Chatbox Wintersporten

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Chatbox Wintersporten

Bericht door ChoufKet » 06 jan 2021, 18:33

2de ronde een pak minder. Part of the game.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Wintersporten

Bericht door Plutonium » 08 jan 2021, 15:17

Je kan je afvragen of dit een gokspel is of een behendigheidsspel.

Nou ik kan een tipje van mijn werkwijze bij de biathlon worldcup prijsgeven.

Eerst heb ik de dames en heren gescheiden.
vervolgens per sekse 1.000.000 simulaties gedraaid voor mogelijke uitslagen.

Op die resultaten heb ik mijn team-optimalisatie routine losgelaten.

Dat heb niks meer met gokken te maken .....

Wanneer je gewoon op 'gevoel' namen aanklikt, dan zou je het wel als gokken kunnen zien.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Wintersporten

Bericht door Plutonium » 09 jan 2021, 14:06

Ik zie dat er vandaag ook een skispring wedstrijd wereldbeker wedstrijd is. Dat is wellicht ook een mooi spel om te doen. Ik zou wel meedoen in ieder geval.

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Wintersporten

Bericht door ChefSpijker » 09 jan 2021, 14:19

Misschien dat we 't WK eind februari nog wel meepakken. Als volgend stapje naast het Vierschansentoernooi. World Cups voor schansspringen zullen we dit seizoen nog niet doen.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Wintersporten

Bericht door Plutonium » 09 jan 2021, 15:35

Plutonium schreef:
08 jan 2021, 15:17

Nou ik kan een tipje van mijn werkwijze bij de biathlon worldcup prijsgeven.

Eerst heb ik de dames en heren gescheiden.
vervolgens per sekse 1.000.000 simulaties gedraaid voor mogelijke uitslagen.

Op die resultaten heb ik mijn team-optimalisatie routine losgelaten.

Dat heb niks meer met gokken te maken .....
Het werkt wel!

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Wintersporten

Bericht door Plutonium » 21 jan 2021, 14:39

Ik kwam deze site tegen.

https://biathlonresults.com/

Met allerlei resultaten en tussenresultaten.

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Wintersporten

Bericht door ChefSpijker » 21 jan 2021, 15:04

Ja dat is de officiële resultatensite van de IBU. Ook handig voor talentjes te spotten en welke toppers in vorm zijn vooraf aan het seizoen met resultaten van zomerwedstrijden.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wintersporten

Bericht door Zwieler » 10 feb 2021, 15:47

Update 10 feb.:
De prijzen zijn verhoogd van € 500,00 naar € 918,40.

Het is de week van de wereldkampioenschappen in de wintersport. Met later deze week de start van het WK Biatlon en vier dagen WK Afstanden in Thialf. Maar we trappen af met het WK Alpineskiën in het Italiaanse Cortina d'Ampezzo. Deze sport is vooral door de variatie aan disciplines enorm leuk. Zo worden hoge snelheden op de afdaling afgewisseld met krappe bochten op de slalom. Weet jij de juiste mix van skiërs samen te stellen? Strijd dan mee om de wereldtitel op Zweeler.

Het Alpine Ski World Championships Spel zal gaan starten op donderdag 11 februari 2021 om 10:45 uur.

https://zweeler.com/game/skiing/Fantasy ... hp?ref=528

Je krijgt 205 miljoen euro budget om 20 skiërs te kiezen, waarvan jij denkt dat ze de meeste punten gaan halen.

Het spel kost € 7,00 per team en we starten met minimaal € 918,40 aan prijzen. De eerste prijs zal € 151,19 zijn (30 AK prijzen).

De volgende disciplines tellen mee voor dit spel: Afdaling dames, Afdaling heren, Super G dames, Super G heren, Reuzenslalom dames, Reuzenslalom heren, Slalom dames en Slalom heren. Indien een discipline over twee runs gaat, telt enkel het eindklassement voor het spel.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Wintersporten

Bericht door Zwieler » 10 feb 2021, 15:47

Deze week komt er een einde aan het internationale schaatsseizoen, maar wel met een flinke klap vuurwerk. Vanaf donderdagmiddag wordt er vier dagen lang gestreden in Thialf voor wereldtitels op de diverse afstanden. De schaatsers zijn al een maand actief in Heerenveen in de zogenaamde 'schaatsbubbel' en de tijden zijn razendsnel. Dat moet dus spektakel opleveren! De NOS is er elke dag live bij.

Het World Distances Championships Spel zal gaan starten op donderdag 11 februari 2021 om 14:50 uur.

Je krijgt 225 miljoen euro budget om 18 schaatsers te kiezen, waarvan jij denkt dat ze de meeste punten gaan halen.

https://zweeler.com/game/iceSpeedSkatin ... hp?ref=528

Het spel kost € 7,00 per team en we starten met minimaal € 1.000,00 aan prijzen. De eerste prijs zal € 250,00 zijn (21 AK prijzen).

