Bug melding

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Bug melding

Bericht door Plutonium » 18 nov 2020, 10:46

Gisteren was ik mijn golf team aan het invoeren.
Ik had al een voorlopig team.
Die heb ik gereset, dus helemaal leeg gegooid, en vervolgens mijn nieuwe team samengesteld.
Daarna, bij het 'saven' van mijn team kreeg ik de melding dat ik iemand had opgesteld die niet meer meedeed. (Sam Burns bleek later).
Ik kon niet zien welke van mijn spelers dat was en vond het ook raar dat ik een speler kon opstellen die niet meer meedeed.

Ik moest helemaal uit het team samenstel gedeelte en kijken bij meest gekozen spelers om te zien wie eruit was gehaald.

Daarna kon ik mijn team wel maken.

Wat ik raar vond was dat ik iemand kon selecteren die eruit was gehaald EN ook niet kon zien wie dat was bij het samenstellen van het team.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Bug melding

Bericht door Plutonium » 02 mar 2021, 09:43

Wanneer ik op de zweeler homepagina sta (engelse versie) dan is er bij de upcomming events een handbal toernooi dat start op 01-01-1970.
Een toernooi dat zo lang geleden begint is gemakkelijk om te voorspellen. Jammer dat ik er niet in kan komen....

zo heet de game:
Project-Id-Version: Zweeler Report-Msgid-Bugs-To: POT-Creation-Date: 2021-01-12 15:24+0100 PO-Revision-Date: Last-Translator: Sotar Language-Team: Language: en MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=UTF-8 Content-Transfer-Encoding: 8bit X-Poedit-SourceCharset: utf-8 X-Poedit-Basepath: /home/roland/www/zweeler.com/html X-Poedit-KeywordsList: t;translate X-Generator: Poedit 1.8.6 X-Poedit-SearchPath-0: _super11/application X-Poedit-SearchPath-1: _soccerpoule/application X-Poedit-SearchPath-2: main/main


Bij de nederlandse versie is dat niet.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Bug melding

Bericht door Plutonium » 02 mar 2021, 13:11

is opgelost.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Bug melding

Bericht door Zwieler » 02 mar 2021, 13:27

Plutonium schreef:
02 mar 2021, 13:11
is opgelost.
klopt :-) we hadden hem zelf ook gespot, maar moesten wachten op IT

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Bug melding

Bericht door ChoufKet » 07 mar 2021, 11:57

Deze IT'ers toch... :lol:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Bug melding

Bericht door Zwieler » 07 mar 2021, 12:13

ChoufKet schreef:
07 mar 2021, 11:57
Deze IT'ers toch... :lol:

Afbeelding
Soms wel. Bij IT is het vaak dat de mensen verantwoordelijk zijn voor de server altijd zeggen dat het bij hun prima loopt, en die van de software komen dan met dezelfde melding, maar ondertussen werkt het niet. :D

Op zich hebben wij wel een team die verdomd aardig "Out iof the Box" kunnen denken. Dus niet meteen stoppen met denken als ze het probleem zelf even niet kunnen vinden.

Laatst moesten onze servers op malta verhuisd worden van het ebne rek, naar het andere rek. Na verhuizing, kwam Zweeler niet meer online. En dan heb je midden in de nacht wat volk in Malta zitten en dan onze serverbeheerder, onze programmeur online en ik was er zelf ook bij op afstand. En als dan iedereen denkt dat het probleem niet bij hun ligt, dan wordt het heel gezellig als het al na 3.00 uur is inmiddels.

Gelukkig, kwamen we er om half 4 achter dat het deze keer echt lag aan de andere kant, en ook zij kwamen daarachter. opeens waren we weer online. maar dat heen en weer gesteggel waar de fout lag, duurde wel een paar uur.

En zo hebben we geregeld aanvaringen tussen de programmeurs en de serverbeheerder. En ik zit er lekker tussen in, en probeer te snappen waar ze mee bezig zijn. Uiteindelijk komen we er altijd uit, maar dat kost een hoop bakkie koffie en af en toe flink met je hoofd op het buro slaan :D

ChoufKet
Berichten: 146
Lid geworden op: 24 mar 2020, 18:39

Re: Bug melding

Bericht door ChoufKet » 07 mar 2021, 12:18

Dat is een klassieker :lol:

Daarom hebben ze DevOps uitgevonden, maar dit is veel moeilijker bij 2 verschillende leveranciers.
En als je dan nog de 3de factor bijneemt (die tussen de stoel en het scherm), heb je soms helemaal het gevoel van in een SF film te zitten...

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Bug melding

Bericht door Plutonium » 30 aug 2022, 18:05

Als ik niet aangemeld ben zie ik als ik op het liv golf toernooi klik alle data van spelers regels etc.
Wanneer ik aangemeld ben kan ik niet meer in het golf toernooi kijken. Dat is lastig en ik denk een bug.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Bug melding

Bericht door Plutonium » 30 aug 2022, 18:14

nu doet golf het wel, maar de overige spellen, voetbal nog niet.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Bug melding

Bericht door Zwieler » 30 aug 2022, 21:19

Het is een mini bugje. Het spel staat eigenlijk niet live, dus het is niet de bedoeling dat iemand het spel ingaat.

Geen heel groot probleem, maar moet wel opgelost worden een keer.

We zetten het op de to do :-)

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Bug melding

Bericht door Plutonium » 16 nov 2022, 19:24

Als ik op mijn mobiel met Android eerst de wereldbeker Heerenveen aanklik gebeurt er niets. Als ik daarna het World golf toernooi aanklik krijg ik de header van Heerenveen, boven de data van golf. Ben benieuwd hoe lang jon Rahm over de 500 meter doet. 😂

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Bug melding

Bericht door Plutonium » 16 nov 2022, 20:02

Bug is opgelost.
Ik vermoed dat Heerenveen onder constructie was waardoor dit kon gebeuren. Heb er wel een hilarische screenshot van gemaakt.

Plaats reactie