Voorspellingen Biedspel 2024

Post Reply
ybarmy
Posts: 536
Joined: 29 Nov 2019, 21:52

Voorspellingen Biedspel 2024

Post by ybarmy » 09 Jan 2024, 21:44

Nou gooi hier de voorspellingen maar neer nu het bieden voorbij is........

Scheetmans
Posts: 277
Joined: 29 Nov 2019, 16:39

Re: Voorspellingen Biedspel 2024

Post by Scheetmans » 10 Jan 2024, 14:45

1. Homme
2. JohnnyJ
3. Vinnie
4. Guust
5. Scheetmans

ybarmy
Posts: 536
Joined: 29 Nov 2019, 21:52

Re: Voorspellingen Biedspel 2024

Post by ybarmy » 10 Jan 2024, 16:53

1. Guust
2. GMV
3. Paul
4. TEF
5.YBA
Last edited by ybarmy on 11 Jan 2024, 14:38, edited 1 time in total.

TheoEltinkFan
Posts: 414
Joined: 03 Dec 2019, 21:02

Re: Voorspellingen Biedspel 2024

Post by TheoEltinkFan » 11 Jan 2024, 07:40

***** GMV
**** Homme / JohnnyJ
*** Guust Flater / Jordy / FC Wheely
** Paultje75 / Vinnie / Booggie / Latasa
* Gujanator / Chef Spijker / Fairplay / Snatch / TheoEltinkFan

User avatar
Zwieler
Posts: 2379
Joined: 29 Nov 2019, 10:30

Re: Voorspellingen Biedspel 2024

Post by Zwieler » 11 Jan 2024, 12:26

1 Paultje
2 Guust
3 Nutwood
4 Vinnie
5 Zwieler
6 Fairplay
7 Latasa
8 Laatste man
9 Wheelie
10 JohnnyJ

20 Scheetmans

Scheetmans
Posts: 277
Joined: 29 Nov 2019, 16:39

Re: Voorspellingen Biedspel 2024

Post by Scheetmans » 11 Jan 2024, 15:48

Zwieler wrote:
11 Jan 2024, 12:26
1 Paultje
2 Guust
3 Nutwood
4 Vinnie
5 Zwieler
6 Fairplay
7 Latasa
8 Laatste man
9 Wheelie
10 JohnnyJ

20 Scheetmans
ben nog nooit laatste geworden en jij?

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Voorspellingen Biedspel 2024

Post by paultje » 11 Jan 2024, 18:58

toch heeft zwieler er wel kijk op :)

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Voorspellingen Biedspel 2024

Post by paultje » 11 Jan 2024, 19:44

1 Paul
geen toelichting nodig

2 YBA
veel zal ook wel afhangen van Bernal. Als die weer wat van zijn oude glorie terug krijgt wordt je eerste. Haalt hij helemaal niks zak je buiten top5
Martinez een beetje hetzelfde verhaal. Groenewegen kan een behoorlijke plus worden. Cort zat vaak in mijn team en verwachte er altijd veel van. Zou me dan ook niet verbazen dat hij nu hij niet in mijn team zit het veel beter gaat doen. verder veel renners die leuk uitslagen kunnen rijden

3 gujanator
Evenepool gaat een vette plus geven. Albeneze had ik graag gehad maar mijn punten stonden vast op Benoot. Verder Poels zat de laatste jaren in mijn ploeg dus die gaat ook veel opleveren nu hij weg is. Benieuwd of Valgren weer op niveau komt Kron en Rubio kunnen zomaar een stap gaan zetten.

4 GMV
Kuss, carapaz en grmay erg goedkoop gekregen. Maar kunnen ze weer een seizoen als vorig jaar en twee/drie jaar geleden krijgen? Ben benieuwd. Als ze alle 3 top zijn dan is nr1 positie mogelijk. Maar alle drie top denk ik dat niet gebeurd. Kuss zal veel moeten knechten en krijgt ene ronde niet meer cadeau. Maar de stier lijkt een koopje te worden en zorgt voor top4

5 Booggie
Veel renners die ik ook op mijn short lijst had staan. Maar toen Pogicar al op dag 1 binnen was kon dat lijstje de prullenbak in. Laporte kan als hij gaat sprinten in Tour een hele grote plus worden. Woods erg goedkoop gekregen. benieuwd naar Menten. Vorig jaar in mijn team al veel plezier aan gehad en hij gaat zeker de volgende stap zetten.

