Chatbox Olympische Spelen

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Chatbox Olympische Spelen

Bericht door Zwieler » 07 jul 2021, 15:09

Met nieuwe subleague module!!

Met een subleague kan er samengespeeld worden met bijvoorbeeld vrienden, familie, kennissen en collega's in één aparte competitie.

Je speelt samen, maar ook tegen elkaar.

Het is niet mogelijk om deel te nemen in meer dan 1 subleague.

Je kan alleen een subleague maken of er aan deelnemen, als je minimaal 1 betaald team hebt.

Je kan maar met 1 team aan de subleague deelnemen, dus kies het beste team van alle gemaakt teams!

Prijzen subleagues: 400.00 EUR (zie de prijzen voor de split)
Maximum aantal teams per subleague: 50
De teams die meetellen voor de stand: 10
Subleague prijzen: 10
Je hebt een betaald team nodig in dit spel om een subleague te maken of er aan deel te nemen.

Deze zomer is het weer tijd voor het grootste sportevenement ter wereld: de Olympische Spelen. In Tokio strijden ruim 11.000 atleten voor 339 gouden medailles. De Verenigde Staten voeren de waardenlijst aan met 50 miljoen gevolgd door China, Japan en de atleten uit Rusland. In totaal kies je twaalf landen en de deelnemer met het beste team wint € 4.000,00!

De Fantasy Olympics 2021 zal gaan starten op zaterdag 24 juli 2021 om 1:30 uur.

https://zweeler.com/game/olympics/Fanta ... hp?ref=528

Je krijgt 155 miljoen euro budget om 12 landen te kiezen, waarvan jij denkt dat ze de meeste punten gaan halen in de Fantasy Olympics 2021.

De landen scoren punten wanneer ze in het eindklassement van een discipline in de top 6 eindigen. Goud levert 10 punten op, zilver 7 punten, brons 5 punten, een vierde plaats 3 punten, een vijfde plaats 2 punten en een zesde plaats is goed voor 1 punt. Alle 339 onderdelen van de Olympische Zomerspelen tellen mee in de Fantasy Olympics 2021.

Een voorbeeld: Bij het wielrennen wint Remco Evenepoel (België) de wegrit voor Wout van Aert (België), Vincenzo Nibali (Italië), Marc Hirschi (Zwitserland), Patrick Konrad (Oostenrijk) en David Gaudu (Frankrijk). In dat geval scoort België 17 punten dankzij de eerste en tweede plaats: 10 en 7 punten. Italië scoort 5 punten, Zwitserland 3 punten, Oostenrijk 2 punten en Frankrijk tot slot 1 punt.

Het spel kost € 10,00 per team en we starten met minimaal € 10.000,00 aan prijzen. De eerste prijs zal € 4.000,00 zijn (102 AK prijzen).

Ten slotte is er € 400,00 gereserveerd voor de beste subleagues (€ 250,00, € 100,00, € 50,00) waarmee je samen met vrienden, kennissen, familie en collega's een leuke extra prijs kunt winnen.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Olympische Spelen

Bericht door Jordy » 10 jul 2021, 12:54

Interessant de nieuwe subleague module. Ik neem aan dat het maximum aantal teams per subleague zal verschillen per spel?
Het maakt het wel makkelijker voor spelers die niet 10 lijsten invullen en daarnaast zul je niet meer de problemen hebben dat mensen zich inschrijven en vervolgens geen lijst inleveren.

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Olympische Spelen

Bericht door Zwieler » 10 jul 2021, 15:38

Jordy schreef:
10 jul 2021, 12:54
Interessant de nieuwe subleague module. Ik neem aan dat het maximum aantal teams per subleague zal verschillen per spel?
Het maakt het wel makkelijker voor spelers die niet 10 lijsten invullen en daarnaast zul je niet meer de problemen hebben dat mensen zich inschrijven en vervolgens geen lijst inleveren.
We verwachten hier een mooie opkomst, en we hopen dat er veel meer mee zullen doen, dan voorheen. Dus 50 teams in een SL moet prima lukken. Het zal een stuk eerlijker zijn als je nu met 10 spelers allemaal met 1 team, nu echt om de prijzen mee kan doen. Ik denk dat een hoop niet wisten hoe het werkte voorheen, dus maar niet meededen. Nu kan je gewoon aanschuiven, en als je met je vrienden wat wilt doen, dan kan dat nu ook makkelijker. Of met je bedrijf, of met je club.

