Voorspellingen Schaatsbiedspel 2022/2023

Plaats reactie
Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Voorspellingen Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door Jordy » 11 nov 2022, 17:18

De teams zijn compleet en het seizoen gaat bijna beginnen dus het is weer tijd voor de voorspellingen. :D
Dit jaar zal het lastiger dan ooit zijn, geen WK Allround/Sprint, geen (wit-)Russen, veel gestopte schaats(t)ers, minder 500 meters, maar wél de massa start. Wie heeft het beste rekening gehouden met deze toch wel flink veranderde omstandigheden t.o.v. vorig jaar? Voorspel het hier!

1. Jordy
Traditiegetrouw zet ik mezelf op 1 en na de winst in het wielerbiedspel wil ik voor de dubbel gaan. Uiteraard heb ik vertrouwen in mijn schaats(t)ers anders had ik er niet op geboden, maar daar zal niet iedereen hetzelfde over denken. Toch denk ik dat ik met Wiklund een echte topper als kopvrouw heb die gewoon in het rijtje van de bekende Nederlanders en Takagi mag. Ook heb ik een flinke enclave van (goedkope) Japanners die normaal een veel stabielere factor zijn dan de Russen van vorig jaar. Ik moet het echter vooral hebben van talenten die gaan doorbreken en daar ligt zeker potentie. Namen als Min-Sun Kim, Fledderus, Howe en Snellink zouden zomaar een flinke sprong voorwaarts kunnen maken. Ook heb ik nog wat leuke jokers voor de massa start zoals een Binyu Yang en Michael, een discipline die door andere misschien wat onderschat is. Potentie is er in ieder geval in overvloed, alleen de vraag zal zijn bij wie komt het er dit jaar al uit. Mijn team is echter wel dusdanig breed dat er zeker een paar positieve uitschieters zullen zijn. Nu maar hopen dat dit genoeg zal zijn voor de winst en niet nodig zal zijn om de tegenvallers op te vangen.

2. Chef
Over mijn grootste uitdager hoefde ik niet lang te twijfelen. De titelverdediger gaat dit jaar opnieuw een serieuze gooi doen naar de titel. Roest en de Jong zijn misschien iets te goedkoop eruit gegaan en bieden een zeer mooie basis. Daarnaast is Eitrem een gigantisch talent en lijkt er met Nuis een koopje te zijn aangeschaft nu zijn blessure meevalt. Er zitten een paar jokers in dit team die wel eens heel goed kunnen uitpakken, zoals een Peveri, van Workum en Conijn. Als deze schaats(t)ers gaan presteren dan wordt Chef i.c.m. met zijn zeer stabiele basis een zeer gevaarlijke klant.

3. Fair Play
Dit vind ik een heel moeilijk team om in te schatten. Dubreuil gaat naar mijn verwachting heersen op de 500 meter. Daarnaast heeft Fair Play met Stolz en Groenewoud de talenten die iedereen wel wilde, maar dat is ook wel te zien aan de prijs. Een prijs die misschien net iets te hoog is. Ook kent Bergsma al een valse start. Daarentegen is Otterspeer een koopje en kan ook Hollaar zomaar verrassen. Zeker een goed team, maar daar is ook voor betaald en daardoor verwacht ik net niet genoeg potentie om ook echt mee te spelen voor de titel.

4. JohnnyJ
De nieuweling zullen we mijn inziens terugvinden in de middenmoot. Er is flink betaald voor de namen, maar dat zijn dan ook wel namen die zekerheid bieden. Takagi, Morishige, Ning en Blondin zullen wel genoeg opbrengen, maar of ze ook winst opleveren betwijfel ik. Dan zou die winst dus moeten komen van namen als Bosker, Michelle de Jong, Nonomora en Morozova. Die mogelijkheid bestaat er zeker, maar dat is dan weer geen garantie. Daarnaast bevat dit team vooral veel namen voor een top 10 op het EK. Met de minimale tegenstand op dit toernooi moet dat enkele van hun ook lukken. Daar zullen dan ook wel wat kleine plusjes genoteerd worden, maar het grote geld verdien je er niet mee.

5. Vinnie
Het zag er even penibel uit voor Vinnie, maar uiteindelijk heeft hij toch een prima team bij elkaar gekocht. Herzog kan zomaar weer helemaal terugkomen. Wojcik hebben we Vinnie eigenlijk wat te goedkoop gegund. Bloemen, Bowe en Verbij zullen later op het jaar nog wel gaan scoren, maar op het begin zal dit een gevoelig gemis zijn. Daarnaast zitten er nog wel wat jokers als Lee en Wennemars in dit team. Toch denk ik dat er ook wel wat namen gaan tegenvallen. Wie dat gaat zijn is afwachten, maar er zit gewoonweg te weinig zekerheid in dit team. Als alles de juiste kant uitvalt kan Vinnie meespelen, maar dat is niet mijn verwachting.

