Wie wint het biedspel in 2021

Plaats reactie
snatch
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 nov 2019, 20:46

Wie wint het biedspel in 2021

Bericht door snatch » 23 jan 2021, 13:15

Wie wint .. wie gaat strijden voor de rode lantaarn?

1. Snatch
18. YBA

booggie
Berichten: 289
Lid geworden op: 29 nov 2019, 13:28

Re: Wie wint het biedspel in 2021

Bericht door booggie » 23 jan 2021, 13:29

GMV verliest een kop man, dus strijd mee om de rode lantaarn

Scheetmans
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 nov 2019, 16:39

Re: Wie wint het biedspel in 2021

Bericht door Scheetmans » 25 jan 2021, 09:51

oke, ben er volledig uit, dit is de top 5 van dit jaar, mits alles doorgaat:

1. Nutwood (zeker 4 renners die behoorlijk punten gaan halen)
2. Guust (met Roglic eindig je altijd T5)
3. Scheetmans (objectief gebleven)
4. Zwieler (leuk WvA, maar zal toch net achter me blijven, mag ook plaats 16 en 17 worden natuurlijk)
5. Fairplay (leuk team, ook in de 2de lijn)

TheoEltinkFan
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 dec 2019, 21:02

Re: Wie wint het biedspel in 2021

Bericht door TheoEltinkFan » 25 jan 2021, 20:36

***** LaatsteMan2
**** Guust Flater
*** Fairplay
** Paultje75
* Snatch

Outsider: Jordy

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Wie wint het biedspel in 2021

Bericht door Jordy » 27 jan 2021, 20:51

Zin in! Ik zal ook mijn duit in het zakje doen en zoals gebruikelijk trap ik met mezelf af, ooit zal ik gelijk hebben. :D

1. Jordy

Niet direct een typisch 'Jordy' team, maar ik denk dat ik dit jaar een mooie mix heb gevonden. Met 3 ervaren kopmannen moet de basis gelegd worden, voorheen ging het hier toch vaak mis. Hoewel niet iedereen nog in ze geloofd ben ik ervan overtuigd dat Pinot, Thomas en van Avermaet een zeer mooi trio voor 50 punten is, afgelopen jaar was dat nog ondenkbaar. Daarachter heb ik met Ciccone en Cosnefroy 2 subtoppers die dit jaar zomaar zouden kunnen doorgroeien naar de top. De kracht zal zoals altijd echter moeten zitten in de breedte, met talenten als Simmons, Narvaez en Covi die hopelijk de volgende stap zetten en bijna gegarandeerde plusjes als Gorka Izagirre, Bonifazio en Theuns zal het sprokkelen weer flink aantellen. Daarnaast heb ik ook nog wildcards als Moscon waarmee het kan dooien of vriezen, maar als die hun niveau halen dan wordt het een heel leuk seizoen. :D

2. Chef

Ik heb zijn naam nog niet gezien en vraag me echt af waarom, want Chef zal zoals elk jaar weer meespelen in de top. Met Mathieu natuurlijk een heerlijke kopman, Yates zal zijn ding wel doen en dan met Benoot (op voorhand) toch wel een van dé koopjes van het spel. Voor Haig en McNulty geldt een beetje hetzelfde als bij mijn subtoppers, jonge renners die zomaar zouden kunnen doorgroeien naar de top. Vervolgens kunnen we met Madouas, Champoussin, Tejada, Kron, Groves en Casper Pedersen misschien wel stellen dat Chef de talentenjacht gewonnen heeft. Allemaal jongens die toch al iets bewezen hebben bij de top, maar nog niet genoeg dat ze voor meer dan 3 eruit gingen. Ze zullen wellicht niet allemaal dit jaar doorbreken, maar ik verwacht toch wel dat hier een hele leuke plus of 2 voor Chef tussen zal zitten. Ook in de breedte heeft Chef wel de nodige renners die nog een plusje gaan noteren en zo ontbreekt er dus eigenlijk niets aan dit team.

