Winterspelen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Plutonium
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 jul 2020, 01:05

Winterspelen

Bericht door Plutonium » 05 jan 2022, 15:42

Leuk sportjaar dit jaar.
Wanneer komen de winterspelen online? Gaat het concept hetzelfde worden als de zomerspelen? Dus voor het landenspel de nummers 1 t/m 6 die punten gaan scoren?

Jammer overigens dat de skispring wereldbeker wedstrijden niet hier als spel wordt aangeboden, want dat is een leuk spel hiervoor.
Ik had al een keertje gelezen dat er te weinig ikoontjes zijn voor alle sporten. Maar je zou natuurlijk alle wintersporten zoals skieen, schaatsen, biathlon, skispringen, slalom, afdaling etc. onder de noemer wintersporten, met als ikoontje een sneeuwvlokje, kunnen wegstoppen ;-)

En nog een leuke winterspelen mop, erg succesvol (heb ik hier al ooit genoemd geloof ik):
Dit jaar gaan de noord- en zuidpool als 1 land meedoen met de winterspelen. Ze gaan onder de naam 'polen' meedoen.

:lol:

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1946
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Winterspelen

Bericht door ChefSpijker » 05 jan 2022, 19:08

Het spel voor de Spelen gaat ergens volgende week live. En inderdaad zelfde opzet als met de zomer en waarschijnlijk ook dezelfde prijzenpot om mee te starten: 10k totale pot en 4k eerste prijs.

Wat betreft de icoontjes, dat heeft te maken met type spellen (die meestal per sport zijn opgedeeld) en de daaraan gekoppelde databases. Dus alles onder dezelfde noemer gooien lijkt mij niet direct een optie en maakt het ook niet direct overzichtelijker als alle schaats- ski- en biatlononderdelen door elkaar staan op de lobby als je een specifieke sport zoekt.

En wat betreft schansspringen scoren we met het Vierschansentoernooi, wat wel veruit de meest populaire wedstrijd voor de massa is mijns inziens, ruim 100 teams. Ik verwacht niet meteen een doorslaand succes bij allerlei andere wereldbekerwedstrijden. Mogelijk dat we schansspringen op de Spelen nog wel meepakken als los spel en wellicht in de komende jaren eens beginnen met een jaarspel. Daar geloof ik dan wat meer in dan in losse wereldbekerspellen.

Plaats reactie