Selecties Vuelta a España

Post Reply
User avatar
ChefSpijker
Posts: 1947
Joined: 29 Nov 2019, 12:30

Selecties Vuelta a España

Post by ChefSpijker » 12 Aug 2021, 15:32

De jacht op Zwieler en Paulje wordt vanaf zaterdag geopend! Capecchi's Wizards reist met 12(!) renners af naar Burgos om een gat van bijna 10 euro te dichten. Daarbij sprinters, rittenkapers en een kandidaat eindzege.

Klassement
Adam Yates heeft namelijk zijn hele seizoen afgestemd op de rol van kopman in de Vuelta. Hij moet nu weliswaar Egan Bernal naast zich dulden en wellicht Richard Carapaz, maar dat geeft ook aan dat hij kan profiteren van een heel sterke ploeg. Een valpartij in de Ronde van Burgos leek even roet in het eten te gooien, maar bij de laatste aankomst bergop liet hij alweer frisheid zien door Pavel Sivakov op sleeptouw te nemen.

Bahrain
Zo'n klassement had Jack Haig voor ogen in de Tour de France. En we zijn er nog steeds heilig van overtuigd dat hij daar een top 5 had kunnen scoren. Nu in de Vuelta is Mikel Landa de kopman bij Bahrain en zal Jack zich richten op een etappezege. Waarschijnlijk zal Jack ook wel een week nodig hebben om weer koersritme op te doen na zijn blessure.

Eenzelfde rol heeft Mark Padun bij Bahrain. En wij zien hem als onze sterkste troef op een ritzege. In de Dauphiné liet ie al een geweldig kunststukje zien door twee bergetappes na elkaar te pakken. Als hij in de buurt van dat vormpeil komt, gaat er niets aan te doen zijn voor de concurrentie. Misschien kan Mark dan, net als in de Dauphiné, ook de bergtrui nog meerapen.

En daarmee is het nog niet gedaan bij Bahrain voor Capecchi's Wizards. Ook Jan Tratnik ist dabei. Hij maakte in Tokio enorm veel indruk als knecht van Tadej Pogacar en zal nu eenzelfde taak hebben voor Landa. Daarnaast zal Jan ongetwijfeld zijn eigen kansen krijgen. In de tijdritten, maar ook in de overgangsetappes.

Deens rittenkaapduo
Twee andere mannen die dicht bij etappewinst moeten kunnen komen is ons Deense duo Andreas Kron en Magnus Cort. Andreas bewees zich dit seizoen al met ritwinst in Catalonië en Zwitserland, terwijl Magnus al vaker mocht juichen in de Vuelta.

Bovendien toonde Magnus zich in de Tour een prima tijdrijder en zou hij wellicht zaterdag meteen kunnen verrassen. Of hij naar 3/4 euro opbrengst kan, zal afhangen van of hij zich mengt in de massasprints. Dat gedrang in een vol peloton is hij normaal niet zo van. Is het peloton uitgedund, dan is ie meteen een van de grote kanshebbers.

Sprinters
Voor de massasprints rekenen we op Davide Cimolai en Martin Laas. Davide was een van onze verrassingen in de afgelopen Giro. We gaan er niet vanuit dat hij nu weer zoveel euro's scoort, want hij moet de sprints waarschijnlijk verdelen met teamgenoot Itamar Einhorn. Maar een paar keer top 5 scoren moet erin zitten. Martin liet zich afgelopen week nog zien in Noorwegen door een etappe te winnen voor Alexander Kristoff en Danny van Poppel. Maar ook hij heeft te maken met interne concurrentie in de vorm van Jordi Meeus. Ook hier geldt: twee keer meesprinten voor top 5 zou een mooi resultaat zijn.

Kwartet
Tot slot wordt de selectie compleet gemaakt met Chris Hamilton, Clément Champoussin, Jan Hirt en Ben Zwiehoff. Laatstgenoemde heeft duidelijk moeite met zijn overstap van de MTB naar het wegwielrennen. Eén keer de juiste vlucht vinden en een top 10 noteren zou al prima zijn. De overige drie heren moeten wel in staat zijn om voor ritwinst te rijden. Chris was in de Giro al dichtbij, toen ie met Andrea Vendrame mocht sprinten voor een etappe.

Clément had afgelopen Giro juist pech doordat hij snel ziek werd en moest opgeven. Talent heeft hij echter genoeg. Een jaar geleden debuteerde hij in de Vuelta en scoorde twee keer een top 10 vanuit het peloton bij een aankomst bergop. De juiste ontsnapping vinden lukte toen niet en dat zal dus beter moeten. Als Clément mee zit en er ligt een klim in de finale, dan behoort hij geheid tot de favorieten. Met onze tweede Jan moeten we waarschijnlijk weer wachten tot de slotweek. Meestal zie je hem de eerste twee weken niet, waarna hij opeens bij de beste 15 bergop hoort en vanuit de vlucht kan meestrijden voor een topklassering.

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Selecties Vuelta a España

Post by paultje » 12 Aug 2021, 15:48

volgens mij moet ik het doen met poels en meeus.

geen idee wat Poels nog kan.