3. Fair Play

Voor plek 3 zetten we in op gewoon een oerdegelijk team. Een mooie mix van subtoppers die eigenlijk allemaal voor een nette prijs eruit zijn gegaan. Dat gaat flink cashen worden, maar om te winnen zal er net iets meer dan die degelijkheid nodig zijn. Met Hart en Dennis is dat uiteraard ook mogelijk, zij kunnen zomaar hun bedrag verdubbelen, maar dat is vooraf zeker geen garantie.

4. Paultje

Tja..., Pogacar én Sagan. Ik sluit niet uit dat die 2 samen al voor 50 euro zorgen. De rest zou dan pure winst zijn en dan eindig je heel hoog, wellicht zelfs bovenaan. Toch betwijfel ik of er op de overige renners heel veel winst zit. Het zijn weliswaar bijna allemaal leuke talenten, maar voor de meeste zal dit nog het seizoen te vroeg zijn. Al hoeft er maar eentje tussen te zitten die direct doorstoomt en Paultje wordt een gevaarlijke uitdager.

5. Guust

Roglic en Ewan zitten in dit team dus ik moet Guust wel in de top 5 zetten mochten deze 2 niet geblesseerd raken. Wat voor Paultje geldt, geldt natuurlijk ook voor Guust. Ik heb alleen vrij weinig met de rest van dit team en zie buiten Stuyven dan ook niet zoveel puntenpakkers. Dat Guust zonder pech van zijn kopmannen bij de top eindigt is dan ook een zekerheidje, maar voor de overwinning geef ik hem eigenlijk weinig kans.

6. Scheetmans

Het is nog even afwachten hoe Kelderman hersteld en natuurlijk moeten Carthy en Almeida nog bevestigen, maar dit is gewoon een heerlijk team. Er zit echt enorm veel potentie in dit team en ik zou dan ook niet verbaasd opkijken als Scheetmans keihard doorknalt naar die eerste plek.

7. Vinnie

Nadat Vinnie Hirschi wist binnen te pikken dacht ik even dat hij de favoriet zou worden. Ook renners als SKA, Bol en Valgren zorgde voor een hele mooie basis. In de laatste ronde ging het echter mis voor Vinnie en bleef hij zitten met de te dure Bennett. Zo werd het niet de favorietenrol, maar een verdienstelijke plek in de middenmoot.

8. Laatste man

Lekker breed team met allemaal subtoppers, de echte topper ontbreekt echter. Ik ben wel fan van dit soort teams, maar er kleeft ook een flink nadeel aan. De kans dat alle subtoppers presteren is namelijk vrij klein. Met zo'n brede groep zijn er meestal zowel positieve als negatieve uitschieters. Dit heft elkaar gedeeltelijk op waardoor ik Laatste Man uiteindelijk een plaats in de middenmoot toedicht.

9. Nutwood

Verder dan die eerste 5 hoeven we bij Nutwood al bijna niet meer te kijken, al is Arensman nog wel een leuk talent. Het gaat echter om die eerste 5 renners en die gaan Nutwood dan ook naar de middenmoot brengen. Er zit echter niet heel veel ruimte voor winst, enkel Hindley zou er positief uit kunnen springen mocht hij bevestigen.

10. TEF

Weer een lekker breed team en ook niet echt te veel betaald voor renners, maar wachten bleek dit jaar niet de beste tactiek. De echte koopjes ontbreken dan ook. Toch is het gewoon een degelijk team dat leuk mee gaat doen in de middenmoot.

11. Snatch

Schachmann, Buchmann en Higuita is een heerlijk drietal, maar er is ook wel voor betaald dus het is zeker geen zekerheid dat hier winst op gemaakt wordt. Bij Valverde noteer ik ondanks zijn leeftijd dan wel weer een plus. Froome, tja..., Snatch zal er waarschijnlijk meer van genieten dan ik, maar daar is ook alles mee gezegd.

12. Latasa

Bij Latasa kan ik een vergelijkbaar verhaal noteren als bij Laatste man, alleen vind ik deze renners net iets duurder/heb ik net iets minder met deze namen. Dat neemt niet weg dat er zeker potentie in zit. Mocht alles de juiste kant opvallen dan kan Latasa dan ook zeker een stuk hoger eindigen, maar waarschijnlijk zullen wat plusjes en minnetjes elkaar afwisselen.