6. Laatste man
Leerdam is natuurlijk een geweldige troef en die hebben we Laatste man waarschijnlijk te goedkoop gegund. Kok heeft de topvorm daarentegen nog niet te pakken. Voor de rest is het afwachten. Goetz kan doorbreken, Pedersen kan terugkomen, Beune kan zich plaatsten voor het EK Allround, Scheperkamp kan zich plaatsen voor het EK Sprint, maar dit zijn alles behalve zekerheden. Ik verwacht wel dat sommige dingen de kant van Laatste man uit zullen vallen, maar zeker niet alles. De meevallers zullen zo verwacht ik dan ook nodig zijn om de tegenvallers te compenseren.

7. TeamVulture
Een klein team met een erg dure kwakkelende Krol. Het verbaasde me zeer dat Krol duurder eruit ging dan Roest en na het kwalificatie toernooi zal Vulture hier ook wel zijn twijfels bij zetten. Ook namen als Jackson, Shinhama en Ntab overtuigde nog niet. Wel zijn dit natuurlijk allemaal namen met veel potentie en kan het tij zomaar keren als de belangrijke wedstrijden eraan komen. Ik verwacht aankomend weekend dan ook nog niet al te veel van Vulture, maar het valt ook zeker niet uit te sluiten dat hij later in het jaar omhoog schiet.

8. Paultje
Sorry Paul, maar jouw seizoen kent al direct een valse start. Het wegvallen van Ziomek is toch wel een klap. Daarnaast is er gewoonweg te veel geboden voor Lollo die we voorlopig nog niet aan de start zien. Dan valt ook een mogelijke verrassing als Westenbroek voor de eerste wereldbeker weg en was Schouten nou niet direct zo overtuigend als vorig jaar. Toch zal Schouten natuurlijk wel de nodige euro's binnen harken en heeft Paultje wel één grote troef. De massa start is zijn geheime wapen, hij lijkt hier als geen ander rekening mee te hebben gehouden. Een naam als Chung kan wel eens het koopje van het seizoen worden. Mochten zijn andere namen dan later in het seizoen als de echte centen te verdienen zijn weer terug zijn dan kan Paultje zomaar toch nog een heel leuk seizoen tegemoet gaan.

paultje
Berichten: 1195
Lid geworden op: 06 dec 2019, 23:57

Re: Voorspellingen Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door paultje » 11 nov 2022, 19:04

ik spreek je niet meer tegen in klassering van mijn teams. Bij wielrennen had je gelijk dt mijn team niet sterk was.
nu al meteen wat tegenslagen dus zit geen spek meer op. Alleen een snelle rentree van lollo kan nog iets voor mij betekenen.

JohnnyJ
Berichten: 340
Lid geworden op: 21 okt 2022, 19:42

Re: Voorspellingen Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door JohnnyJ » 12 nov 2022, 15:13

Hoewel het spel al begonnen is en Jordy al op de eerste dag goed gescoord heeft en waarschijnlijk nu bovenaan staat, wil ik hierbij niet nalaten om ook een voorspelling te doen. Hierbij heb ik mij niet laten beïnvloeden door de eerste resultaten op dag 1 en 2 van de eerste WB.

1. Chef
Met Roest, Antoinette de Jong, Nuis en het grote talent Eitrem in zijn team blijft Chef voor mij de winnaar van dit biedspel.

2 Fair Play
Ik heb nog steeds spijt dat ik niet meer geboden hebt voor Stolz en Groenewoud. Ik denk dat deze 2 schaatsers alleen al er voor gaan zorgen dat Fair Play hoog gaat scoren. Ook Dubreuil is een zekerheid, evenals Bergsma.

3. Jordy
Jordy is het weekend goed begonnen en ziet zichzelf al als de nummer 1. Met Min-Sun Kim lijkt het er op dat hij al de nieuwe Jackson in zijn team heeft. Hij moet het echter vooral van Wiklund hebben en Sablikova en die hebben juist concurrentie van Schouten, A. de Jong en Groenewoud.
Jordy heeft wel een breed team waarbij een verrassing mogelijk is. Voorlopig staat hij bij mij op 3, maar ik sluit ook niet uit dat hij uiteindelijk toch met de winst er vandoor gaat. Maar dat zal voornamelijk afhangen of Nuis en Bergsma weer snel mee gaan doen voor de winst.

