Chatbox Schaatsbiedspel 2021/2022

Post Reply
Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Chatbox Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by Jordy » 31 Oct 2021, 09:40

Om niet het topic van de stand helemaal te overwoekeren, dacht ik dat het misschien handig is een Chatbox te openen voor het schaatsbiedspel. Hier kunnen we alle discussies, selecties, opmerkingen, analyses enzovoort over het schaatsbiedspel kwijt.

Met de eerste plaatsingwedstrijden erop lijkt ronde 1 me voor Vinnie. Met al 4 overwinningen op het NK en vooral een vliegende Schouten gaat het echt geweldig. Ook Fatkulina is sneller dan ooit.

Zelf mag ik echter ook niet klagen. Ik moet hopen op een wildcard voor Voronina, Arefyev en Murashov, maar meestal is de Russische bond daar wel soepel in. De namen die mee deden hebben zich echter allemaal geplaatst en vaak voor meerdere afstanden en met prima tijden dus stap 1 is gezet. :D

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by Jordy » 31 Oct 2021, 10:10

Overigens toch weer een goede tijd van Allan Dahl Johansson, verbaasde me eigenlijk dat hij niet gekozen werd als ik sommige andere namen zie in de gratis ronde. Al doe ik zelf ook mee met die namen waarvan sommige waarschijnlijk denken: Huh? :lol:
Had in eerste instantie de 2 Canadezen die ik nu heb (Hudey en McLean) bovenaan staan voor de gratis ronde en 2 Noren (Henriksen en Johansson) daarachter. Uiteindelijk toch de gok gewaagd met de Chinezen, omdat ik dat net wat leuker vond. Niemand weet echt hoe hun ervoor staan dus ik hoop stiekem dat ruwe diamantje daar te hebben gevonden. Had echter nooit verwacht dat ik in principe zowel beide Canadese dames als de 2 Noorse heren had kunnen pakken. Ik had ze meer bovenaan mijn lijst van potentiele gratis namen gezet met de gedachte ik zie wel wie daar nog van overblijft als ik aan de beurt ben; ik zal hun direct moeten pakken, want zodra we bij de 3de/4de gratis naam zijn zijn zij zeker eruit en dan kan ik gaan zoeken naar de echte verrassingen.

User avatar
ChefSpijker
Posts: 1947
Joined: 29 Nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by ChefSpijker » 31 Oct 2021, 15:06

Jordy wrote:
31 Oct 2021, 09:40
Om niet het topic van de stand helemaal te overwoekeren, dacht ik dat het misschien handig is een Chatbox te openen voor het schaatsbiedspel. Hier kunnen we alle discussies, selecties, opmerkingen, analyses enzovoort over het schaatsbiedspel kwijt.

Met de eerste plaatsingwedstrijden erop lijkt ronde 1 me voor Vinnie. Met al 4 overwinningen op het NK en vooral een vliegende Schouten gaat het echt geweldig. Ook Fatkulina is sneller dan ooit.

Zelf mag ik echter ook niet klagen. Ik moet hopen op een wildcard voor Voronina, Arefyev en Murashov, maar meestal is de Russische bond daar wel soepel in. De namen die mee deden hebben zich echter allemaal geplaatst en vaak voor meerdere afstanden en met prima tijden dus stap 1 is gezet. :D
Pfff baal dat ik niet meer op haar heb geboden. Was als enige in biedduel met Vinnie geloof ik, maar bij 10 gestopt. 't Is dat de massastarts niet meetellen in dit spel en deelname WK Allround geen zekerheidje is (al is de kans nog steeds erg groot dat ze Wüst wel voorblijft op OKT over 1500/3000), anders zou ze vast topscorer worden dit seizoen.

En Allan Dahl Johansson kon niet meer gekozen worden in de gratis ronde ;)

Laatste man
Posts: 914
Joined: 30 Nov 2019, 23:18

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by Laatste man » 31 Oct 2021, 15:52

Leuk idee. Zo houden we het door het seizoen een beetje levend.

Zelf tevreden met de start met slechts 1 Nederlandse topper in het team (Ntab). Ook een risico trouwens bij een sport als schaatsen :mrgreen:. Ntab goed op de 500m en mag straks nog op de 1.000m. Huizinga en in 't Hof meteen al als gratis schaatsers geld verdiend. Leuke verrassingen voor de eerste World Cups. Fledderus en Bosker doen aardig mee. Visser en Wijfje nog niet goed genoeg, maar dat is geen verrassing als je de seizoensstart zag van de dames. Zij moeten later in het seizoen sterker zijn. Snellink helaas niet de verrassing op de lange afstanden. Ronald Mulder zijn we na 30 meter schaatsen al kwijt met een vervelende liesblessure.

