Biedronde 3 (dinsdag 28 december 21.00 uur)

Homme
Posts: 250
Joined: 29 Nov 2019, 20:00

Re: Biedronde 3 (dinsdag 28 december 21.00 uur)

Post by Homme » 29 Dec 2021, 08:45

Eens hoor. Quintana vind ik het koopje van de avond. Had vorig seizoen een vervelende blessure in de voorbereiding.

Jij had idd een goede avond, Jordy

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Biedronde 3 (dinsdag 28 december 21.00 uur)

Post by Jordy » 29 Dec 2021, 10:57

Denk inderdaad dat bij Quintana de meeste marge ligt, zeker nu die weer de Giro-Tour combi kan doen dankzij de verplichte wildcards van Arkea. Heeft een stuk meer potentie dan Barguil waar ik ook 5 op had geboden, maar die wel nog werd overboden vanwege precies die reden. Natuurlijk is Barguil wel een garantie op aanvallen en bij Quintana is het nog even afwachten of zijn knie hersteld is. Toch heeft hij heus nog wel wat aardige resultaten neergezet afgelopen seizoen en als hij weer fit is dan sluit ik ook niet uit dat hij weer 15-20 punten opbrengt. Voor 5 wil ik die gok zondermeer wagen en zelfs als het niet goed uitpakt is 5 zo weinig dat hij nog altijd quitte kan spelen.

Formolo geeft aan dat hij minder wilt knechten en meer wilt aanvallen. Ook daarbij geldt als dat ook maar half waar is dan moet die 5 punten een makkie zijn en potentie voor het dubbele.
Trentin is dan wel weer wat meer zekerheid, winnen lukt nauwelijks, maar garantie op ereplaatsen en wie weet zit het in het voorjaar eens mee.
Van Wilder kan bij Quick-Step misschien wel die stap naar de echte top zetten.
Bij Latour komt het al een tijdje niet eruit, maar denk nog altijd dat er meer in zit en met Sagan erbij zullen ze waarschijnlijk ook meer wildcards krijgen. Voor 3 ligt daar echt nog wel ruimte.
Honoré wist afgelopen seizoen al meer dan 7 te halen en met 24 jaar sluit ik niet uit dat hij komend seizoen helemaal doorbreekt.

Ik ga wel erg snel door mijn punten heen, maar heb toch stuk voor stuk het gevoel dat er nog genoeg ruimte ligt. Er zullen er vast ook wel een paar van tegenvallen, maar over het algemeen zijn ze dusdanig goedkoop dat het me ook niet al te veel kan kosten.

User avatar
ChefSpijker
Posts: 1947
Joined: 29 Nov 2019, 12:30

Re: Biedronde 3 (dinsdag 28 december 21.00 uur)

Post by ChefSpijker » 29 Dec 2021, 11:21

Formolo reed afgelopen Giro ook wel volledig voor z'n eigen. UAE startte toen zonder kopman voor het klassement, of Formolo zelf mocht wat proberen. Maar voor een klassement in een grote ronde komt ie sowieso tekort. Zie hem best wel een ritje meepakken, maar niet veel meer. In de grote koersen waarin hij zijn uitschieters heeft gehad (Strade, Luik) wordt de interne concurrentie met het jaar groter. Het verbaast me ook wel een beetje dat hij bij UAE is gebleven.

Als Quintana naar de 15-20 punten wil gaan, zal ie terug moeten naar z'n niveau van 3/4 jaar geleden. Ik zie dat echt niet gebeuren. Hij wordt eigenlijk geleidelijk aan elk jaar wat minder voor mijn gevoel. Hij wordt nog maar 32, maar draait wel al zowat 10 jaar mee in de top. Dat ie dan een keer minder wordt, net als Sagan, is denk ik niet heel gek. Niet iedereen kan een Valverde zijn en op z'n 40e pieken :D Al is 5 punten natuurlijk geen hoge lat. Maar net als met TEF's opmerking over Bouhanni, snap ik dan niet waarom Homme zelf niet 6 biedt als ie het echt zo'n koopje vindt ;)

Homme
Posts: 250
Joined: 29 Nov 2019, 20:00

Re: Biedronde 3 (dinsdag 28 december 21.00 uur)

Post by Homme » 29 Dec 2021, 13:41

Ik gunde hem aan Jordy.

Mijn renners staan er al op voor ronde 4.

User avatar
ChefSpijker
Posts: 1947
Joined: 29 Nov 2019, 12:30

Re: Biedronde 3 (dinsdag 28 december 21.00 uur)

Post by ChefSpijker » 29 Dec 2021, 14:30

Homme wrote:
29 Dec 2021, 13:41
Ik gunde hem aan Jordy.

Mijn renners staan er al op voor ronde 4.
Met gunnen win je geen Biedspel, dat is keiharde business! :lol:

En ja, de lijstjes mogen in principe wel wat sneller geplaatst worden. Je weet wanneer je aan de beurt bent, dus stel van tevoren alvast wat samen...

