FC Wheelie

Post Reply
FC Wheelie
Posts: 150
Joined: 15 Nov 2021, 13:47

FC Wheelie

Post by FC Wheelie » 10 Jan 2022, 14:13

1 MAL. Foutje bedankt voor 20 punten. Veel spijt van. Als debutant te enthousiast in ronde 1. Hij mag de ploeg verrassen maar dit is te duur geweest. Als hij wél presteert wordt hij royaal beloond in de vorm van 10 schone Colombiaansen en een tas met cash.
2 Dumoulin. Het vertrouwen stijgt met de week. Is gestopt met huilen en lacht weer. Liet met beperkte voorbereiding in Eneco Tour zien hoeveel talent hij heeft. Laat staan zijn tijdrit in Peking. Maak ons gek , Tom.
3 Cavendish. King Cav voor 7 punten voelt als een koopje. Zijn overwinningen in de Tour waren natuurlijk vanwege zijn trein maar hij moest last minute Bennett vervangen. Verwacht zijn basisniveau dit jaar hoger dan vorig jaar. Hij mag van mij na elke overwinning gaan huilen. Wij lachen mee.
4 Valverde. Zijn laatste jaar. Geldt ook voor Cav trouwens. Daar moet je bij zijn. Bij onze ploeg mag alles dus spuit je maar lekker vol dope, Piti. Wij schrijven de punten wel bij.
5 Bevin. Paddy , hardrijder pur sang. Kan sprinten, heuveltje over en natuurlijk zijn tijdrit. Wat gekwakkeld met blessures en gezondheid maar wil dit jaar vlammen.
6 Bettiol. Al even kort tijdens de biedronde met Chef besproken. Een klasbak met darmklachten. Als die klachten verholpen zijn, is hij tot veel in staat. Zijn etappe overwinning in de Giro was groots.
7 Martinez. Ploegleider Wheelie heeft al wat jaren een zwak voor deze renner. Klimt goed en is goed behoorlijk tegen de klok. Duwde Bernal naar de Giro winst. Hopelijk dit jaar wat meer voor eigen kans maar ook dienst kan hij nog vaak kort eindigen. Hup Dani!
8 Powless. 2022 wordt het jaar van zijn definitieve doorbraak. Of was 2021 dat al? Na het WK zijn we naar Leuven gereden met een container vol dollars. Laat het maar zien!
9 DeWulf. Heel goed najaar gereden. Hopelijk kan hij op de kasseien laten zien wat hij werkelijk kan. De tijd van Greg en Ollie is daar geweest.
10 Tulett. Na het drieluik genoteerd voor 2022. Heel groot talent. We gaan hem rustig brengen maar kan zomaar sloten met punten gaan opleveren.
11 Theuns. Eddy is nog maar 30 en kwam eigenlijk onverwacht bij ons team tijdens de biedronde. Maar heeft wel degelijk nog de inhoud, sprint en gunfactor. Werd op het BK nog knap 2e achter Woutje.
12 Einhorn. Nog jonge sprinter van Israel Premie Tech. Komt ook uit Israel dus krijgt alle kansen van zijn ploeg. Viel me in de Vuelta op in de sprints en bevestigde daarna in de kneuzenrondjes van Slovenie en Kroatie maar versloeg daar wel oa Sagan. Koopje!
13 Bayer, ik bood 2 omdat Chef hem anders voor 1 op zou rapen. Jonge talentvolle renner.
14 Iversby Hvideberg, Jonas. Nog nooit zien rijden. Op goed geluk en op basis van wat sterke uitslagen in de jeugd.
15 de Lie, Arnaud. Renaat Schotte noemde hem katterap, voor deze prijs en sprinter van dienst naast Ewan én in een jaar waar ze vol voor de WT puntjes moeten gaan.
16 Wright, Fred. Sterke beer. Beetje te vergelijken met Colbrelli maar dan een paar niveaus lager.
17 Capiot, Amaury. Zijn 1e ereplaats is al binnen. Ik verwacht hem ook in een aantal voorjaarsklassiekers met een top10 notering.
18 Zimmermann, Georg. Vuelta 2020 en Tour 2021 regelmatig in de vlucht. Kan een heuvel over en durft ook mee te sprinten.
19 Doull, Owain. Nieuwe kans bij EF dit jaar. Kan ook aankomen!
20 Renard, Alexis. Talent van Cofidis, vorig jaar Israel. Grote motor en kan een heuveltje verteren.
21 Stijn Steels. Speelde ik jaren geleden bij de VKS editie van Zweeler. Nu pure knecht maar knechten van QS kunnen ook scoren.
22 Kobe Goossens. 2e kans bij Wanty na kleurloos jaar bij Lotto. In zijn 1e koers meteen van voren. Dat zien we graag.
23 Jesus David Pena. De enige Colombiaan van BikeExchange. Ken hem niet, tijdens gratis ronde snel gescreend en op de gok af gekozen. In baby Giro eindigde hij een zware bergrit als 2e achter Ayuso.
24 Clement Berthet. Al even in de chat besproken. Rijdt pas net en komt uit het MTB. Maakt flinke stappen en de hoop is dat hij dit seizoen nog meer stappen maakt. In dit tijdperk kan alles.
25 Henri Vandenabeele. Beglische parel van DSM. Piepjong , geen verwachtingen. Alles is bonus. We houden hem wel nauwlettend in de gaten.
26 Alan Riou. Ook al voorbij gekomen in de chat. Alleskunnertje met een sterk eindschot. Dat Jordy hem op zijn lijstje had staan, geeft de burger moed.