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by paultje » 31 Oct 2021, 16:09

was spannende 1000m maar helaas ik leg het net af. De eerste panenkoek is voor vinnie

maar gelukkig heel wat startbewijzen verzameld voor WB.

Ook de buitenlanders doen het lekker. Wojcik Golovatyuk en Michalski gaan vlak achter de nederlandse toppers meedoen. ben benieuwd naar mijn jappanners.


schouten wordt wel het koopje ja denk ik.

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by Jordy » 01 Nov 2021, 08:37

ChefSpijker wrote:
31 Oct 2021, 15:06
Jordy wrote:
31 Oct 2021, 09:40
Om niet het topic van de stand helemaal te overwoekeren, dacht ik dat het misschien handig is een Chatbox te openen voor het schaatsbiedspel. Hier kunnen we alle discussies, selecties, opmerkingen, analyses enzovoort over het schaatsbiedspel kwijt.

Met de eerste plaatsingwedstrijden erop lijkt ronde 1 me voor Vinnie. Met al 4 overwinningen op het NK en vooral een vliegende Schouten gaat het echt geweldig. Ook Fatkulina is sneller dan ooit.

Zelf mag ik echter ook niet klagen. Ik moet hopen op een wildcard voor Voronina, Arefyev en Murashov, maar meestal is de Russische bond daar wel soepel in. De namen die mee deden hebben zich echter allemaal geplaatst en vaak voor meerdere afstanden en met prima tijden dus stap 1 is gezet. :D
Pfff baal dat ik niet meer op haar heb geboden. Was als enige in biedduel met Vinnie geloof ik, maar bij 10 gestopt. 't Is dat de massastarts niet meetellen in dit spel en deelname WK Allround geen zekerheidje is (al is de kans nog steeds erg groot dat ze Wüst wel voorblijft op OKT over 1500/3000), anders zou ze vast topscorer worden dit seizoen.

En Allan Dahl Johansson kon niet meer gekozen worden in de gratis ronde ;)
Oeps, Ulekleiv was die andere Noor die ik nog op mijn lijstje had, niet Johansson. Die tijd was iets minder, al was ook hij niet slecht. :D

Moet zeggen dat ik bij Schouten al heel snel dacht, och die zal zich toch wel weer concentreren op de massa start en daarom andere afstanden laten schieten, daar heb je niet zoveel aan. Eigenlijk iets te makkelijk overheen gegaan, want dat ze goed was was al duidelijk. Al had ik dit niet verwacht...

User avatar
ChefSpijker
Posts: 1947
Joined: 29 Nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by ChefSpijker » 01 Nov 2021, 13:36

Ulekleiv heb ik inderdaad ook nog overwogen in de gratis ronde evenals Voskamp.

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by Fair Play » 01 Nov 2021, 21:47

Leuk dit initiatief.

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by Fair Play » 01 Nov 2021, 22:00

Het is met het NK nog sprokkelwerk geweest. Benieuwd als de internationale top mee gaan doen. Ook wat betreft talenten zoals Jackson en Howe, hoe zij ervoor staan in relatie tot hun tijden in het voorseizoen.
Voorlopig ben ik tevreden met Bergsma. Nu al op 30% van de kosten.

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by Jordy » 02 Nov 2021, 21:45

ChefSpijker wrote:
01 Nov 2021, 13:36
Ulekleiv heb ik inderdaad ook nog overwogen in de gratis ronde evenals Voskamp.
Voskamp heb ik inderdaad ook overwogen, maar ik heb Michelle de Jong al waarvan ik toch hoop dat zij de 3de Nederlandse zal blijven op de 500 meter. Aan Kok en Leerdam zal niet veel te doen zijn. Ulekleiv was echter wel echt de volgende geweest als er nog een ronde was.

