Chatbox Wielrennen

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 06 mei 2020, 10:37

Ook deze week gaan de wielerploegen weer met elkaar de virtuele strijd aan. Vijf dagen lang wordt er gestreden in de 'Tour for All' op het digitale platform Zwift. En dit keer live op Eurosport!

De derde etappe is veruit de langste rit van deze week. De renners zakken af naar de wereld van Watopia waar de Medio Fondo-route wacht. Een parcours van ruim 72 kilometer met aan het eind een klim van zo'n 7 kilometer aan 4 tot 5 procent. Een eerste kans voor de klimmers, als zij de voet halen in de voorste groep. Op de deelnemerslijst staan dit keer de namen van de gebroeders Yates, Pello Bilbao en Victor Campenaerts.

We kunnen het spel helaas niet eerder live zetten. Wij moeten elke dag wachten totdat de startlijst van een etappe bekend is! Dus hou de website in de gaten!

https://zweeler.com/game/cycling/Fantas ... hp?ref=528

Het Tour for All stage 3 Spel 2020 zal gaan starten op woensdag 6 mei 2020 om 14:50 uur. eurosport

Je mag 12 renners kiezen uit 4 verschillende groepen waarmee je zoveel mogelijk punten moet halen in het Tour for All stage 3 Spel 2020.

Het spel kost € 2,50 per team en we starten met minimaal € 60,00 aan prijzen. De eerste prijs zal € 19,20 zijn (5 AK prijzen).

Afbeelding

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 07 mei 2020, 11:04

De startlijst is weer bekend en het spel staat live!!!

De Fantasy TFA stage 4 2020 zal gaan starten op donderdag 7 mei 2020 om 14:50 uur. eurosport

Je mag 12 renners kiezen uit 4 verschillende groepen waarmee je zoveel mogelijk punten moet halen in de Fantasy TFA stage 4 2020.

Het spel kost € 2,50 per team en we starten met minimaal € 60,00 aan prijzen. De eerste prijs zal € 19,20 zijn (5 AK prijzen).

https://zweeler.com/game/cycling/Fantas ... hp?ref=528

Afbeelding

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 08 mei 2020, 12:25

De Fantasy TFA stage 5 2020 zal gaan starten op vrijdag 8 mei 2020 om 15:10 uur.

https://zweeler.com/game/cycling/Fantas ... hp?ref=528

Je mag 13 renners kiezen uit 3 verschillende groepen waarmee je zoveel mogelijk punten moet halen in de Fantasy TFA stage 5 2020.

Het spel kost € 2,50 per team en we starten met minimaal € 60,00 aan prijzen. De eerste prijs zal € 19,20 zijn (5 AK prijzen).

Prima startliist vandaag!! Yates broers, Uran, Kangert, Carthy, Haig, Pozzovivo, meintjes O'Connor, Molard en Zakarin!! Leuk voor de vrijdagmiddag!! :D


Afbeelding

HuiB
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2020, 14:51

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door HuiB » 27 jun 2020, 22:37

Lijkt er nu toch op dat het wielerseizoen straks in augustus van start gaat. Voor ons wielerliefhebbers (en Zweelerspelers) worden het hopelijk nog een paar mooie wielermaanden. Voor jullie als site financieel denk ik ook van enorm belang dat met name de Tour doorgaat.
Wat verwachten jullie (Henno/Chef) van het aantal deelnemers bij de Tourspellen? Minder omdat het een tijd heeft stil gelegen en buiten de vakanties valt of juist meer omdat mensen weer hunkeren naar.... en juist niet op vakantie zijn :?: Lijkt me lastig in te schatten nu.

Wordt in ieder geval een mooie startlijst met veel toppers en (nog) moeilijker puzzelen omdat je niet kunt kijken naar de eerdere prestaties dit jaar en hooguit de Dauphine hebt als echte serieuze voorbereidingsrittenkoers.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 27 jun 2020, 23:01

Dat is voor ons inderdaad ook een grote vraag.

