Voorspellingen Biedspel 2022

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Voorspellingen Biedspel 2022

Post by Jordy » 20 Jan 2022, 20:48

We gaan weer van start dus tijd voor de voorspellingen. Ik trap af en ik weiger iemand anders bovenaan te zetten, ooit zal ik gelijk krijgen. :lol:

1. Jordy

Dit jaar hebben we het iets anders aangepakt. Normaal hebben we altijd een hele rits aan renners voor 1 of 2 punten die goed scoren en ons daarmee hoog in de ranking brengen, maar falende kopmannen kosten ons elke keer de titel. Dus om het dit jaar eens anders aan te pakken hebben we die 1 en 2 punters geschrapt en de twijfelachtige kopman erin gehouden, succes gegarandeerd. :lol:
Toch heb ik veel vertrouwen in mijn team. Het is een mooie mix van talent en renners die uit zijn op revanche. Plapp en Baroncini zijn misschien wel de 2 grootste nieuwe talenten en Plapp heeft zich daarin ook meteen bewezen met de Australische titel. Van Wilder, Champoussin, Arensman en Honoré lijken klaar voor de volgende stap en het zou me dan ook niet verbazen als zij dit jaar helemaal doorbreken. Daarnaast oudjes als Nibali en Quintana die door andere misschien iets te vroeg zijn afgeschreven. Met Hindley en Sosa hebben we 2 interessante jokers, als zij hun niveau halen dan wordt het echt genieten. Viviani en Trentin zouden voor de zekerheid moeten zorgen en dan hebben we het nog niet eens gehad over onze kopman Landa die in potentie een van de beste klimmers van het peleton blijft. Potentie heeft mijn team dan ook genoeg en met dit soort namen zouden we wat vaker voor de overwinning moeten gaan in plaats van enkel ereplaatsen. Als de talenten die volgende stap weten te zetten en de andere in de buurt komen van hun niveau van pakweg 2019 dan zullen we niet te kloppen zijn. Natuurlijk is er naast genoeg potentie, ook genoeg twijfel in mijn team dus het is te hopen dat de plusjes niet worden weggestreept door de minnetjes.

2. Laatste man

Als grootste uitdager schuiven we Laatste man naar voren. Asgreen is echt een topaankoop en ook van Ackermann en Küng verwacht ik een plus. Daarmee heeft Laatste man dus een zeer mooi trio te pakken. Zet daarnaast namen als Mollema, Ion Izagirre en van Baarle die heus wel weer hun ding doen en je komt een heel eind. Dan is het eigenlijk vooral nog de vraag of er onderin die verrassing zit die Laatste man de titel brengt. Met mannen als Vansevenant, Madouas, Skjelmose en Serrano valt het zeker niet uit te sluiten dat Laatste man ook onderin een mooie plus noteert. Toch zie ik daar niet direct een man tussen die echt 10+ zal halen dus daar ligt dan wellicht wat ruimte voor de rest. Met een groot team met veel plusjes kun je echter al een heel eind komen en zeker met zijn toppers zou dat zelfs helemaal bovenaan kunnen zijn voor Laatste man.

3. Vinnie

Ik moet zeggen het wachten heeft bij Vinnie toch geloond. Een kopman die goed scoort is vaak de basis van het winnende team en wat dat betreft heeft Vinnie met van Aert de goedkoopste A renner. Met Philipsen en Dainese ook wel echt 2 leuke koopjes binnen gepikt in die laatste ronde. Hoewel ik het persoonlijk anders had aangepakt, kan ik ook niet zeggen dat een Senechal of Ulissi erg duur waren, maar door deze wachtende tactiek zal Vinnie het wel moeten doen met wat overbleef en meestal zijn dat toch niet de meest aantrekkelijke renners. Ik zie dan ook veel kleine plusjes, maar of Vinnie echt die knaller heeft die nodig is om te winnen betwijfel ik. Er zullen echter ook weinig renners in de min eindigen dus ik verwacht hem bijna zeker in de top 5.

