Chatbox Schaatsbiedspel 2025/2026
Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2025/2026
AH Zaanlander reist pas woensdag naar Salt Lake City, dus die zullen er wel niks van bakken deze World Cup.
- ChefSpijker
Takagi en Han slaan oa de 1000 over vandaag. Het afzegfestijn is weer begonnen
Al snap ik het enigszins nog wel. Die kunnen volgende week met wildcard ook zo nog instromen in A. En an sich maakt het voor mijn team niet veel uit dat Takagi deze overslaat, krijg nu Yin erbij op de 1000 en Fledderus schuift weer twee plekjes op in de uitslag.
Japanners zijn ook schaatsers tactisch aan het inzetten om er zoveel mogelijk in A-groep te krijgen. Met hun betere 1000-schaatsers in B. Ik hoop dat ze Shinhama dan ook alsnog in A laten starten op 500, ook al was ie vijfde in Japan
Japanners zijn ook schaatsers tactisch aan het inzetten om er zoveel mogelijk in A-groep te krijgen. Met hun betere 1000-schaatsers in B. Ik hoop dat ze Shinhama dan ook alsnog in A laten starten op 500, ook al was ie vijfde in Japan
-
TeamVulture
winst in B-groep 3 kilometer Morozova is alvast een aardige start van dit weekend.
Rosner en Jasch met erg goede tijden, maar net geen promotie. Ook Zofia Braun met een dik PR. Dat bied in ieder geval perspectief voor de rest van het seizoen.
Fish valt tegen met 6.17. Hopen dat Semirunniy en Sasaki het goed doen in de B-groep.
Fish valt tegen met 6.17. Hopen dat Semirunniy en Sasaki het goed doen in de B-groep.
Nu al een 6.05 in de B groep.
En moeten er nog enkele beginnen.
Een WR in de A groep moet dan toch wel lukken en wellicht onder de 6 minuten.
De uitslagen van de A groep gaan vannacht niet komen. Blijf er niet voor op.
Overigens zullen de meeste uitslagen sowieso pas na het weekend komen. Ik heb het te druk dit weekend.
En moeten er nog enkele beginnen.
Een WR in de A groep moet dan toch wel lukken en wellicht onder de 6 minuten.
De uitslagen van de A groep gaan vannacht niet komen. Blijf er niet voor op.
Overigens zullen de meeste uitslagen sowieso pas na het weekend komen. Ik heb het te druk dit weekend.
Zo Farthofer even een 6.04, lekker koopje. Denk dat er sowieso een WR gaat komen en ook onder de 6 minuten ja.
Semirunniy hopeloos. Amper beter dan in Tomaszow...
- ChefSpijker
Altijd wat met Stoppelmoor. Nu ook weer DNF in z'n eerste race. Heel blij met Lian als gratis man met deze tijd. Reed in China ook al een 500 meter op niveau van Gao. Al kan dat ook aan Gao liggen 
Leuke verrassingen in de B groepen
Smeding wint de B-groep. Dat is een mooie opsteker. Nu al 3 cent winst!
Zeer tevreden over Zueva, Korzhova en Golubeva. Was toch afwachten wat ze internationaal zouden kunnen na 3 jaar, maar dit belooft veel.
Morozova erg sterk, die reed ook al een geweldige 1.500 meter en zou op die afstand zomaar mee kunnen gaan doen voor het podium.
Farthofer kwam eraan, een dik PR was te verwachten, maar 6.04… We moeten toch haast wel onder de 6 minuten gaan vannacht.
Geweldig niveau op de lange afstanden, de 1.000 meter valt in de breedte wat tegen. Lian wel een goede tijd, maar die presteert al jaren goed op hoogte in de B-groep. Moet nog maar blijken of hij dat ook straks op andere banen in de A-groep kan.
Leuk voor Smeding dat ze terug op niveau is.
Semirunniy de grote teleurstelling. De zo gewilde Stoppelmoor natuurlijk ook, maar die zal het toch vooral op de 500 meter moeten gaan doen.
Morozova erg sterk, die reed ook al een geweldige 1.500 meter en zou op die afstand zomaar mee kunnen gaan doen voor het podium.
Farthofer kwam eraan, een dik PR was te verwachten, maar 6.04… We moeten toch haast wel onder de 6 minuten gaan vannacht.