Uiteraard hebben we de meetmomenten van vorig jaar, maar doordat de TDF nu de eerste grote ronde is na de tijdens het Corona gedoe, zal het wel iets anders worden. We hopen op meer, maar we gaan geen risico lopen met de gegarandeerde prijzen. Als er meer komen, dan komt dat vsnzelf goed.

We starten met het 15+5 spel met 25.000 euro aan prijzen en het budgetspel iets van 10 of 11.000 euro.

Ik verwacht dat de Giro en Vuelra wel minder zullen zijn, omdat er gewoon geel veel in korte periode wordt aangeboden. Ook nog met klassiekers tussendoor of tegelijk.

We zijn al blij als alles doorgaat, en elke euro die wij verdienen is er 1.

In juli al de eerste koersen, ook daar hebben we zin in. :-)

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Jordy » 30 jun 2020, 23:49

Ik kan echt niet wachten tot het weer begint en gezien het succes van die paar spellen die jullie konden organiseren ben ik niet de enige. :D
Zie mezelf ook wel meedoen met wedstrijden als Burgos waar ik normaal gesproken nooit aan zou mee doen, doordat we eindelijk weer kunnen. Denk dat er op het begin ook wel flink wat successen zullen zijn bij dit soort spellen. Wat dat betreft heel gunstig voor jullie dat de Tour de eerste grote ronde is.

Qua vakantie lijkt het me juist gunstig dat het buiten de vakantie valt. Op vakantie zal een Tourlijst invullen zeker geen prioriteit zijn voor de meeste mensen. De fanaten die echt verlof nemen tijdens de Tour om dit te kunnen zien, zullen dat nu ook wel doen en de rest zal dus wellicht eerder meer tijd hebben dan minder doordat ze niet op vakantie zijn.

Daarnaast denk ik dat het deelnemersveld een flinke positieve impact zal hebben op het aantal lijsten. Niet alleen doordat dit de wedstrijd aantrekkelijk maakt, maar vooral doordat er meer opties zijn. Ik zie mezelf eigenlijk wel extra lijsten invullen, omdat ik toch nog niet alle renners erop heb staan die ik zou willen. In de Giro daarentegen heb ik wellicht na 2 lijsten al iedereen die ik erop wil op mijn lijsten staan en zou ik zomaar bij de 3de lijst al een melding kunnen krijgen dat ik niet genoeg verschillen heb tussen mijn teams. Voor de Giro zie ik het dus wel een stuk somberder in, ook gezien het tijdstip. Bij beide zou je ook een sneeuwbaleffect kunnen zien. Een hoge pot bij de Tour maakt het natuurlijk ook aantrekkelijker om toch nog 1 extra lijst in te vullen. Terwijl een tegenvallende pot bij de Giro die extra lijst wellicht niet meer verantwoord.

Natuurlijk is het wel hopen dat er niet te veel deelnemers 'permanent' zijn afgehaakt...

karper
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2020, 19:16

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door karper » 01 jul 2020, 08:35

Nu het wielerseizoen binnenkort weer gaat starten hebben we toch een wat "vreemde" kalender. Met name gedurende de GIRO worden er heel wat klassiekers verreden. Zelfs de GIRO en VUELTA overlappen elkaar een week. Hoewel nog niet opportuun heb ik toch nu al een vraagje.
Mag een renner, die in de GIRO start, maar later uitvalt aan de klassiekers en VUELTA meedoen, die tijdens de GIRO verreden worden?
Daarnaast zou ik jullie in overweging willen geven om bij de spellen van de GIRO en VUELTA wat soepeler te zijn met de verschillen in de lijsten van dezelfde spelers. En bij de GIRO meer reserve renners in verband met de te verwachte mogelijkheid van veel uitvallers.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 01 jul 2020, 15:23

We zullen met de Giro en Vuelta en andere overlappende etappes, klassiekers, rondjes van een week, gewoon wat voorzichtiger starten met de prijzenpot. En dan zien we het wel. Alles wat we verdienen is meegenomen. :D

