Chatbox Schaatsbiedspel 2025/2026
Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2025/2026
Ik vrees het ergste voor Roest
Ik denk dat hij het niet gaat redden. Misschien kan hij nog als plek 3 naar het WK Allround als hem het alsnog lukt om zich te verbeteren. Denk niet dat hij zijn oude niveau nog kan behalen.
by paultje » 26 Oct 2025, 11:27
vooral erg teleurgesteld in kimi. die mag niks rijden denk ik. Hoe kan je het zo kwijt zijn.
Herzog gaat wel lekker gelukkig. en ben erg benieuwd ook naar Mcgregor , Mcdermott en Johnsson die lijken wel stappen gezet te hebben.
en niet van dit weekend maar Sonnekalb wordt wel een vette plus denk ik
en mijn italianen doen het ook lekker in Inzell
Paultje@, Goetz viel voor mij door een hernia bijna het volledige vorige seizoen weg. Zij is een tijdje geleden daar aan geopereerd en gelet op haar tijden blijkbaar nog lang niet terug op haar oude niveau. Dat wist blijkbaar iedereen en daarom mocht jij de gok nemen om haar voor maar 3 punten binnen te halen. De gok kan voor jou nog goed uitpakken als het haar toch lukt om terug te keren op haar oude niveau. De belangrijkste wedstrijden liggen immers in het tweede deel van het seizoen. Misschien kan zij zich nu rustig daar op voorbereiden en wellicht voor jou nog sterk scoren in de wedstrijden vanaf februari 2026. Of het wordt niks met haar of zij eindigt toch nog voor jou in een vette plus.
vooral erg teleurgesteld in kimi. die mag niks rijden denk ik. Hoe kan je het zo kwijt zijn.
Herzog gaat wel lekker gelukkig. en ben erg benieuwd ook naar Mcgregor , Mcdermott en Johnsson die lijken wel stappen gezet te hebben.
en niet van dit weekend maar Sonnekalb wordt wel een vette plus denk ik
en mijn italianen doen het ook lekker in Inzell
Paultje@, Goetz viel voor mij door een hernia bijna het volledige vorige seizoen weg. Zij is een tijdje geleden daar aan geopereerd en gelet op haar tijden blijkbaar nog lang niet terug op haar oude niveau. Dat wist blijkbaar iedereen en daarom mocht jij de gok nemen om haar voor maar 3 punten binnen te halen. De gok kan voor jou nog goed uitpakken als het haar toch lukt om terug te keren op haar oude niveau. De belangrijkste wedstrijden liggen immers in het tweede deel van het seizoen. Misschien kan zij zich nu rustig daar op voorbereiden en wellicht voor jou nog sterk scoren in de wedstrijden vanaf februari 2026. Of het wordt niks met haar of zij eindigt toch nog voor jou in een vette plus.
Zeer sterke rit van Bosker. Jordy heeft pech met Michelle de Jong, maar lijkt met Bosker voor 4 punten het eerste koopje van de avond binnengehaald te hebben 
Als ik de tijd van Bosker 6.09,72 zie dat moet je toch ver onder de 6.10 schaatsen om naar de OS te kunnen gaan.TeamVulture wrote: ↑31 Oct 2025, 18:50Onder de 6:10 moet je straks eind december wel zitten om naar de OS te gaan vermoed ik.
10 secondes eraf is wel een forse stap die hij moet maken nog.
Ik ben benieuwd wat Huizinga, Jansman, Snellink en Bergsma schaatsen.
De tijd van Bosker blijkt toch de winnende tijd te zijn, erg sterk van hem 
. Wellicht kan dit eindelijk de doorbraak van Bosker zijn
Ik vreesde even dat Bergsma het niet zou redden, maar gelukkig waren zijn laatste ronden goed genoeg voor plek 3
Alle 5 favorieten plaatsen zich voor de 5 startplekken wereldbeker. Al was het voor Snellink bijna kantje boord.
Ik vreesde even dat Bergsma het niet zou redden, maar gelukkig waren zijn laatste ronden goed genoeg voor plek 3
Alle 5 favorieten plaatsen zich voor de 5 startplekken wereldbeker. Al was het voor Snellink bijna kantje boord.
- ChefSpijker
Snellink is nog niet zeker. Als er nog iemand op de 10 km stunt... maar goed, kans is wel klein dat iemand anders top 2 eindigt op de 10 km.
