Suggestie Zweeler

HuiB
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2020, 14:51

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door HuiB » 29 aug 2020, 12:44

Plutonium schreef:
29 aug 2020, 11:33
Ik speel zweeler ook voor mijn plezier. Al doe ik wel alleen sporten waar ik verstand van heb of waar ik bewezen kans heb om er niet op toe te hoeven leggen. Maar ook gewoon zomaar. Ik probeer sporten eerst uit. Door teams te maken en te kijken of ik daarmee succes zou hebben.
Ook heb ik een hele database van afgelopen zweeler spellen.

Door zweeler had ik dit jaar een superleuk 4 schansen toernooi. Ik zat met de kinderen dat te kijken en als er weer iemand uit pappa's team kwam was de vreugde groot bij een goede sprong. Normaal kijk ik deze sport nooit.
Ja voor mij is het plezier ook bepalend en eigenlijk belangrijker dan het winnen. Natuurlijk is het lekker als je regelmatig een prijsje meepakt maar ik doe dit niet om er wat mee te verdienen. Een hobby kost meestal ook geld. Heb ook nog nooit bijgehouden of ik er per saldo wat aan overhoud.
Het puzzelen aan een team is het leukste en dan vind ik bijvoorbeeld de kick van het winnen (zeker als er ergens veel deelnemers zijn) leuker dan die € 50,-- of € 100,--. Wat overigens natuurlijk altijd wel lekker is hoor :D
Wat jij zegt over het 4 schansentoernooi herken ik wel...ik had voor dat Zweeler met golfspellen begon helemaal niets met golf maar nu zit ik regelmatig (met vrouw) op een avond een uur naar golf te kijken en ik vind het nog leuk ook.
Dat laatste is wel bepalend....ik heb bijvoorbeeld helemaal niets met darten en autosport en daar zal ik ook nooit een spel voor spelen.

Overigens nog vraagje voor Zweeler...hebben jullie weleens gedacht aan een zoiets als een Zweeler-meeting/middag. Ik speel volgens mij al een jaar of 15 jaar bij jullie en zie heel veel namen ook al zolang voorbij komen. Zou het wel eens aardig zijn om onder genot van een drankje die verschillende mensen (man/vrouw-jong/oud) te ontmoeten en te ouwehoeren hoe iedereen die spellen beleeft.
Misschien is daar helemaal geen behoefte aan hoor maar schoot zo maar door mijn hoofd.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Zwieler » 29 aug 2020, 13:00

Zoals je weet hebben we inderdaad al een hele trouwe groep mensen, die op het forum samen een BiedSpel doen, waarvan de meeste elkaar niet gezien hebben.

Ze hebben bij CyclingFever jaren achter elkaar bij een speler thuis van dit soort meetings gehad. Daar heb ik zelf Chef voor de eerste keer ontmoet, terwijl hij al bij ons werkte :-) En uiteraard een heleboel andere spelers, die actief bij Zweeler waren en zeker ook bij CF. Dat was wel heel erg leuk. Gingen we samen een etappe van de Giro bekijken, met een biertje en wat te eten erbij.

Dit had wel een leuk idee geweest voor het 10 jarige bestaan van Zweeler (dit jaar). Helaas is dat in het Cornonajaar dus ipv leuke dingen doen, moeten we alle zeilen bijzetten om de rekeningen te betalen. Ook niet erg, dan wordt je even met de voeten op de grond gezet, en waarderen we weer hoe relatief onbezorgd de eerste 9 jaren waren :lol:

Dus ja, zo een Zweeler meeting zou best eens succesvol kunnen zijn. Lekker praten met al die andere sport en spel malloten :D

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door ChoufKet » 29 aug 2020, 14:03

Zeer leuke suggestie voor de na-corona... Ik zou met plezier afkomen vanuit het zuiden van België naar Nederland als zo'n ontmoeting plaatsvindt.

@HuiB : Ik weet hoeveel ik gewonnen heb niet omdat ik als hoofdbedoeling heb om geld te winnen (Zweeler is allereerst een hobby, en je kijkt inderdaad anders naar sport zoals Plutonium zegt), maar omdat data een andere passie is. Ik heb dus een rapport opgemaakt in PowerBI die me toelaat om mijn zweeler-data te manipuleren.

