Zweeler en iDEAL

Post Reply
User avatar
Zwieler
Posts: 2379
Joined: 29 Nov 2019, 10:30

Zweeler en iDEAL

Post by Zwieler » 01 Oct 2021, 17:49

Vanwege het opengaan van de gokmarkt in Nederland per 01-10-2021, is het niet meer mogelijk om iDEAL aan te bieden aan onze klanten

Gelukkig hebben we nog vele andere opties die hetzelfde werken.

1 Klarna: Dat werkt hetzelfde als iDEAL en gaat ook direct van bank naar bank. Uw geld staat meteen op uw Zweeler Rekening

2 Credit Card.

3 AstroPay: een nieuwe provider waar je moet inloggen via een mobiel nummer, maar ook moet legitimeren om dat te gebruiken de eerste keer. Dat werkt ook hetzelfde als iDEAL en gaat ook direct van bank naar bank. Uw geld staat meteen op uw Zweeler Rekening


4 Cryptocurrency (bitcoins): Staat ook direct op uw Zweelerrekening

5 Bank Transfer: Via de ABN AMRO staat het een minuut later bij ons op de rekening, via de andere banken duurt het een paar uurtjes. Laat op de middag storten betekent dat het pas tegen eind volgende ochtend erop staat (bij alle banken behalve de ABN). Dus wees op tijd met storten, dan komt alles goed. De banken worden geregeld nagekeken, en als het haast heeft, mail ons dan gewoon even. Oh, en te laat storten op vrijdag met al die andere banken, betekent dat we het pas maandag zien.

Dus er is gelukkig leven na het stopzetten van iDEAL :-)

Als er vragen zijn, mail ons dan gewoon even, daar zitten we voor. Iedereen kan ons bereiken via support@zweeler.com. We reageren bijna 24/7 en meestal binnen een paar minuten tot maximaal 2 uur.

Excuses voor het ongemak!!

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Zweeler en iDEAL

Post by Jordy » 03 Oct 2021, 11:52

Oef, dit is toch wel zuur voor jullie. Dan wordt het als een versoepeling gebracht, maar het lijkt er eerder op dat de regels alleen maar strenger zijn geworden als je ziet dat ook de echte goksites nu juist tijdelijk Nederlanders gaan weren.

Veel vooruitstrevende oplossingen, maar ik denk dat iDeal voor veel gebruikers toch de voorkeurs methode was. Zeker wat oudere gebruikers zullen over het algemeen niet gewend zijn deze andere methodes (buiten bankoverschijrving) te gebruiken. Hopelijk past voor de meeste mensen een van jullie andere oplossingen, maar het zou net die extra horde te veel kunnen zijn. Wellicht nog meer voor nieuwe gebruikers dan voor bestaande gebruikers die al besmet zijn met het 'Zweeler-virus' en dus sneller geneigd zijn naar een oplossing te zoeken om door te kunnen spelen. :lol:

User avatar
Zwieler
Posts: 2379
Joined: 29 Nov 2019, 10:30

Re: Zweeler en iDEAL

Post by Zwieler » 03 Oct 2021, 13:01

Ons probleem is dat als je een echte gokvergunning gaat aanvragen, we ook aan alle eisen van die vergunning moeten voldoen. Want ze hebben werkelijk geen letter besteed aan de beschrijving van ons product. Helemaal niets.

Daarbij komt dat ze bij de KSA geen enkel idee hebben wat Fantasy Sports inhouden, en hoe dat werkt. Er is zoveel in die aanmeldingsprocedure die niet van toepassing is op ons product, dat het bij gênant is om elke keer "nvt" in te vullen.

Daarbij kost het 50.000 euro om je alleen aan te melden, zonder garantie op een licentie, daarnaast moeten we dan 30% Gaming Tax betalen over de omzet van de Nederlandse spelers.

En dan moet ook iedereen zich identificeren en dus ID of paspoort gegevens sturen voordat ze mee kunnen spelen. Tja, ik verwacht niet dat er heel veel spelers om mee te dien aan een jaarspel wielrennen hin paspoort gevens erbij gaan geven.

Bij de overheden snappen ze niet dat wat wij aanbieden en hoe het wordt aangeboden meer entertainment is dan gokken.

