Corona en Biedspel

Plaats reactie
Guust Flater
Berichten: 220
Lid geworden op: 01 dec 2019, 19:02

Corona en Biedspel

Bericht door Guust Flater » 16 mar 2020, 11:29

Hoi,

Gezien het feit dat veel wedstrijden worden afgelast en ook de komende tijd niet door zulke gaan. Is het misschien verstandig de gelden van de NIET gereden wedstrijden niet in de Rinse (pot) te stoppen maar aan einde van het spel, evenredig te verdelen.

Deze regel is ook in andere biedspellen geïmplementeerd.

Ik hoor het,

Guust :mrgreen:

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Corona en Biedspel

Bericht door Zwieler » 16 mar 2020, 12:21

Lijkt me meer dan logisch. Laten we hopen dat het er niet teveel worden die 100% geanuleerd worden.

TheoEltinkFan
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 dec 2019, 21:02

Re: Corona en Biedspel

Bericht door TheoEltinkFan » 16 mar 2020, 18:55

Guust Flater schreef:
16 mar 2020, 11:29
Hoi,

Gezien het feit dat veel wedstrijden worden afgelast en ook de komende tijd niet door zulke gaan. Is het misschien verstandig de gelden van de NIET gereden wedstrijden niet in de Rinse (pot) te stoppen maar aan einde van het spel, evenredig te verdelen.

Deze regel is ook in andere biedspellen geïmplementeerd.

Ik hoor het,

Guust :mrgreen:
Dat is toch al de regel? Alleen de prijzen die niet gekozen renners bijeen fietsen worden in de pot (Rinse) gestort. Alles was aan het einde over of tekort is wordt evenredig onder alle deelnemers verdeeld.

Fair Play
Berichten: 1698
Lid geworden op: 29 nov 2019, 19:44

Re: Corona en Biedspel

Bericht door Fair Play » 17 mar 2020, 19:19

Het is maar de vraag hoe de komende periode eruit komt te zien.
De verwachting is toch dat de maanden maart, april en mei eruit liggen. Juni is misschien haalbaar.
Betekent toch dat diverse wedstrijden niet ingehaald kunnen worden. De kalender laat dat niet toe. Je kan het peloton niet in november nog de weg op sturen.

Binnen onze gemaakte keuzes van onze ploegen, betekent dit dat de ene er wellicht een voordeel uit kan halen en de ander en nadelige invloed ondervindt.
Hoe dan ook zijn er verliezers. Op sportief maar zeker ook op persoonlijk gebied.
Ik denk dan ook dat onze strategie moet zijn om het leed te delen. Het is een bijzondere situatie waar wij nog nooit mee te maken hebben gehad.

Dus ik steun het standpunt om de prijzen van niet verreden wedstrijden netjes te verdelen onder een ieder van ons, om het leed te verzachten.

Toch nog een vraag.
Wat gaan wij doen als dit nog doorgaat tot in de zomermaanden en bijvoorbeeld zelfs de Tour niet haalbaar lijkt te zijn.
Ik denk dat wij ons dan toch moeten gaan bezinnen op een verloren biedspel seizoen.

snatch
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 nov 2019, 20:46

Re: Corona en Biedspel

Bericht door snatch » 18 mar 2020, 18:25

Tijd zal het leren.. ik stel over een paar weken een stemming voor.
Ik heb geen renners voor de tour.. Als na het voorjaar de giro niet verplaatst wordt en niet doorgaat.. dan zie ik het al als een verloren seizoen.

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Corona en Biedspel

Bericht door ChefSpijker » 18 mar 2020, 18:52

Is maar de vraag of over een paar weken meer bekend is (met zekerheid). Ik zou gewoon rustig afwachten tot de eerste kilometer daadwerkelijk weer wordt verreden en dan kijken wat er over is qua kalender.

Nutwood
Berichten: 329
Lid geworden op: 30 nov 2019, 11:25

Re: Corona en Biedspel

Bericht door Nutwood » 19 mar 2020, 16:24

Wat TEF zegt... Rinse krijgt alleen de prijzen toebedeeld die door niet-gekozen individuele renners worden gewonnen tijdens een etappe/wedstrijd die wel wordt verreden. Een ploegentijdrit en alle wedstrijden die niet doorgaan komen niet toe aan Rinse. Dit is al jaren de gehanteerde regel (ook ten tijde dat Guust nog penningmeester was....). :-)

Het lijkt mij dat we aan het einde seizoen "gewoon" de stand kunnen opmaken. De prijzen en punten van de wel verreden wedstrijden zijn door de ploegleiders eerlijk verdiend.