Ten slotte is er € 25,00 gereserveerd voor de beste subleagues (€ 25,00) waarmee je samen met vrienden, kennissen, familie en collega's een leuke extra prijs kunt winnen.

De volgende afstanden tellen mee voor dit spel: 500 meter dames, 500 meter heren, 1.000 meter dames, 1.000 meter heren, 1.500 meter dames, 1.500 meter heren, 3.000 meter dames, 5.000 meter heren, 5.000 meter dames, 10.000 meter heren, Massastart dames en Massastart heren.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Wintersporten

Bericht door Plutonium » 16 feb 2021, 13:41

zo vrouwen individueel is klaar.

Flashscore zegt :
6. E Gasparin
19. S Gasparin

Datacenter van biathlon unie zegt :
6. S Gasparin
19. E Gasparin


zelf heb ik ook moeite om de 3 gasparin zusjes uit elkaar te houden, maar ik ben dus niet de enige ;-)

??? wie heeft er nu gelijk???

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Wintersporten

Bericht door ChefSpijker » 16 feb 2021, 18:14

Het IBU datacenter is de officiële bron. Hier ook de volledige uitslag:
https://ibu.blob.core.windows.net/docs/ ... 73A_v1.pdf

King_Lordie 69
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 mar 2021, 10:24

Illegale uitsluiting biathleten

Bericht door King_Lordie 69 » 02 mar 2022, 18:34

Het biathlonjaarspel benadert langzaam zijn einde, grote sprongen in de einduitslag zullen niet meer gemaakt worden. Jammergenoeg worden alle Russische en Wit-Russische biathleten uitgesloten voor de 3 laatste WB-manches, terwijl ze helemaal niets te maken hebben met deze jammerlijke situatie. Zo kan Alimbekava haar kansen op de crystal globe niet verdedigen alsook zéér kwalitatiefvolle biathleten zoals: Loginov, Latypov, Said Karimulla Khalili, Reztsova, Nigmatullina, Smolski, Sola, Pidruchnyi, Dzihma zullen noodgedwongen afwezig zijn. Stel deze situatie speelde zich af aan het begin van van het jaarspel begreep ik tenzeerste dat een opschorting van het spel niet toegepast kon worden door het zweelerteam, maar op dit stadium van het spel ben ik ervan overtuigd dat iedere speler vrede neemt met zo een beslissing. Daarom stel ik voor om het spel zo eerlijk mogelijk te houden zodat niemand benadeeld noch bevoordeeld wordt en ben ik van mening dat het meest ethische en eerlijkste besluit de opgeschorting is. Iedereen die met gelijke riemen heeft geroeid zal ook met gelijken roeien in de toekomst ( hoop ik toch). Soms kan je alleen kiezen tussen 2 slechte keuzes, dat is het leven.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Wintersporten

Bericht door Plutonium » 02 mar 2022, 21:23

@king_lordie:
Begrijp ik goed dat je voorstelt om het biathlon jaarspel op te schorten?

Ik doe niet mee met dat spel, dus kan onafhankelijk daarop reageren.

Ik denk niet dat het spel opgeschort dient te worden. Iedereen heeft last van de uitsluiting van de biathleten.
Maar je kan ook door blessures spelers gedurende een seizoen kwijtraken? Je gaat toch ook niet het spel staken als door blessures 20 athleten niet meer in actie komen?
Dat is het risico van het spel.
Ik zeg gewoon afmaken.

Zelf zit ik met de euroleague in mijn maag, 2 van de 3 russische teams in mijn zweeler team. Maar ach mijn financieel verlies daardoor valt in het niet bij de situatie waardoor deze teams worden uitgesloten.

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Wintersporten

Bericht door ChefSpijker » 02 mar 2022, 22:25

Dit is natuurlijk een enorme rotsituatie, maar speltechnisch zullen wij de spellen gewoon afmaken volgens de kalender. Wat Plutonium ook aangeeft, bij een jaarspel heb je altijd wel bepaalde risicofactoren, ook al is dit een totaal onverwachte. Tuurlijk hebben teams met veel Russische en Wit-Russische deelnemers nu een nadeel, maar de biatleten van de concurrenten moeten eerst nog maar de punten scoren in de resterende wedstrijden.