6 guust
Vingegaard en Yates gaan de top 6 halen. Voor de rest zal alleen strong nog leuk meedoen.

7 Nutwood
roglic en vlasov goed genoeg voor top 7 maar veel hoger denk ik niet

8 Scheetmans
vd Poel, Tao en Mahoric goed genoeg voor top 8 maar veel hoger denk ik niet

9 jordy
Groot team wara best wel eentje een uitschieter gata zijn. Verder Ewan vorig jaar bij mij en zwaar teleurstellend dus dit jaar......

10 latasa
Pedersen, Demare en Meeus en lutsenko een team voor de heuvel aankomsten. Maar niet genoeg voor hogere klassering

11 TEF
vooral van aert voor de rest zal het sprokkelen worden. Maar zal vast wel eentje tussen zitten die het lekker gaat doen.
Last edited by paultje on 17 Jan 2024, 15:06, edited 1 time in total.

Gujanator
Posts: 194
Joined: 15 Oct 2023, 23:32

Re: Voorspellingen Biedspel 2024

Post by Gujanator » 13 Jan 2024, 13:04

Komt ie dan.

1. Gujanator
Ik moet natuurlijk vertrouwen hebben in mijn eigen team en de toevoeging van Waalse Pijl en Amstel Gold Race aan het programma van Remco waren mooie opstekers. Verder zijn er naast Remco nog genoeg renners die goed kunnen scoren om mij een realistische kans te geven op de winst :D

2. Paul
Pogacar gaat flink scoren en daarnaast heeft hij nog verschillende renners die punten kunnen pakken. De blessure van Penhoët gaat ervoor zorgen dat hij net achter mij eindigt ;)

3. Vinnie
Een erg breed team met Philipsen als kopman en Ayuso erg goedkoop gekregen. Philipsen gaat echter iets meer concurrentie hebben in de tour waardoor ook hij net achter mij eindigt ;)

4. Laatste man
Jakobsen met twee grote rondes. Hindley mag volgens mij voor eigen kans in de Giro. Als Hayter weer op niveau komt kan dit een gevaarlijk team worden.

5. Scheetmans
Mathieu gaat zijn succes in eendagskoersen van vorig jaar misschien niet kunnen dupliceren, maar in de grote rondes ligt nog veel marge. Om hoog te eindigen moet Hart wel op zijn niveau van Giro vorig jaar komen.

6. Guust
Jonas is een super aankoop, maar het team is niet breed. Dat Simon Yates voor de tour gaat in plaats van de Giro is ook ongunstig. Echter, met twee zulke toppers ga je (als ze heel blijven) altijd hoog eindigen.

Eervolle vermelding
GMV
Dit team heeft met Carapaz, Girmay, Schachmann en Wright vier renners die het vorig jaar lieten afweten en dus erg goedkoop zijn gekocht. Daarnaast is Kuss een vraagteken, omdat onzeker is hoe vaak hij voor zichzelf gaat rijden. Een team met heel veel upside, maar ook een groot risico dat renners zich niet herpakken. Als ze dat wel doen kan dit zomaar de winnaar worden, maar persoonlijk denk ik dat Schachmann en Carapaz en het niet waar gaan maken. Daarom geen topklassering in mijn voorspelling.

JohnnyJ
Posts: 341
Joined: 21 Oct 2022, 19:42

Re: Voorspellingen Biedspel 2024

Post by JohnnyJ » 15 Jan 2024, 14:42

paultje wrote:
11 Jan 2024, 18:58
toch heeft zwieler er wel kijk op :)
Ik denk het niet ;) Bij mij staat Scheetmans namelijk op 1 :roll: Opvallend hoe afwijkend de voorspellingen van de diverse deelnemers aan het biedspel is.

JohnnyJ
Posts: 341
Joined: 21 Oct 2022, 19:42

Re: Voorspellingen Biedspel 2024

Post by JohnnyJ » 15 Jan 2024, 16:44

Hier dan mijn voorspellingen.

