Kalender Biedspel 2022

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Kalender Biedspel 2022

Post by Jordy » 29 Nov 2021, 22:57

Bijgevoegd een eerste voorstel voor de kalender en de prijzenverdeling. Er zijn een aantal belangrijke aanpassingen gemaakt:

  • Doordat we met één extra deelnemer zijn en er budget vrijkwam van de Olympische Spelen was er veel ruimte om extra wedstrijden toe te voegen. Er hoefde dan ook nauwelijks wedstrijden verwijderd te worden. In het document zijn de wijzigingen terug te vinden op het tabblad 'Veranderingen'.
  • Ook was er nog budget vrij om de prijzen per wedstrijd te verhogen. De prijzen die verhoogd zijn, zijn in het groen gemarkeerd.
  • De puntentelling is op de schop genomen op basis van Paultje's voorstel. De eerste renners verdienen dus enkel geld daarna komt er een groep waarbij het prijzengeld afneemt, maar de punten toenemen en dan zal er weer een groep komen met enkel punten waarbij de punten uiteraard afnemen.
  • Ik heb een nieuwe categorie toegevoegd, namelijk HC Semi Klassieker. Ik vond het gat tussen bijvoorbeeld de Brabantse Pijl en Kuurne-Brussel-Kuurne t.o.v. bijvoorbeeld Eschborn-Frankfurt en Dwars door Vlaanderen erg groot. Daarnaast zou ik het onterecht vinden als die eerste 2 wedstrijden even hoog zijn geklassificeerd als bijvoorbeeld Nokere Koers en de Primus Classic terwijl die eerste toch duidelijk hoger staan aangeschreven. Het voelde toch vaak raar als jouw renner zo'n wedstrijd won en dat leverde dan even veel op als een klein wedstrijdje ergens dat niet eens op TV is. Zeker met de toevoeging van een aantal wedstrijden denk ik dat een onderscheid wel op zijn plek was.
  • Het seizoen begint (voor nu) op 30 januari met de Vuelta a San Juan Internacional. Met nu al o.a. Sagan, Evenepoel, Ganna, Carapaz en Viviani op de startlijst leek me dat een mooi begin.
Attachments
Kalender en prijzen wielerbiedspel 2022.xlsx
(33.25 KiB) Downloaded 49 times

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Kalender Biedspel 2022

Post by Fair Play » 30 Nov 2021, 20:48

Qua wedstrijden en prijzenverdeling: accoord
Puntenverdeling blijft een lastig punt, maar vind het verder prima.
Wat de nieuwe categorie betreft: ik vind het goed. Betekent voor Henno een aanpassing in zijn database.

User avatar
ChefSpijker
Posts: 1947
Joined: 29 Nov 2019, 12:30

Re: Kalender Biedspel 2022

Post by ChefSpijker » 30 Nov 2021, 22:02

Ziet er prima uit. Geen reservelijst dit keer? Of staat elk koersje dat te overwegen is inmiddels al in de kalender? :lol:

Als er toch een hoop kleinere koersen worden toegevoegd, is Le Samyn dan ook niet een goede optie? Die koers doet het op Zweeler in elk geval altijd goed qua opkomst. En live op Sporza/Eurosport.

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Kalender Biedspel 2022

Post by Jordy » 01 Dec 2021, 09:27

Fair Play wrote:
30 Nov 2021, 20:48
Qua wedstrijden en prijzenverdeling: accoord
Puntenverdeling blijft een lastig punt, maar vind het verder prima.
Wat de nieuwe categorie betreft: ik vind het goed. Betekent voor Henno een aanpassing in zijn database.
Belangrijk voorbehoud inderdaad. Ik weet niet hoe Henno zijn database heeft ingericht en hoe eenvoudig of juist tijdrovend het is om een categorie toe te voegen. We hebben al eens eerder de Super Ronde toegevoegd dus mijn aanname was dat het wel redelijk flexibel is ingericht. Echter wacht ik op de bevestiging van Henno om te horen of dit voor hem oke is.
ChefSpijker wrote:
30 Nov 2021, 22:02
Ziet er prima uit. Geen reservelijst dit keer? Of staat elk koersje dat te overwegen is inmiddels al in de kalender? :lol:

Als er toch een hoop kleinere koersen worden toegevoegd, is Le Samyn dan ook niet een goede optie? Die koers doet het op Zweeler in elk geval altijd goed qua opkomst. En live op Sporza/Eurosport.
Dat sowieso. Dat zou flink zoeken worden. :lol:

In principe hoop ik dat de reservelijst iets eenmaligs was. Ik ben blij dat ik hem vorig jaar heb ingevoerd, want er viel toch nog redelijk veel wedstrijden weg en het blijft het leukste om de centen echt te verdienen. Ik kan me echter ook voorstellen dat het voor sommige wat onoverzichtelijk is en in een normaal seizoen waar misschien 2 of 3 wedstrijden wegvallen vind ik het dat niet waard. Mocht er toch vraag zijn voor een reservelijst dan wil ik er echter zeker naar kijken.

Wat Le Samyn betreft die stond nog bovenaan mijn lijstje wat betreft Eendaags (voor rondes was dat Settimana Internazionale Coppi e Bartali), maar uiteindelijk heb ik hem laten vallen voor de variatie. Liever wat koersen uit verschillende landen en op verschillende tijdstippen. Zo heb ik bijvoorbeeld uiteindelijk voor de Grand Prix du Morbihan & Tro-Bro Léon gekozen, omdat ik toch aanneem dat de renners die niet aan de Giro meedoen ergens moeten rijden. Normaal was dat Californië, maar nu kwam ik niet verder dan deze 2. Ik zal Le Samyn echter heroverwegen als die toch zo in trek is bij Zweeler en vooral live op tv is wel een goed argument.

Overigens ik ga er even vanuit dat volgende week in het weekend ergens de loting plaats vindt dat zou betekenen dat uiterlijk 10 december de kalender definitief moet zijn. Ik zal de komende week dan ook wachten op alle feedback en dus 10 december de definitieve versie met verwerkte feedback plaatsen.

User avatar
Zwieler
Posts: 2379
Joined: 29 Nov 2019, 10:30

Re: Kalender Biedspel 2022

Post by Zwieler » 01 Dec 2021, 15:02

Nieuwe categorie toevoegen is niet zo spannend. :D

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Kalender Biedspel 2022

Post by Fair Play » 01 Dec 2021, 15:03

Zwieler wrote:
01 Dec 2021, 15:02
Nieuwe categorie toevoegen is niet zo spannend. :D
Dat wilde ik ook net zeggen. :D
Zelfde database als met schaatsbiedspel

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Kalender Biedspel 2022

Post by Jordy » 02 Dec 2021, 13:10

Had ook eigenlijk niet anders verwacht, maar het is natuurlijk makkelijk voor mij om te zeggen we passen dit wel even aan om vervolgens iemand anders met het werk op te zadelen dus een slag om de arm houden leek me wel op zijn plaats. :D

Maar fijn dat het dus eenvoudig is. Nog even afwachten of er voor de rest nog opmerkingen komen.

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Kalender Biedspel 2022

Post by paultje » 02 Dec 2021, 22:18

is het meer koersen opnemen en dat achteraf bekostigen uit rinse nog een optie?
verwacht dat komend jaar nog wel koersen afvallen dus waarschijnlijk heb je geld rinse niet eens nodig maar dan heb je in iedergeval al wat extra wedstrijden.

ybarmy
Posts: 536
Joined: 29 Nov 2019, 21:52

Re: Kalender Biedspel 2022

Post by ybarmy » 03 Dec 2021, 21:13

ik ben zelf voorstander van het houden hoe het was qua prijsverdeling.

als je wint verdien je het meeste ook qua punten vind ik.

ander heb je kans dat degene die spel wint zo minder krijgt aan rins omdat rins verdeeld word aan de lagere geindigde spelers..

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Kalender Biedspel 2022

Post by paultje » 03 Dec 2021, 22:31

als je de meeste punten hebt heb je natuurlijk juist niet de winnaars ;)

Ik ben zelf niet zo een voorstander van de punten zoals je aan mijn voorstellen merkt. Ik vind het een beetje een rare prijs die je krijgt voor verliezers. Ik heb dan liever meer wedstrijden met winnaars.