4. JohnnyJ
Ik had teveel punten over. Een les voor volgend jaar. Veel van mijn schaatsers zijn daardoor te duur gekocht. Zoals eerder aangegeven had ik die punten beter aan Stolz en Groenewoud moeten besteden.
Ik zet mijzelf op 4 puur alleen vanwege het feit dat de nummers 5 t/m 8 al meteen dit weekend met pech en uitvallers zitten. Daarnaast is Takagi een zekerheid, maar in principe is zij voor mij de echte stabiele factor in mijn team.

5. Vinnie
Ik denk dat Vinnie zeker positie 5 zal bekleden en wellicht nog mijn plek 4 kan overnemen op moment dat Bowe, Bloemen en Verbij terugkomen.

6. Laatste Man
Leerdam is een geweldige troef die alleen al in haar eentje veel zal scoren. Kok lijkt echter uit vorm te zijn en voor laatste man zal belangrijk zijn of Scheperkamp, Beune, Pedersen en Sanne in 't Hof zich gaan plaatsen voor het EK of WK. Als dat het geval is, kan hij nog plek 4 of 5 halen.

7. Team Vulture
Best een aardig team met een paar goede schaatsers. Krol lijkt echter uit vorm en Jackson en Ntab laten het meteen liggen in hun eerste wedstrijd.

8. Paultje
Onze pechvogel voordat het spel begonnen was door het wegvallen van Ziomek en de onzekerheid van Lollobrigida. Hopelijk is Westenbroek de volgende keer er meteen weer bij. Op zich heeft Paultje best een aardig team, zeker met een Schouten in je team. Maar tegen zoveel pech kun je niet opboksen. Maar mocht Lollobrigida er toch weer bij zijn in WB3 in Calgary dan kan Paultje met zijn inhaalslag beginnen en zit er plek 6 of 7 er voor hem nog wel in.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Voorspellingen Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door Jordy » 13 nov 2022, 12:55

paultje schreef:
11 nov 2022, 19:04
ik spreek je niet meer tegen in klassering van mijn teams. Bij wielrennen had je gelijk dt mijn team niet sterk was.
nu al meteen wat tegenslagen dus zit geen spek meer op. Alleen een snelle rentree van lollo kan nog iets voor mij betekenen.
Het is ook wel een beetje de waan van de dag. Bij het wielrennen was ik niet echt enthousiast over je team, maar dat is nu zeker niet het geval. Schouten (hoewel in mijn ogen wat te duur) is een geweldige kopvrouw die je zeker genoeg gaat opleveren. Giovannini, Killburg en Jun-Ho Kim had ik ook wel willen hebben, maar jij had er net een puntje meer voor over. Lollo stond heel hoog op mijn verlanglijstje, maar de gok was me te groot voor iemand die nog niet gestart was met haar seizoen. Chung had ik altijd wel op geboden als ik wist dat die meedeed, maar daar had ik niet genoeg naar gekeken. Ik denk ook dat sommige de massa start echt onderschat hebben, maar dat is bij jou zeker niet het geval. De gok met Lollo pakt echter niet goed uit terwijl je met Ziomek echt gewoon botte pech hebt, want die leek juist klaar om de stap naar de top te zetten. Dan moet je al een kwart van je punten ergens zien te compenseren om überhaupt quite te spelen en dat is een klap die je niet gauw te boven komt. Een logisch gevolg is jou dan onderaan zetten, maar als Lollo gewoon het EK en WK rijdt dan kan ze nog genoeg scoren. Voor Ziomek heb je misschien toch nog hier en daar een jokertje gevonden en dan kan de schade zomaar meevallen. Winnen zie ik je niet, maar mocht Lollo de belangrijkste toernooien meepakken dan kun je toch zomaar nog leuk meedoen. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor TeamVulture. Met Krol zal hij op dit moment niet gelukkig zijn, maar hoe evolueert dat zich verder. Ik neem aan dat Krol er tijdens de echte toernooien wel gewoon staat en dan kan de schade reuze meevallen. Laatste man heeft zo'n zelfde situatie met Kok terwijl Vinnie met Bowe ook al meteen op de eerste wereldbeker een kopvrouw mist. Die 4 teams zet ik dan ook onderaan, maar de echte centen verdienen we pas later en dan kan de situatie er opeens heel anders uitzien.

Plaats reactie