26 renners! Veel! Ben wel tevreden, ondanks Lopez.
Last edited by FC Wheelie on 27 Jan 2022, 21:15, edited 2 times in total.

User avatar
ChefSpijker
Posts: 1947
Joined: 29 Nov 2019, 12:30

Re: FC Wheelie

Post by ChefSpijker » 10 Jan 2022, 16:21

:D

Bij Lopez is het wel heel erg programma-afhankelijk. Als hij als vanouds kopman Giro-Vuelta speelt, kan hij best 20+ opleveren. Maar het lijkt er nu op dat hij na kopmanschap Giro doorgaat naar de Tour als rittenkaper/ondersteuning Lutsenko.

Vind Martinez ook wel een heel boeiende renner. Twijfelde nog om tot 12/13 door te gaan. Maar kon weinig vinden over z'n rolverdeling voor 2022. Al denk ik dat hij naar de Tour gaat met Bernal en daarvoor de nodige rondjes (Tirreno, Romandië, Zwitserland, dat soort koersen) kopman mag spelen. Dan gaat ie wel makkelijk 10+ halen. Vorig jaar was z'n programma qua kleine rondes met Giro-Vuelta (al ging dat laatste niet door na val in Burgos) wel erg beperkt.

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: FC Wheelie

Post by Jordy » 10 Jan 2022, 19:55

Grappig hoe die visie kan verschillen. Ik had juist totaal geen interesse in Martinez, zelfs al had ik de punten. Erg boeiende renner, de enige Colombiaan die kan tijdrijden, maar ik denk dat hij zich iets te makkelijk in een knechtenrol laat duwen. In de Giro/Vuelta is het als meesterknecht nog wel mogelijk om rond plek 5 te rijden zoals hij vorig jaar deed, maar in de Tour is dat toch weer een ander verhaal. Al zal het bij Ineos ook maar net de vraag zijn welke kant het kwartje opvalt. Hij kan ook zomaar door omstandigheden opeens de man worden zoals met Geoghegan Hart in de Giro.

Lopez vond ik dan wel weer erg interessant, ik denk dat hij bij Astana weer helemaal op zijn plek zit en het is een van de weinige die bergop de Slovenen kan kloppen. Natuurlijk verliest hij op hen te veel in de tijdrit, maar zonder pech rijdt hij in elke grote ronde top 5. Giro/Tour combi lijkt in trek dit jaar. Giro/Vuelta zou wellicht beter zijn, maar ik acht Lopez ook nog wel in staat om te scoren in het Italiaanse najaar.

Powless zoals gezegd gaat denk ik een koopje zijn. Cav en Valverde in hun laatste jaar is wel leuk, maar of er nog veel rek in zit betwijfel ik, maar goed met zo'n klasbakken weet je het nooit. De gok met Bettiol had ik ook wel willen wagen, ik ben daar al eens de mist mee ingegaan, maar er zit zoveel potentie in.

Succes met je eerste jaar Wheelie!

FC Wheelie
Posts: 150
Joined: 15 Nov 2021, 13:47

Re: FC Wheelie

Post by FC Wheelie » 10 Jan 2022, 20:02

Bedankt voor de reacties mannen. Geweldig spel, nu al.

ybarmy
Posts: 536
Joined: 29 Nov 2019, 21:52

Re: FC Wheelie

Post by ybarmy » 12 Jan 2022, 20:54

Na Jordy nog een concurent voor de oudtes erbij....

grrrrr ik won biedspel met een oude selectie maar het is me met jou en jordy niet meer gegund

FC Wheelie
Posts: 150
Joined: 15 Nov 2021, 13:47

Re: FC Wheelie

Post by FC Wheelie » 27 Jan 2022, 15:38

1e bericht is aangepast!

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: FC Wheelie

Post by Jordy » 27 Jan 2022, 20:37

FC Wheelie wrote:
10 Jan 2022, 14:13
26 Alan Riou. Ook al voorbij gekomen in de chat. Alleskunnertje met een sterk eindschot. Dat Jordy hem op zijn lijstje had staan, geeft de burger moed.
Hahaha, ik ben benieuwd. Ik ga hem in de gaten houden hoor! :D

Post Reply