Maar het is gewoon een balletje opgooien dus prima als er geen belangstelling voor is.

Laatste man
Posts: 914
Joined: 30 Nov 2019, 23:18

Re: Kalender Biedspel 2022

Post by Laatste man » 04 Dec 2021, 11:38

Ik vind het een mooie opzet Jordy. Leuk wat meer (kleine) koersen. Punten aanpassing, ik wil het best een kans geven dit jaar. Mocht het blijven zoals het was, ook best.

TheoEltinkFan
Posts: 414
Joined: 03 Dec 2019, 21:02

Re: Kalender Biedspel 2022

Post by TheoEltinkFan » 07 Dec 2021, 20:09

- Verhoging van de prijzen i.v.m. extra deelnemer vind ik super.

- Nieuwe puntentelling conform voorstel Paultje/Jordy is voor mij ook akkoord.

- De nieuwe categorie HC Semi Klassieker vind ik echt een verbetering. Goed gedaan!

- Het opnemen van al die kleinere koersen zie ik helemaal niet zitten. Het biedspel maakt dat het (live) voor de tv volgen van grotere en kleinere wielerkoersen veel spannender wordt. Dat is voor mij dé grote kracht van het biedspel. Op basis van de voorgestelde kalender zouden er een hoop wedstrijden bij komen die ik helemaal niet volg. Dat vind ik helemaal niets. Een paar kunnen er wel bij (bijvoorbeeld San Juan, Luxemburg, Primus Classic, Brussels Cycling Classic en Tro Bro Leon), maar liefst niet te veel.

Met de volgende wedstrijden heb ik helemaal niets:
Giro di Sicilia
Tour des Alpes Maritimes et du Var
Trofeo Laigueglia
GP Industria
GP de Fourmies / La Voix du Nord
Faun-Ardèche Classic
Drome Classic
Axion SWISS Bank Gran Premio Città di Lugano
Grand Prix du Morbihan

Mijn voorkeur gaat ernaar uit om deze wedstrijden te schrappen en meer geld te besteden aan het verhogen van de prijzen.

@ Jordy, wel super dat jij hier zoveel tijd en energie in steekt. Top!!!

GMV
Posts: 211
Joined: 29 Nov 2019, 15:32

Re: Kalender Biedspel 2022

Post by GMV » 08 Dec 2021, 08:53

Ik sluit me aan bij TEF.

User avatar
Zwieler
Posts: 2379
Joined: 29 Nov 2019, 10:30

Re: Kalender Biedspel 2022

Post by Zwieler » 08 Dec 2021, 16:05

Ja, al die B/C koersen ben ik ook geen fan van. het blijkt ook dat in vele gevallen de pot gespekt wordt omdat de meeste renners nooit gekozen zijn. Uitzonderingen daar gelaten. En het kost dan ook een hoop extra werk, maar dat geldt alleen voor mij ;) :lol:

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Kalender Biedspel 2022

Post by paultje » 08 Dec 2021, 16:25

GP Industria
GP de Fourmies / La Voix du Nord

zijn toch wel redelijke koersen met altijd wel bekende namen

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Kalender Biedspel 2022

Post by Jordy » 08 Dec 2021, 19:52

Thanks voor de opmerkingen iedereen, ik wacht nog even af of er nog meer opmerkingen komen om te beslissen wat we doen. Zo te zien is het namelijk erg verdeeld tussen 'wat fijn zoveel koersen' of zelfs 'het mag nog meer' en 'haal er maar een paar af'. Dus mochten andere daar nog een mening over hebben, graag, dan kan ik zien wat de meerderheid wilt. :D