Wij bestaan 11 jaar en er is nog nooit iemand geweest die serieus gebruik heeft gemaakt van de self exclusion. Die gebruiken ze meestal om van onze mailinfs af te komen :-).

Onze gemiddeld bedrag die een speler stort is 30 euro en wij hebben 0 charge backs gehad na 60.000 Credit Card stortingen. Charge backs is als iemand geld stort maar dit eigenlijk niet kon betalen. Bij echte gokbedrijven komt zoiets vrij vaak voor omdat het saar wel om grote bedragen gaat.

Desondanks volgen wij alle regels om potentiële witwassers te filteren. Uiteraard hebben wij er nog nooit 1 gevonden. Dat is namelijk erg lastig als de inleg zo laag is, en als je geen verstand van de sporten hebt. Onze spellen zijn namelijk wel echte kennisspelen.

Op Malta, in de UK, de VS en Denemarken hebben ze wel door dat Fantasy Sports iets volledigs anders is, en daar hebben ze wel light versions van hun licenties of gewoon een Fantasy Sport licentie.

Uiteindelijk wil de overheid onder het mom van het beschermen van de spelers, gewoon zelf al die inkomsten hebben.

Het is te zot voor woorden, dat wij, maar ook Unibet en andere gerenommeerde bedrijven werkelijkin elk land apart weer doordezelfde juridische molen heen moet.

Europa bestaat niet als je in deze business zit, het is elk land voor zich zelf, en uiteindelijk draait het allemaal om zelf die inkomstenbron binnen te krijgen. Protectionisme ten top. Heel vaag!

Uiteraard passen wij ons aan, en gaan weer kijken hoe we dit verder gaan oplossen.

Ik zal weer eens met de KSA in conclaaf gaan, maar geloof me als ik zeg dat die volledig niet flexibel zijn en geen enkel begrip hebben voor onze situatie. Die willen alleen zo veel mogelijk geld verdienen. En dat zullen ze nooit toegeven, want ze doen dit natuurlijk om ons allemaal te beschermen en dat kunnen zij alleen.

Weer een kijkje in de keuken van Zweeler ;-)

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Zweeler en iDEAL

Post by Jordy » 10 Oct 2021, 09:05

Interessant om te lezen wat er allemaal achter de schermen nog nodig is. Soms lijkt het zo makkelijk, sport kijken en geld verdienen. :lol:
Maar veel mensen realiseren zich waarschijnlijk niet hoeveel het allemaal met zich meebrengt (zowel qua tijd als geld) om een site als Zweeler draaiend te houden.

Dat de overheden alle inkomsten voor zichzelf proberen te houden is natuurlijk niets nieuws. :roll:
Wel zuur dat het dan als een versoepling wordt gebracht en ze zeggen mensen te beschermen terwijl de echte reden duidelijk ergens anders ligt.

User avatar
Zwieler
Posts: 2379
Joined: 29 Nov 2019, 10:30

Re: Zweeler en iDEAL

Post by Zwieler » 11 Oct 2021, 11:34

Helaas werkt Skrill/Rapid Transfer inmiddels ook niet meer. En dat wisten e dat dit zou gebeuren, alleen vertellen ze zoiets 1 dag vantevoren, dat is altijd wel jammer :D

Drekes2
Posts: 165
Joined: 01 Dec 2019, 16:15

Re: Zweeler en iDEAL

Post by Drekes2 » 23 Nov 2021, 18:40

Het was wel een heel getob, dat eerste betalen op de nieuwe manier, zeg! Klarna lukte niet en ook de bankoverschrijving ging nogal in etappes. Maar goed, uiteindelijk is de bankoverschrijving goed gelukt en gaat het de volgende keer zeker makkelijker dan nu.

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Zweeler en iDEAL

Post by Jordy » 23 Nov 2021, 21:06

Ik heb gelukkig nog niet naar de alternatieven hoeven te kijken. Ik denk dat de oplossing simpel is, gewoon zorgen dat je genoeg wint zodat je niets hoeft over te maken. :lol:

Hopelijk heeft dit jullie nog niet (veel) spelers gekost.

Drekes2
Posts: 165
Joined: 01 Dec 2019, 16:15

Re: Zweeler en iDEAL

Post by Drekes2 » 23 Nov 2021, 23:01

Het zal wel meevallen, denk ik.. Ik ga overigens zelf wel minder doen als voorheen, maar ik ben al geruime tijd aan het afbouwen. Ik deed in het verleden aan veel te veel spellen mee. Er blijft nog steeds meer dan genoeg over en bij mij heeft het dus niets met de nieuwe betaling te maken.