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Biedronde 3 (dinsdag 28 december 21.00 uur)

Post by Jordy » 29 Dec 2021, 16:37

Die Giro van Formolo was inderdaad een deceptie. Al kwam dat ook gedeeltelijk door zijn val in de Strade rit, wat eigenlijk zijn rit had moeten zijn. Ik reken zeker niet op een top 5 van hem, maar plek 7-10 door aanvallend koersen zou leuk zijn. Daarnaast heeft hij toch wel sterke klassiekers gereden en hoop ik er vooral op dat hij gewoon aanvalt en de rest denkt ik rijd er niet naar toe met Pogacar in mijn wiel. Het is een gokje of die echt winst maakt, maar die 5 moet lukken.

Met Quintana reken ik eerder op 8-12 punten, maar we hoeven echt geen 3/4 jaar terug voor Quintana in supervorm. Voor zijn aanrijding was hij beter dan hij in lange tijd was geweest. In Provence in 2020 op de Ventoux was echt indrukwekkend. Als hij dat niveau benadert dan wordt het leuk.

Ik waardeer het in ieder geval wel dat hij mij gegund werd. :D

Al kan ik me ook wel voorstellen dat de meeste graag zagen dat hij overboden werd, omdat hij toch wel erg goedkoop is, maar er zelf geen zin in hadden. Het blijft toch een gok met zijn knie.

User avatar
ChefSpijker
Posts: 1947
Joined: 29 Nov 2019, 12:30

Re: Biedronde 3 (dinsdag 28 december 21.00 uur)

Post by ChefSpijker » 29 Dec 2021, 17:59

Jordy wrote:
29 Dec 2021, 16:37
Die Giro van Formolo was inderdaad een deceptie. Al kwam dat ook gedeeltelijk door zijn val in de Strade rit, wat eigenlijk zijn rit had moeten zijn. Ik reken zeker niet op een top 5 van hem, maar plek 7-10 door aanvallend koersen zou leuk zijn. Daarnaast heeft hij toch wel sterke klassiekers gereden en hoop ik er vooral op dat hij gewoon aanvalt en de rest denkt ik rijd er niet naar toe met Pogacar in mijn wiel. Het is een gokje of die echt winst maakt, maar die 5 moet lukken.

Met Quintana reken ik eerder op 8-12 punten, maar we hoeven echt geen 3/4 jaar terug voor Quintana in supervorm. Voor zijn aanrijding was hij beter dan hij in lange tijd was geweest. In Provence in 2020 op de Ventoux was echt indrukwekkend. Als hij dat niveau benadert dan wordt het leuk.

Ik waardeer het in ieder geval wel dat hij mij gegund werd. :D

Al kan ik me ook wel voorstellen dat de meeste graag zagen dat hij overboden werd, omdat hij toch wel erg goedkoop is, maar er zelf geen zin in hadden. Het blijft toch een gok met zijn knie.
Nou vind ik de Provence niet direct een goed voorbeeld. Tuurlijk was dat een prima prestatie, maar in zo'n koers vroeg in het seizoen zijn renners met een beetje vorm al snel in het voordeel. En misschien heeft Quintana toen wel serieus toegewerkt naar de Provence, zodat hij voor z'n nieuwe werkgever meteen kon winnen in Frankrijk.

Een Alaphilippe klopte daar ook bijna Bernal en Sosa dit jaar. Sosa is wat dat betreft ook een mooi voorbeeld. Presteert vaak sterk in kleine koersjes met een zware aankomst bergop, maar zakt weg in grote koersen als iedereen in topvorm aan de start staat. Ik wil 't met Quintana eerst nog wel zien in een grote koers waar alle toppers naartoe pieken of in elk geval in goede vorm zijn. Maar goed ik moet 'm niet te hard afkraken, vooral dankzij hem won ik m'n eerste Biedspel toen ie meer dan 40 punten opleverde voor 9 punten inkoop :D

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Biedronde 3 (dinsdag 28 december 21.00 uur)

Post by Jordy » 29 Dec 2021, 19:20

Zijn prestatie in Parijs-Nice daarna mocht er ook wel wezen en in de l’Ain en de Dauphiné begon hij prima tot zijn knie begon op te spelen. Persoonlijk vond ik Provence het meest overtuigende gezien de toch wel grote voorsprong op de sterke tegenstand. Natuurlijk is de vorm dan belangrijk, daardoor kon Lutsenko 2de worden. Maar Lutsenko wist daarna dan ook Pogacar en Adam Yates te volgen in de UAE Tour en tijdens de afgelopen Tour hebben we gezien dat we hem als klimmer niet moeten onderschatten. Als Quintana met 5 seconden verschil won gaf ik je gelijk, maar minuten wegrijden doe je niet door alleen wat beter in vorm te zijn dan de rest, dat is toch echt wel klasse. Dat Alaphilippe kon volgen komt meer doordat ze niet tot de top gaan en zo’n halve klim kan hij wel. Sosa is gewoon een aparte, maar die reed bij lange na niet zo ver weg als Quintana dat deed.

Niet dat ik denk dat Quintana een grote ronde gaat winnen, maar ik geloof wel dat hij nog een top 5 in zich heeft. Maar we gaan het vanzelf zien. Hij mag zeker opnieuw 40 halen en opnieuw iemand zijn eerste titel brengen. :lol:

Post Reply