Ik ben nog wel benieuwd wat er voor de startlijst Giro overblijft uiteindelijk. Zou best nog wel eens mee kunnen vallen. :D

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Jordy » 01 jul 2020, 23:26

karper schreef:
01 jul 2020, 08:35
Hoewel nog niet opportuun heb ik toch nu al een vraagje.
Mag een renner, die in de GIRO start, maar later uitvalt aan de klassiekers en VUELTA meedoen, die tijdens de GIRO verreden worden?
In principe is dat niet toegestaan, maar er zal gezien de unieke situatie wellicht wel wat dispensatie komen zoals met het WK Tijdrijden en de Tour. Ik denk daarbij zeker niet aan de klassiekers, de renners die hiervoor gaan die zullen niet starten in de Giro. Maar een klassementsrenner die in de eerste week van de Giro valt en hierdoor op moet geven, zou wellicht wel de toestemming kunnen krijgen om alsnog te starten in de Vuelta.
De enige echte vraag is wat wordt er gedaan met sprinters. Kunnen die de eerste sprints meepakken in de Giro, hierna afstappen om ook nog wat sprints mee te pakken in de Vuelta, dat zou interessant kunnen zijn. Al verwacht ik niet dat veel renners dit echt van plan zullen zijn en het meer door de omstandigheden voor een enkele uitzondering zo kan lopen.

Qua sprinters valt het deelnemersveld in de Giro eigenlijk reuze mee, maar qua klassementsmannen valt het nog tegen. Hoewel er nog wel hier en daar een naam bij zou komen (wellicht Simon Yates) is het maar de vraag of dat de keuzes ten goede komt. Wanneer we een aantal toppers aan de start hebben en voor de rest alleen 3de rangs klassementsmannen is het al direct duidelijk welke renners je moet pakken. Wellicht was het dan nog beter geweest als er echt alleen maar renners van de 2de rij aan de start stonden. Dan had je op verrassingen kunnen spelen.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 02 jul 2020, 01:01

We gaan er gewoon een spel voor opzetten.

Online platform Zwift komt in juli met een virtuele editie van de Tour de France. In totaal zullen 23 mannenploegen en 17 professionele vrouwenteams drie weekenden in actie komen tijdens zes etappes, zo valt te lezen in een persbericht.

De organisatie kan bij de mannen rekenen op toppers als Chris Froome, Egan Bernal, Geraint Thomas en Greg Van Avermaet. Marianne Vos, Chloé Dygert-Owen, Kirsten Wild en Anna Van der Breggen behoren tot de bevestigde namen voor de damesrace. De Virtual Tour de France bestaat uit zes etappes van ongeveer één uur.

De wedstrijden beginnen op zaterdag 4 juli met de eerste damesetappe, onmiddellijk gevolgd door de mannen. De etappes voor beide categorieën worden gehouden op identieke parcoursen en over dezelfde afstand. Beide evenementen zullen te zien zijn in meer dan 130 landen.

Afbeelding

Etappes
In Nederland en België is de virtuele Tour de France te volgen via de NOS, VRT, RTBF en Eurosport. De renners en rensters beginnen met twee etappes op het vulkanische fantasie eiland Watopia. Watopia krijgt voor de Tour de France verschillende visuele toevoegingen, geïnspireerd op Nice, dit jaar de startplaats van de echte Tour de France.

De drie daaropvolgende ritten worden gehouden in de ‘Franse wereld’ van Zwift, speciaal ontworpen voor de Virtual Tour de France. De vijfde etappe wordt gemarkeerd als de koninginnenrit, gezien de finish aan Chalet Reynard, zes kilometer onder de eigenlijke top van de Mont Ventoux. De slotrit finisht op de Champs-Élysées in het centrum van Parijs.