13. Zwieler

Ik verwacht dat Groenewegen een miskoop blijkt dus Zwieler start al met een achterstand. Er zit in dit team ook eigenlijk nergens echt de ruimte om die achterstand nog goed te maken. Al zul je met van Aert in team zonder pech ook zeker niet onderaan eindigen.

14. Booggie

Zeker geen slecht team, maar toch overal net wat te veel betaald, al kan kopman Alaphilippe zeker een plus noteren. Ik zie niet direct echte miskopen, maar wel veel kleine minnetjes en ben bang voor Booggie dat Alaphilippe en Démare dit niet samen gaan compenseren.

15. Arneboy

Ook Arneboy heeft zeker geen slecht team, maar ook hier heb ik het gevoel dat er gewoon net wat te veel voor betaald is elke keer. Vele kleine minnetjes zullen samen dan ook toch een redelijke min betekenen. Al kan ik me hierin ook flink vergissen, want met Vlasov en Simon Yates zijn er wel 2 kopmannen met veel potentie.

16. YBA

Een typische YBA team vol afgeserveerde renners. Al valt het zeker niet uit te sluiten dat een aantal van deze renners te vroeg zijn afgeserveerd en YBA toch nog mooie plusjes gaat noteren. Er zullen er echter ook wel een aantal zijn die terecht zijn afgeserveerd en dat gaat YBA toch weer opbreken ben ik bang.

17. Homme

Ik vind dit team eigenlijk geweldig en het is echt een typisch Homme team, maar toch moet ik hem bijna onderaan zetten. Een aantal van de grootste talenten rijden in deze ploeg, maar er is ook altijd voor betaald. Toch sluit ik niet uit dat bijvoorbeeld een Bjerg of Hamliton een plus noteert ondanks de toch behoorlijke prijs. Voor de kopman is denk ik echter wel gewoon echt te veel betaald. 41 punten voor Evenepoel lijkt me in een normaal seizoen al geen koopje, maar met zijn blessure vrees ik voor een dikke min. Doordat er voor de overige talenten ook echt wel goed betaald is zal het ook moeilijk worden om dit helemaal te compenseren en dus verwacht ik Homme helaas ergens onderaan terug te vinden.

18. GMV

Met Dumoulin loopt GMV uiteraard een flinke klap op. Een klap die GMV waarschijnlijk niet meer te boven komt, want ook in de rest van zijn team zit weinig ruimte. Het zal van Bernal afhangen, hersteld hij volledig dan kan GMV nog naar de middenmoot kijken, maar als die ook nog een tegenvalt dan zullen we GMV ergens onderaan moeten zoeken.

Dat was de voorspelling dan alweer, op naar de start! Uiteraard speelt persoonlijke voorkeur hierbij een grote rol en zijn renners die ik koopjes noem voor andere wellicht duur en vice versa . Bij veel plekken is het ook om het even, de meeste teams had ik zomaar 2/3 plekken lager of hoger kunnen zetten. Een sterrenverdeling was dan een stuk makkelijker geweest, er zijn toch teams die ik duidelijk zie meespelen voor de titel en andere waarbij ik dat niet verwacht. Daarnaast zijn er teams die ik wel hoog zie eindigen, omdat ze één sterke kopman hebben of gewoon zekerheden om door die 50 euro te breken, maar weinig echte plusjes die nodig zijn voor die felbegeerde titel. Die moet ik hier toch ergens in de top plekken er tussen duwen terwijl ik ze bij een sterrenverdeling (kanshebbers voor de titel) niet zou benoemen. Maar goed, het is toch altijd leuk om aan het eind van het seizoen te zien hoe ver ik ernaast zat. Er zal ongetwijfeld wel weer een onverwachte topper opstaan en een kopman helaas wegvallen, dit zal de ranking behoorlijk beïnvloeden, maar we zullen het aan het eind van het seizoen vanzelf zien. :D

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Wie wint het biedspel in 2021