Diniz flinke uithaal. Volgende koopje is voor Laatste man, kan die Roest beetje compenseren
Diniz flinke uithaal. Volgende koopje is voor Laatste man, kan die Roest beetje compenseren
-
Laatste man
We gaan het rustig afwachten met Roest. Ik had geen plaatsing nu verwacht, wel een stabiele race van hem. Nu de snelheid erin krijgen en dan in het 2e deel van het seizoen er staan.
Diniz, Wijfje, Groenewoud en Jansman doen het naar behoren. Scheperkamp is nog even afwachten.
Diniz, Wijfje, Groenewoud en Jansman doen het naar behoren. Scheperkamp is nog even afwachten.
-
TeamVulture
Oef Talsma wel erg zwak. Jammer dat Dul niet kon stunten. Met De Boo zit het wel goed voor de topnoteringen volgens mij. Kunnen mooie duels met Stolz worden.
Ik vind de rit van Roest eigenlijk wel hoopgevend. Als iemand serieus had verwacht dat Roest zich zou plaatsen dan was er wel meer op geboden. Hij rijdt een erg stabiele rit, 10 seconden sneller dan een paar weken terug. Scheelt uiteindelijk ook maar 5 seconden met Snellink. Met de conditie zit het wel goed, alleen de snelheid moet nog komen. Zeker geen garantie dat die snelheid nog terugkomt, maar dit is wel nog een hoopgevend uitgangspunt.
Het is ook zeker niet zo dat de top 3 normaal onder de 6.10 rijdt in Heerenveen. Huizinga kan het, maar enkel in Thialf; Snellink zal het ook vast wel een keer gedaan hebben, maar voor hem geen vanzelfsprekendheid en nu laat Bosker zien dat hij het toch ook nog kan. Plaatsing voor de OS lijkt voor Roest dan ook nog ver weg, maar zeker niet onmogelijk na deze rit. Een medialle op de OS daarentegen is een heel ander verhaal. Want zelfs al red je net top 3 in NL dan ben je nog kansloos tegen Ghiotto, Eitrem en Jilek.
Wel heel tevreden over Bosker natuurlijk, hier kan hij ook internationaal top 5 mee rijden. Benieuwd wat hij op de 10 km kan, want dit zag er heel solide uit. Na zijn sterke 3 en 5km in het voorseizoen en de toch niet overtuigende tijden van de concurentie ging ik er sowieso wel vanuit dat het tussen hem en Huizinga ging. Ook Huizinga was natuurlijk nog niet overtuigend op de 3km, maar die rijdt altijd sterk in Thialf, bij Huizinga moet je dan ook niet raar opkijken als er dan toch een 6.08 uit komt rollen. Verrassing kun je de winst van Bosker naar mijn mening dan ook niet noemen, maar de manier waarop, zeer stabiel, onder de 6.10 en met toch een behoorlijk gat vind ik wel verrassend.
De Boo ongeloofelijk… Hij heeft ook wel eens een mindere rit, maar ik vermoed dat hij Stolz vaker wel gaat kloppen op de 500 meter dan niet.
Groenewoud ook met grote overmacht, had eigenlijk Rijpma hier verwacht, maar het gat was toch wel erg groot.
Het is ook zeker niet zo dat de top 3 normaal onder de 6.10 rijdt in Heerenveen. Huizinga kan het, maar enkel in Thialf; Snellink zal het ook vast wel een keer gedaan hebben, maar voor hem geen vanzelfsprekendheid en nu laat Bosker zien dat hij het toch ook nog kan. Plaatsing voor de OS lijkt voor Roest dan ook nog ver weg, maar zeker niet onmogelijk na deze rit. Een medialle op de OS daarentegen is een heel ander verhaal. Want zelfs al red je net top 3 in NL dan ben je nog kansloos tegen Ghiotto, Eitrem en Jilek.
