Chatbox Biedspel 2022

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Fair Play » 20 Mar 2022, 20:07

Ronde van Catalonië:

Steven Kruijswijk
Michael Storer
Quentin Pacher
Nans Peters

Laatste man
Posts: 914
Joined: 30 Nov 2019, 23:18

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Laatste man » 24 Mar 2022, 21:35

E3 Saxo Bank Classic
Michael Gogl - Alpecin-Fenix
Stefan Küng - Groupama-FDJ
Valentin Madouas - Groupama-FDJ
Dylan van Baarle - Ineos-Grenadiers
Edoardo Affini - Jumbo-Visma
Mike Teunissen - Jumbo-Visma
Kasper Asgreen - Quick-Step Alpha Vinyl Team
Pascal Ackermann - UAE Team Emirates
Rasmus Tiller - Uno-X Pro Cycling Team

Gent-Wevelgem in Flanders Fields
Stefan Küng - Groupama-FDJ
Dylan van Baarle - Ineos-Grenadiers
Edoardo Affini - Jumbo-Visma
Mike Teunissen - Jumbo-Visma
Kasper Asgreen - Quick-Step Alpha Vinyl Team
Cees Bol - Team DSM
Pascal Ackermann - UAE Team Emirates
Kristoffer Halvorsen - Uno-X Pro Cycling Team
Rasmus Tiller - Uno-X Pro Cycling Team

GP Industria
Oscar Riesenbeek - Alpecin-Fenix
Jefferson Alex Cepeda - Drone Hopper-Androni-Giocattoli

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Jordy » 26 Mar 2022, 08:43

paultje wrote:
19 Mar 2022, 17:54
david dekker rijdt ene ravijn in
gavirria breekt sleutelbeen
cort nielson breekt sleutelbeen
meeus verkouden en niet aan start in een wedstrijd waar ik heb een top notering toedichte
jake stewart die eerst corona krijgt en daarna door onverlaten op training wordt aangevallen
fuglsang 41ste in tireno ver beneden wat hij in verleden kon en denk helaas dat ik met een over de top renner zit
geraint thomas hopeloos uit vorm
Heel eerlijk gezegd vind ik dit eigenlijk nog wel meevallen, dat rijtje versla ik met gemak. Al is dat niet iets om trots op te zijn. :lol:
Thomas en Fuglsang die de vorm gewoon niet hebben schaar ik namelijk al niet onder pech en van Dekker, Meeus en Stewart is het maar de vraag hoeveel dat echt heeft gekost. De zware klappen zijn in mijn ogen dus vooral Gaviria en Cort.

Mijn eigen rijtje:

- Trentin: Hersenschudding in Parijs-Nice zorgt voor een flinke kras op zijn voorjaar na een goede start, bijna zekere euro's verloren.
- Benoot: Val in Strade zorgt ook hier voor een flinke kras op zijn voorjaar, gezien zijn vorm ook hier bijna zekere euro's verloren.
- Honoré: Mist meerdere wedstrijden door ziekte, al was zijn vorm sowieso niet goed, maar ja helpen zal het niet.
- Nibali: Mist meerdere wedstrijden door ziekte, hoop vooral dat hij zich nu goed kan voorbereiden op de grote rondes.
- Formolo: Mist meerdere wedstrijden door een gebroken pols, ook bij hem is het hopen dat het allemaal op zijn plek valt nu het richting zijn wedstrijden gaat
- van Wilder: Mist de UAE Tour door een positieve test en valt gisteren weer in Catalonië, toch weer wat sprokkelwerk wat wellicht verloren gaat.
- Champoussin: Val in Bessèges kost hem daar een topnotering en mist daarna door ziekte verschillende wedstrijden.
- Plapp: Val in de tijdrit kost hem een topnotering in de UAE Tour.
- Baroncini: Gebroken arm kost hem zijn hele voorjaar, was erg benieuwd naar wat hij kon of het me wat gekost heeft blijft moeilijk inschatten.
- Guerreiro: Lekke band in de UAE Tour kost hem een topnotering daarna ziek in Tirreno-Adriatico.
- Grøndahl Jansen: Mist door ziekte al zo'n beetje het hele seizoen tot nu. Benieuwd of die nog echt terugkomt.

