erop gezet.

Cosnefroy heb ik geen geheim van gemaakt dat ik die heel graag wilde... Denk dat je die wel eens voor een punt of 3 had kunnen krijgen zonder mij. Topper in wording, maar van 1 punt naar 12 springen is niet veel gegeven. Dus toch risico dat de winst minimaal blijft, als er überhaupt winst komt.

Cortina lijkt zeker niet te duur, maar ik heb nooit geluk met die sterk, maar net niet snel genoeg 'sprinters'. Die moeten het vaak toch van een paar uitschieters hebben en dat kan goed uitpakken of niet, voor mij vooral niet. :lol:

Homme
Berichten: 250
Lid geworden op: 29 nov 2019, 20:00

Re: Team Homme

Bericht door Homme » 14 dec 2019, 09:09

Jordy schreef:
07 dec 2019, 22:45
Jaloers op dit team hoor, al was ik dat vorig jaar ook wel. Niemand durft zover voor talenten te gaan als jij.
Dank je, Jordy.

Vorig jaar ging ik heel ver voor met name Bernal (45). De andere talenten waren toen allemaal koopjes (Asgreen, Philipsen o.a.)

Dit jaar een iets andere tactiek om toch een gooi naar dat podium te doen.

Homme
Berichten: 250
Lid geworden op: 29 nov 2019, 20:00

Re: Team Homme

Bericht door Homme » 14 dec 2019, 09:22

De volgende renner is Marc Soler (12)

Nadat Soler vorig jaar top10 reed in de Vuelta en het vertrek van Quintana en Landa bij Movistar, mag hij zich dit jaar meer laten zien als kopman. Sterke renner die nog volop in ontwikkeling is. Goede motor, sterk bergop, aanvallende renner. Ik geloof erin dat ik hier winst op ga maken.

Cees Bol (8)
De eerste sprinter van Sunweb op de vlakke aankomsten. Maakte veel progressie vorig jaar, ik verwacht dat hij dat dit jaar weer doet.

Homme
Berichten: 250
Lid geworden op: 29 nov 2019, 20:00

Re: Team Homme

Bericht door Homme » 14 dec 2019, 09:29

Daniel Martin (16)
Een nieuwe uitdaging bij zijn nieuwe ploeg. Na een minder seizoen verwacht ik hem dit jaar weer op niveau. Is in vorm een puntenpakker.

Kristoffer Halvorssen (6)
Sprinter van EF. Oud-wereldkampioen beloften. Hij krijgt het vertrouwen van me. Wordt het een type Kristof of blijft het een pure sprinter?

Davide Ballerini (3)
Vorig jaar genoten van zijn rijstijl. Ik ben benieuwd wat hij bij Quick Step laat zien.

Resterend budget: 29

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Team Homme

Bericht door Jordy » 14 dec 2019, 10:02

Homme schreef:
14 dec 2019, 09:09
Jordy schreef:
07 dec 2019, 22:45
Jaloers op dit team hoor, al was ik dat vorig jaar ook wel. Niemand durft zover voor talenten te gaan als jij.
Dank je, Jordy.

Vorig jaar ging ik heel ver voor met name Bernal (45). De andere talenten waren toen allemaal koopjes (Asgreen, Philipsen o.a.)

Dit jaar een iets andere tactiek om toch een gooi naar dat podium te doen.
Het ligt er natuurlijk aan wat je ver gaan noemt en wie je talenten vindt. Bernal was inderdaad 'shockerend' gezien de reacties, maar er zaten er vorig jaar ook wel een paar tussen waar je in ieder geval best wat extra's op durfde te zetten. Kan helaas niet meer alles opzoeken met het nieuwe forum, maar ik weet in ieder geval dat je Riabushenko en Guierreiro nog van mij afpakte, terwijl ik echt verwacht had dat ik die zou houden voor respectievelijk 2 en 3, aangezien zeker nog niet bewezen hadden dat ze 3 en 4 waard waren (wat ze uiteindelijk ook niet bleken). Philipsen was natuurlijk een erkend talent, maar iemand die de overstap maakt naar de profs gaat zelden voor meer dan 3 eruit (zelfs toptalenten, zo had ik Pogacar voor 2 en Evenepoel voor 3) en volgens mij had je er toch 4 voor betaald. Altijd afwachten wat zo'n renner in zijn eerste jaar gaat doen en vooral mag doen dus meestal haken bij 2 de meeste wel af. Volgens mij had je dan ook nog O'Conner waar je in mijn ogen wel ver voor ging. Asgreen was wel een koopje, dat had ik totaal niet verwacht dat die zich nu al ertussen zou rijden bij het sterrenensemble van Quick Step.

Maar oke, achteraf zal pas blijken wie de koopjes zijn en wie niet. De namen die ik nu opnoem als 'daar ben je ver voor gegaan' vond jij in die tijd misschien nog laag eruit gaan. Ik denk bijvoorbeeld dat de meeste achterover zijn gevallen toen ze de biedingen op Cosnefroy zagen, maar wij hadden er beide vertrouwen in en wie weet blijkt het na afloop meer dan terecht. In mijn eigen team zie ik Simmons dan weer als een koopje, maar misschien blijkt het niveau toch nog te hoog voor hem of mag hij alleen maar knechten en wat kleinere wedstrijden rijden.

Homme
Berichten: 250
Lid geworden op: 29 nov 2019, 20:00

Re: Team Homme

Bericht door Homme » 16 dec 2019, 21:52

Adam Yates: 20
De kopman van mijn team. Wereldtopper in de rondjes van een week, kanjer op de steile stijgingspercentages en behoorlijke resultaten tijdens de zwaardere eendagswedstrijden. Kan overal scoren wanneer hij in vorm is. Ik verwacht hem ook goed in een grote ronde komend jaar.

Resterend budget: 9

Homme
Berichten: 250
Lid geworden op: 29 nov 2019, 20:00

Re: Team Homme

Bericht door Homme » 02 jan 2020, 14:29

Hugh Carthy: 4

Laat al jaren heel af en toe zijn klasse zien, maar afgelopen seizoen maakte hij op mij pas echt indruk tijdens de giro. Op de Mortorilo klom hij met de besten mee omhoog, iets wat hij de hele laatste anderhalve week van de giro deed.
Mijn verwachting is dat hij komend seizoen constanter gaat worden.

Lucas Hamilton: 3

Maakte ook een mooie progressie vorig jaar met overwinningen in Coppa Bartali en Tsjechië. Daarnaast nog zeer verdienstelijk als knecht van Yates in de Giro. Volgend jaar iets meer voor eigen kans hopelijk

Plaats reactie