Bericht door Zwieler » 28 jan 2021, 17:12

Uiteraard heb ik erg veel vertrouwen in mijn eigen team. Wout van Aert gaat met een normaal programma meer punten halen dan Sagan in zijn beste jaren. Die 40 euro hebben we al binnen. Dan hebben we nog 25 euro bij de rest nodig en dan kunnen we de 2e BiedSpel titel binnen slepen. :D

The best of the rest gaat worden:

2 Snatch: Met schachmann, Buchmann, Higuita, Philipsen en Wellens allemaal prima puntenpakkers, en dan heeft hij Valverde en Froom nog achter de hand. Dat kan een mega overwnning worden als die laatste 2 ook zomaar schappelijk gaan presteren.

3 Nutwood: 5 prima kopmannen, alleen hoop ik voor Nut dat Hindley bevestigd na de verrassende Giro van 2020. Dat Is wel nodig voor een top plek.

4 Jordy heeft een paar renners die zomaar boven hunzelf uit kunnen stijgen. Pinot (gaat ooit een grote ronde winnen, we weten alleen niet welk jaar), Geraint Thomas (als hij geen pech heeft,m wint hij zeker weer een grote ronde), en Greg die bij een goed voorseizoen ook een bak punten extra kan pakken. En dan nog een sloot aan kruimelwerk wat zeker geld oplevert, de vraag is hoeveel.

5 Guust: die uiteraard voor de zoveelste keer Roglic heeft aangekocht, zodat hij in de top 5 komt. En dat zal zonder pech ook wel weer gaan lukken dan. :D


Speciale vermelding: GMV. Met fitte TD had hij eigenlijk best wel een aardig team bij elkaar gekocht. Bernal, Ackermann, Matthews en TD is wel garantie voor een top 5-10 plek

18 Rode lantaarn: Scheetmans: Kansloos met al deze C kopmannen. :lol:

Mijn doelstelling zijn om minimaal 1 plek boven Scheetmans, Nutwood en Booggie te eindigen. Liefst op de 1e plek, dan hebben we een kratje bier, de beste van Assendelft titel en het biedspel gewonnen. Top jaar gaat dat dan worden!

Scheetmans
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 nov 2019, 16:39

Re: Wie wint het biedspel in 2021

Bericht door Scheetmans » 28 jan 2021, 22:13

Die vaccinatie bij jou heeft vreemde bijwerkingen

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Wie wint het biedspel in 2021

Bericht door Jordy » 30 jan 2021, 12:16

Zwieler schreef:
28 jan 2021, 17:12
4 Jordy heeft een paar renners die zomaar boven hunzelf uit kunnen stijgen. Pinot (gaat ooit een grote ronde winnen, we weten alleen niet welk jaar), Geraint Thomas (als hij geen pech heeft,m wint hij zeker weer een grote ronde), en Greg die bij een goed voorseizoen ook een bak punten extra kan pakken. En dan nog een sloot aan kruimelwerk wat zeker geld oplevert, de vraag is hoeveel.
Dit klinkt goed! 2 grote rondes daar teken ik toch wel voor. :lol:

Laatste man
Berichten: 909
Lid geworden op: 30 nov 2019, 23:18

Re: Wie wint het biedspel in 2021

Bericht door Laatste man » 07 feb 2021, 18:38

Nu we begonnen zijn, doe ik ook nog even een voorspelling.

1. Snatch
Compleet team. Als de eerste 8 renners allemaal in de buurt van hun vorm komen is dit het te kloppen team in mijn ogen. Met Froome, Valverde en Degenkolb wel mannen die ook zomaar kunnen tegenvallen.

2. Arneboy
Met Vlasov en Simon Yates die met een slim programma ver komen in de grote rondes. Pedersen kan zomaar echt meedoen in de klassiekers en daarachter nog een aantal prima puntenpakkers.

3. Chef
Het team met de meeste potentie. Als v.d. Poel en Yates hun werk doen, is het aan de talenten om een plek op het podium te bemachtigen.