Hier en daar natuurlijk nog wel een lekke band of valpartij, maar dat heeft iedereen en zal me niet echt wat gekost hebben. Als je het echter zo onder elkaar zet dan scheelt het toch flink wat sprokkelwerk van mijn onderste en is vooral mijn klassiekerploeg keihard getroffen. Met zo'n Benoot en Trentin erbij in de afgelopen wedstrijden had ik wellicht bovenaan kunnen staan. Nu wordt het hopen dat ze op tijd fit zijn om in het echte werk wel te scoren.

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Jordy » 26 Mar 2022, 08:50

Na wat geklaag, nu het goede nieuws.

Morgen is Gent-Wevelgem en onze klassieke kern is terug. Zowel Tiesj Benoot als Matteo Trentin zal hier aan de start verschijnen. Net op tijd om te knallen dus! De rest van onze klassieke ploeg ligt nog in de lappenmand, maar meer dan die 2 hebben we niet nodig. :D

In de GP Industria zien we onze Italianen ook weer terug. Davide Formolo en Vincenzo Nibali mogen het mooie weer maken en zorgen dat ze klaar zijn voor de heuvelklassieker en de Giro.

Ondertussen gaat Nairoman natuurlijk lekker door in Catalonië en vliegt hij onderwets de bergen omhoog. :D

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by paultje » 26 Mar 2022, 09:21

sorry jordy maar daar kijk ik toch echt anders tegen aan. Gavirria en cort met gebroken sleutelbeen missen heel wat meer wedstrijden dan de renners die jij noemt. Alleen een gebroken pols en arm kunnen daar aan tippen maar weet toch zeker dat gaviriia en Cort meer hadden gehaald dan formolo en Baroncini.

van wilder stond ook voor zijn val buiten de prijzen, Champoussin moet ik nog zien of hij zonder die val bij top 5 was gekomen. Grøndahl Jansen meen je toch niet serieus dat je daar veel van verwacht had? Plap en Guerreiro hadden wel hoger gestaan zonder die pech maar top5 weet ik niet en dan levert het maar een paar cent op het gemis van gavirria in een aantal sprint klassiekers telt voor mij toch wel 1000 keer zwaarder.

verder heb ik nog niet eens alle valpartijen en lekke banden en terugtrekkingen van startlijsten (door ziekte) genoemd. dan had mijn lijstje waarschijnlijk ook 2 keer zo lang geweest.

Ja je hebt zeker ook pechgevallen maar bij mij zijn toch wat meer gegarandeerde opbrengsten verloren gegaan. Daarnaast heb jij met quintana natuurlijk wel de cash cow van het spel dit jaar. Goed gezien en gekozen maar vind het ook wel verbazend dat hij opeens zo scored. Dus toch ook wel porti geluk dat wat pech compenseert. Het geluk van die remonte heb ik niet met fuglsang, Tao en thomas.



overigens is jake stewart eind verhaal denk ik. Klinkt als een chronische darmziekte en dan kan je topsport vergeten, zeker wielrennen. Jammer want had echt veel van hem verwacht.