“Ik kan me de maand juli niet voorstellen zonder wielrennen”, zo vertelt een trotse Christian Prudhomme, directeur van de Tour de France. “Dankzij de Virtual Tour de France, die op grote schaal wordt uitgezonden op tv, zullen de kampioenen en hun fans de leegte opvullen. De Virtual Tour de France zet technologie in voor de passie voor het wielrennen.”

Spelregels
Net als in de echte Tour de France, zullen de leiderstruien worden uitgereikt aan de leiders van het algemeen, berg, sprint- en jongerenklassement. Ook is er een ploegenklassement. Alle klassementen worden opgemaakt op basis van een puntensysteem en zijn ploegenklassementen. Dit betekent dat ploegen renners tussen etappes kunnen wisselen.

Alle coureurs komen in aanmerking voor het scoren van punten voor hun team in elk van de respectievelijke categorieën. Een ploeg die aan kop staat in een specifiek klassement, heeft de vrijheid om één renner te nomineren om de iconische trui te dragen voor de volgende etappe. Bovendien zal na elke etappe ook een prijs worden uitgereikt voor de strijdlustigste renner, gesponsord door Antargaz.

Rittenschema van de flag-fr Virtual Tour de France
● Zaterdag 4 juli, etappe 1: Nice, 36,4 km (4x een lokale ronde van 9,1 km, heuvelachtige etappe)
● Zondag 5 juli, etappe 2: Nice, 29,5 km (682 hoogtemeters, bergetappe)
● Zaterdag 11 juli, etappe 3: Noordoost Frankrijk, 48 km (vlakke etappe)
● Zondag 12 juli, etappe 4: Zuidwest-Frankrijk, 45,8 km (2x een lokale ronde van 22,9, heuvelachtige etappe)
● Zaterdag 18 juli, etappe 5: Mont Ventoux, 22,9 km (aankomst aan Chalet-Reynard, bergetappe)
● Zondag 19 juli, etappe 6: Paris Champs-Elysées, 42,8 km (6x een lokale ronde)

Wedstrijd voor wielerliefhebbers
Zwift organiseert niet alleen een virtuele wedstrijd voor profwielrenners. L’Etape du Tour de France biedt wielerliefhebbers de mogelijkheid om een stukje van de Tour de France-beleving te ervaren. Dit is mogelijk door middel van toerversies, gehouden op het parcours van één van de bergetappes van de Tour de France.

Zwift heeft besloten om niet veel te sleutelen aan het parcours van de Virtual l’Etape du Tour de France, waardoor deelnemers zichzelf kunnen testen op dezelfde wegen als de professionals. Ze krijgen drie etappes voorgeschoteld, die worden gehouden tijdens drie weekenden in juli.

Rittenschema flag-fr Virtual l’Etape du Tour de France
● 4 en 5 juli, Etappe 1: Nice, 29,5 km (682 hoogtemeters, bergetappe)
● 11 en 12 juli, Etappe 2: Zuidwest-Frankrijk, 45,8 km (2x een lokale ronde van 22,9 km, heuvelachtige etappe)
● 18 en 19 juli, etappe 3: Mont Ventoux, (22,9 km, finish bij het observatorium)

Inzamelen voor het goede doel
Zwift en ASO hopen met de Virtual Tour de France en de Virtual l’Etape du Tour de France zoveel mogelijk geld op te halen voor het goede doel. Beide evenementen maken deel uit van het overkoepelende Tour de France United, een liefdadigheidsinitiatief dat loopt tot het einde van de nieuw geplande Tour de France in augustus.

Tour de France United zamelt geld in voor de volgende goede doelen: Emmaüs, Secours Populaire, Jeugdfonds Sport en Cultuur, BiJeWa en Qhubek.

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door ChefSpijker » 02 jul 2020, 12:45

Denk dat 't qua AK-mannen in de Giro niet veel minder zal worden dan voor 't hele coronagebeuren. Bardet, Formolo, George Bennett en Zakarin zouden aanvankelijk voor een klassement in de Giro gaan dit jaar, die vallen weg. Nibali, Carapaz, Simon Yates, Fuglsang, Majka, Konrad, Evenepoel, Kelderman en Pozzovivo zullen nog steeds die kant op gaan. En misschien vergeet ik nog een paar namen voor de top 10. Mannen als Soler, De Plus en Oomen gaan nu juist Giro doen terwijl dat in eerste instantie niet het plan was. Qua sprinters wordt de Giro in elk geval een topveld.