King_Lordie 69
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 mar 2021, 10:24

Re: Chatbox Wintersporten

Bericht door King_Lordie 69 » 03 mar 2022, 13:57

Ik begrijp deels jullie argument om het jaarspel af te maken. Blessures/dopinggevallen kunnen een negatief invloed hebben op het resultaat van je jaarteam, maar dat hoort gewoon bij de risico's van het gokken. Klaarblijkelijk is dit argument niet van toepassing bij deze situatie: hier spreken over jaarteams die 5 à 6 biathleten minder bezitten door deze situatie. Volgens mij is hier geen sprake meer van fairplay, sommige teams hebben 25 procent minder biathleten dan andere teams. Anderzijds begrijp ik dat de punten nog altijd moeten worden verdiend door de biathleten en om water bij de wijn te doen stel ik voor dat de punten die verdiend gaan worden gehalveerd moeten worden. Dan voelen de deelnemers die 20 procent van hun team missen zich veel minder benadeeld en de deelnemers die door de sterkte van hun team nog plaatsen kunnen opschuiven zullen nog een betere ranking uit de brand slepen kunnen slepen. Win/Win-situatie.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Wintersporten

Bericht door Jordy » 04 mar 2022, 06:59

Zoals Chef al aangeeft is het echt een ontzettende rotsituatie. Natuurlijk allereerst voor alle betrokkenen, maar op marginaal niveau ook voor ons als Zweeler spelers. Ik snap het gevoel dat het niet meer helemaal eerlijk voelt. Aan de ene kant hoort het bij het risico, maar aan de andere kant gaat dit verder dan een pechgevalletje. Wat dat betreft hebben we 2 jaar geleden toen opeens alles werd afgelast ook zo'n situatie gehad waarbij veel spellen meer door geluk dan wijsheid werden beïnvloed. Er zullen toen veel mensen zijn geweest die zich echt benadeeld voelde, maar de vraag is daar vooral waar trek je de grens. De mensen die ervan profiteerde zouden andere oplossingen oneerlijk hebben gevonden.

Bij het Biathlon denk ik dat het nog een geluk is dat de kaarten eigenlijk al geschud zijn zoals jij al aangeeft. Natuurlijk zul je nog wat kunnen stijgen of zakken en dat maakt bij de topposities zeker wat uit, maar iedereen zal er wel een beetje last van hebben en zoveel punten zijn er nou eenmaal niet meer te verdienen. Dus helemaal wegzakken zal bij niemand gebeuren.

Neem je echter bijvoorbeeld het schaatsen waarbij nu met het WK Sprint en WK Allround veel belangrijke punten aankomen dan zie je weer een hele andere situatie. Verschillende Russen hadden daar zonder twijfel goed gescoord. Daarbij zal de impact echt voelbaar zijn en zullen er mensen echt flink wegzakken en andere nog goed profiteren. De vraag is dan echter zoals ik al aangaf waar ligt de grens. Op het moment dat je voor Biathlon een oplossing zoekt zoals genoemd dan zullen voor het schaatsen ook mensen zich benadeeld voelen. Pas je dat echter aan dan zullen andere mensen aangeven dat ze bewust op die grote toernooien hadden gemikt met hun keuzes en nu niet de kans krijgen om daar normaal te scoren terwijl de toernooien wel verreden worden. Uiteindelijk is het rot, maar ik denk dat als de wedstrijden verreden worden de enige mogelijke oplossing is dat ze gewoon normaal meetellen. Niets veranderen voelt dan toch als de minst subjectieve oplossing. Of het ook de eerlijkste oplossing is zullen de meningen over verschillen, maar you win some, you lose some. In the end it's all part of the game.

Laten we hopen dat deze situatie zo snel mogelijk wordt opgelost voor iedereen en dat wij sportliefhebbers weer gewoon kunnen genieten en op een eerlijke manier kunnen meespelen.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Wintersporten

Bericht door Plutonium » 17 nov 2022, 22:54

De ski spingers zijn ook alweer druk in de weer. Dat is een leuke sport voor fantasy. Dus niet alleen het 4 schansen toernooi.....
Gaat dat nog gebeuren?

Als het teveel ikoontjes worden, zou je schaatsen/biathlon/alpine skieen en ski springen onder het kopje winter sporten kunnen doen met als icoontje een sneeuwvlokje ofzo.

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Wintersporten

Bericht door ChefSpijker » 18 nov 2022, 13:57

Het 'icoontjesprobleem' is ondertussen al opgelost, we kunnen nu zelf eventueel sporten daar weglaten ook al zijn er wel spellen voor. Maar ik denk niet dat we op korte termijn meer schansspringspellen gaan doen. Afgelopen jaar was de opkomst bij het Vierschansentoernooi ook niet denderend, stuk minder dan het jaar ervoor. En juist dat toernooi heeft vaak al wat minder concurrentie tussen Kerst en Nieuwjaar. In veel weekenden hebben we al biatlon, skiën en schaatsen als wintersporten staan en onze groep spelers is nog steeds vrij beperkt voor die wintersporten.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Wintersporten

Bericht door Plutonium » 03 jan 2024, 23:18

Vandaag is schans 3 afgewerkt. Misschien aan de aandacht ontsnapt, want de stand is nog niet verwerkt..

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Wintersporten

Bericht door ChefSpijker » 03 jan 2024, 23:41

Klopt, uitslag gaat er nu in.

Plaats reactie