je kan nu ook makkelijk je beschrijving aanpassen. Dus als je denkt, dat je de 10 teams niet haalt 9dat is de limiet om mee te doen aan de prijzen), kan je het wachtwoord vlug toevoegen en hopen dat er een paar laatkomers bijkomen.

TDF had er ook wel 50 kunnen zijn, maar andere spellen, zal het zeker lager zijn. Kwestie van trial en error voor ons :-)

Er komen nog een paar upgrades, maar dat hoefde niet meteen live voor de OS.

1 Een module in the SL om mensen uit te nodigen. Als extra Tab. En dat als iemand echt nieuw is dat je uiteraard ook de bonus krijgt van 25 euro.
2 Ook zitten we eraan te denken dat je in Zweeler vrienden kan uitnodigen, die je dan heel makkelijk via een notificatie kan melden dat je een SL hebt opgezet. En ze kan uitnodigen.
3 ik wil graag dat je inde SL, van je vrienden ook de rest van zijn teams kan zien en de positie in de stand. Als je over naam hoovert ofzo, of op Info button klikt. Dat is leuk, dan kan je meteen zien hoe het voor de rest met de vrienden gaat en of ze het juiste team gekozen hebben :-)

GMV
Berichten: 211
Lid geworden op: 29 nov 2019, 15:32

Re: Chatbox Olympische Spelen

Bericht door GMV » 20 jul 2021, 19:16

Vraagje over de puntentelling. Bij KO-systemen, krijgen we dan 4 landen op de 5e plek die ieder 2 punten scoren?

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Olympische Spelen

Bericht door ChefSpijker » 20 jul 2021, 19:38

Klopt, bij de meeste sporten met een KO-format worden de verliezende kwartfinalisten als gedeeld vijfde geklasseerd en dus 2 punten voor ons spel. Uiteindelijk volgen we gewoon de officiële uitslag.

In Rio had basketbal bijvoorbeeld een 1 t/m 12 ranking omdat ze daar de uitslagen van de poulefase gebruikten om onderscheid te maken tussen teams die in dezelfde ronde uitgeschakeld werden:
https://olympics.com/en/olympic-games/r ... etball-men

Maar bij badminton zie je bijvoorbeeld wel dat verliezende kwartfinalisten allemaal een gedeelde vijfde plek krijgen:
https://olympics.com/en/olympic-games/r ... bles-mixed

En bij een sport als judo met herkansingen voor de verliezend kwartfinalisten, krijgen maar twee sporters/landen een gedeeld vijfde plek en dus 2 punten:
https://olympics.com/en/olympic-games/r ... weight-men

GMV
Berichten: 211
Lid geworden op: 29 nov 2019, 15:32

Re: Chatbox Olympische Spelen

Bericht door GMV » 20 jul 2021, 21:07

Thanks chef.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Olympische Spelen

Bericht door Plutonium » 21 jul 2021, 13:54

Dubbel gepost
Laatst gewijzigd door Plutonium op 21 jul 2021, 13:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Olympische Spelen

Bericht door Plutonium » 21 jul 2021, 13:58

De noordpool en zuidpool zullen dit jaar voor het eerst gezamenlijk als 1 land meedoen met de spelen. Ze zullen meedoen onder de naam "Polen".

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Olympische Spelen

Bericht door Plutonium » 24 jul 2021, 10:58

Even zonder gekheid. Voor mijn team ben ik uitgegaan van olympicmedalpredictions.com

Omdat daar geen nummers 4-6 worden meegenomen zijn landen met grote delegaties dus in het voordeel. Uit mijn optimalisatie kwam dus al usa, China en Roc. Die hebben allen een grote delegatie. Heb dus goede hoop. Hoe zijn de prijzen van landen bepaald? Ben ik wel benieuwd naar.

