Voorspellingen

Post Reply
Jordy

Voorspellingen

Post by Jordy » 25 Nov 2024, 21:12

1. Nutwood
De rest heeft nog geen renners dus volgt later. :lol:

Gujanator

Re: Voorspellingen

Post by Gujanator » 15 Jan 2025, 10:07

Ik doe het weer met een sterrenverdeling, zoals bij het schaatsbiedspel.

Nutwood ***
Pogacar in zijn eentje kan al winst behalen voor het hele team. Hij gaat als hij heel blijft tussen de 45 en 60 euro opbrengen. De rest van het team verwacht ik geen wonderen van, maar ze kunnen zeker hun punten opbrengen. Zit Pogacar aan de bovenkant van zijn spectrum, dan kan Nutwood zomaar de winnaar zijn.

Guust ***
Roglic voor 40 heeft de potentie om enorme winst te pakken als hij twee grote rondes kan uitrijden en naar behoren kan presteren. Met het heuvelachtige parcours zie ik voor hem in de WK tijdrit ook een goede kans op het podium, en in de wegrit natuurlijk ook. Adam Yates kan ook heel goed scoren. Zelfs in een mager jaar met blessureleed en matige grote rondes dat hij vorig jaar had scoorde hij 24 punten. Met die twee staat er in potentie zo'n sterke basis dat de winst zeker mogelijk is.

Gujanator ***
Met Milan en Merlier heb ik de twee snelste sprinters ter wereld allebei voor een bescheiden prijsje kunnen kopen. Merlier mag eindelijk naar de Tour en speelt met de gedachte om ook de Vuelta te rijden. Milan heeft dit jaar de baan afgezworen en richt zich op een aantal klassiekers. Girmay zal niet nog zo'n tour gaan rijden, maar zal genoeg kansen krijgen als absolute kopman van Intermarche. Hopelijk kan Lipowitz een volgende stap zetten. Daarnaast vind ik Wellens voor 7 echt heel goedkoop met kansen als schaduwkopman in de klassiekers en (hopelijk) kopman in Renewi en/of Polen. Met maar liefst 3 renners uit de top 20 en in totaal 7 uit de top 100 doe ik mee voor de winst.

Zwieler **
Twee grote rondes voor Vingegaard en nog een aantal rondjes van een week geven hem de mogelijkheid om flink te plussen. Iets minder zeker ben ik van Nys. Hij moet wel kansen krijgen in grote wedstrijden en die pakken. Zeker mogelijk, maar met Milan en Pedersen in het team geen garantie. Ook Vacek zit een beetje met dat probleem. Vauquelin gaat de kansen zeker wel krijgen, maar met 9 punten is daar ook voor betaald. Van Uden zie ik een leuke winst pakken in de Giro nu veel topsprinters de tour verkiezen. Net iets te min voor drie sterren, maar dit team maakt zeker kans.

Chef **
Pedersen, Van Gils en Van Eetvelt zijn hele interessante kopmannen. De Belgen zijn vorig jaar definitief doorgebroken en als zij die lijn doorzetten kunnen ze dit team dragen, samen met bewezen topper Pedersen. Del Grosso is een heel interessante 1-punter, en ook de rest van het team moet in staat geacht worden te scoren. Wat mij afhoudt van het geven van drie sterren is dat enerzijds Van Gils toch wel minder was in de tweede helft van vorig jaar en het heel moeilijk is te herhalen wat hij in de eerste helft van het jaar deed, en daarbij lijkt hij geen grote ronde te gaan rijden. Daarnaast gaat Van Eetvelt Pogacar en Vingegaard heel vaak tegenkomen en wordt het dus heel moeilijk om koersen te winnen. Ze zullen moeten bewijzen dat ze echt tot de top horen en dan maakt Chef zeker kans.

Homme *
Mathieu van der Poel is hier de kopman. Vorig jaar onklopbaar in de klassiekers. Dit jaar doet Pogacar wel mee, dus is het even afwachten of hij weer zo kan huishouden. De iets mindere klassieke campagne kan echter ruimschoots goedgemaakt worden want in de tweede seizoenshelft zit veel verbeterpotentieel ten opzichte van vorig jaar. Hier speelt nog wel het risico dat hij de mogelijkheid openlaat dat hij wil mountainbiken, en daardoor minder zal koersen. Simon Yates zou niet de eerste subtopper zijn die zich ontplooit tot absolute topper bij Visma. Als dat gebeurt, en als Hindley zich kan herpakken na een minder seizoen is Homme een kanshebber.