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Jordy » 26 Mar 2022, 10:32

Oh maar ik ben het er zeker mee eens dat Gaviria en Cort een flinke klap zijn en Baroncini en Formolo wegen daar absoluut niet tegenop. Mijn grootste klappen zijn Benoot en Trentin. Hoewel je inderdaad spreekt over een paar wedstrijden gaat het er natuurlijk ook om wat voor wedstrijden. Benoot was kopman in de Strade, gezien zijn prestaties in het verleden in die wedstrijd, zijn vorm in het openingsweekend en zijn vorm gisteren ben ik ervan overtuigd dat ik daar een podiumplek mis. Ook heeft dat natuurlijk niet bepaald geholpen voor de rest van zijn voorjaar waar hij toch zou moeten scoren. Hetzelfde geldt voor Trentin die in het openingsweekend een van de beste renners was en ook Le Samyn op indrukwekkende wijze wist te winnen. Het is nog maar de vraag hoe het zijn prestatie morgen en in o.a. de Ronde gaat beïnvloeden, maar wat zeker is, is dat ik hem in o.a. Milaan - San Remo en de E3 heb moeten missen. We zullen het nooit weten, maar dat kan me zomaar meerdere euro's gekost hebben.

Wat het sprokkelwerk betreft:
- Champoussin zit in de eerste waaier en verliest 9:53 na een valpartij in Bessèges. Hij eindigt op 10:05 in het klassement. Trek ik die 9:53 ervan af dan kom ik op plek 2 uit. Of die dat had gered weet ik niet, maar podium daar was zeker goed mogelijk.
- Plapp eindigt op 1:16 in de tijdrit en eindigt op 2:11 in het klassement. Hij had de tijdrit natuurlijk niet gewonnen dus was hij precies had verloren zonder val is moeilijk inschatten, maar ergens rond plek 6-8 was het wel geweest.
- Guerreiro was gezien zijn uitslag in de eerste bergrit waarschijnlijk ook wel top 10 geweest zonder pech.
- Van Wilder is vooral hopen dat die geen schade heeft van die val, maar zal me niets kosten nee als de schade beperkt blijft. Zijn ziekte dan eerder, want de UAE Tour had hem wel gelegen.
- Grøndahl Jansen had ik inderdaad niet per se wat van verwacht, maar goed iemand die meerdere maanden eruit ligt mag ik wel op de pechlijst erbij noemen.

Ik weet ook zeker dat jij nog meer pech hebt dan hier vermeld staat, we maken er genoeg grapjes over in de groepsapp. :lol:
Ik heb ook niet elke valpartij of lekke band opgenoemd, enkel degene die me bijna zekere euro's hebben gekost of die op zijn minst langdurig uit de roulatie zijn geweest.

Of het tegen elkaar opweegt blijft natuurlijk ook subjectief. Ik had niet echt hoge verwachtingen van Gaviria in de klassiekers. Ik denk dat Benoot en Trentin in die paar wedstrijden die ze gemist hebben (gezien hun vorm) meer euro's mislopen dan Gaviria en Cort doen dankzij hun gebroken sleutelbeen. Dat jij daar anders over denkt kan natuurlijk, jij hebt niet voor niets op die 2 geboden en ik op die andere 2. :lol:
De rest noem ik zelf ook al sprokkelwerk, maar een halve euro hier, 2 dubbeltjes daar kan ook al snel optellen tot een paar euro.

Dat het je nog niet mee zit tot nu mag overigens wel duidelijk zijn hoor, maar mijn seizoen lijkt natuurlijk een stuk rooskleuriger dan het eigenlijk is, vooral dankzij Quintana. Je kunt dat zien als een hoop geluk, maar in het geval van Quintana denk ik daar toch een beetje anders over. Ik heb al meteen op het forum aangegeven dat ik niet snapte dat ik hem zo goedkoop kreeg. Ook op al mijn Zweeler jaarlijisten heb ik hem gekozen, omdat ik 9,8 miljoen ook spotgoedkoop vond, laat staan 5 punten. Zit er een portie geluk bij? Misschien, maar in dit geval durf ik toch ook wel wat credits naar me toe te trekken en te zeggen dat ik iets zag wat de rest niet zag.
Stel een Formolo wint opeens Luik of rijdt podium in de Giro dan zou ik dat zeker wel als een toevalstreffer willen zien. Hem heb ik min of meer per toeval in mijn team gekregen, had ik totaal niet op het oog vooraf en heb ik ook niet op mijn jaarlijsten gekozen. Dat is dan voor mij een hele andere situatie. Maar goed dat het voor jullie anders voelt met Quintana snap ik ook wel. Hij rijdt natuurlijk ook wel echt erg goed dus het zit zeker niet tegen wat dat betreft.

