Chatbox Schaatsbiedspel 2024/2025
Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2024/2025
Zoals verwacht een hele berg afmeldingen voor de World Cup in Polen. Ik mis Huizinga, maar dat is 1 afstand een plek 3-6, dus dat valt mee.
Het geeft kans in te lopen op Paul, die Beune en Prins mist. Fair Play mist niemand dus het gaat een lastige worden hem in te halen, maar ik houd hoop op plek 3.
Het geeft kans in te lopen op Paul, die Beune en Prins mist. Fair Play mist niemand dus het gaat een lastige worden hem in te halen, maar ik houd hoop op plek 3.
-
Geen afmeldingen hier en met Talsma (B-Groep?) er 1 bij voor de 5K
Misschien kan ik wat van de ingecalculeerde schade van afgelopen weekend repareren
Misschien kan ik wat van de ingecalculeerde schade van afgelopen weekend repareren
Het is nog geen vrijdag. Je weet het maar nooit met de griepgolf.Gujanator wrote: ↑17 Feb 2025, 17:48Zoals verwacht een hele berg afmeldingen voor de World Cup in Polen. Ik mis Huizinga, maar dat is 1 afstand een plek 3-6, dus dat valt mee.
Goetz komt dit seizoen niet meer in actie a.g.v. een rugblessure.
Ulekleiv is geblesseerd en komt dit seizoen ook niet meer in actie.TeamVulture wrote: ↑17 Feb 2025, 19:03Geen afmeldingen hier en met Talsma (B-Groep?) er 1 bij voor de 5K
Ik zie dat Danila Semerikov op de startlijst staat namens Uzbekistan. Interessant voor volgend seizoen.
Zijn tijd bij de Asian Games was niet bepaald hoopgevend en het is maar de vraag hoeveel ondersteuning hij krijgt in Uzbekistan. Zou eigenlijk zoals Kim bij de Wit moeten aansluiten. Maar goed, toch leuk dat hij er weer bij is en met een goede zomer kan het misschien toch volgend jaar weer.
Eigenlijk alleen afmeldingen bij de Nederlanders.Gujanator wrote: ↑17 Feb 2025, 17:48Zoals verwacht een hele berg afmeldingen voor de World Cup in Polen. Ik mis Huizinga, maar dat is 1 afstand een plek 3-6, dus dat valt mee.
Ik mis de Boo en Daleman.
Laatste man mist Kok, Rijpma en Snellink.
Ik zou zeggen dat Laatste man dus iets harder getroffen is. Zal echter ook wel afhangen van wie profiteert van de afwezigheid van de Nederlanders.
Waardeloos weekend voor mij zonder de Boo en Daleman. Prestaties van Wiklund zijn wel veel belovend voor het WK.
Gelukkig had Laatste Man nog een veel slechter weekend met eigenlijk alleen Schulting en Kongshaug die presteerde.
Gat lijkt nog altijd groot, maar tijdens het WK kan het snel lopen. De Massa Start zou zomaar doorslaggevend kunnen blijken. Daar kan ik een euro of 2 op Laatste Man inlopen, maar het kan ook helemaal anders uitpakken. Misschien gaat de potverdeling zelfs nog het verschil maken dus go go Rins.
Gelukkig had Laatste Man nog een veel slechter weekend met eigenlijk alleen Schulting en Kongshaug die presteerde.
Gat lijkt nog altijd groot, maar tijdens het WK kan het snel lopen. De Massa Start zou zomaar doorslaggevend kunnen blijken. Daar kan ik een euro of 2 op Laatste Man inlopen, maar het kan ook helemaal anders uitpakken. Misschien gaat de potverdeling zelfs nog het verschil maken dus go go Rins.

Stolz kan dus echt verliezen. Ik had dat € 0,25 extra toch wel willen hebben i.v.m plek 3.
Nu maar afwachten of hij volgend weekend een paar afstanden laat lopen en mij kostbare euro’s kost.