Wel heel tevreden over Bosker natuurlijk, hier kan hij ook internationaal top 5 mee rijden. Benieuwd wat hij op de 10 km kan, want dit zag er heel solide uit. Na zijn sterke 3 en 5km in het voorseizoen en de toch niet overtuigende tijden van de concurentie ging ik er sowieso wel vanuit dat het tussen hem en Huizinga ging. Ook Huizinga was natuurlijk nog niet overtuigend op de 3km, maar die rijdt altijd sterk in Thialf, bij Huizinga moet je dan ook niet raar opkijken als er dan toch een 6.08 uit komt rollen. Verrassing kun je de winst van Bosker naar mijn mening dan ook niet noemen, maar de manier waarop, zeer stabiel, onder de 6.10 en met toch een behoorlijk gat vind ik wel verrassend.
De Boo ongeloofelijk… Hij heeft ook wel eens een mindere rit, maar ik vermoed dat hij Stolz vaker wel gaat kloppen op de 500 meter dan niet.
Groenewoud ook met grote overmacht, had eigenlijk Rijpma hier verwacht, maar het gat was toch wel erg groot.
Beune weer eens zieke en hoopt op een aanwijsplek net zoals vorig jaar. Zo komt ze er dan wel weer makkelijk van af, mocht ze inderdaad die plek krijgen.
Afhankelijk van wat de 5de tijd is, vind ik het eigenlijk niet vanzelfsprekend dat ze die plek hoort te krijgen. Groenewoud, Conijn, in ‘t Hof, Kerkhoff en Dul zouden in theorie alle 5 een tijd neer kunnen zetten die Beune niet zou redden als ze iets minder is. Waarschijnlijk dat ze zich daarom ook afmeldt. Al zouden ze dan eigenlijk ook alle 5 een goede 5 km moeten rijden anders kun je de 5 km nog als argument gebruiken om Beune toch die plek te geven.
Afhankelijk van wat de 5de tijd is, vind ik het eigenlijk niet vanzelfsprekend dat ze die plek hoort te krijgen. Groenewoud, Conijn, in ‘t Hof, Kerkhoff en Dul zouden in theorie alle 5 een tijd neer kunnen zetten die Beune niet zou redden als ze iets minder is. Waarschijnlijk dat ze zich daarom ook afmeldt. Al zouden ze dan eigenlijk ook alle 5 een goede 5 km moeten rijden anders kun je de 5 km nog als argument gebruiken om Beune toch die plek te geven.
Is toch een beetje vreemd dat Beune, net als vorig jaar, zich weer ziek meldt nadat zij zich plaatst voor de 1500Jordy wrote: ↑01 Nov 2025, 13:13Beune weer eens zieke en hoopt op een aanwijsplek net zoals vorig jaar. Zo komt ze er dan wel weer makkelijk van af, mocht ze inderdaad die plek krijgen.
Maar met die 4 dames van AH Zaanlanders kan de aanwijsplek voor Beune nog wel een discussiepunt worden als bijvoorbeeld Dul 5e wordt.
Jillert Anema kennende zal die wellicht protest aantekenen, zeker als de 5e schaatser ook nog een goede tijd laat zien. Zeker ook nog als diegene die 5e wordt ook nog tweede of derde wordt op de 5km. Wordt nog spannend vanmiddag qua tijden op de 3 km
Degene die 2de wordt op de 5 km plaatst zich sowieso voor de 3 en 5 km. Dus als bijvoorbeeld in ‘t Hof 5de wordt op de 3 km, maar 1ste of 2de op de 5 km, wat niet ondenkbaar is, dan zou zij zich sowieso plaatsen. Dat betekent dat je dan de nummer 4 van de 3 km moet gaan opofferen.
Het wordt in ieder geval nog interessant, eerst maar eens kijken wat de tijden worden. Mocht de 5de tijd 4.05 zijn en niets geks gebeuren op de 5 km dan zal er weinig discussie zijn en krijgt ze die aanwijsplek gewoon.
Het wordt in ieder geval nog interessant, eerst maar eens kijken wat de tijden worden. Mocht de 5de tijd 4.05 zijn en niets geks gebeuren op de 5 km dan zal er weinig discussie zijn en krijgt ze die aanwijsplek gewoon.
- ChefSpijker
Beune krijgt vast die plek wel. Verdient ze ook gewoon. Veruit beste Nederlandse afgelopen jaar. Maar het lijkt wel meer en meer een trucje te worden bij haar ja. Zal na gisteren wel voelen dat een Nederlandse titel er toch niet in zit tov een Groenewoud, dus dan maar in spaarstand voor rest seizoen...