Net de Equadoriaan de wegwedstrijd zien winnen. Schitterend!

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Olympische Spelen

Bericht door ChefSpijker » 24 jul 2021, 13:16

Ook met hulp van voorspellingswebsites en bookmakers. Kan zijn dat je een punt hebt met de grote delegaties, anderzijds scoren die landen al veel medailles, en bij veel sporten is het dan niet direct mogelijk om ook nog een 4 t/m 6 te hebben. Maar zoals altijd is er bij veel onderdelen een dun lijntje tussen een p1 en p4. Met inderdaad Ecuador maar ook Kosovo zijn er meteen twee verrassende gouden medailles op dag 1.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Olympische Spelen

Bericht door Plutonium » 24 jul 2021, 13:29

Kosovo heb ik geselecteerd. :D
We zullen zien. Het spel maakt de spelen in ieder geval een stuk interessanter.

Drekes2
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 dec 2019, 16:15

Re: Chatbox Olympische Spelen

Bericht door Drekes2 » 24 jul 2021, 15:04

Ik heb drie lijsten gemaakt: een met de drie voornaamste Engelstalige landen (VS, GB en AUS) , een met JPN, CHI en ROC en een die grotendeels op Gracenote i.c.m. de grootte van individuele delegaties zijn gebaseerd (Nederland er WEL bij, moest ook een keer).

Eens kijken wat dat gaat geven....

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Olympische Spelen

Bericht door Jordy » 25 jul 2021, 22:19

Plutonium schreef:
24 jul 2021, 10:58
Even zonder gekheid. Voor mijn team ben ik uitgegaan van olympicmedalpredictions.com

Omdat daar geen nummers 4-6 worden meegenomen zijn landen met grote delegaties dus in het voordeel. Uit mijn optimalisatie kwam dus al usa, China en Roc. Die hebben allen een grote delegatie. Heb dus goede hoop. Hoe zijn de prijzen van landen bepaald? Ben ik wel benieuwd naar.

Net de Equadoriaan de wegwedstrijd zien winnen. Schitterend!
Benieuwd of China het waar gaat maken, die werden zwaar onderschat in de voorspellingen, maar denk toch dat ze niet genoeg gaan halen. Al halen ze wel als je gewoon naar het absolute aantal kijkt veel punten. In combinatie met de juiste goedkope kan dat dan toch een betere combinatie zijn dan wat middenmoters zelfs al doen die het qua gemiddelde beter dan China.

Ik ben er trouwens ook wel vanuit gegaan dat een grote delegatie betekent meer kansen om te sprokkelen met plek 4-6, maar er zitten wel een aantal haken en ogen aan. Zo heeft Japan aanzienlijk meer deelnemers dan Rusland. Echter doet Japan aan praktisch elke teamsport mee bij zowel de vrouwen als mannen. Met voetbal, handbal, hockey, volleybal, water polo & honkbal/softbal heb je meer dan 200 sporters die voor maximaal 12 medailles in aanmerking komen. Voor de Russen is het nagenoeg onmogelijk gemaakt om op die teamsporten uit te komen, dat zijn toch vaak individuele sporters. Ook bij sporten als wielrennen is het weliswaar mogelijk om met meerdere renners van hetzelfde land op het podium te eindigen, maar onwaarschijnlijk. Als laatste moet je ook niet vergeten dat naast de standaard kwalificatie eisen sommige landen (vaak vanwege kostenperspectief) extra eisen stellen. Niet voor alle landen geldt dat meedoen belangrijker is dan winnen. Ik kan me voorstellen dat Japan in eigen land wat sneller geneigd zal zijn om degene die zich plaatsen ook mee te laten doen.

Ik had Carapaz overigens wel op het podium ingeschat, goud is wel een mooie plus. Bij zo'n goedkoop land kan één gouden medaille het verschil maken tussen een goede keuze of niet. In het geval van Equadoor rekende ik wel op een verrassings medaille en heb ze mede daarom gepakt, maar goed ik heb natuurlijk bij lange na niet van alle sporten verstand en enkel bij zo'n goedkope landen is één of 2 outsiders genoeg om het verschil te maken.