Nu maar afwachten of hij volgend weekend een paar afstanden laat lopen en mij kostbare euro’s kost.
-
Schulting weer prima, jammer dat ze het WK niet kan rijden. Rijpma-De Jong niet best. Diniz, Kok prima.
Oei, niet best wat Nuis doet, na zijn DQ.
Zit nu een flinke snee in zijn hiel.
Zit nu een flinke snee in zijn hiel.
- ChefSpijker
Morgen in elk geval DNS. Maar afwachten hoe dat gaat richting het WK... zal sowieso wel trainingsuren kosten.
Wat een sukkel. Ik heb het altijd moeilijk gevonden om sympathie voor hen te hebben, en dit bewijst maar weer waarom.
Voor het spel moet ik wel hopen dat hij het WK haalt want anders krijgt Paul er twee schaatsers bij
Voor het spel moet ik wel hopen dat hij het WK haalt want anders krijgt Paul er twee schaatsers bij

-
Zaanlanders weer matig, vreemde ploeg. De Noren top!
Het wordt spannend tot het einde. Laatste Man heeft de voorsprong, maar Jordy heeft denk ik een beter WK team en hij gaat een groter deel van Rins pakken.
Zelf heb ik nog hoop op plek drie, maar het gaat erg lastig worden. Ik kan Rins nog winnen en heb verschillende kandidaten voor medailles, maar dan moet alles mijn kant op vallen. Morgen kan ik in ieder geval goed starten, met name bij de mannen.
3000m
Ivanie Blondin
Mei Han
5000m
Chris Huizinga
Timothy Loubineaud
Casey Dawson
Bart Swings
Sigurd Hendriksen
Ricardo Lorello
Zelf heb ik nog hoop op plek drie, maar het gaat erg lastig worden. Ik kan Rins nog winnen en heb verschillende kandidaten voor medailles, maar dan moet alles mijn kant op vallen. Morgen kan ik in ieder geval goed starten, met name bij de mannen.
3000m
Ivanie Blondin
Mei Han
5000m
Chris Huizinga
Timothy Loubineaud
Casey Dawson
Bart Swings
Sigurd Hendriksen
Ricardo Lorello
-
Ik zie mezelf 2e worden. Kongshaug die de 5km liet lopen voor een team onderdeel is een dure. Sablikova die 2e wordt helpt ook niet mee.
Het zal van Kok, Kongshaug (1500) en Rijpma-De Jong moeten komen. Wellicht op de mass-start nog een stunt of Scheperkamp/Zurek/Vosté/Ruining/Thorup moeten biven verwachting presteren.
Het zal van Kok, Kongshaug (1500) en Rijpma-De Jong moeten komen. Wellicht op de mass-start nog een stunt of Scheperkamp/Zurek/Vosté/Ruining/Thorup moeten biven verwachting presteren.
-
Kok doet het, knap na alles dit jaar en gister! Helaas kon Schulting niet rijden.
Het gaat nog spannend worden. Met nog één dag te gaan staan Laatste man en ik nagenoeg gelijk. Wiklund stortte helaas helemaal in, Sablikova had het vandaag ook niet. De Boo had pech met zijn kruising met Ning, al had Wennemars ook gewoon een geweldige rit. Die 2de plek van Kok zag ik ook niet helemaal aankomen en ook Snellink pakte met een 2de plek wel meer dan gedacht.
Volgens mij zijn dit de teams voor morgen:
Laatste Man
Kongshaug (1.500 meter)
Rijpma (1.500 meter)
Vosté (1.500 meter)
Thorup (1.500 meter)
Tas (Massa start)
Uhrig (Massa start)
Jordy
Wiklund (1.500 meter)
Yang (1.500 meter + Massa start)
Mangenello (1.500 meter + Massa start)
Jabrzyk (1.500 meter + Massa start)
Min-Seok Kim (1.500 meter)
Di Stefano (1.500 meter)
Eng Strand (1.500 meter)
Vanhoutte (Massa start)
Ik heb wel nog een voordeel dat ik bij de potverdeling een groter gedeelte zal pakken. Voor de rest heb ik veel meer namen morgen en kan ik zeker op de massa start flink sprokkelen. Anderzijds heeft Laatste Man nog 2 kanshebbers voor de overwinning. Rijpma en Kongshaug kunnen ook prima 5de worden en dan zal ik niet veel te vrezen hebben, maar als ze winnen kan het een lastig verhaal worden. Daarnaast weet je het met zo'n Massa Start nooit, er zal maar net een kopgroep weg gaan met Tas en Uhrig... Het blijft in ieder geval spannend tot de laatste afstand zoals het hoort.