De Vuelta kan weleens flink gaan profiteren van dit alles. Normaal voor 't klim-WK, nu als laatste race van het seizoen voor velen dus geen reden om in te houden en veel Tourmannen lijken de dubbel te gaan doen met de Vuelta. Alleen wel jammer dat ie niet aansluit op de Giro. Dat zal ongetwijfeld teams kosten.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Jordy » 02 jul 2020, 22:04

Qua toppers valt het inderdaad nog wel mee waarschijnlijk, maar ik heb toch (al dan niet terecht) het gevoel dat daarachter een hele tijd niets komt. Waardoor je eigenlijk elke bergrit dezelfde renners vooraan ziet en vaak ook nog in nagenoeg dezelfde volgorde, vluchters nagelaten. Bardet, Formolo, Zakarin, maar ook bijvoorbeeld een Schachmann zijn natuurlijk wel belangrijke namen die wegvallen. Dat zijn eigenlijk namen die ik wel eens bij mijn basis 15 zou zetten, een de Plus of Oomen zijn dat niet, al kan ik het natuurlijk ook mis hebben. ;)
Voor de budgetlijst kan het dan wel weer leuk puzzelen worden, want daar worden die renners voor plek 7 opeens toch weer veel interessanter als ze niet te duur zijn en je zou zomaar een koopje kunnen vinden die verrassend in de top 10 komt.
Maar we gaan het vanzelf zien, misschien valt het nog wel mee. Komt ook doordat ik al die toppers op de startlijst voor de Tour zie, dat ik me afvraag wat blijft er dan nog over, maar dat is misschien nog wel meer dan ik in eerste instantie denk.

Zijn jullie eigenlijk van plan nog een jaarspel op te zetten, die bijvoorbeeld met Burgos begint? De gebruikelijke 2de periode zit er natuurlijk niet in en het originele jaarspel zal flink beïnvloed worden. Ik zou eigenlijk zeker meedoen aan een jaarspel specifiek gericht op deze 3 speciale wielermaanden, zou een ideale start zijn, zowel groepen als budget het liefste. :D

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door ChefSpijker » 02 jul 2020, 23:39

Hebben het wel al over een jaarspel voor de '2e periode' gehad ja. Dus waarschijnlijk komt ie er wel. Zal dan ergens volgende week live gaan zodat er wat weken gepuzzeld kan worden voordat 't begint.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 09 jul 2020, 14:51

Daar is ie dan: :D

Het internationale wielrennen heeft maandenlang stilgelegen door het coronavirus, maar inmiddels is het aftellen tot de hervatting begonnen. Bij Zweeler kan er ook weer gepuzzeld worden met de 2e Periode van het Wielerjaarspel. Met alle topkoersen op de kalender, inclusief drie grote rondes en vijf monumenten, hebben we te maken met een nagenoeg volwaardig jaarspel.

https://zweeler.com/game/cycling/Fantas ... hp?ref=528

De Fantasy Cycling 2020 2nd Period zal gaan starten op dinsdag 28 juli 2020 om 13:00 uur.

Je mag 35 renners kiezen uit 6 verschillende groepen, waarvan jij denkt dat ze de meeste punten gaan halen in de 37 wedstrijden die meetellen voor de Fantasy Cycling 2020 2nd Period.

Het spel kost € 7,00 per team en we starten met minimaal € 1.500,00 aan prijzen. De eerste prijs zal € 300,00 zijn (41 AK prijzen).

Ten slotte is er € 50,00 gereserveerd voor de beste subleagues (€ 35,00, € 15,00) waarmee je samen met vrienden, kennissen, familie en collega's een leuke extra prijs kunt winnen.