Heb ook nog wat andere Chinezen bekeken, maar hoop dat ik de beste 2 (buiten natuurlijk Ning en Gao) eruit heb gepikt. Daarnaast wist ik vorig jaar nog zeker dat ik Bonazza dit jaar zou pakken, maar die valt me echt tegen. Ook Loubineaud is zo'n talent wat nog niet wist te overtuigen. Beliaev zal ook wellicht nog wat sprokkelen, maar aan Russen heb ik geen gebrek. :lol:

Laatste categorie was gokken op de 'oudjes' dat die nog zich nog een keer konden opladen. Denk daarbij aan: Boisvert-Lacroix, Brodka, Tumolero, Ihle, Oda of zelfs koningin der oudjes good old Pechstein. Maar dat vind ik toch minder leuk dan dat talentje uitzoeken en het allerleukste is natuurlijk als ik iedereen weet te verrassen met een totaal onbekende Chinees waar de meeste nog niet eens van gehoord zullen hebben. :D

Maar er was dus nog wel genoeg keuze, had dus makkelijk nog wel wat bij gekund. Al moet er ook wat voor Rins overblijven en het meeste zal toch een keer een paar cent op een EK, een afstand op het WK Allround, een 5 km Dames/10 km Heren of een NK Sprint/Allround zijn.

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by Jordy » 02 Nov 2021, 22:08

Fair Play wrote:
01 Nov 2021, 22:00
Het is met het NK nog sprokkelwerk geweest. Benieuwd als de internationale top mee gaan doen. Ook wat betreft talenten zoals Jackson en Howe, hoe zij ervoor staan in relatie tot hun tijden in het voorseizoen.
Voorlopig ben ik tevreden met Bergsma. Nu al op 30% van de kosten.
Ja, ben wel echt benieuwd wat deze Nederlandse tijden internationaal waard gaan zijn. Thialf lijkt echt ongeloofelijk snel. SLC is natuurlijk nog wel het snelste, maar met de slechte staat van het ijs van Calgary lijken de tijden in Thialf me bijna al vergelijkbaar...
Vinnie lijkt nu natuurlijk de topfavoriet, maar ik wil het nog wel eens zien als de international top erbij komt, met zo'n selectie was het eigenlijk teleurstellend geweest als hij niet eerste zou staan. Enkel Paultje kon hem wellicht een beetje bedreigen.

Het is ook maar afwachten of zijn schaats(t)ers niet te vroeg pieken. Uiteindelijk was het dit weekend vooral belangrijk dat je schaats(t)ers zich wisten te plaatsen. Dat is in mijn geval in ieder geval gelukt. De 1.000 meter van de Dames viel wat tegen voor mij, maar Ter Mors is er in ieder geval bij op de 1.500 meter. Talsma en Michelle de Jong het maximaal haalbare. Zelfs Blokhuijsen is erbij en ligt gewoon mooi op schema voor een WK Allround. Al met al kan ik dus niet klagen. Mijn zieke Russen hebben een aanwijsplek gekregen dus in ieder geval zal mijn hele team te zien zijn bij de wereldbekers. Nu nog hopen dat die Russen ook weer op tijd fit worden.

De meeste klappen vielen denk ik bij Laatste Man. Visser, Wijfje, Snellink en Ronald Mulder zijn toch wel de tegenvallers van het toernooi. Eigenlijk zo'n beetje de enige namen die vooraf kans maakte op een ticket en deze niet wisten te pakken. Daarentegen heeft Laatste Man in mijn ogen dan ook weer juist de grootste verrassingen in zijn team zitten. Huizinga, in 't Hof en Fledderus doen het beter dan (ik had) verwacht en compenseren daarmee wellicht hun duurdere ploeggenoten.

User avatar
ChefSpijker
Posts: 1947
Joined: 29 Nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by ChefSpijker » 09 Nov 2021, 17:21

De deelnemerslijst voor komend weekend:
https://www.isu.org/docman-documents-li ... -list/file

Uiteraard start niet alles in de A-groepen, maar je kunt alvast zien of je schaatsers er internationaal bij zijn ;)

Hier ontbreekt alleen Ryosuke Tsuchiya, die schijnt bij de groep positief geteste Japanners te zitten. Net als Nana Takagi, de andere Tsuchiya en Rio Yamada. Ja en Snel is enkel reserve voor afstanden, verder een vol team met 23 starters.

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by Fair Play » 09 Nov 2021, 19:33

Dus ik mis al Riku Tsuchiya en Rio Yamada.
Overigens, Wat al die cijfers betekenen is mij een raadsel.