Fair Play *
Pidcock vind ik een groot vraagteken bij zijn nieuwe team. Wat mag hij rijden? Mas blijft Mas en daar weet je niet wat je krijgt, maar het kan zomaar heel goed zijn. Tiberi gaat twee grote rondes rijden en kan wellicht een volgende stap zetten. Gaudu lijkt met zijn Vuelta weer helemaal terug en doet nu een gooi in de Giro. Kung blijft gevaarlijk in de eendagskoersen en tijdritten, en heeft zich vorig jaar zelfs bewezen als sprinter. Eigenlijk is alles in dit team een vraagteken, maar wel een met grote upside. Als het allemaal op zijn plek zou vallen kan dit team meedoen voor de winst.

Ik kom dus uit op:

*** Gujanator, Guust, Nutwood
** Chef, Zwieler
* Homme, Fair Play

Voor de eindrangschikking ga ik dan voor:

1. Gujanator
2. Guust
3. Nutwood
4. Zwieler
5. Chef
6. Homme
7. Jordy
8. Vinnie
9. Laatste Man
10. TEF

Als ik mijzelf drie sterren geef moet ik natuurlijk mijzelf op 1 zetten. Ik zet Guust boven Nutwood omdat ik denk dat Roglic de Giro gaat winnen en derde of vierde wordt in de Tour. Daarmee pakt hij flinke winst. Pogacar gaat meer scoren in de eendagswedstrijden, maar levert wat in in de grote rondes, waardoor hij uiteindelijk op een vergelijkbaar totaal uitkomt als dit jaar. De rest van het team vult net niet genoeg aan voor de winst.

Fair Play heb ik wel een ster gegeven, omdat ik veel upside zie in het team, maar ik zie ook veel downside. Bij Jordy, Vinnie, Laatste Man en TEF denk ik niet dat er genoeg geplust kan worden om echt voor de winst te gaan, maar zie wel een grote kans om een kleine plus te behalen. Vandaar dat zij wel in mijn top-10 zijn gekomen.

paultje

Post by paultje » 15 Jan 2025, 12:30

mijn voorspellingen

1 gujanator
zeer verbaasd dat Merlier en Milan er zo goedkoop zijn uitgegaan. Met ook nog koopje grmay is dit het te kloppen team. Benieuwd naar Adria en Aular die stonden ook op mijn lijstje.

2 nutwood
met pogacar alleen haal je al het podium als er niks geks gebeurd. rest van het team is te zwak voor plaats 1. benieuwd naar Fretin die ookop mijn lijstje stond.

3 vinnie
phillipsen en landa gaan dikke plussen worden. Benieuwd naar Paul Magnier verwacht ik ook veel van (jammer dat die te duur werd voor mij). Verder zie ik niet veel minnen en vooral plussen dus podium kandidaat.

4 booggie
o connor erg goedkoop gekregen. Als die het seizoen van vorig jaar doorzet dan podium kandidaat. wel benieuwd naar de kansen die laporte krijgt nu van aert waarschijnlijk weer meer gaat rijden. verder benieuwd naar gloag waar ze volgens mij veel van verwachten. Benieuwd naar Behrens, de plus en bettiol daar zat ik ook op te azen maar had niet meer veel punten om meer te bieden.

5 scheetmans
Hirschi was erg indrukwekkend einde van het seizoen. ben benieuwd of hij zo door gaat. verder veel renners die gaan plussen zoals ciccone, skujins, narvaez,. benieuwd naar Pithie had ik graag ook gehad.

in de grote middenmoot 6 tot 16 zal het dicht bijelkaar zitten en daar verwacht ik in niet willekeurige volgorde:
fairplay, johnnyj, chef, tef, zweeler, jordy, guust, laatste man, GMV, Homme, snatch

onderin mogen deze teams het gaan uitmaken in willekeurige volgorde
yba (ik denk dat voor veel renners teveel is betaald)
wheelie (weinig echte toppers en almeida lijkt me te duur gezien de concurrentie in zijn ploeg)
robinhood (te veel talenten wara er best een doorbreekt maar dat compenseert niiet wat niet doorbreekt) en
ikzelf (veel hangt wel vanaf wat evenepool gaat doen)

Gujanator

Post by Gujanator » 15 Jan 2025, 15:24

paultje wrote:
15 Jan 2025, 12:30
3 vinnie
phillipsen en landa gaan dikke plussen worden. Benieuwd naar Paul Magnier verwacht ik ook veel van (jammer dat die te duur werd voor mij). Verder zie ik niet veel minnen en vooral plussen dus podium kandidaat.