Ik had overigens wel gedacht dat je met Hart het wel eens goed gezien zou kunnen hebben en dat van je oude garde op zijn minst wel één weer terug kwam op niveau (mijn geld stond op Fuglsang), maar daar zit het nog niet echt voor je mee nee.

User avatar
ChefSpijker
Posts: 1947
Joined: 29 Nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by ChefSpijker » 27 Mar 2022, 12:19

Ik baal vooral van mijn kopman. Een goede Schachmann had normaal gesproken met Parijs-Nice, een slap klimparcours in Catalonië en het Drieluik al bijna uit de kosten moeten zijn na het voorjaar. Nu is de kans groot dat ie straks nog op 0 euro staat. Terwijl mijn team in de breedte gewoon erg lekker gaat. Alleen die scorende kopman ontbreekt om echt bij de top aan te sluiten momenteel.

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by paultje » 27 Mar 2022, 13:10

Poels kan nu ook al op het lijstje. uitvallen in laatste etappe op een 6 de plaats :(
als zelfs de enige renner die wel scored gaat uitvallen kan ik beter ophouden.

helaas gaan jullie gelijk krijgen en ga ik mee doen in de strijd van de rode lantaarn.
Op naar volgend jaar waar ik maar weer voor pogacar ga ;)

Nutwood
Posts: 330
Joined: 30 Nov 2019, 11:25

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Nutwood » 27 Mar 2022, 14:24

Elk team wordt wel geraakt maar het was wel een domper voor mijn team om zo kort op elkaar de ziekenboeg gevuld te zien worden met renners die de eurootjes aan het verdienen waren. :( Colbrelli verwacht ik niet meer terug dit seizoen, Burgaudeau was in vorm maar kwam ook op de IC terecht en zien we pas in de zomer weer terug. Haig en Jorgensen doen leuk mee met de ziektegolf die rondgaat in het peloton. Craddock breekt zijn hand en het lukt Kelderman maar niet om een start te maken met zijn seizoen door valpartijen, Corona en ziekte. Hopelijk kan Evenepoel, na zijn rustperiode, de vrije val tot staan brengen. :D

User avatar
Zwieler
Posts: 2380
Joined: 29 Nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Zwieler » 27 Mar 2022, 14:25

Visconti is gestopt met wielrennen midden in het seizoen. Ik zit er compleet doorheen. Dat hadden we niet afgesproken.

ik hoop dat het nog goed komt met mijn team!

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Jordy » 27 Mar 2022, 18:11

Iedereen heeft uiteraard wel met zijn portie pech te maken hebben. Al valt je eigen pech voor jezelf natuurlijk altijd net wat meer op. Bij de ene zal het rijtje natuurlijk wel wat langer zijn dan bij de ander, maar het gaat natuurlijk ook om hoeveel euro's het daadwerkelijk gekost heeft. Soms kan een renner in die cruciale week missen erger zijn dan hem 2 maanden uit roulatie hebben of is het missen van 1 renner erger dan het gemis van 5 andere. Wat dat betreft zijn Paultje en ik zeker niet de geluksvogels tot nu toe, maar ook niet de allergrootste pechvogels. Wij verliezen immers geen absolute topper (wellicht ook omdat we die niet echt hebben :lol:) en onze subtoppers hebben nog genoeg tijd om later in het seizoen te scoren. De grootste pechvogels zijn dan toch degene die hun topper langere tijd kwijtraken. Uiteraard kom je dan uit bij Snatch met Bernal, maar die kan tenminste nog wel sprokkelen met zijn vervangende renners. Nee voor mij is dan toch wel de absolute pechvogel Nutwood, gelukkig lijkt het naar omstandigheden goed te gaan met Colbrelli, maar zo'n renner voor zo'n lange tijd kwijtraken is toch wel een klap dat een team normaal niet te boven komt. Eervolle vermelding is voor GMV met Pidcock die weliswaar nog start hier en daar, maar daar is ook alles mee gezegd.