Afbeelding

karper
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2020, 19:16

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door karper » 18 jul 2020, 09:07

Ja, we hebben nu dus eigenlijk 2 jaarspelen, die bijna hetzelfde zijn. Hebben jullie er niet aan gedacht om 2 spellen voor de 2e periode te maken. Ik dacht daarbij aan een spel voor de Ronden en een spel voor de Klassiekers.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 18 jul 2020, 23:19

karper schreef:
18 jul 2020, 09:07
Ja, we hebben nu dus eigenlijk 2 jaarspelen, die bijna hetzelfde zijn. Hebben jullie er niet aan gedacht om 2 spellen voor de 2e periode te maken. Ik dacht daarbij aan een spel voor de Ronden en een spel voor de Klassiekers.
U bent niet snel tevreden Mijnheer Karper :lol:

We vonden 2 spellen net een beetje te gek. Er komt, als het goed is, nog erg veel aan vanaf augustus, dus we hebben het bij 1 spel gehouden. Ook al lijkt die veel op het Jaarspel. Nieuwe kansen voor de mensen die in januari niet zijn ingestapt, en voor de mensen die denken dir spel beter te doen, dan wat ze in januari hebben ingevuld. Of gewoon je andere team afdekken :D

karper
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 mar 2020, 19:16

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door karper » 19 jul 2020, 16:00

Het heeft niets te maken of ik tevreden ben of niet. Een Forum of chatbox is toch een soort medium om gedachtes uit te wisselen. Door mij nu met meneer aan te spreken voel ik me toch een beetje in de zeik gezet te worden, ondanks de smilie

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 19 jul 2020, 21:00

Tuurlijk is een forum daarvoor bedoelt, we zijn hier inderdaad niet om elkaar in de zeik te nemen. En dat gebeurd ook nooit. Maar een beetje humor moet ook kunnen op een forum.

Ook al weet ik dat dit via geschreven tekst bij elke forumganger anders is. De 1 vind iets een grap, en de ander voelt zich minder fijn bij dezelfde opmerking. Ik had uiteraard niet verwacht dat de opmerking verkeerd opgevat zou worden.

Ik zal bij u de volgende keer minder grappig zijn en meer focussen op het topic. :-)

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Zwieler » 21 jul 2020, 12:22

De 107e editie van de Tour de France belooft een spektakelstuk te worden. In totaal zijn er acht bergetappes en als dat niet voldoende is, kan de beslissing op de laatste zaterdag geforceerd worden met een tijdrit naar La Planche des Belles-Filles.

De grote vraag is of het blok van Team INEOS na vijf jaar eindelijk gebroken kan worden. Jumbo-Visma gaat er in elk geval alles aan doen met Primoz Roglic, Tom Dumoulin en Steven Kruijswijk als kopmannen. Verder is het uitkijken naar de Franse favoriet Thibaut Pinot, toptalent Tadej Pogacar en de Colombiaanse klimgeiten Nairo Quintana en Miguel Angel Lopez.

Bij Zweeler wordt het volgen van de Tour de France nóg intenser. Stel jouw team samen en maak kans op de hoofdprijs van € 2.500,00!

Het Tour de France (15+5) Spel 2020 gaat starten op zaterdag 29 augustus 2020 om 11:00 uur.

https://zweeler.com/game/cyclingTour/Fa ... hp?ref=528

Iedere deelnemer vult 15 basisrenners en 5 reserverenners in en stelt hiermee zijn eigen team samen. Als een renner niet start aan een etappe, dan neemt de eerstvolgende reserve zijn plaats in. De punten van de uitvaller blijven staan en de punten van de reserve gaan pas tellen vanaf het moment van invallen.

Het spel kost € 10,00 per team en we starten met minimaal € 25.000,00 aan prijzen met een eerste prijs van € 2.500,00 (376 prijzen in het algemeen klassement).

