Spelregels BiedSpel 2024

Post Reply
User avatar
ChefSpijker
Posts: 1947
Joined: 29 Nov 2019, 12:30

Spelregels BiedSpel 2024

Post by ChefSpijker » 13 Nov 2023, 14:23

Aanpassingen:

1) Ter verduidelijking van het minimaal/maximaal aantal renners per team.
Een team moet uit minimaal 10 renners bestaan en maximaal uit 35 renners. Dit is exclusief gratis renners. Met de 6 gratis renners komt het minimaal aantal renners op 16 en het maximaal aantal renners op 41.
2) Het aantal renners in bezit van aanbiedende ploegleiders tot het verstrijken van de snelbieddeadline is nu gelijk getrokken voor alle rondes.
&
3) De deadline van snelbieden lag altijd op 18.00 uur op de dag na een biedronde. Maar aangezien er niet heel strak aangeboden werd wilde het weleens voorkomen dat op dat moment nog niet eens alle renners aangeboden waren of nog maar heel kort en de snelbiedregel nagenoeg geen effect had. Daarom heb ik nu een deadline gemaakt van 4 uur nadat de laatste aanbieder zijn renners geplaatst heeft. Meestal wordt in de WhatsApp-groep wel aangegeven dat alle renners erop staan, dus dan heeft iedereen voldoende tijd om alvast wat te bieden voordat iemand helemaal los gaat.
Om te voorkomen dat snelbieden wordt beloond mag een biedende ploegleider niet meer dan 3 renners “”bezitten””. Dit geldt alleen tot de deadline*. Na het verstrijken van de deadline is er geen restrictie meer. In ronde 6 en 7 mag je niet meer dan 2 renners in je bezit hebben tot het eindigen van de deadline.

Voor de aanbiedende ploegleiders geldt dat zij tijdens de snelbiedperiode 2 renners op hun naam hebben mogen staan die door andere ploegleiders zijn aangeboden. Dit geldt voor alle rondes.

*De deadline ligt 4 uur nadat de laatste aanbieder zijn renners geplaatst heeft.
Spelregels BiedSpel 2024.doc
(48.5 KiB) Downloaded 27 times

TheoEltinkFan
Posts: 414
Joined: 03 Dec 2019, 21:02

Re: Spelregels BiedSpel 2024

Post by TheoEltinkFan » 18 Nov 2023, 11:49

In de spelregels staat het volgende: "De wedstrijden die mee doen staan vermeld op het Excel schema."

Ik zie dat sommige ploegleiders al aan het bieden zijn, maar het is toch nog helemaal niet bekend welke wedstrijden er wel/niet meetellen en hoe het prijzenschema eruit komt te zien? Of vergis ik me?

User avatar
ChefSpijker
Posts: 1947
Joined: 29 Nov 2019, 12:30

Re: Spelregels BiedSpel 2024

Post by ChefSpijker » 18 Nov 2023, 12:26

Klopt, dat zal Jordy rond deze dagen in elkaar zetten. Maar je kunt er wel vanuit gaan dat de kalender en prijzen in grote lijnen hetzelfde blijft.

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Spelregels BiedSpel 2024

Post by Jordy » 21 Nov 2023, 22:29

Kalender staat er inmiddels op, nu kan er nog feedback gegeven worden en zondag zal die definitief zijn. Uiteraard zijn de verschillen t.o.v. vorig jaar klein en zal het de biedingen niet al te veel beïnvloeden, maar natuurlijk is het wel belangrijk dat we het een paar dagen voor de laatste biedavond aftikken.

Post Reply