Er lijken niet al te veel goede sprinters mee te doen dus top5 een paar keer met meeus? ik hoop het anders wordt het erg magertjes en gaan een paar spelers mij voorbij zoefen.

ah Rochas heeft ook nog zijn koffers ingepakt. Ergens een keer meezitten?


edit 2 ah craddock ook maar daar verwacht ik helemaal niks van. Of hij moet in de tijdrit onder gunstigere weersomstandigheden rijden dan de rest.

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Selecties Vuelta a España

Post by Fair Play » 12 Aug 2021, 21:54

Miguel Angel Lopez
Ion Izagirre
Geoffrey Bouchard
Matthew Holmes

ybarmy
Posts: 536
Joined: 29 Nov 2019, 21:52

Re: Selecties Vuelta a España

Post by ybarmy » 12 Aug 2021, 22:32

team yba

5 KRUIJSWIJK Steven Netherlands
103 CAMARGO PINEDA Diego Andres Colombia
115 LOBATO DEL VALLE Juan Jose Spain
191 BARDET Romain France
201 ARU Fabio Italy
213 ELISSONDE Kenny France

User avatar
Zwieler
Posts: 2380
Joined: 29 Nov 2019, 10:30

Re: Selecties Vuelta a España

Post by Zwieler » 13 Aug 2021, 02:47

Ik geef iedereen de kans om in te lopen ;-)

Mas, Allegaert en Janse van Rensburg moeten de meubelen redden. Meer renners wilde niet heen. :-)

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Selecties Vuelta a España

Post by paultje » 15 Aug 2021, 18:24

paultje wrote:
12 Aug 2021, 15:48
volgens mij moet ik het doen met poels en meeus.

geen idee wat Poels nog kan.

Er lijken niet al te veel goede sprinters mee te doen dus top5 een paar keer met meeus? ik hoop het anders wordt het erg magertjes en gaan een paar spelers mij voorbij zoefen.

ah Rochas heeft ook nog zijn koffers ingepakt. Ergens een keer meezitten?


edit 2 ah craddock ook maar daar verwacht ik helemaal niks van. Of hij moet in de tijdrit onder gunstigere weersomstandigheden rijden dan de rest.
de grootse troef valt en grijpt naar sleutelbeen. Geen goed teken.

User avatar
ChefSpijker
Posts: 1947
Joined: 29 Nov 2019, 12:30

Re: Selecties Vuelta a España

Post by ChefSpijker » 15 Aug 2021, 18:34

paultje wrote:
15 Aug 2021, 18:24
paultje wrote:
12 Aug 2021, 15:48
volgens mij moet ik het doen met poels en meeus.

geen idee wat Poels nog kan.

Er lijken niet al te veel goede sprinters mee te doen dus top5 een paar keer met meeus? ik hoop het anders wordt het erg magertjes en gaan een paar spelers mij voorbij zoefen.

ah Rochas heeft ook nog zijn koffers ingepakt. Ergens een keer meezitten?


edit 2 ah craddock ook maar daar verwacht ik helemaal niks van. Of hij moet in de tijdrit onder gunstigere weersomstandigheden rijden dan de rest.
de grootse troef valt en grijpt naar sleutelbeen. Geen goed teken.
Mijn twee AK-mannen wel meteen tijd verloren door jouw valler. Gewoon opoffering ;)

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Selecties Vuelta a España

Post by paultje » 15 Aug 2021, 22:50

als hij niet uitvalt heeft hij het goed gedaan ;)

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Selecties Vuelta a España

Post by Jordy » 17 Aug 2021, 11:56

We hadden gehoopt hier te kunnen uitpakken met Thibaut Pinot, maar hoewel er wat licht aan het eind van de tunnel is kwam de Vuelta zeker nog te vroeg. Helaas heeft onze belangrijkste kopman dus een verloren seizoen. Helemaal in teken van dit seizoen leek Pozzovivo in Burgos klaar om het gat van Pinot te vullen, maar ook hij viel en een knieblessure zorgt ervoor dat we ook hem mogen schrappen. Was dat dan het einde van onze ambities? Nee natuurlijk niet!

Wie namelijk wel aanwezig is, is Giulio Ciccone! In de Giro leek hij hard op weg naar een top 5, maar helaas ook hier was een valpartij spelbreker. In de Vuelta moet de revanche komen, Ciccone kan zomaar de verrassing in het klassement worden. Buiten Ciccone gaan we onze focus leggen op ritzeges. Dat moet dan vooral in de bergen gebeuren. Simon Carr lijkt super in vorm en kan zomaar verrassen. Een andere man in vorm is Christian Odd Eiking net zoals Carr zou hij vanuit een vlucht kunnen verrassen. Ook oudgediende Sergio Henao & Gorka Izagirre mogen het vanuit een vlucht proberen. 2 jongen gasten maken de selectie compleet, namelijk Jhonatan Narváez & Quinn Simmons. Simmons kent een pech seizoen, maar liet in Wallonië zijn klasse zien. Van hem verwachten we zeker nog wel een straffe stoot.

Post Reply