1. Scheetmans
Mathieu blaast, net zoals bij het veldrijden, iedereen bij de Klassiekers weg. Die is zo sterk als nog nooit tevoren en legt zich ook nog eens steeds meer op de weg toe. Mathieu wint zeker een aantal klassiekers. Daarnaast zie ik Scheetmans heel goed scoren met Geo Hart, Thomas, Bardet, Mohoric en Aranburu. Hij wint alleen het spel niet als Geo Hart zijn oude vorm niet bereikt. Maar zelfs dan zit er een Top 5 plek in.

2. Fair Play
Een sterk blok met Almeida, de Lie en Bilbao. En ik zie hem met Trentin, Caruso en Plapp (die meer voor eigen kans mag gaan) ook goed scoren.

3. Vinnie
Wachten tot de laatste 2 rondes loont toch! Philipsen gaat bijna alle sprints winnen en ook in de klassiekers scoren en Ayuso heeft hij in de laatste biedronde te goedkoop binnengehaald. Ciccone en van Gils gaan ook goed scoren en hij heeft zo'n breed team waar zeker nog een verrassing tussen zal zitten.

4. Zweeler
Hij heeft slim ingekocht met bijna allemaal renners die kunnen scoren. De vraag is alleen of Healy zijn successen van vorig jaar kan herhalen. Maar mocht dat niet het geval zijn, dan zie ik Bagioli enorm verrassen. En Bagioli had ik zelf graag gehad, maar ik kwam net 1-2 punten te kort.

5. Guust
Vingegaard en Simon Yates zijn al goed genoeg om hoog te eindigen en Strong zie ik dit seizoen ook wel doorbreken.

6. JohnnyJ
Ik heb een goed team, maar bijna al mijn renners zijn een paar puntjes en centjes te duur ingekocht. Een les voor de volgende keer. Ik kan alleen maar hoger eindigen als Ganna in de Giro gaat meesprinten i.p.v. Viviani, Tarling onverwachts meer kan dan alleen maar tijdrijden en Mas eindelijk eens niet (uit)valt en 2x top 5 haalt in de Giro en Vuelta. Maar vallen 2 van mijn renners tegen dan haal ik de Top 10 niet eens.
Daarnaast heb ik geen renner voor de klassiekers en dat gaat mij ook opbreken.

7. Homme
Ik denk dat Skjelmose enorm gaat verrassen in de klassiekers en ook een goed GC in de Vuelta gaat rijden. Jammer dat hij niet meer in mijn team zit. En hij is pas 23. Ik verwacht veel van hem. Kan klimmen en heeft ook nog een goede tijdrit en eindssprint. Daarnaast zal Homme zeker scoren met Gall, Hirschi en Poole. En ook de oud-gedienden Higuita en Cosnefroy kunnen ineens ergens scoren. En hij heeft een aantal jonkies die ook ineens kunnen verrassen.

8. Snatch
Hij heeft een klein team, maar net zoals bij Zweeler allemaal renners zoals Pidcock, Gaudu, Kung, McNulty, Sam Bennett, Haig, Dainese, Theuns en Mayrhofer die goed kunnen scoren. Bij een plus bij deze renners zie ik Snatch zelfs Top 5 scoren.

9. GMV
Goed ingekocht met Carapaz en Kuss voor de grote rondes, maar voor een hogere klassering moet Girmay, Wright en Bettiol weer eens goed gaan scoren in de K.lassiekers.

10. Jordy
Volgens mij heeft Jordy dit jaar gekozen voor een heel groot breed team die op allerlei fronten (sprints, rondes, Klassiekers, tijdrit) kunnen meespelen en scoren. Maar ik denk dat hij een echte topper mist die hem 15 - 20 euro gaat opbrengen. Maar mochten oud-gedienden als Ewan, O' Connor, Asgreen, Bissegger, Teuns, Carthy, Barguil, Ballerini, Viviani, en Fuglsang hun vorm van een paar jaar geleden weer halen en jonkies als Tulett, Lund Andresen, Battistella en Frigo echt doorbreken, dan kan hij met nog renners als Fortunato, Zimmermann, Champoussin en Teunissen gaan verrassen en is een Top 5 plek voor hem zeker mogelijk. Jordy heeft geen enkele renner die duurder is dan 11 punten en ik zie hem dan ook niet snel op een renner verlies lijden. Ik sluit dan ook niet uit dat hij met zijn groot en breed team nog kan verrassen.

11. Nutwood
Met Roglic en Vlasov zou eigenlijk een Top 10 plek zekerheid moeten zijn. Dit zal zeker het geval zijn als Vernon, Nys, Ion Izagirre en Zingle en van Uden scoren.