User avatar
Zwieler
Posts: 2379
Joined: 29 Nov 2019, 10:30

Re: Zweeler en iDEAL

Post by Zwieler » 24 Nov 2021, 12:44

Jordy wrote:
23 Nov 2021, 21:06
Ik heb gelukkig nog niet naar de alternatieven hoeven te kijken. Ik denk dat de oplossing simpel is, gewoon zorgen dat je genoeg wint zodat je niets hoeft over te maken. :lol:

Hopelijk heeft dit jullie nog niet (veel) spelers gekost.
Nee, weinig tot geen denk ik. Klarna werkt prima, alleen is wat trager dan iDEAL. En de Credit Card wordt meer als optie gebruikt.

We gaan binnenkort een promo doen met AstroPay, die wil graag groter worden op de Europese markt, en wij willen daar graag mee helpen. Iedereen die dan stort via AstroPay krijgt dan 5 euro extra om te spelen. De eerste 300 storters dan.

AstroPay is heel groot in Zuid Amerika en zodra je door de ID check heen bent (dat is denk ik het enige nadeel, alleen moet je dat tegenwoordig overal laten zien, naast je QR code :lol: :lol: ), kan je alles makkelijk met je telefoon regelen. Ik heb zelf ook een account aangemaakt, en het werkt inderdaad wel soepel voor de rest.

Het is een soort Paypal/Skrill alleen dan inloggen met je telefoonnummer ipv email adres etc..

User avatar
Zwieler
Posts: 2379
Joined: 29 Nov 2019, 10:30

Re: Zweeler en iDEAL

Post by Zwieler » 24 Nov 2021, 12:45

Drekes2 wrote:
23 Nov 2021, 23:01
Het zal wel meevallen, denk ik.. Ik ga overigens zelf wel minder doen als voorheen, maar ik ben al geruime tijd aan het afbouwen. Ik deed in het verleden aan veel te veel spellen mee. Er blijft nog steeds meer dan genoeg over en bij mij heeft het dus niets met de nieuwe betaling te maken.
Ik zag je storting inderdaad voorbij schieten(staat erop inmiddels). Zoals net geschreven is Klarna wat traagjes, je moet even geduld hebben om voorbij bepaalde schermen te komen. Maar uiteindelijk werkt het bijna altijd ;)

Drekes2
Posts: 165
Joined: 01 Dec 2019, 16:15

Re: Zweeler en iDEAL

Post by Drekes2 » 21 May 2022, 17:33

Ik moest nu voor het eerst sinds een half jaar wat gaan storten, heb het op de nieuwe manier (AstroPay en Ideal) geprobeerd en het ging hartstikke soepel zo. Gelukkig kan het weer!

User avatar
Zwieler
Posts: 2379
Joined: 29 Nov 2019, 10:30

Re: Zweeler en iDEAL

Post by Zwieler » 21 May 2022, 18:01

Drekes2 wrote:
21 May 2022, 17:33
Ik moest nu voor het eerst sinds een half jaar wat gaan storten, heb het op de nieuwe manier (AstroPay en Ideal) geprobeerd en het ging hartstikke soepel zo. Gelukkig kan het weer!
Helaas niet voor iedereen. Er zit een klein bugje ergens en AstroPay kan het nog niet erg vinden.

Soms, echt heel soms, krijgen mensen een error, en dan is het geld wel van de rekening, maar niet op Zweeler.

Als iemand dat heeft, mail dan meteen, wij zetten dan meteen het geld op Zweeler en gaan het zelf rechtzetten met AstroPay.

Ik hoop dat ze dit snel oplossen, alleen snel staat niet altijd in hun woordenboek. Rapido dan waarschijnlijk ;-)

User avatar
Zwieler
Posts: 2379
Joined: 29 Nov 2019, 10:30

Re: Zweeler en iDEAL

Post by Zwieler » 30 Jun 2022, 20:13

iDEAL is even uitgezet, want ze hebben een technisch probleem bij AstroPay.

Credit Card en Klarna doen het nog steeds.

Excuses voor het ongemak!

Post Reply