Voorspellingen Schaatsbiedspel 2021/2022

Post Reply
Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Voorspellingen Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by Jordy » 31 Oct 2021, 09:31

Nu de teams compleet zijn en de eerste plaatsingswedstrijden alweer geweest zijn, is het tijd voor de voorspellingen. Wie o wie wint dit jaar het schaatsbiedspel?

1. Jordy
Ook dit jaar zet ik mezelf op 1, als 'regerend kampioen' moet ik natuurlijk voor niets minder dan de titel gaan en met dit team moet dat zeker binnen de mogelijkheden liggen. Mijn kopvrouw Bowe is in mijn ogen zonder pech gewoon hét koopje van het spel. Aan het eind van het jaar verwacht ik haar normaal terug in de top 5 van best scorende schaats(t)ers, maar qua kosten staat ze niet eens in de top 10. Het belangrijkste element is in mijn team dus zeker aanwezig. Daarachter hebben we met Mushtakov en Golubeva 2 leuke subtoppers die dit jaar zomaar kunnen doorgroeien naar de echte top en met Kachanova, Voronina en Murashov een stabiele basis die normaal gesproken gewoon kleine plusjes moeten noteren. Gao en Ter Mors zijn de jokers, bij hen kan het zomaar een min worden, maar ook een dikke plus en als zij weten uit te pakken dan wordt het echt genieten. De rest van het team is traditioneel breed met leuke namen die allemaal 1 of 2 puntjes meer moeten ophalen dan dat ze gekost hebben en waarbij we natuurlijk ook nog op een uitschieter hopen van bijvoorbeeld een Talsma, Zakharov, Arefyev of Maltais. het enige wat voorlopig roet in het eten lijkt te gooien zijn de blessures/ziektes waarmee mijn team nu al geplaagd wordt. Maar beter nu dan wanneer de echte centen te verdienen zijn en we verwachten dat iedereen dan weer volledig hersteld is. :D

2. Vinnie
Ik ben zelf niet zo'n fan van Antoinette de Jong, maar ze zal haar ding (zeker in het voorseizoen) wel weer doen. Krol lijkt ook een stabiele factor, maar daarachter wordt het pas echt leuk. Fatkulina is weliswaar de duurste Rus(sin), maar waarschijnlijk ook de meest betrouwbare, Schouten gaat echt als een rakket en Blondin en Verbij zijn gewoon koopjes. De basis van Vinnie is echt ijzersterk. Als Schouten echt gaat vliegen dan kan Vinnie serieus voor de titel strijden. Daarachter is er nog wel een mogelijkheid voor een plusje hier en daar, maar ik word er persoonlijk niet heel erg warm van. Ik hoop dan ook dat ik het op de breedte van Vinnie kan winnen, want qua top zal het lastig worden.

3. Fair Play
Qua toppers is er maar één iemand die aanspraakt maakt op de titel. Fair Play wist maar liefs 5 namen uit de top 21 te scoren en heeft daarmee gewoon een ijzersterk team neergezet. Wüst en Sablikova zullen niet meer zoveel opbrengen als 5 jaar geleden, maar het is nog steeds een stabiel kopduo. Dubreuil en Golikova zijn aardig aan de weg aan het timmeren om de beste op de 500 meter te worden en dan is er nog wildcard Pavel. Wordt hij de joker die Fair Play de titel bezorgd of de miskoop die al zijn kansen ontneemt? Only time will tell... Met Jackson en Howe zit er overigens ook nog wat leuk talent in dit team en eigenlijk daarachter is het ook niet slecht. Bergsma, Achtereekte en Swings zijn gewoon niet duur. Daar houdt het dan overigens wel op. Met 5 schaats(t)ers uit de top 21 is het budget natuurlijk snel op. Daarmee heeft Fair Play dan ook duidelijk het kleinste team en hopelijk kan ik daarop het verschil maken, maar dat zal niet gemakkelijk worden.

4. Chef
Toch wel het talententeam dit jaar. Hoewel Ning, van der Poel, Wiklund en dergelijke zich natuurlijk al dubbel en dwars bewezen hebben, zijn zij wel de namen die mogelijk dit jaar kunnen doorgroeien naar de echte top. Voor die potentie is natuurlijk ook betaald en het kan ook zomaar zijn dat ze blijven hangen, maar dat er potentie in zit is één ding wat zeker is. Met Takagi zit daarnaast hier eigenlijk de gedroomde kopvrouw van ieder team dit jaar bij Chef. Ook onderin is een mooie mix van oude rotten en jonge talenten en daarin zou zomaar een leuke plus of 2 kunnen zitten. Met Chef's team kan het dus zeker alle kanten op en vandaar dat ik hem in de middenmoot plaats.