Volgens mij zijn dit de teams voor morgen:
Laatste Man
Kongshaug (1.500 meter)
Rijpma (1.500 meter)
Vosté (1.500 meter)
Thorup (1.500 meter)
Tas (Massa start)
Uhrig (Massa start)
Jordy
Wiklund (1.500 meter)
Yang (1.500 meter + Massa start)
Mangenello (1.500 meter + Massa start)
Jabrzyk (1.500 meter + Massa start)
Min-Seok Kim (1.500 meter)
Di Stefano (1.500 meter)
Eng Strand (1.500 meter)
Vanhoutte (Massa start)
Ik heb wel nog een voordeel dat ik bij de potverdeling een groter gedeelte zal pakken. Voor de rest heb ik veel meer namen morgen en kan ik zeker op de massa start flink sprokkelen. Anderzijds heeft Laatste Man nog 2 kanshebbers voor de overwinning. Rijpma en Kongshaug kunnen ook prima 5de worden en dan zal ik niet veel te vrezen hebben, maar als ze winnen kan het een lastig verhaal worden. Daarnaast weet je het met zo'n Massa Start nooit, er zal maar net een kopgroep weg gaan met Tas en Uhrig... Het blijft in ieder geval spannend tot de laatste afstand zoals het hoort.

- ChefSpijker
Geef Kongshaug wel prima kans op winst, Rijpma wint vast niet. 1000 was toch ook weer erg matig. Ga er vanuit dat Beune dat goud gewoon opraapt.
Wel discutabel of de potverdeling meetelt voor eindwinst. Persoonlijk vind ik altijd van niet. Dat zijn gewoon bonuscenten omdat ze verdeeld moeten worden onder de spelers. Ook zeker nu de puntenverdedling helemaal op de schop gegaan is de laatste jaren. Voorheen kregen de beste renners (en denk ook schaatsers) ook de meeste punten, nu moet je net geluk hebben of jouw subtopper zevende of achtste wordt om een lading punten te krijgen.
Wel discutabel of de potverdeling meetelt voor eindwinst. Persoonlijk vind ik altijd van niet. Dat zijn gewoon bonuscenten omdat ze verdeeld moeten worden onder de spelers. Ook zeker nu de puntenverdedling helemaal op de schop gegaan is de laatste jaren. Voorheen kregen de beste renners (en denk ook schaatsers) ook de meeste punten, nu moet je net geluk hebben of jouw subtopper zevende of achtste wordt om een lading punten te krijgen.
5 cent verschil om plek 1. Als je de potverdeling meetelt zie ik Jordy niet meer verliezen. Doe je dat niet dan geef ik Laatste Man toch de betere papieren.
Zelf ben ik nog om plek vier in strijd met FairPlay. Ook hier is die zeker voor mij als je de pot meetelt, maar anders wordt het heel spannend. Vooraf had ik nog de hoop om (met pot) derde te worden, maar de uitschieters die ik daarvoor nodig had zaten juist bij Paul met goud voor Wennemars en Giovannini.
Zelf ben ik nog om plek vier in strijd met FairPlay. Ook hier is die zeker voor mij als je de pot meetelt, maar anders wordt het heel spannend. Vooraf had ik nog de hoop om (met pot) derde te worden, maar de uitschieters die ik daarvoor nodig had zaten juist bij Paul met goud voor Wennemars en Giovannini.