Team FC Wheelie

FC Wheelie
Berichten: 150
Lid geworden op: 15 nov 2021, 13:47

Team FC Wheelie

Bericht door FC Wheelie » 03 jan 2023, 12:20

Beste wensen allemaal!
Dit jaar is het kwaliteit boven kwantiteit bij FC Wheelie.
Maar liefst 4 kopmannen en een schaduwkopman moeten het grootste deel van de punten gaan binnen harken.
De overige 6 renners zijn een mix van ervaring, talent en renners die van blessures terugkomen.
We doen kort een rondje langs de selectie!
1 Philipsen, Jasper;

Tijdens de Tour de France diep onder de indruk van geraakt. Kracht, snelheid en positionering. Deze man heeft alles. De volgende stap in zijn carrière is meedoen in een semiklassieker. Nog net iets meer inhoud kweken dus. De Belgen vergelijken hem nog altijd met Tommeke. Laat het maar zien Jasper!

2 Hayter, Ethan;

Niet goedkoop met 20 puntjes. Maar een alleskunner. Rap, kan een bergje over, goed tegen de klok en inhoud (tijdens WK ook top10). Risico is zijn angst voor positie kiezen in het pak. Je ziet hem vaak helemaal van achteren rijden.
Hopelijk kan hij dit jaar knallen met een mooi programma. Kan zomaar al dik scoren in TdU. Al rijdt Ineos daar ook met andere kleppers rond.

3 Yates, Adam

Gehaald als superknecht voor Tadej. Maar ze zijn gek bij UAE als hij niet zijn eigen kansen krijgt. De man voor rondjes van een week. Maar zijn optredens in Canada waren de reden dat ik hem perse wilde hebben dit jaar. Dus ook in de eendagskoersen verwacht ik hem zeker een paar keer dik in de punten.

4 Bilbao, Pello

Nog nooit gespeeld met wat voor spel dan ook. En dat hebben we geweten. Voor 14 punten een ogenschijnlijk koopje. Rijdt elk jaar één van de meeste koersen van het peloton. Begint nu ook al in TdU en zal tot laat actief zijn. Een echte topper. Welkom, Pello.

5 Kelderman, Wilco

Vlak na het toevoegen van Kelderman in de selectie kwam daar het nieuwsbericht. Hij gaat als knecht mee naar de Giro. Tirreno én Catalonie zal hij worden uitgespeeld als kopman. Hopelijk worden daar wat tijdritkilometers in het parcours opgenomen zodat hij alles wat hij in de Giro pakt, al een soort bonus zou zijn. Nieuwe ploeg, nieuw elan. Hoge verwachtingen van!

6 Avermaet van, Greg

Greg. Stokoud. Maar in het najaar zagen we een glimp van zijn oude vorm. Zelfs een aantal keer in de aanval. Dat is voor Greg begrippen uniek.
Heeft van last van Covid gehad. Greg gaat zijn carriere niet als een nachtkaars uit laten gaan. Gaat alle klassiekers rijden. Voor deze prijs is 1 korte klassering al genoeg.

7 Pasqualon,Andrea

Pasqualon is ook de jongste niet meer. Gokje voor 3 punten. Kan veel terreinen aan en beschikt over een eindschot.

8 Onley, Oscar

Tijdens mijn eigen biedavond al op 3 punten gezet. Deze bleef staan. Erg blij mee. In Kroatie een paar prachtige duels met Vingegaard gezien waardoor we hem graag wilde hebben. Zit veel potentie in.

9 Vader, Milan

Jordy zag het goed. De laatste 2 biedavonden vielen tijdens een vakantie waardoor ik de puntjes toch wel wilde opmaken. We kennen het verhaal van de horrorblessure van Vader maar knokte zich hetzelfde jaar al terug. Zijn optredens in de Strade en Valencia van voor zijn blessures geven mij hoop op toekomstige mooie uitslagen.

10 Gibbons, Ryan

Ook iemand die veel blessureleed heeft gekend. Brak in 2019 door met een goed voorjaar. Daarna was het erg matig allemaal. Heeft wel alle facetten die we graag zien in een puntensprokkelaar. Verteert een bergje en kan rap aankomen.

11 Einhorn, Itamar

Als enige terug in het team. Bleef in Sparkassen Munsterland topsprinters als Jakobsen , Groenewegen en Bennett voor in de uitslag. Voor een puntje is een sprinter altijd lekker. Reed vorig jaar ook nog eens de Vuelta, al viel dat erg tegen. Als Israel de Giro mag doen gaat Itamar waarschijnlijk heen als sprinter. Blijft een Israëliër immers.

Plaats reactie