Een aantal opmerkingen van mijn kant:
- Ik heb geprobeerd een beetje van beide te doen dus zowel extra koersen als verhoging van prijzengeld en zelfs de toevoeging van de nieuwe categorie. Zo hoop ik dat we een balans kunnen vinden voor beide kampen. Of ik te veel ben doorgeschoten met het toevoegen van wedstrijden en te weinig in de prijzenverdeling heb gestoken, kunnen we natuurlijk over discusiëren.
- Hopelijk zal in 2023 de Tour Down Under, Cadel Evans Race en misschien wat wedstrijden in Amerika weer doorgaan. Daarvoor is het ook wel fijn als we een aantal kleine koersen hebben die dan ruimte kunnen maken. Al zou dit niet leidend moeten zijn voor dit jaar, het is wel een bijkomend voordeel.
- Ik heb bij kleine koersen vooral gekeken naar eendags wedstrijden. Daardoor werd de toevoeging van de extra categorie ook extra belangrijk. Voordeel hier is dat deze zelden gewonnen worden door een slechte renner, hoewel Rins zeker wel met wat ereplaatsen ervandoor zou gaan. Daarnaast blijven we niet aan de gang als het dan toch tegenvalt qua deelnemersveld, maar is het na die ene dag ook voorbij. Uiteraard hadden voorgaande jaren deze koersen dan ook (meestal) een goede winnaar en een (redelijk) deelnemersveld in de breedte, maar het is altijd even afwachten. Er zal altijd wel een wedstrijd 'onterecht' tussen zitten en een ander missen die we achteraf zeker hadden kunnen pakken. Al vind ik het persoonlijk ook niet erg als er toch een paar tientjes in de pot zit, is er tenminste wat te verdelen.
- Opmerking van TEF betreffende TV uitzending vind ik wel belangrijk. Le Samyn zoals genoemd door Chef zou dan wel eens een logischere keuze kunnen zijn. Echter heb ik niet meer te veel naar de Eurosport uitzendingen gekeken, want zo kwam ik bij de Tour de Hongrie & Cro Race en van die deelnemersvelden werd niemand enthousiast...
- Ik heb gekeken naar een verdeling van het type wedstrijd dus niet alleen maar klimwedstrijden of wedstrijden over de kasseien, dat kwam uiteindelijk neer op een balans tussen voornamelijk wat Spaanse, Italiaanse, Franse & Belgische wedstrijden.
- Soms zag ik wedstrijden als een soort duo. Neem bijvoorbeeld de Grand Prix du Morbihan & Tro-Bro Léon of Faun-Ardèche Classic & Drome Classic. Deze wedstrijden worden daags na elkaar gereden met een nagenoeg gelijk deelnemersveld. Ik vond het erg willekeurig om slechts één van de twee te pakken dus beide erop of geen van beide heb ik hier gehanteerd.
- Ik heb geprobeerd gaten op te vullen in de kalender, de kans op een goed deelnemersveld lijkt me dan toch groter bij deze wedstrijden en dus niet voor de wedstrijden te kiezen die samenvallen met 3 andere.
- Het prijzengeld per wedstrijd verhogen heeft natuurlijk een veel grotere invloed op je budget. Zeker aangezien we nu (in mijn ogen) een redelijk goede balans hebben tussen het prijzengeld voor topposities en topwedstrijden t.o.v. ereplaatsen en kleinere koersen. Willen we die balans houden dan moeten we dus op veel plekken verhogen en daar is geen budget voor. Extra wedstrijden toevoegen is dan de makkelijkere oplossing.
- Extra workload van Zweeler is ook een goed punt. Ik hoop dat het met eendagswedstrijden in plaats van allemaal kleine rondjes wat meevalt, maar als je dit te veel vindt mag dat eerlijk worden aangegeven, ga ik puzzelen en maakt de mening van de rest niet meer zoveel uit. :lol:

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Kalender Biedspel 2022

Post by paultje » 08 Dec 2021, 21:04

zelf vind ik het argument niet op tv niet zo opgaan voor mij. ik kijk hooguit wat etappes van grote rondes en de world tour klassiekers. De rest volg ik zelden op tv maar vind ik het wel leuk om de uitslag op te zoeken.

User avatar
ChefSpijker
Posts: 1947
Joined: 29 Nov 2019, 12:30

Re: Kalender Biedspel 2022

Post by ChefSpijker » 08 Dec 2021, 21:45

Je zou ook wat van de nieuwe koersjes, die later in het seizoen gepland staan, kunnen schrappen en alsnog op een soort reservelijst zetten? Dat je van de 17 nieuwe wedstrijden bijvoorbeeld de mooiste 7 uitkiest en de overige 10 reserve worden. Ik zie het wel gebeuren dat er nog koersen in februari/maart afgelast worden. Net als nu met het veldrijden ook alweer gebeurt. Dan heb je een soort van middenweg. Wel nieuwe koersen, maar niet te veel, en als er toch wat afgelast wordt, heb je nog wat back-up.