User avatar
ChefSpijker
Posts: 1947
Joined: 29 Nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by ChefSpijker » 28 Mar 2022, 00:50

Jordy wrote:
27 Mar 2022, 18:11
Iedereen heeft uiteraard wel met zijn portie pech te maken hebben. Al valt je eigen pech voor jezelf natuurlijk altijd net wat meer op. Bij de ene zal het rijtje natuurlijk wel wat langer zijn dan bij de ander, maar het gaat natuurlijk ook om hoeveel euro's het daadwerkelijk gekost heeft. Soms kan een renner in die cruciale week missen erger zijn dan hem 2 maanden uit roulatie hebben of is het missen van 1 renner erger dan het gemis van 5 andere. Wat dat betreft zijn Paultje en ik zeker niet de geluksvogels tot nu toe, maar ook niet de allergrootste pechvogels. Wij verliezen immers geen absolute topper (wellicht ook omdat we die niet echt hebben :lol:) en onze subtoppers hebben nog genoeg tijd om later in het seizoen te scoren. De grootste pechvogels zijn dan toch degene die hun topper langere tijd kwijtraken. Uiteraard kom je dan uit bij Snatch met Bernal, maar die kan tenminste nog wel sprokkelen met zijn vervangende renners. Nee voor mij is dan toch wel de absolute pechvogel Nutwood, gelukkig lijkt het naar omstandigheden goed te gaan met Colbrelli, maar zo'n renner voor zo'n lange tijd kwijtraken is toch wel een klap dat een team normaal niet te boven komt. Eervolle vermelding is voor GMV met Pidcock die weliswaar nog start hier en daar, maar daar is ook alles mee gezegd.
Bernal fietst ondertussen alweer buiten. Gaat hard met z'n revalidatie. Ben benieuwd of die zooi renners uiteindelijk echt meer gaan opleveren. Als Bernal onderaan de streep meer scoort gaat nooit meer iemand z'n topper inruilen :D

User avatar
Zwieler
Posts: 2380
Joined: 29 Nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Zwieler » 28 Mar 2022, 10:31

ChefSpijker wrote:
28 Mar 2022, 00:50
Jordy wrote:
27 Mar 2022, 18:11
Iedereen heeft uiteraard wel met zijn portie pech te maken hebben. Al valt je eigen pech voor jezelf natuurlijk altijd net wat meer op. Bij de ene zal het rijtje natuurlijk wel wat langer zijn dan bij de ander, maar het gaat natuurlijk ook om hoeveel euro's het daadwerkelijk gekost heeft. Soms kan een renner in die cruciale week missen erger zijn dan hem 2 maanden uit roulatie hebben of is het missen van 1 renner erger dan het gemis van 5 andere. Wat dat betreft zijn Paultje en ik zeker niet de geluksvogels tot nu toe, maar ook niet de allergrootste pechvogels. Wij verliezen immers geen absolute topper (wellicht ook omdat we die niet echt hebben :lol:) en onze subtoppers hebben nog genoeg tijd om later in het seizoen te scoren. De grootste pechvogels zijn dan toch degene die hun topper langere tijd kwijtraken. Uiteraard kom je dan uit bij Snatch met Bernal, maar die kan tenminste nog wel sprokkelen met zijn vervangende renners. Nee voor mij is dan toch wel de absolute pechvogel Nutwood, gelukkig lijkt het naar omstandigheden goed te gaan met Colbrelli, maar zo'n renner voor zo'n lange tijd kwijtraken is toch wel een klap dat een team normaal niet te boven komt. Eervolle vermelding is voor GMV met Pidcock die weliswaar nog start hier en daar, maar daar is ook alles mee gezegd.
Bernal fietst ondertussen alweer buiten. Gaat hard met z'n revalidatie. Ben benieuwd of die zooi renners uiteindelijk echt meer gaan opleveren. Als Bernal onderaan de streep meer scoort gaat nooit meer iemand z'n topper inruilen :D
Ja, slechte beslissing :lol: :lol: Snatch wilde ook graag zo een rode lantaarn thuis hebben denk ik. :D