4 booggie
o connor erg goedkoop gekregen. Als die het seizoen van vorig jaar doorzet dan podium kandidaat. wel benieuwd naar de kansen die laporte krijgt nu van aert waarschijnlijk weer meer gaat rijden. verder benieuwd naar gloag waar ze volgens mij veel van verwachten. Benieuwd naar Behrens, de plus en bettiol daar zat ik ook op te azen maar had niet meer veel punten om meer te bieden.
Ik had Vinnie juist iets lager gezet omdat ik denk dat Philipsen niet dik gaat plussen :p. Hij is een stukje duurder dan vorig jaar en Milan - San Remo opnieuw winnen en 2e worden in Roubaix acht ik onwaarschijnlijk. In de Tour gaat hij ook meer concurrentie hebben dan afgelopen jaar nu Merlier en Milan erbij zijn. Ik zie hem wel zijn geld opbrengen, maar dik plussen lijkt me niet.

Ook van O'Connor ben ik niet zo zeker. Hij gaat de Tour rijden en dan worden de kansen toch wel wat minder dan in Giro/Vuelta. De Vuelta pakt hij misschien ook nog, maar daar heb je nu Pogacar en Vingegaard aan de start staan. Ook hem zie ik wel ongeveer zijn punten opbrengen, maar ik zou hem niet goedkoop willen noemen.

TheoEltinkFan

Post by TheoEltinkFan » 16 Jan 2025, 20:39

***** Jordy
**** Nutwood / Robin Hood
*** Gujanator / LaatsteMan2 / Homme
** Johnny J / Snatch / Zwieler / TheoEltinkFan
* Scheetmans / Vinnie / GMV / Fairplay / Chef Spijker

Robin Hood heeft wel een heel gaaf team.

Fair Play

Post by Fair Play » 18 Jan 2025, 21:09

***** Nutwood
**** Scheetmans, Snatch
*** FC Wheelie, Vinnie, TEF
** Fair Play, Jordy, Zwieler, Gujanator
* Homme, Chef, Boogie, Guust, Robin Hood

Scheetmans

Post by Scheetmans » 20 Jan 2025, 22:21

Ik denk ook dat Nutwood meeste kans maakt, Zwieler en ik strijden om plek 2 dus wordt hij derde, vierde Jordy en 5de wordt Guust

Zwieler

Post by Zwieler » 22 Jan 2025, 18:09

Scheetmans wrote:
20 Jan 2025, 22:21
Ik denk ook dat Nutwood meeste kans maakt, Zwieler en ik strijden om plek 2 dus wordt hij derde, vierde Jordy en 5de wordt Guust
:lol: :lol: :lol:

Zwieler

Post by Zwieler » 22 Jan 2025, 18:22

*** Zwieler uiteraard. Ik kan niet het seizoen ingaan en niet voor de hoofdprijs gaan. Ook al is het negens op gebaseerd. Voorlopig denk ik een topteam te hebben

** Nutwood (ook al denk ik dat hij met de rest zo weinig scoort, dat hij het net als Paul toch niet gaat redden om 1e te worden. Podium, als Poggi fit blijft, is altijd wel verzekerd. Poggi niet fit: Rode lantaarn en met voorsprong :-)

** JohnnyJ heeft een leuk team, waar er veel renners meer punten kunnen halen dan hij ervoor betaald heeft.

** Gujanator Heeft 4 kopmannen en wat leuk spul er om heen. Kan niet anders dan voor een podium plek gaan

* Jordy en TEF hebben beide zo een groot team dat ze uiteindelijk wel weer ergens in de top 4 tot 7 eindigen, en als er echt een paar juweeltjes tussen zitten, zelfs meedoen voor de titel. Maar een groot team kopen is eigenlijk gelijk aan Pogacar kopen (alleen is dit meer werk), altijd een garantie voor succes, je weet alleen niet hoe hoog.

* Chef heeft ook weer een leuk team, maar mist een topper die echt een mega bak extra punten haalt bovenop zijn aankoopbedrag.

Rode lantaarn:
Paultje (Evenepoel gaat helemaal niets meer worden dit seizoen)

YBA selecteert zijn team er elk jaar op, dus die mag ik niet vergeten.

Scheetmans heeft weer 9 biedavonden gezopen, want wat die heeft er helemaal niets van gebakken dit jaar. Kansloos!!!! :lol:

Post Reply