Het vrijgekomen geld dan ergens toevoegen zal toch geen probleem zijn? Natuurlijk kun je niet in elke categorie wat verhogen. Misschien iets erbij in de lagere categorieën, zodat het schrappen van die kleinere wedstrijden wat minder effect heeft op het totale prijzengeld in die categorieën en jokertjes alsnog goede centen kunnen oprapen. 2 prijzenplekken erbij in HC Ronde en 1 in HC Eendaags. Ik noem maar wat. De toppers schrapen al genoeg binnen :D

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Kalender Biedspel 2022

Post by Jordy » 12 Dec 2021, 12:28

De kalender is definitief. Aangezien de eerste ronde al van start gaat hebben we helaas geen tijd voor een 2de feedback ronde. Tenzij er natuurlijk iets cruciaals mis is zullen we het hier mee moeten doen.

Ik heb geprobeerd een beetje in het midden te gaan zitten. Zoals gezegd zijn er zowel voor als tegenstanders van het toevoegen van extra wedstrijden. Voor de een kan het niet genoeg zijn, de ander zou het liefste alles in de grotere wedstrijden stoppen. Hoewel ik zelf meer tot die eerste categorie behoor kan ik me zeker vinden in de feedback dat 17 wedstrijden toevoegen iets te veel van het goede was. Ik heb daarom dan ook de 7 wedstrijden geschrapt die de minst gunstige ligging op de kalender hebben en dus de kleinste kans op een goed deelnemersveld. Ik hoop dat dit een mooie compromis voor iedereen is met toch wat wedstrijden die er bij zijn gekomen, maar niet overdreven veel.

De verwijderde wedstrijden zijn:
- Faun-Ardèche Classic --> Tegelijk met openingsweekend voorjaarsklassiekers
- Drome Classic --> Tegelijk met openingsweekend voorjaarsklassiekers
- Grand Prix du Morbihan --> Tegelijk met Giro
- Tro-Bro Léon --> Tegelijk met Giro
- Skoda Tour Luxembourg --> Vlak voor WK
- Grand Prix de Wallonie --> Vlak voor WK
- Primus Classic --> Vlak voor WK

Wel ook één toevoeging, daarin volg ik Chef vanwege de populariteit van deze koers en dat is Le Samyn.

Het vrijgekomen prijzengeld is vervolgens met name naar HC Eendaags en Worldtour Eendaags gegaan. WorldTour Eendaags is gelijk getrokken aan het klassement in een WorldTour Ronde, zag niet direct een reden voor de afwijking op sommige plaatsen behalve budgettechnisch. HC Eendaags krijgt de top 3 iets meer, want uiteindelijk zijn dat vaak de leuke jokers. Ik wilde niet te veel achteraan toevoegen, want buiten de top 5 zul je al gauw Rins renners zien in sommige van deze koersen. Dus voor HC Ronde & HC Eendaags slechts één extra positie die geld oplevert. De exacte veranderingen kunnen jullie vinden op het tabblad 'Wijzigingen na feedback'.

Er zal dit jaar geen reservelijst zijn. Ik wilde me niet beperken tot enkel het verwijderen van de koersen later in het jaar terwijl deze wellicht interessanter zijn dan de koersen aan het begin van het jaar.

Hopelijk kan iedereen zich hier een beetje in vinden. Succes iedereen en vooral veel speelplezier! :D
Attachments
Kalender en prijzen wielerbiedspel 2022.xlsx
(35.33 KiB) Downloaded 52 times

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Kalender Biedspel 2022

Post by Jordy » 12 Dec 2021, 12:29

En voor degene die liever geen bestand downloaden, zie hieronder de kalender.