12. Paultje
Pogacar zal waarschijnlijk weer het hoogste scoren. Maar voor een top 3 plek moeten van Baarle en Benoot meer voor eigen kans gaan in de Klassiekers en dat is de vraag. Ook het (voorlopig) wegvallen van Penhout betekent direct pech voor Paultje bij de start van het wielerseizoen. Maar misschien scoort die nog wel na terugkeer van zijn blessure.

13. Gujanator
Ook hier geldt dat Evenepoel in je team hebben geen zekerheid is voor een plek 3. Wel als renners zoals Kron, Rubio, Cavagna, Poels, Kwiatkowski, Cortina Garcia en Ulissi goed scoren, maar dat blijft afwachten. Albanese zie ik wel goed scoren en die had ik graag in mijn team gehad.

14. TEF
Net zoals voor Paultje en Gujanator geldt, is het hebben van een topper als van Aert in je team geen zekerheid voor een plek 3 op de ranglijst.
Maar TEF heeft wel een groot en breed team en met renners als Wellens, Zana, Page, Tiberi, Vauquelin, Turner, Senechal en Scaroni kan ik mij erg vergissen en eindigt TEF alsnog uiteindelijk in de TOP 5.

15. Laatste Man
Voor mij geen laatste plek voor L.M. Zeker met renners als Jakobsen die 2 grote rondes doet en Hindley als oud Giro winnaar. En mochten Arensman en Hayter dit seizoen eindelijk hun potentie waar maken, dan zit er een Top 10 plek zeker voor Laatste Man er in.

Maar het blijft koffiedik kijken en valpartijen en blessures bepalen vaak het verloop van het spel. Daarom geen voorspelling meer voor plek 16 t/m 20. De teams die ik nu nog niet opgenoemd hebben, kunnen namelijk ook zo in de Top 10 terecht komen.
Ik wens iedereen een heel mooi wielerseizoen, spannende wedstrijden, veel spelplezier en hopelijk blijft iedereen bespaard van valpartijen en blessures. Dat zou het mooiste en eerlijkste zijn.

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Voorspellingen Biedspel 2024

Post by Fair Play » 15 Jan 2024, 19:13

Gewoon een wilde gok

1 Vinnie
2 Laatste Man
3 Zwieler
4 Johnny J
5 Scheetmans
6 TEF
7 Guust
8 Paul
9 Nutwood
10 Homme

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Voorspellingen Biedspel 2024

Post by paultje » 15 Jan 2024, 19:17

JohnnyJ wrote:
15 Jan 2024, 16:44


12. Paultje
Pogacar zal waarschijnlijk weer het hoogste scoren. Maar voor een top 3 plek moeten van Baarle en Benoot meer voor eigen kans gaan in de Klassiekers en dat is de vraag. Ook het (voorlopig) wegvallen van Penhout betekent direct pech voor Paultje bij de start van het wielerseizoen. Maar misschien scoort die nog wel na terugkeer van zijn blessure.
denk dat ze nog wel genoeg kansen krijgen. Benoot haalde de afgelopen twee jaar ook gewoon 10 punten. verwacht niet dat hij minder kansen krijgt nu van Aert giro doet. En van Baarle zal gewoon mede kopman zijn in klassiekers. Ik heb natuurlijk ook nog madouas en leknussund :)
als ik geen top8 haal is er toch echt malleur geweest, dan heeft yba weer toegeslagen :)