@Zweeler : Eventjes nagekeken, en leuk, een halfuur voor het sluiten van de Tour de France spellen, zitten jullie iets hoger in winst dan verleden jaar. Ik duim voor jullie dat deze Tour goed verloopt :!:

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Zwieler » 29 aug 2020, 14:37

Ik denk dat de TDF hoofdspellen goed hebben gedraaid vergeleken met vorig jaar. Het budgetspel is weer flink met 25% gegroeid (1250 bijna), maar het 15+5 spel is met 591 teams iets minder populair. En dat heeft zeker te maken met dat we een extra Road to 15+5 hadden. Doordat de kalender zo door elkaar was gegooid, moesten we creatief worden om die 50K bij elkaar te sparen voor de Road to Angliru. Dat is gelukt!

Etappespellen ook beter dan vorig jaar, en die zijn verhoogd van 60/40 naar 80/20, dus de prijzenpotten zijn per dag structureel flink hoger.

Nu nog de finish in Parijs halen, en we zijn helemaal tevreden. :D

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Plutonium » 01 sep 2020, 11:10

Ik heb nog een suggestie voor zweeler:

Bij het overzicht meest 'gekozen spelers' zou het ook handig zijn om de niet gekozen spelers te laten zien. Bijvoorbeeld bij de ATP usopen zijn 110 tennissers gekozen, maar dus 18 niet. Om uit te zoeken wie dat zijn is niet onmogelijk, maar best lastig.

Ook zou het handig zijn om uitgeschakelde spelers daar kenbaar te hebben. Bijvoorbeeld weer bij tennis: dat je dan ziet dat de veelgekozen schwarzman er al uit ligt. Wellicht is het ook handig in datzelfde overzicht de per tennisser gescoorde punten te kunnen zien.

Dat zijn allemaal dingen die je wel kunt vinden, maar als het allemaal in 1 tabel zou staan, dan zou ik dat prettig vinden.

ALABRAMMIE
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 dec 2019, 10:20

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door ALABRAMMIE » 01 sep 2020, 15:06

Hoi hoi,

Bij Analyse Tool zou het ook handig zijn, moest je de winnaar kunnen selecteren.

Groetjes
Bram

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Plutonium » 17 sep 2020, 06:36

Wat ik aan de huidige zweeler heel handig vind is dat je bij voornamelijk knock out toernooien in het schema kan zien wie er allemaal in je team zitten en ook van andere spelers. Dat is een heel handig iets. Mag ook wel eens gezegd worden.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Zwieler » 17 sep 2020, 11:10

Plutonium schreef:
17 sep 2020, 06:36
Wat ik aan de huidige zweeler heel handig vind is dat je bij voornamelijk knock out toernooien in het schema kan zien wie er allemaal in je team zitten en ook van andere spelers. Dat is een heel handig iets. Mag ook wel eens gezegd worden.
Ik denk dat een hoop mensen niet eens weten dat deze optie er is :-)

Zelf als mensen in de team creatie zitten, weten er een hoop niet dat het speelschema eronder staat waar de sporters worden gehightlight :D

Zodra onze nieuwe design eindelijk live kan, dan gaan we ook onze tutorials op Zweeler nieuws aanpassen/updaten, en nog meer uitleg geven. Ook zullen we de Tutorials meer gaan promoten en direct op Zweeler zetten (en in 12 talen). http://news.zweeler.com/

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Plutonium » 26 sep 2020, 16:52

Waar ik ook nogal eens tegenaanloop is dat bij de waarden tennissers staat : Achternaam, voornaam.
Maar in speelschema staat Voornaam spatie Achternaam.
Die twee lijsten met prijzen en schema koppel ik aan elkaar. Met de verschillende schrijfwijzes is dat een extra slag.
Geen groot probleem maar als jullie toch aan de slag gaan daarmee.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Zwieler » 26 sep 2020, 17:10

Plutonium schreef:
26 sep 2020, 16:52
Waar ik ook nogal eens tegenaanloop is dat bij de waarden tennissers staat : Achternaam, voornaam.
Maar in speelschema staat Voornaam spatie Achternaam.
Die twee lijsten met prijzen en schema koppel ik aan elkaar. Met de verschillende schrijfwijzes is dat een extra slag.
Geen groot probleem maar als jullie toch aan de slag gaan daarmee.
Yep, ik wil graag een download optie, met allemaal dezelfde format uiteraard. :D

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Jordy » 11 okt 2020, 12:08

Niet echt een suggestie, maar het viel me op dat er een foutieve link lijkt te zijn naar het Champions League spel. Bij het main menu heb je bovenin naast de filter/zoek box van spellen ook drie gehighlighte links. Een daarvan is het Champions League spel, maar als ik hierop druk krijg ik de melding: "Error: page Champions League (Budget) not found". Via de lijst zijn er overigens geen problemen.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Zwieler » 11 okt 2020, 12:15