Geweldig niveau op de lange afstanden, de 1.000 meter valt in de breedte wat tegen. Lian wel een goede tijd, maar die presteert al jaren goed op hoogte in de B-groep. Moet nog maar blijken of hij dat ook straks op andere banen in de A-groep kan.
Leuk voor Smeding dat ze terug op niveau is.
Semirunniy de grote teleurstelling. De zo gewilde Stoppelmoor natuurlijk ook, maar die zal het toch vooral op de 500 meter moeten gaan doen.
Beune indrukwekkend. Had gehoopt dat Wiklund hier zou kunnen winnen, maar die snelle banen zijn niet in haar voordeel. En dat ze dan niet tweede wordt maakt niet uit want Maltais zit ook in mijn team. Met Weidemann op 5 een puike opener voor mijn team. Alleen Binyu Yang erg matig. Die is nog niet in vorm.
- ChefSpijker
Jordy mag blij zijn met z'n Fransman. Elk jaar een stukje beter, maar die stond niet op mijn radar voor een WR hier 
Ja, prachtig dit! Net niet die 6 minuten, maar geweldig hoor. 
Jilek, Eitrem, Ghiotto, Dawson; er waren genoeg kanshebbers voor een legendarische rit, maar dat Loubnieaud de eerste zou zijn hadden toch niet veel verwacht. Benieuwd of er nog iemand onder gaat, hoe dan ook genieten.
Jilek, Eitrem, Ghiotto, Dawson; er waren genoeg kanshebbers voor een legendarische rit, maar dat Loubnieaud de eerste zou zijn hadden toch niet veel verwacht. Benieuwd of er nog iemand onder gaat, hoe dan ook genieten.
- ChefSpijker
Bosker kan daarentegen terug naar een NK hype. Huizinga gewoon weer de beste stayer van Nederland 
Pfff, Bosker degradeert zelfs, die had ik niet zien aankomen. Daar moet toch meer aan de hand zijn. Hopelijk heeft hij hetzelfde griepje als Beune, want dan gaat die volgende week gewoon knallen. 
Och ja, het mag de pret niet drukken. Na zo’n rit van Loubineaud kan het niet meer tegenvallen.
Och ja, het mag de pret niet drukken. Na zo’n rit van Loubineaud kan het niet meer tegenvallen.
Loubineaud is de man van de dag. Ik was op zich niet verbaasd dat hij mee kon doen voor de prijzen, maar wel dat hij ruim wint. Jordy lijkt wel een paar pareltjes te pakken te hebben met naast Loubineaud ook erg goede prestaties van Lamarche en een paar promoties van zijn ex-(wit-)Russische schaatsers. Echter had hij met Bosker ook een tegenvaller, net als met het overslaan van de 1000m door Mei Han. Beune was ook wel boven verwachting vond ik. En dat Leerdam er gewoon staat is een flinke opsteker voor FairPlay. Voor Johnny een tegenvaller met Ghiotto, en een klein beetje met Kok (al wordt die nog wel gewoon 2e). Zurek maakt echter dat het toch een goede dag is voor hem. Stolz start weer zeer sterk voor Vulture en ook De Boo was zeer behoorlijk.
Zelf heb ik een dag met plussen en minnen. Maltais was heel sterk en Wiklund gewoon prima. Rio Yamada en Ryota Kojima deden het zeer behoorlijk, en Jackson reed voor haar doen een zeer goede 1000m. Goedkope schaatsers Maly, Van Elst, Klein en Smeding pakten hun centen mee en er waren bemoedigende tijden voor een aantal van mijn schaatsers in de B-groep. Semirunniy was de grote tegenvaller. De vorm leek nogthans goed na een baanrecord op de 10km in Tomaszow. Hopelijk is het een outlier en staat hij er volgende week weer gewoon. Ook Binyu Yang lijkt het nog niet te pakken te hebben en met de interne concurentie in China moet zij aan de bak om haar plekje te behouden.
Zelf heb ik een dag met plussen en minnen. Maltais was heel sterk en Wiklund gewoon prima. Rio Yamada en Ryota Kojima deden het zeer behoorlijk, en Jackson reed voor haar doen een zeer goede 1000m. Goedkope schaatsers Maly, Van Elst, Klein en Smeding pakten hun centen mee en er waren bemoedigende tijden voor een aantal van mijn schaatsers in de B-groep. Semirunniy was de grote tegenvaller. De vorm leek nogthans goed na een baanrecord op de 10km in Tomaszow. Hopelijk is het een outlier en staat hij er volgende week weer gewoon. Ook Binyu Yang lijkt het nog niet te pakken te hebben en met de interne concurentie in China moet zij aan de bak om haar plekje te behouden.