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by Jordy » 09 Nov 2021, 21:11

Fair Play wrote:
09 Nov 2021, 19:33
Dus ik mis al Riku Tsuchiya en Rio Yamada.
Overigens, Wat al die cijfers betekenen is mij een raadsel.
De plek waarop ze per land staan ingeschreven. Dat is belangrijk voor het bepalen wie in de A-groep mag starten. Nederland heeft bijvoorbeeld 2 plekken in de A-groep op de 500 meter voor dames dus de eerste 2 (Leerdam & Kok) mogen in de A-groep starten. Mocht Nederland nog een plek krijgen (doordat andere landen hun plekken niet opvullen) dan zou Michelle de Jong de volgende zijn. De rest start in de B-groep.

Mijn Russen staan gelukkig ingeschreven, al wordt het voor Murashov wel de B-groep. Die kan die dan meteen mooi winnen en gelijk promoveren. :D
Chinezen zijn ook aanwezig dus dat scheelt ook.

Helaas met Nana Takagi wel een dame minder, jammer, dat is wel een zure; maar goed als het daarbij blijft teken ik daar wel voor. Volgens mij start de rest namelijk wel, al zitten er een paar tussen die zich eerst uit de B-groep zullen moeten knokken.

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by Jordy » 11 Nov 2021, 22:17

Meevallertje, Murashov toch in de A-groep en ook Rumyantsev in de A-groep. Gelukkig geven die Russen hun toppers wel voorrang.
Benieuwd of Murashov, Arefyev en Voronina alle 3 hersteld zijn, maar in ieder geval positief dat ze erbij zijn. Die Russen kan je tenminste van op aan. :D

Tegenvaller dat Tian toch in de B-groep moet starten, maar ja, you win some, you lose some.

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by Fair Play » 11 Nov 2021, 22:58

Jordy wrote:
11 Nov 2021, 22:17
Meevallertje, Murashov toch in de A-groep en ook Rumyantsev in de A-groep. Gelukkig geven die Russen hun toppers wel voorrang.
Benieuwd of Murashov, Arefyev en Voronina alle 3 hersteld zijn, maar in ieder geval positief dat ze erbij zijn. Die Russen kan je tenminste van op aan. :D

Tegenvaller dat Tian toch in de B-groep moet starten, maar ja, you win some, you lose some.
Murashov is al positief geweest. Nu ook al positief dat hij erbij is ? :lol:

User avatar
ChefSpijker
Posts: 1947
Joined: 29 Nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by ChefSpijker » 12 Nov 2021, 01:53

Jordy wrote:
11 Nov 2021, 22:17
Meevallertje, Murashov toch in de A-groep en ook Rumyantsev in de A-groep. Gelukkig geven die Russen hun toppers wel voorrang.
Benieuwd of Murashov, Arefyev en Voronina alle 3 hersteld zijn, maar in ieder geval positief dat ze erbij zijn. Die Russen kan je tenminste van op aan. :D

Tegenvaller dat Tian toch in de B-groep moet starten, maar ja, you win some, you lose some.
Hier ook een meevaller met Sato en Wiklund die in de A-groep starten op de 3000. Omdat andere landen ook niet voldoende schaatsers hebben bij de 30/40 tijdsnelsten van de ingeschreven schaatsers. Vanaf volgende week in elk geval geen geneuzel meer wie er een 'aanwijsplek' krijgt, dan wordt gewoon alles verdeeld op basis van de individuele prestaties dit weekend. Ben wel heel benieuwd hoe Vd Poel en Ning ervoor staan. Dat zijn echt nog vraagtekens qua vorm omdat ze geen officiële trainingswedstrijd hebben gereden. Vd Poel krijgt meteen een heerlijke rit tegen Bergsma :)

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by Fair Play » 12 Nov 2021, 07:42

De voorlopige lijst nav de vrijdag ritten van mijn ploeg:

Wüst, Ireen
Sablikova, Martina A groep 3000 meter
Dubreuil, Laurent A groep 500 meter
Kulizhnikov, Pavel A groep 500 meter
Golikova, Angelina A groep 500 meter
Jackson, Erin A groep 500 meter
Howe, Connor
Bergsma, Jorrit A groep 5000 meter
Achtereekte, Carlijn A groep 3000 meter
Swings, Bart A groep 5000 meter
Boziek, Karolina
McLeod, Cooper B groep 500 meter
Tsuchiya, Riku
Yamada, Rio
MCDougall, Brooklyn A groep 500 meter

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by Jordy » 12 Nov 2021, 08:02