30-jan 6-feb Vuelta a San Juan Internacional

2-feb 6-feb Volta a la Comunitat Valenciana
2-feb 6-feb Etoile de Bessèges - Tour du Gard
10-feb 13-feb Tour de la Provence
16-feb 20-feb Volta ao Algarve em Bicicleta
16-feb 20-feb Vuelta a Andalucia Ruta Ciclista Del Sol
18-feb 20-feb Tour des Alpes Maritimes et du Var
20-feb 26-feb UAE Tour
26-feb 26-feb Omloop Het Nieuwsblad
27-feb 27-feb Kuurne-Bruxelles-Kuurne

1-mrt 1-mrt Le Samyn
2-mrt 2-mrt Trofeo Laigueglia
5-mrt 5-mrt Strade Bianche
6-mrt 13-mrt Paris-Nice
7-mrt 13-mrt Tirreno-Adriatico
16-mrt 16-mrt Danilith Nokere Koerse
16-mrt 16-mrt Milano-Torino
19-mrt 19-mrt Milano-Sanremo
21-mrt 27-mrt Volta Ciclista a Catalunya
23-mrt 23-mrt Oxyclean Classic Brugge-De Panne
25-mrt 25-mrt E3 Saxo Bank Classic
27-mrt 27-mrt Gent-Wevelgem in Flanders Fields
27-mrt 27-mrt GP Industria
30-mrt 30-mrt Dwars door Vlaanderen

2-apr 2-apr Gran Premio Miguel Indurain
3-apr 3-apr Ronde van Vlaanderen
4-apr 9-apr Itzulia Basque Country
6-apr 6-apr Scheldeprijs
10-apr 10-apr Amstel Gold Race
12-apr 15-apr Giro di Sicilia
13-apr 13-apr De Brabantse Pijl
17-apr 17-apr Parijs-Roubaix
18-apr 22-apr Tour of the Alps
20-apr 20-apr La Flèche Wallonne
24-apr 24-apr Liège-Bastogne-Liège
26-apr 1-mei Tour de Romandie

1-mei 1-mei Eschborn-Frankfurt
6-mei 29-mei Giro d'Italia

5-jun 5-jun Brussels Cycling Classic
5-jun 12-jun Critérium du Dauphiné
12-jun 19-jun Tour de Suisse
14-jun 14-jun Mont Ventoux Dénivelé Challenge
15-jun 19-jun Tour of Slovenia
15-jun 19-jun Baloise Belgium Tour
16-jun 19-jun La Route d'Occitanie - La Dépêche du Midi
26-jun 26-jun Nationaal kampioenschap Nederland
26-jun 26-jun Nationaal kampioenschap België
26-jun 26-jun Nationaal kampioenschap Italië
26-jun 26-jun Nationaal kampioenschap Frankrijk
26-jun 26-jun Nationaal kampioenschap Spanje
26-jun 26-jun Nationaal kampioenschap Duitsland

1-jul 24-jul Tour de France
10-jul 10-jul Axion SWISS Bank Gran Premio Città di Lugano
30-jul 30-jul Donostia San Sebastian Klasikoa
30-jul 5-aug Tour de Pologne

2-aug 6-aug Vuelta a Burgos
7-aug 13-aug Benelux Tour
14-aug 14-aug EK Wegrit
17-aug 17-aug EK Tijdrit
19-aug 11-sep Vuelta a España
21-aug 21-aug BEMER Cyclassics
24-aug 28-aug Deutschland Tour
28-aug 28-aug Bretagne Classic - Ouest-France

4-sep 11-sep Tour of Britain
9-sep 9-sep Grand Prix Cycliste de Québec
11-sep 11-sep Grand Prix Cycliste de Montréal
11-sep 11-sep GP de Fourmies / La Voix du Nord
18-sep 18-sep WK Tijdrit
25-sep 25-sep WK Wegrit

1-okt 1-okt Giro dell'Emilia
2-okt 2-okt Gran Premio Bruno Beghelli
3-okt 3-okt Sparkassen Münsterland Giro
4-okt 4-okt Tre Valli Varesine
6-okt 6-okt Gran Piemonte
8-okt 8-okt Il Lombardia
9-okt 9-okt Paris-Tours
13-okt 18-okt Gree-Tour of Guangxi

Post Reply