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Olympische Spelen

Bericht door Plutonium » 26 jul 2021, 15:40

Sta nu rond plek 1000, maar dat zegt nog niet zoveel.

Ik mis trouwens de uitslag van mannen team turnen.

Verder is alles bijgewerkt. Turnen is al een poosje klaar, maar zie ik nog niet..?

arneboy
Berichten: 206
Lid geworden op: 30 nov 2019, 13:53

Re: Chatbox Olympische Spelen

Bericht door arneboy » 26 jul 2021, 16:04

Plutonium schreef:
26 jul 2021, 15:40
Sta nu rond plek 1000, maar dat zegt nog niet zoveel.

Ik mis trouwens de uitslag van mannen team turnen.

Verder is alles bijgewerkt. Turnen is al een poosje klaar, maar zie ik nog niet..?
Zelf een mooie start gemaakt, rond plek 100 zal ik uitkomen na deze dag, met vooral een brede basis naast VS (GB, Italië en Australië als duurdere landen). Kosovo is voor mij al een prachtige dark horse opvulling met 2 gouden medailles. Al hebben die wel niet veel sporters meer over om nog iets te doen.

Veel succes Plutonium !

Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Re: Chatbox Olympische Spelen

Bericht door Plutonium » 26 jul 2021, 21:37

Dank Arne.
Met team NL gaat het nog niet zo heel geweldig. Dus iedereen die blind is gevaren op gracenotes komt er bedrogen uit.
Wel sneu overigens voor de medelanders.

Helaas sport is hard. Ik ben dus van dit uitgegaan : https://olympicmedalspredictions.com/medals.php

Wel een leuke site. Daar kun je per land en per sport voorspellingen bekijken.

Ze zitten er alleen wat betreft India en medailles bij schieten flink naast. Sommige dingen zijn accurater. Inderdaad is Kosovo een goede keuze. Ze zouden volgens die site 3x brons halen. Maar dat is nu al 2x goud en nog 2 bronzen moeten in actie komen.

Leuk spel zo. Ik vind het ook een verbetering dat de nummers 1 t/m 6 punten scoren. Ook succes allen.

arneboy
Berichten: 206
Lid geworden op: 30 nov 2019, 13:53

Re: Chatbox Olympische Spelen

Bericht door arneboy » 27 jul 2021, 17:06

Klopt het dat de dressuur nog niet is toegevoegd aan het spel? Begrijp wel dat er eentje vergeten kan zijn, zijn nogal wat medailles :D

Drekes2
Berichten: 165
Lid geworden op: 01 dec 2019, 16:15

Re: Chatbox Olympische Spelen

Bericht door Drekes2 » 27 jul 2021, 17:15

Klopt volgens mij. Ik heb het ook niet gezien. Ben wel blij dat ik NL maar in een lijst heb gezet. In mijn tweede lijst die op de 1178e plaats staat, heb ik ze vervangen door Australië. In de tweede week zie ik die Anglicaanse grote jongenslijst nog wel stijgen met veel atletiek en baanwielrennummers. En dan zie ik mijn lijst, die nu rond de 100e plek staar (39 plekken gezakt door 0 punten op het laatste onderdeel), zal dan waarschijnlijk nog wel wat dalen. Maar je weet het maar nooit...

Gebruikersavatar
Zwieler
Berichten: 2357
Lid geworden op: 29 nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Olympische Spelen

Bericht door Zwieler » 27 jul 2021, 17:23

equestrian dressage is dressuur :D staat er al bij, als laatste uitslag

arneboy
Berichten: 206
Lid geworden op: 30 nov 2019, 13:53

Re: Chatbox Olympische Spelen

Bericht door arneboy » 27 jul 2021, 17:42

Klopt Zwieler, kwam er net na mijn bericht bij te staan, bedankt om alles weer zo vlug bij te werken, 1e keer deelname aan dit spel, maar een topper om de Spelen zo te kunnen volgen!

Plaats reactie