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Jordy » 28 Mar 2022, 10:47

ChefSpijker wrote:
28 Mar 2022, 00:50
Bernal fietst ondertussen alweer buiten. Gaat hard met z'n revalidatie. Ben benieuwd of die zooi renners uiteindelijk echt meer gaan opleveren. Als Bernal onderaan de streep meer scoort gaat nooit meer iemand z'n topper inruilen :D
Die berichten ken ik nog van mijn seizoen met Froome, daar trap ik niet weer in hoor. :lol:
Het enige wat ik elke keer las was hoe goed het ging en dat hij alweer de volgende stap had gezet. Nu is Bernal een stuk jonger, maar toch tussen fietsen op de weg, meefietsen in het peleton en het belangrijkste meekomen met de toppers zit een heel groot verschil. Het eerste lukt weer, het tweede zal ook wel weer lukken, maar het derde is nog ver weg.

Misschien kan hij in de Vuelta nog wat leuks laten zien, maar echt scoren? Ik blijf sceptisch.

Homme
Posts: 250
Joined: 29 Nov 2019, 20:00

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Homme » 28 Mar 2022, 17:15

Mooi begin van het seizoen voor Team Homme. Pedersen, Ghirmay, Carlos Rodriguez en Almeida zorgen voorlopig voor plek 3.

Ik zie langzaam aan Marc Hirschi in vorm komen dus de toekomst ziet er rooskleurig uit

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Fair Play » 28 Mar 2022, 20:23

Om ook maar een negatief duit in het zakje te doen.
Ik zag een Mas en Vlasov letterlijk wegvallen uit een goed klassement in resp de Tirreno en Parijs-Nice.
Nu ook het voorjaar van Lutsenko naar de knoppen.
Hopelijk komen de eerste twee weer snel terug (Baskenland).

Laatste man
Posts: 914
Joined: 30 Nov 2019, 23:18

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Laatste man » 30 Mar 2022, 18:25

Ackermann en Walscheid in topvorm. Wonnen koersen die niet meetelden en toen allebei hard gevallen voor een belangrijke periode (Panne, Wevelgem, DDV). Ach, het is niet anders.

Inmiddels heb ik vooral veel punten en nog net wat minder euro’s 😁.

Zondag maar kijken met Asgreen, van Baarle, Küng, Madouas, Teunissen, Waerenskjold, Affini, Gogl, Swift en Halvorsen.

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Jordy » 31 Mar 2022, 04:23

Benoot is gelukkig weer net op tijd terug in vorm. Bewijst wel dat hij meer dan goed genoeg was om te scoren in o.a. de Strade, maar ik ben allang blij dat de schade tot een paar wedstrijden beperkt lijkt te blijven. Nu benieuwd wat hij in Vlaanderen kan. Kan op deze manier ook zomaar een troef blijken voor de Amstel en Luik.

Voor Trentin is de schade helaas groter. Die hersenschudding is toch te veel geweest en hij is geen schim meer van de renner van het openingsweekend. Daar kost het me dus iets meer euro's. Wellicht dat hij richting de Brabanste Pijl nog kan groeien en anders is er nog altijd een Italiaans najaar voor Trentin.

Homme
Posts: 250
Joined: 29 Nov 2019, 20:00

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Homme » 31 Mar 2022, 12:58

Ja Trentin is niet in orde.

User avatar
Zwieler
Posts: 2380
Joined: 29 Nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Zwieler » 11 Apr 2022, 15:08

Ik ben blij dat Sicilie op de kalender staat en niet Turkije. Ik heb geen sprinter daar :lol:

Post Reply