Ik heb haar in mijn ploeg, maar vind het wel diep triest als dat haar vaste methode wordt.Jordy wrote: ↑01 Nov 2025, 13:13Beune weer eens zieke en hoopt op een aanwijsplek net zoals vorig jaar. Zo komt ze er dan wel weer makkelijk van af, mocht ze inderdaad die plek krijgen.
Never a Dul moment bij Anema.JohnnyJ wrote: ↑01 Nov 2025, 13:36Is toch een beetje vreemd dat Beune, net als vorig jaar, zich weer ziek meldt nadat zij zich plaatst voor de 1500Jordy wrote: ↑01 Nov 2025, 13:13Beune weer eens zieke en hoopt op een aanwijsplek net zoals vorig jaar. Zo komt ze er dan wel weer makkelijk van af, mocht ze inderdaad die plek krijgen.
Afhankelijk van wat de 5de tijd is, vind ik het eigenlijk niet vanzelfsprekend dat ze die plek hoort te krijgen. Groenewoud, Conijn, in ‘t Hof, Kerkhoff en Dul zouden in theorie alle 5 een tijd neer kunnen zetten die Beune niet zou redden als ze iets minder is. Waarschijnlijk dat ze zich daarom ook afmeldt. Al zouden ze dan eigenlijk ook alle 5 een goede 5 km moeten rijden anders kun je de 5 km nog als argument gebruiken om Beune toch die plek te geven.![]()
Maar met die 4 dames van AH Zaanlanders kan de aanwijsplek voor Beune nog wel een discussiepunt worden als bijvoorbeeld Dul 5e wordt.
Jillert Anema kennende zal die wellicht protest aantekenen, zeker als de 5e schaatser ook nog een goede tijd laat zien. Zeker ook nog als diegene die 5e wordt ook nog tweede of derde wordt op de 5km. Wordt nog spannend vanmiddag qua tijden op de 3 km![]()
Ja, ik krijg steeds meer de indruk dat Beune het kwalificatietoernooi niet belangrijk vind en er op gokt dat zij, gezien haar status, altijd een aanwijsplek krijgt nadat zij op de 1500 meter vormbehoud heeft laten zien. Maar die instelling kan haar opbreken als blijkt dat 5 schaatsers veel betere tijden op de 3km laten zien dan Beune inschat.ChefSpijker wrote: ↑01 Nov 2025, 14:01Beune krijgt vast die plek wel. Verdient ze ook gewoon. Veruit beste Nederlandse afgelopen jaar. Maar het lijkt wel meer en meer een trucje te worden bij haar ja. Zal na gisteren wel voelen dat een Nederlandse titel er toch niet in zit tov een Groenewoud, dus dan maar in spaarstand voor rest seizoen...
Wordt nog spannend voor Beune
Nummer 5 is namelijk Sanne in 't Hof. Wat gaat de commissie doen als zij eerste of tweede wordt op de
5 km. Dan gaat zij sowieso, maar valt dan Dul automatisch als vierde af? Zal Anema niet accepteren. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
5 km. Dan gaat zij sowieso, maar valt dan Dul automatisch als vierde af? Zal Anema niet accepteren. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
- ChefSpijker
Met die tijd van Dul zal ze weinig te eisen hebben. Beune was dit seizoen al stukkie sneller. Had Dul nu ook rond de 4.00 gezeten had je misschien nog discussie kunnen krijgen. Al denk ik dat top 2 voor In 't Hof morgen ook wel erg lastig wordt tegen het Anema-blok.
Klopt, ik zie In 't Hof morgen ook geen tweede worden achter Conijn en Beune zal wel terecht die aanwijsplek op de 3 km krijgen.ChefSpijker wrote: ↑01 Nov 2025, 15:33Met die tijd van Dul zal ze weinig te eisen hebben. Beune was dit seizoen al stukkie sneller. Had Dul nu ook rond de 4.00 gezeten had je misschien nog discussie kunnen krijgen. Al denk ik dat top 2 voor In 't Hof morgen ook wel erg lastig wordt tegen het Anema-blok.
Maar het is wel erg gemakkelijk om in spaarstand een aanwijsplek op te eisen terwijl jouw concurrenten er wel vol voor moeten schaatsen
Boersma bevestigd mooi die tijd uit het voorseizoen. Zit nog wel meer in met dit soort openingen.