Fair Play
Berichten: 1698
Lid geworden op: 29 nov 2019, 19:44

Re: Corona en Biedspel

Bericht door Fair Play » 19 mar 2020, 19:14

Die laatste zin stel ik wel ter discussie.
Zo eerlijk is Parijs- Nice niet verlopen.
Tal van ploegen die wel ingeschreven hadden, maar zich terug trokken. Daardoor hadden renners die wel reden toch enig voordeel. Ook tijdens deze koers hebben tal van renners zich teruggetrokken.
Eigenlijk kan je stellen dat tm eind februari er een eerlijk verloop is geweest voor het biedspel.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Corona en Biedspel

Bericht door Jordy » 20 mar 2020, 15:23

Nu preek ik natuurlijk vooral voor eigen parochie, aangezien ik het meeste heb verdient tijdens Parijs-Nice, maar deze wedstrijd is 'gewoon' verreden dus lijkt mij het logisch dat deze ook 'gewoon' meetelt. Net zoals de UAE Tour overigens, waar natuurlijk ook 2 etappes zijn afgelast.

Het is uiteraard geen normale wedstrijd geweest, maar de renners hebben er wel voor gestreden en kijkende naar de top 10 zie ik daar niemand tussen staan die hier eigenlijk echt niet tussen hoort. Je moet uiteraard ook niet vergeten dat inderdaad niet alle toppers/ploegen reden, maar iedereen die reed deed dit wel in Parijs-Nice. Het deelnemersveld hoewel uit andere deelnemers bestaande was zeker naar behoren en niet minder dan normaal. Ook voor alle komende wedstrijden zal het deelnemersveld er compleet anders uitzien dan gepland. Dit is natuurlijk vervelend, want je koopt je ploeg toch in met het oog op een bepaald programma, maar voor mij niet direct een reden om deze koersen dan maar niet meer mee te laten tellen.

Er is een kalender gemaakt aan het begin van het jaar en ik stel voor om ons ook gewoon daar aan te houden. Wat wordt ingehaald telt gewoon mee en wat wordt afgelast/ingekort dat wordt eerlijk verdeeld onder iedereen. Uiteindelijk heeft iedereen met dezelfde omstandigheden te maken en zal de ene daar van profiteren en zal de andere wat extra pech hebben. Hoewel we met een zeer uitzonderlijke situatie te maken hebben, hoort dit ook wel een beetje bij het risico, de 'geluksfactor' zal altijd een rol blijven spelen.
Natuurlijk is het wat lastiger wanneer er heel veel van een bepaald type wedstrijd (klassiekers) wordt afgelast, maar over het algemeen verwacht ik wel dat als iemand de juiste renners heeft ingekocht deze ook nog wel gaan scoren. Wellicht dan niet in de Giro zoals gepland, maar dan wel in bijvoorbeeld de Tour.

Dit uiteraard in de veronderstelling dat de belangrijke wedstrijden allemaal nog worden ingehaald en we toch nog een 'volwaardige' kalender hebben. Dat blijft echter nog wel afwachten en we zullen moeten wachten op meer duidelijkheid, mocht bijvoorbeeld echt het hele jaar worden afgelast dan spreek je over een hele andere situatie. Ondanks dat ik er best goed voor sta, zou ik dan willen zeggen dat helemaal niets 'eerlijk' is verdient. Aangezien je van een Roglic bijvoorbeeld wist dat hij zijn seizoen later zou starten, maar daarna normaal gesproken heel veel zou scoren. Als Roglic dan helemaal nergens heeft kunnen scoren terwijl Guust meer dan de helft van zijn budget aan hem heeft uitgegeven kun je moeilijk spreken van een 'eerlijk' verloop.

Laten we het allemaal herbekijken zodra de UCI een nieuwe kalender presenteert en hopen dat we allemaal snel en gezond uit deze vervelende situatie komen.

Fair Play
Berichten: 1698
Lid geworden op: 29 nov 2019, 19:44

Re: Corona en Biedspel

Bericht door Fair Play » 20 apr 2020, 22:38

Fair Play schreef:
17 mar 2020, 19:19
Het is maar de vraag hoe de komende periode eruit komt te zien.
De verwachting is toch dat de maanden maart, april en mei eruit liggen. Juni is misschien haalbaar.
Betekent toch dat diverse wedstrijden niet ingehaald kunnen worden. De kalender laat dat niet toe. Je kan het peloton niet in november nog de weg op sturen.

Binnen onze gemaakte keuzes van onze ploegen, betekent dit dat de ene er wellicht een voordeel uit kan halen en de ander en nadelige invloed ondervindt.
Hoe dan ook zijn er verliezers. Op sportief maar zeker ook op persoonlijk gebied.
Ik denk dan ook dat onze strategie moet zijn om het leed te delen. Het is een bijzondere situatie waar wij nog nooit mee te maken hebben gehad.

Dus ik steun het standpunt om de prijzen van niet verreden wedstrijden netjes te verdelen onder een ieder van ons, om het leed te verzachten.