Er zijn 21 etappes met per etappe € 260,00 aan prijzen (€ 100,00, € 50,00, € 35,00, € 25,00, € 20,00, € 15,00, € 10,00, € 5,00).

De "Nul punten Jackpot" staat op 1.000 euro en gaat naar het team dat aan het einde van de Tour de France (15+5) nog steeds op 0 punten staat.

Daarnaast is er in totaal € 260,00 aan prijzen voor de teams die niet op 0 punten eindigen, maar wel de minste punten hebben van de overige teams (€ 100,00, € 50,00, € 35,00, € 25,00, € 20,00, € 15,00, € 10,00, € 5,00).

Ten slotte is er € 260,00 gereserveerd voor de beste subleagues (€ 100,00, € 50,00, € 35,00, € 25,00, € 20,00, € 15,00, € 10,00, € 5,00) waarmee je samen met vrienden, kennissen, familie en collega's een leuke extra prijs kunt winnen.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Wielrennen

Bericht door Jordy » 24 jul 2020, 23:43

karper schreef:
18 jul 2020, 09:07
Ja, we hebben nu dus eigenlijk 2 jaarspelen, die bijna hetzelfde zijn. Hebben jullie er niet aan gedacht om 2 spellen voor de 2e periode te maken. Ik dacht daarbij aan een spel voor de Ronden en een spel voor de Klassiekers.
Aangezien ik letterlijk om een 2de periode spel vroeg voordat deze live was, kun je je voorstellen dat ik wel een voorstander hiervan ben. :lol:
Uiteindelijk denk ik dat de situatie toch compleet anders is. Ik baseer mijn lijsten toch voor een groot gedeelte op wedstrijdprogramma's, die zijn volledige omgegooid. Het is dus wel fijn dat ik nu een herkansing krijg. Al ben ik nog niet kansloos bij de originele spellen, ik vind het toch fijn dat ik nu lijsten kan maken op basis van de informatie die we nu hebben en die kunnen er wel eens heel anders uitzien. Zeker doordat de groepindeling weer compleet anders is.
Overigens zou ik ook gewoon mee doen met een klassiekerspel als die nog erbij komt. :lol:
Rondenspel vind ik iets minder, doordat nog lang niet alles bekend is wat betreft de deelnemers, dat is bij de klassiekers toch wat makkelijker in te schatten. Voor een rondenspel is het echter wel een gigantisch verschil of bijvoorbeeld een Bernal nog de Vuelta rijdt na de Tour of niet.
karper schreef:
19 jul 2020, 16:00
Het heeft niets te maken of ik tevreden ben of niet. Een Forum of chatbox is toch een soort medium om gedachtes uit te wisselen. Door mij nu met meneer aan te spreken voel ik me toch een beetje in de zeik gezet te worden, ondanks de smilie
Doordat het veelal dezelfde mensen zijn die reageren krijg je op het forum toch al gauw een familiare sfeer. In zo'n sfeer is een grapje gauw gemaakt, al valt dit bij de een altijd beter dan bij de ander. Uiteindelijk hoop ik en geloof ik ook dat ondanks wat flauwekul hier en daar de opmerkingen en ideeën wel serieus worden genomen. Natuurlijk zullen de mensen ook wel eens gek worden van mijn lappen tekst, maar dat hoort erbij en ik denk dat Zwieler professioneel genoeg is om dat niet te laten blijken. ;)
Als er dan wel een opmerking wordt gemaakt zou ik dit dus met een korreltje zout nemen.
Voor wat het waard is vind ik het eigenlijk altijd interessant om jouw bijdrages te lezen. We zijn het zeker niet altijd met elkaar eens, zo ook deze keer waarbij ik juist enthousiast ben over deze 2de periode en jij hier terecht een belangrijke kanttekening bij plaatst. Echter gelukkig maar dat we het niet altijd eens zijn, anders zouden de discussies snel voorbij zijn. Terwijl dit soort gedachte uitwisselen en discussies vaak juist tot de beste ideeën en ook waardevolle input voor Zwieler leiden.

Plaats reactie