JohnnyJ
Posts: 341
Joined: 21 Oct 2022, 19:42

Re: Voorspellingen Biedspel 2024

Post by JohnnyJ » 15 Jan 2024, 20:45

paultje wrote:
15 Jan 2024, 19:17
JohnnyJ wrote:
15 Jan 2024, 16:44


12. Paultje
Pogacar zal waarschijnlijk weer het hoogste scoren. Maar voor een top 3 plek moeten van Baarle en Benoot meer voor eigen kans gaan in de Klassiekers en dat is de vraag. Ook het (voorlopig) wegvallen van Penhout betekent direct pech voor Paultje bij de start van het wielerseizoen. Maar misschien scoort die nog wel na terugkeer van zijn blessure.
denk dat ze nog wel genoeg kansen krijgen. Benoot haalde de afgelopen twee jaar ook gewoon 10 punten. verwacht niet dat hij minder kansen krijgt nu van Aert giro doet. En van Baarle zal gewoon mede kopman zijn in klassiekers. Ik heb natuurlijk ook nog madouas en leknussund :)
als ik geen top8 haal is er toch echt malleur geweest, dan heeft yba weer toegeslagen :)
Zou best kunnen dat jij gelijk hebt. Ik ben vergeten dat van Baarle door blessures vorig seizoen een groot deel van de voorjaarsklassiekers gemist heeft. Van Baarle kan 2 klassiekers winnen en als Benoot, Madouas en Leknussund scoren, ga jij zeker richting Top 5. Ik weet niet hoe ernstig de blessure van Penhout is. Ik las het toevallig in de voorspellingen van Gujanator, maar Penhout zou ook nog voor jou kunnen scoren. Die zie ik als een toekomstig sprinttalent. Al heeft hij wel sterke concurentie van o.m. Philipsen, Jakobsen, Merlier, Kooij, Bauhaus, de Lie etc. Maar in kleinere rondes zie ik hem wel een ereplaats behalen.

JohnnyJ
Posts: 341
Joined: 21 Oct 2022, 19:42

Re: Voorspellingen Biedspel 2024

Post by JohnnyJ » 15 Jan 2024, 21:08

Fair Play wrote:
15 Jan 2024, 19:13
Gewoon een wilde gok

1 Vinnie
2 Laatste Man
3 Zwieler
4 Johnny J
5 Scheetmans
6 TEF
7 Guust
8 Paul
9 Nutwood
10 Homme
Jij bent jezelf vergeten een Top 10 plek te geven. Met Almeida, de Lie, Bilbao, Trentin, Caruso en Plapp moet dat wel kunnen lukken.
Al moet ik zeggen dat ik het moeilijk vond om een volgorde te bepalen. Elk team had wel enkele sterke renners en vooral de teams met de echte toppers Pogacar, Vingegaard, Roglic en Evenepoel moeten normaal gesproken op basis van die ene topper al top 8 scoren. Mogelijk blijkt op het einde dat enkele verrassingen zoals vorig jaar Healy en Skjelmose doorslaggevend zijn geweest of het uitvallen van een topper of subtopper(s) vanwege ziekte, valpartijen of blessure. Hopelijk is dit laatste niet het geval en bepalend voor verlies of winst.

Scheetmans
Posts: 277
Joined: 29 Nov 2019, 16:39

Re: Voorspellingen Biedspel 2024

Post by Scheetmans » 16 Jan 2024, 10:57

JohnnyJ wrote:
15 Jan 2024, 14:42
paultje wrote:
11 Jan 2024, 18:58
toch heeft zwieler er wel kijk op :)
Ik denk het niet ;) Bij mij staat Scheetmans namelijk op 1 :roll: Opvallend hoe afwijkend de voorspellingen van de diverse deelnemers aan het biedspel is.
Eindelijk een kenner 🤗🤗🤗

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Voorspellingen Biedspel 2024

Post by Fair Play » 16 Jan 2024, 20:42

JohnnyJ wrote:
15 Jan 2024, 21:08
Fair Play wrote:
15 Jan 2024, 19:13
Gewoon een wilde gok

1 Vinnie
2 Laatste Man
3 Zwieler
4 Johnny J
5 Scheetmans
6 TEF
7 Guust
8 Paul
9 Nutwood
10 Homme
Jij bent jezelf vergeten een Top 10 plek te geven. Met Almeida, de Lie, Bilbao, Trentin, Caruso en Plapp moet dat wel kunnen lukken.
Al moet ik zeggen dat ik het moeilijk vond om een volgorde te bepalen. Elk team had wel enkele sterke renners en vooral de teams met de echte toppers Pogacar, Vingegaard, Roglic en Evenepoel moeten normaal gesproken op basis van die ene topper al top 8 scoren. Mogelijk blijkt op het einde dat enkele verrassingen zoals vorig jaar Healy en Skjelmose doorslaggevend zijn geweest of het uitvallen van een topper of subtopper(s) vanwege ziekte, valpartijen of blessure. Hopelijk is dit laatste niet het geval en bepalend voor verlies of winst.
Ik zet mijzelf nooit in de spotlight of op de voorgrond.
Liever vanuit de under dog positie nummer 1 worden :lol:

Post Reply