4. Fair Play
Zeer allround team. Met MAL, Mollema, Hart, Dennis, Teuns, Izagirre, Naesen, Vedrame en Soler allemaal prima renners. Als de groep daarachter echt doorschiet, doet FP mee voor het podium.

5. Jordy
Met Pinot voor de Giro. Thomas voor de Tour en GVA voor alle klassiekers een zeer degelijk team dat mee kan doen om de winst. De eerste twee moeten geen pech hebben en bij Greg is het de vraag of hij echt nog een grote koers kan winnen. Verder ook nog een aantal interessante renners die zeker winst maken (Theuns, Walscheid, Bonifazio, Dunbar).

6. Laatste man
We gaan voor een top 5. Zeer breed team met renners die allemaal niet te duur zijn en het bedrag zeker kunnen opbrengen. De vraag is altijd, gaan ze het allemaal in dat ene jaar doen. Landa moet ervoor zorgen dat we in de Giro echt meedoen. Verder veel oog voor klassiekers en WK.

7. Zwieler
Met WVA in vorm kom je al richting top 5. Mas moet zeker ervoor zorgen dat je meedoet om het podium. Woods, Groenewegen en Uran aardige achtervang. De laatste groep renners verwacht ik weinig van.

8. Guust
Roglic en Ewan normaal gesproken voldoende voor top 5. Stuyven een goede 3e renner. Daarachter mager, dus mag er niks gebeuren met de kopmannen.

9. Boogie
Alaflip en Demare goed ingekocht. Het moet van Bagioli, Bettiol, Konrad, Sosa en wellicht een herstelde Ulissi komen om door te stoten.

10. Nutwood
Carapaz, Ganna, Hindley, Martin en Nizzolo is een garantie op een goede score. Hindley moet wel bevestigen en Martin blijft een kleine gok. De groep erachter acht ik niet sterk genoeg om veel te groeien.

11. Scheetmans
Op voorhand met Almeida, Kelderman, Carthy, Martin, Kamna en Kuss en zeer sterk klimmers team. Nu Kelderman een periode wegvalt, vallen er behoorlijk wat punten weg (zeker in kleine rondjes). Als ze wel allemaal in vorm zijn en hun kans krijgen (Kuss en Kamna bijv.) dan zeker kanshebber voor top 5.

12. Paultje
Sagan en Pogacar is voldoende voor een hoge opbrengst. Valt er 1 weg, dan is het strijden om de Rode Lantaarn. Poels, Bisegger, Stewart, Paret-Peintre zit wel wat in. De rest vind ik persoonlijk niet heel bijzonder.

13. Vinnie
Bennett, Hirschi en SKA zijn prima. Bol, Aranburu, Costa en Valgren gaan ook zeker wel meedoen. Het team mist alleen een renner voor het AK. Wellicht Caruso, Oomen en Leknessund onderweg.

14. Latasa
Brede middengroep met Lampaert, Trentin, Nibali, Kwiat, Porte, Grosschartner, Coquard, Bennet en Mohoric.

15. YBA
Gaviria, Kruijswijk, Bardet, Martinez, Quintana, Chaves en Colbrelli is normaal prima voor een stabiele middenmoter. Alleen de vraagtekens rondom Chaves, Quintana, Bardet, Gaviria en Kruijswijk zijn er wel.

16. GMV
De eerste 4 renners zijn allemaal toppers. Had meegedaan om de overwinning. Door het voorlopig afhaken van Dumoulin, kan hier helaas een streep door.

17. TEF
De winnaar van vorig jaar. Met Fuglsang een stabiele topper. Viviani kwakkelt bij Cofidis en met zijn hart. Majka wellicht meer als knecht. Dan moeten Cavagna, Ballerini, Senechal, van Baarle, Bouhanni, Herrada en Thomas wel veel goedmaken.

18. Homme
Als Evenepoel niet op niveau komt, dan zijn Gaudu, Sivakov, Hayter, Bjerg, Hamilton en Kristoff niet voldoende om dit te compenseren. Indien Evenepoel fit aan de Giro kan beginnen, dan kan dit team zomaar de top 5 in komen. Veel talent.

Plaats reactie