Fair Play wrote:
11 Nov 2021, 22:58
Jordy wrote:
11 Nov 2021, 22:17
Meevallertje, Murashov toch in de A-groep en ook Rumyantsev in de A-groep. Gelukkig geven die Russen hun toppers wel voorrang.
Benieuwd of Murashov, Arefyev en Voronina alle 3 hersteld zijn, maar in ieder geval positief dat ze erbij zijn. Die Russen kan je tenminste van op aan. :D

Tegenvaller dat Tian toch in de B-groep moet starten, maar ja, you win some, you lose some.
Murashov is al positief geweest. Nu ook al positief dat hij erbij is ? :lol:
Hehe, zeker, fijn toch; Arefyev, Murashov, Nana Takagi; allemaal positief dan hebben we dat al gehad en dan tijdens de echte toernooien knallen. :D

Sindre Henriksen overigens inmiddels gestopt, ook hier positief dat ik hem toch niet gekozen heb. :lol:
ChefSpijker wrote:
12 Nov 2021, 01:53
Jordy wrote:
11 Nov 2021, 22:17
Meevallertje, Murashov toch in de A-groep en ook Rumyantsev in de A-groep. Gelukkig geven die Russen hun toppers wel voorrang.
Benieuwd of Murashov, Arefyev en Voronina alle 3 hersteld zijn, maar in ieder geval positief dat ze erbij zijn. Die Russen kan je tenminste van op aan. :D

Tegenvaller dat Tian toch in de B-groep moet starten, maar ja, you win some, you lose some.
Hier ook een meevaller met Sato en Wiklund die in de A-groep starten op de 3000. Omdat andere landen ook niet voldoende schaatsers hebben bij de 30/40 tijdsnelsten van de ingeschreven schaatsers. Vanaf volgende week in elk geval geen geneuzel meer wie er een 'aanwijsplek' krijgt, dan wordt gewoon alles verdeeld op basis van de individuele prestaties dit weekend. Ben wel heel benieuwd hoe Vd Poel en Ning ervoor staan. Dat zijn echt nog vraagtekens qua vorm omdat ze geen officiële trainingswedstrijd hebben gereden. Vd Poel krijgt meteen een heerlijke rit tegen Bergsma :)
Van Ning waren natuurlijk al wat tijden uitgelekt en inmiddels zijn de Ürümqi tijden ook officieel vrijgegeven. China zal ze wel nodig hebben gehad om in de A-groep te mogen starten. De meest spectaculaire tijden waren al uitgelekt dus geen echte verrassingen daar meer, maar ben benieuwd hoe ze nu gaan presteren internationaal. Van der Poel ben ik ook echt benieuwd naar, dat kan alle kanten opgaan volgens mij.

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2021/2022

Post by Jordy » 12 Nov 2021, 08:17

Mijn selectie voor vandaag:

500 meter dames: Brittany Bowe, Heather McLean, Daria Kachanova, Arisa Go & Marsha Hudey (B-groep: Michelle de Jong & Ruining Tian)
Mooie mix van subtoppers, winnen zal niet lukken, maar een paar top 10 noteringen moet erin zitten. Tian & de Jong zullen met Wójcik en Goetz strijden voor promotie.

500 meter heren: Ruslan Murashov, Tingyu Gao, Viktor Mushtakov & Artem Arefyev (B-groep: Marten Liiv)
De meest onvoorspelbare afstand. Op papier kunnen alle 4 mijn mannen winnen, maar een foutje of toch nog niet helemaal fit/in vorm en ze eindigen 15de. Toch reken ik minimaal op 1 podiumplek. Liiv mag zich warm rijden voor de 1.000 meter, promotie is hier niet zo belangrijk.

3.000 meter dames: Natalia Voronina & Valerie Maltais (B-groep: Misaki Oshigiri)
Een van mijn zwakere afstanden in de breedte. We rekenen toch ondanks haar operatie op een top 5 hier voor Voronina, maar er is genoeg concurentie. Voor Maltais zou een top 10 mooi zijn. Oshigiri mag proberen Sanne in 't Hof te kloppen.

5.000 meter heren: Ruslan Zakharov, Marwin Talsma, Alexander Rumyantsev & Andrea Giovannini (B-groep: -)
Die eerste 3 mogen proberen top 5 te rijden. Giovannini mag proberen in de A-groep te blijven en anders wordt de B-groep volgende keer wel interessant, want nu hebben we daar niemand. :P

Post Reply