Bijgevoegd versie 2, ik heb zoveel mogelijk rekening proberen te houden met de opmerkingen die gemaakt zijn:
- De 4 trofeo wedstrijden zijn verwijderd om zo later te starten, ondanks dat de Tourwinnaar hier te zien zal zijn.

- Naar aanleiding van de opmerkingen van TEF en Laatste man zijn ook de Saudi tour, Bessèges en Almeria verwijderd als opwarmingskoersen. Wel beginnen we met Valencia en ook Provence heb ik nog erop laten staan.
- Op basis van de opmerkingen van iedereen heb ik met de Baloise Belgium Tour en Nokere Koerse 2 wedstrijden 'uit eigen regio' toegevoegd. De ZLM Tour kende minder steun dus die heeft het niet gered.
- Als tussenoplossing zijn de nationaal kampioenschappen van Nederland, België, Italië, Frankrijk, Spanje en Duitsland toegevoegd met enkel 50 cent voor de winnaar
- Naar aanleiding van de opmerkingen van Chef is de Tour de l'Ain opnieuw geschrapt. Hoewel ik nog steeds verwacht dat er een paar aardige renners aan de start zullen staan, is er inderdaad te veel overlap met andere wedstrijden voor een heel sterk deelnemersveld.
- Om mooi op budget uit te komen heb ik ook Fourmies opnieuw verwijderd.
- Helaas was er geen budget voor veel van de wedstrijden die Laatste man opnoemde, ik zag niet direct een wedstrijd met een minder deelnemersveld die ik kon wisselen voor één van deze. Uiteraard sta ik open voor suggesties.
Dan naar punt 2, de reservelijst. Ik heb de wedstrijden in 3 categorieën opgedeeld: Ronde, Eendaags & Tijdrit. In de Excel is er bij de kalender een kolom toegevoegd waar je kunt aangeven of een wedstrijd doorgaat of niet. Mocht deze wedstrijd niet doorgaan dan kan er op het tabblad Reservelijst teruggevonden worden welke wedstrijden hiervoor in de plaats komen. De wedstrijden moeten wel volledig afgelast worden, ik houd dus geen rekening met budget dat vrijkomt door aflasting van een enkele etappe.
De wedstrijd zal invallen en dus meetellen ongeacht of deze al verreden is of niet. Dit om discussie te voorkomen of een wedstrijd 'op tijd was afgelast' en ons niet te limiteren tot reserve wedstrijden in Q3. Op deze reservelijst vinden we vooral de wedstrijden terug die hier besproken zijn en het dus net niet gered hebben. Vooral veel suggesties van Laatste man staan hierin, enkel Eurométropole en Hageland kon ik niet terugvinden. Voor Dwars door het Hageland vond ik wel dit artikel (
https://www.wielerflits.be/nieuws/schel ... r-vrouwen/), maar ik zie hem niet in de kalender staan, spijtig want het was een schitterende wedstrijd dit jaar.
De lijsten zijn vrij uitgebreid, omdat het aflasten van een Worldtour wedstrijd al gauw betekent dat zo'n 5 wedstrijden ervoor in de plaats komen. Het is wel een beetje koffiedik kijken, want bij de meeste van deze wedstrijden is de top 3~5 vaak aardig tot goed, maar daarachter is het toch vooral Rins die zal schitteren. Het verschilt ook per jaar soms wint er een topper, soms zal iemand blij zijn met zijn gratis keuze.
Voor de tijdritten wil ik een apart voorstel doen. Waarbij ik me vooral concentreer op de OS en het WK. Mochten de OS worden afgelast dan zou ik graag zien dat de prijzen van het WK tijdrijden worden verdubbeld. Renners als Ganna, Dennis en Küng zullen toch aangekocht worden met de gedachte dat ze zowel op de OS als het WK tijdrijden gaan scoren. Valt de OS weg dan hebben zij niet direct een vervangende wedstrijd waar ze dit zomaar even compenseren. Ik hoop hierbij er natuurlijk wel op dat het WK in ieder geval wel doorgaat...
Aangezien ik geen wedstrijd reserve wil zetten die start voor Valencia hebben de Saudi Tour, Trofeo's en Marseillaise het o.a. niet gered.
Het hele reserve systeem is uiteraard een voorstel en mochten mensen het hier niet mee eens zijn dan wil ik dit ook best opnieuw eruit halen. Uiteindelijk lijkt me het echter wel het leukste als het geld verdeeld wordt d.m.v. wedstrijden en zo'n reservelijst is dan een eerlijkere methode dan tijdens het seizoen wedstrijden toevoegen.