Koppositie te pakken dankzij die geweldige rit van Loubineaud. Zeker de man van de dag en voor mij waarschijnlijk van het weekend. Top 5 rekende ik wel op, misschien podium, maar een WR is toch nog echt wat anders. Nu nog een overwinning op de mass start erbij. 
Zoals je zegt, is er wel zeker nog wat ruimte voor verbetering.
- Bosker en Howe licht geblesseerd, deden alleen mee voor de punten en degraderen helaas
- Mei Han skipt de 1.000 meter waar ze toch wel zeker top 5 zou halen normaal
- Dubreuil wordt zwaar gehinderd en ziet zijn kansen in rook op gaan
- Blondin explodeert nadat ze Lollo wilde counteren, wel een dappere rit, maar zat meer in
- Kerkhoff nog niet volledig geacclimatiseerd door het late inreizen, al probeerde ze het tenminste wel, maar langzamer dan in Heerenveen
- Morishige in de B-groep door een rare Japanse tactiek (nummer 1 & 2 in de B-groep in de hoop te promoveren), al zal hij toch niet veel maken op de 1.000 meter, ook Llop viel tegen. Hopen op een betere 500 meter
- Ichinohe na Michelle de Jong de tweede die een wedstrijd volledig afzegt, had hem toch wel graag op de mass start gezien
Dus het zou in Calgary nog beter kunnen. Al ga je met een breed team altijd meevallers en tegenvallers hebben. Ik verwacht nu ook niet dat Loubineaud opeens alle 5 km’s gaat winnen of Lamarche consequent op het podium eindigt.
Zoals je zegt, is er wel zeker nog wat ruimte voor verbetering.
- Bosker en Howe licht geblesseerd, deden alleen mee voor de punten en degraderen helaas
- Mei Han skipt de 1.000 meter waar ze toch wel zeker top 5 zou halen normaal
- Dubreuil wordt zwaar gehinderd en ziet zijn kansen in rook op gaan
- Blondin explodeert nadat ze Lollo wilde counteren, wel een dappere rit, maar zat meer in
- Kerkhoff nog niet volledig geacclimatiseerd door het late inreizen, al probeerde ze het tenminste wel, maar langzamer dan in Heerenveen
- Morishige in de B-groep door een rare Japanse tactiek (nummer 1 & 2 in de B-groep in de hoop te promoveren), al zal hij toch niet veel maken op de 1.000 meter, ook Llop viel tegen. Hopen op een betere 500 meter
- Ichinohe na Michelle de Jong de tweede die een wedstrijd volledig afzegt, had hem toch wel graag op de mass start gezien
Dus het zou in Calgary nog beter kunnen. Al ga je met een breed team altijd meevallers en tegenvallers hebben. Ik verwacht nu ook niet dat Loubineaud opeens alle 5 km’s gaat winnen of Lamarche consequent op het podium eindigt.
Keurige analyse van GujanatorGujanator wrote: ↑15 Nov 2025, 14:06Loubineaud is de man van de dag. Ik was op zich niet verbaasd dat hij mee kon doen voor de prijzen, maar wel dat hij ruim wint. Jordy lijkt wel een paar pareltjes te pakken te hebben met naast Loubineaud ook erg goede prestaties van Lamarche en een paar promoties van zijn ex-(wit-)Russische schaatsers. Echter had hij met Bosker ook een tegenvaller, net als met het overslaan van de 1000m door Mei Han. Beune was ook wel boven verwachting vond ik. En dat Leerdam er gewoon staat is een flinke opsteker voor FairPlay. Voor Johnny een tegenvaller met Ghiotto, en een klein beetje met Kok (al wordt die nog wel gewoon 2e). Zurek maakt echter dat het toch een goede dag is voor hem. Stolz start weer zeer sterk voor Vulture en ook De Boo was zeer behoorlijk.
Vinnie heeft met diskwalificatie van Nuis eigenlijk wel dubbel pech. Bosker en Howe pakken tenminste nog punten, hopelijk kunnen ze herstellen en dan weer promoveren. Nuis daarentegen krijgt 0 punten, degradeert niet alleen nu, maar kan zomaar later weer terugvallen naar de B-groep door een wat mindere rit of het overslaan van een WB.