5. TeamVulture
Dan zijn we alweer bij de onderste helft belandt. De aanvoerder daar is voor mij TeamVulture. Prima teampje eigenlijk, maar gewoon net wat te duur allemaal. Lalenkova zie ik wel een plus halen, wellicht dat Lorentzen weer wat terug op niveau kan komen of Goetz echt doorbreekt, maar de rest zal toch vooral sprokkelwerk worden. Meedoen voor de titel gaat dus erg lastig worden. Echte dikke minnen zie ik echter ook niet en met Roest in je team zul je al een eindje komen in de ranking dus de rode lantaarn verwacht ik zonder pech ook niet bij TeamVulture.

6. Pautlje
Al die oude Nederlanders word ik niet bepaald warm van. Het kan zomaar een smaakkwestie zijn, maar een dergelijk team heeft gewoon niet mijn voorkeur. Weten zij zich alle te plaatsen dan zal ik er echter goed naast zitten met de voorspelling. Lukt de meeste van hen dat niet dan zal Paultje waarschijnlijk nog een plek lager eindigen. Zijn top duo vind ik overigens dan wel weer interessant waarbij het eigenlijk opvallend is dat Leerdam de goedkopere is van de 2. Daar gaat Pautlje zeker nog van genieten. Er zit ook nog wel wat meer talent in dit team, maar bijvoorbeeld Wojcik is wel erg duur dus dan zou het al van Morishige moeten komen.

7. Laatste Man
Een gevallen Pedersen, een Kodaira waarbij de jaren toch ook langzaam beginnen te tellen, een dure Bosker en Wijfje. Nee het zijn niet de namen waar ik voor gekozen zou hebben. Op toppers verliest Laaste Man het voor mij dus dit jaar, al kan dat zeker ook meer gevoelsmatig zijn. Pedersen kan als de echte centen verdeeld worden, misschien juist profiteren van zijn andere opbouw. Bosker en Wijfje kunnen mits plaatsing toch opeens plussen en Kodaira zal dit jaar wellicht niet meer met zo'n overmacht winnen als voorgaande jaren, maar winnen kan ze zeker nog. Achter die top namen vind ik overigens het team van Laatste Man wel weer interessant. Met schaats(t)ers als Ichinohe en Engebråten heeft hij echt wel potentie.

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Voorspellingen Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by Fair Play » 01 Nov 2021, 22:49

1. Fair Play
2. Vinnie
3. Chef
4. Jordy
5. Paul
6. Team Vulture
7. Laatste man

Uiteraard zet ik mijzelf op 1. Al weet ik dat ik afhankelijk zou kunnen zijn van de wispelturige Kuhliznikov om Vinnie te verslaan.

Hij heeft 4 Nederlandse sterkhouders, die samen met Fatkulina en Blondin zich regelmatig meten met de internationale top. Plus een handvol goedkope schaatsers die ook winst zullen opleveren.

3. Chef. Aziatische toppers, met daarnaast een Nederlandse Zweed en Weidemann en Wiklund. Zij zullen Chef ver kunnen brengen. Ook diverse 1 en 0 punters die daar een steentje aan bijdragen. Jammer van talent Scheperkamp dat hij op de 500 meter een DQ had.

Jordy op 4. Kopvrouw Bowe zal de 14 punten wel goed maken. En natuurlijk de Russische enclave. Hopelijk voor hem wel dat Voronina en Murashov snel zullen kunnen meedoen. Onzekerheid is ter Mors. Op het NK liet zij geen goede vorm zien. Talsma levert sowieso winst op. Benieuwd naar Gao. Heeft hij echt snelle benen? Maltais kan ook een leuke aankoop betekenen.

Paul op 5. Kok en Leerdam, de vaandeldragers van de Nederlandse sprint vrouwen. Of zij winst kunnen opleveren? Het zal niet veel zijn. Nuis en Otterspeer kunnen wel winst geven. Alhoewel Nuis nog niet echt overtuigde afgelopen weekend. Wojcik had ik ook mijn vizier op gericht, maar 11 punten (twijfel). 7 punten voor Beune is ook teveel. Kramer ?????? Het wordt uitkijken naar Morishige. De rest centen.

Team Vulture heeft Roest. Twijfel heb ik over Herzog.
Daarnaast Fish, Ghiotto en Lalenkova die hun inzet zullen goedmaken. De rest gooien geen echte hoge ogen.
Een 6e plek is mijn voorspelling.

Iemand moet laatste eindigen. Niet vanwege zijn naam, maar vanwege het feit dat ik twijfel heb over het winst opleveren van de meeste namen. Pedersen heeft al een valse start te pakken. Kodaira leverde normaal wel winst op. Maar gaat dat dit jaar nog lukken? Bloemen zal break-even spelen. Ntab heeft nog nooit meer dan 2,00 opgeleverd. Twijfels over Wijfje en Visser, gezien hun resultaten op het NK. Positieve namen: Huizinga en in ‘tHof. Leuke aankoop: Stolz

Post Reply