Jordy schreef:
11 okt 2020, 12:08
Niet echt een suggestie, maar het viel me op dat er een foutieve link lijkt te zijn naar het Champions League spel. Bij het main menu heb je bovenin naast de filter/zoek box van spellen ook drie gehighlighte links. Een daarvan is het Champions League spel, maar als ik hierop druk krijg ik de melding: "Error: page Champions League (Budget) not found". Via de lijst zijn er overigens geen problemen.
Dat was een foutje, stond verkeerde link onder. Erg slordig. Is inmiddels aangepast. Mag ook gemaild worden dit soort foutjes, dan zijn we nog vlotter met aanpassen :D

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Plutonium » 19 okt 2020, 08:33

Ik heb nog een suggestie voor zweeler. Dat is voornamelijk bij golf maar kan ook bij andere meerdaagse etappewedstijden worden toegepast.

Dat is dat een klein deel van het prijzengeld aan dagwinnaars wordt uitgekeerd. Niet meer dan het inschrijfgeld.
Dus bij golf betekent dat dat er 20 euro van het prijzengeld wordt afgeroomd en die aan de vier (gedeelde) dagwinnaars wordt uitgekeerd als extra bonus. Dus stel je bent met golf een keer de beste van de dag, maar valt verder niet in de prijzen, dan heb je in ieder geval nog 5 euro gewonnen. Die prijzen kunnen worden uitgekeerd aan het einde van het spel bij de andere prijzen bij.
Het is maar een suggestie.

Drekes2
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 dec 2019, 16:15

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Drekes2 » 25 okt 2020, 11:20

We hebben dat in het verleden bij de losse golfspelen al gehad. Ik heb de 5 Euro per ronde zelfs een paar keer gewonnen. Maar dat is er toen van af gehaald.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Zwieler » 25 okt 2020, 13:49

Ja, dat hadden we inderdaad, en die optie hebben we er ook standaard inzitten :D

Alleen vonden we het zonde van de prijzenpot omdat er gewoon te weinig spelers waren. Misschien is het wel weer een keer leuk om het bij een Major te doen. Dan hebben we wel wat meer geld in de prijzenpot.

ALABRAMMIE
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 dec 2019, 10:20

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door ALABRAMMIE » 18 nov 2020, 09:34

Goeiemorgen,

Zou het in de toekomst mogelijk kunnen zijn om eventueel "vrienden" te kunnen toevoegen zodat je makkelijk iedereen kan volgen in bepaalde games?
Wij zijn met een vrij grote groep vrienden (10-tal) die frequent spelen en zou wel leuk zijn om elkander makkelijker te kunnen volgen overal. :D

Groetjes
Bram

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Zwieler » 18 nov 2020, 11:21

Ja, dat is wel iets wat erg leuk is.

Normaal is de subleague daarvoor bedoelt, maar dat is dan per spel. En de sub league module moet eerst vernieuwd worden nog.

ik moet wel even goed kijken wat we dan van een vriend kunnen laten zien, en hoe we dat opzetten. Ivm met privacy en toestemming va e gebruiker, daar moet dan ook een mainetance voor komen voor een gebruiker etc. :D En dan heb ik het alleen nog maar over de resultaten gelinkt aan de gebruikersnaam.

ALABRAMMIE
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 dec 2019, 10:20

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door ALABRAMMIE » 18 nov 2020, 11:30

Zwieler schreef:
18 nov 2020, 11:21
Ja, dat is wel iets wat erg leuk is.

Normaal is de subleague daarvoor bedoelt, maar dat is dan per spel. En de sub league module moet eerst vernieuwd worden nog.

ik moet wel even goed kijken wat we dan van een vriend kunnen laten zien, en hoe we dat opzetten. Ivm met privacy en toestemming va e gebruiker, daar moet dan ook een mainetance voor komen voor een gebruiker etc. :D En dan heb ik het alleen nog maar over de resultaten gelinkt aan de gebruikersnaam.
Super dat jullie het toch willen bekijken! :-)

Thanks

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Plutonium » 03 dec 2020, 19:44

het lijkt me ook leuk om een soort vorm van communicatie te hebben tussen deelnemers van spelen.
Dus een soort chatbox bij ieder spel waar iedereen kan meekletsen nadat het spel is begonnen, dus het spel live staat. En alleen mensen met een betaald team.
Tot bijvoorbeeld een dag na de wedstrijden.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Suggestie Zweeler

Bericht door Zwieler » 03 dec 2020, 20:21

Die zit nu al in de subleagues. Die gaan we ook in de nieuwe sub league module doen.

Waarschijnlijk niet een chat box waar iedereen in kan. Dat wordt met 12 talen sldat onhandig :-)

Plaats reactie