Toch nog een vraag.
Wat gaan wij doen als dit nog doorgaat tot in de zomermaanden en bijvoorbeeld zelfs de Tour niet haalbaar lijkt te zijn.
Ik denk dat wij ons dan toch moeten gaan bezinnen op een verloren biedspel seizoen.
Ik kom toch terug op mijn eerdere bericht.
Mogelijk dat er in augustus weer gekoerst kan worden. Virologen stellen hier nog steeds vraagtekens bij. Zeker als zwetende wielrenners een bron van verspreiding kunnen zijn.
Plus is het maar de vraag of bepaalde ploegen het durven te wagen hun renners bloot te stellen aan mogelijke besmettingen door supporters, mede wielrenners of in hotels.
Ook renners die misschien niet eens hun land uit kunnen vanwege plaatselijke maatregelen.

Het blijft dus de vraag wie er wel kunnen koersen en of dit bijdraagt aan een eerlijk verloop.

booggie
Berichten: 289
Lid geworden op: 29 nov 2019, 13:28

Re: Corona en Biedspel

Bericht door booggie » 03 mei 2020, 19:54

Nieuwe wielerkalender 2020 volgens AS
1 aug: Strade Bianche
5 t/m 9 aug: Ronde van Polen
8 aug: Milaan-San Remo
12 t/m 16 aug: Dauphiné
21 t/m 23 aug: Nationale kampioenschappen
25 aug: GP Plouay
29 aug t/m 20 sep: Tour de France
8 sep t/m 14 sep: Tirreno-Adriatico
20 t/m 27 sep: WK Wielrennen
29 sep: Waalse Pijl
29 sep t/m 4 okt: BinckBank Tour
3 okt t/m 25 oktober: Giro d’Italia
4 oktober: Luik-Bastenaken-Luik
10 oktober: Amstel Gold Race
11 oktober: Gent-Wevelgem
14 oktober: Dwars door Vlaanderen
18 oktober: Ronde van Vlaanderen
20 oktober t/m 8 november: Vuelta a España
1 november: Parijs-Roubaix
14 november: Ronde van Lombardije

Voor wat het waard is?

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Corona en Biedspel

Bericht door Zwieler » 03 mei 2020, 22:58

Als het allemaal doorgaat, en daar ga ik uiteraard vanuit, dan lijkt me dat een prima kalender :D

Road to Ronde van Lombardije wordt het dan.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Corona en Biedspel

Bericht door Jordy » 10 mei 2020, 15:32

Lijkt nog een prima kalender te worden (als het inderdaad door gaat), dat wordt smullen. Denk ook dat er nog genoeg variatie is, ik heb niet direct het gevoel dat bijvoorbeeld de klassiekerrenners zwaarder getroffen worden dan de ronderenners. Het zal voor elke renner hard werken worden om zijn centen op te brengen, maar ze krijgen wel allemaal die kans.

Het enige echt vervelende aan de kalender is dat pech nu extra hard afgestraft wordt. Wanneer een renner nu een blessure krijgt is het nog maar de vraag of je er nog wat aan gaat hebben, waar je normaal toch nog wel hoopt op genoeg wedstrijden later in het jaar.

Mijn renners zijn er eigenlijk klaar voor als die e-sport wedstrijden ook maar enige indicatie bieden. Dus laat die seizoenstart maar snel weer komen. :D

Homme
Berichten: 250
Lid geworden op: 29 nov 2019, 20:00

Re: Corona en Biedspel

Bericht door Homme » 13 jun 2020, 10:33

Nog 7 weken

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Corona en Biedspel

Bericht door Zwieler » 13 jun 2020, 12:08

Homme schreef:
13 jun 2020, 10:33
Nog 7 weken
Nogal, wat zijn we er aan toe.Voor het bedrijf is het cruciaal, maar zeker ook omdat ik het wielrennen behoorlijk mis. :D

ybarmy
Berichten: 536
Lid geworden op: 29 nov 2019, 21:52

Re: Corona en Biedspel

Bericht door ybarmy » 13 jun 2020, 17:19

Zwieler schreef:
13 jun 2020, 12:08
Homme schreef:
13 jun 2020, 10:33
Nog 7 weken
Nogal, wat zijn we er aan toe.Voor het bedrijf is het cruciaal, maar zeker ook omdat ik het wielrennen behoorlijk mis. :D
mis gvd alles....

mijn sport mijn zaalvoetbal mij maten van het voetbal..

gezellig winkelen.... ben er helemaal fucking klaar mee.....

snatch
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 nov 2019, 20:46

Re: Corona en Biedspel

Bericht door snatch » 17 jun 2020, 17:41

Gezellig winkelen? Schaam je ..

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Corona en Biedspel

Bericht door Zwieler » 17 jun 2020, 18:46

snatch schreef:
17 jun 2020, 17:41
Gezellig winkelen? Schaam je ..
Ik ben blij dat jij het zegt. Ik durfde het niet :D

ybarmy
Berichten: 536
Lid geworden op: 29 nov 2019, 21:52

Re: Corona en Biedspel

Bericht door ybarmy » 17 jun 2020, 21:19

snatch schreef:
17 jun 2020, 17:41
Gezellig winkelen? Schaam je ..
beetje investeren om daarna de beloing te krijgen...

jij ligt jezelf af te beren in je hottube terwijl de mir in bed ligt

Plaats reactie