4. Chef

Wat een lekker team vol met talenten heeft Chef weer samengesteld. Veel oude bekende ook. Toch zal zo'n beetje iedereen het beter moeten doen dan ze ooit gedaan hebben om winst te maken. Met zo'n jonge talenten valt dat natuurlijk niet uit te sluiten, maar ik denk niet dat ze allemaal dit seizoen al gaan doorbreken. Maar misschien is dat ook helemaal niet nodig, als er in ieder geval 2 of 3 tussen zitten die echt doorschieten dan kunnen zij de plussen zijn die je nodig hebt om dit spel te winnen. De rest hoeft dan alleen te doen wat je van ze mag verwachten.

5. Zwieler

Roglic zal hem al een heel eind in de goede richting brengen. Daarnaast zijn Ganna en Nizzolo echte zekerheden en zit er ook wel genoeg potentie in dit team met Walls, Vermeersch en McNulty. Toch zie ik dit vooral als een degelijk team en mis ik die wow-factor. Maar ja als Roglic in zijn eentje in de buurt van die 70 punten weet te komen dan zou de degelijkheid van de rest Zwieler zomaar naar de titel kunnen leiden.

6. Scheetmans

Geen top 3 renner, maar met Alaphilippe en Carapaz wellicht wel nummer 4 en 5. Met zo'n duo zul je niet ver van de 50 euro zitten. Ook zit er met Ballerini, Bilbao, Valgren en Cavagna best wel wat potentie in de rest van het team. Ik zie hun zeker wel een plusje halen en in het geval van Valgren zou dat ook zomaar een dikke plus kunnen zijn. Alleen daar houdt het team dan ook direct op. Het zal van deze 6 namen moeten komen en dat lijkt me toch net iets te weinig om het spel te winnen.

7. Guust

Tja, ik kan niet zeggen dat ik heel enthousiast van dit team wordt, maar zonder blessures zal Pogacar normaal al in zijn eentje ervoor zorgen dat je niet laatste wordt. Die andere namen zullen ook heus wel iets scoren en dan zit je al gauw in de buurt van de top 5. Toch heb ik niet de indruk dat er hier een naam tussen zit die volgend jaar opeens doorbreekt. Als ik er dan toch eentje moet noemen dan ga ik voor Geniets.

8. Fair Play

Gewoon een heel degelijk team, Lutsenko en Storer zouden wellicht nog een goede plus kunnen noteren. De rest noem ik geen koopjes, maar kunnen zeker een plusje pakken. Fair Play zal zo verwacht ik dan ook wel een mooie top 10 scoren, maar echt voor de winst geloof ik er niet zo in. Helemaal kansloos is Fair Play echter zeker ook niet, want Mas en Vlasov zijn wel van die namen die echt dicht tegen de top aanhangen. Hebben ze dit jaar net dat klein beetje meer dan kan het wel eens een heel leuk seizoen voor Fair Play worden.

9. FC Wheelie

Onze nieuwkomer zet ik mooi in de middenmoot. Misschien in het begin net iets te gretig geweest met zijn punten. Een bekende valkuil waar nieuwkomers in trappen, maar ook voor ervaren spelers gaat dit nog wel eens mis. :lol:
Toch zit er zeker nog genoeg potentie in. Lopez is weer terug op het oude nest en kan wellicht gaan vliegen, opa Valverde zal ongetwijfeld zijn ding weer doen, Cav heeft vorig jaar bewezen dat we hem nog niet moeten afschrijven en Bettiol, Powless en Dewulf zijn interessante namen om te volgen. Onderin laat Wheelie ook wel meteen zien een kenner te zijn met enkele leuke talenten waarvan een aantal zeker een plus gaan noteren. Houden we over Tom Dumoulin. Als die de Giro weer wint dan moeten we Wheelie nagenoeg zeker in de top 3 gaan zoeken, maar ik geloof er persoonlijk niet meer in. Een tijdrit winnen ligt zeker wel nog binnen de mogelijkheden en wellicht daardoor zelfs nog een klassement in een kleine ronde, maar ik ben bang dat we hier op het eind van het seizoen toch een min moeten noteren.

10. TEF

Meestal heb ik TEF wel vrij hoog zitten, maar dit jaar ben ik bang dat hij toch de mis in gaat met zijn kopman. Wellicht dat Mathieu er weer staat in het voorjaar, maar zijn voorbereiding is zeker niet ideaal te noemen. Natuurlijk is een goede Mathieu altijd geweldig om te zien, maar vaak valt zijn programma toch wat tegen. Het zal dus echt van het voorjaar moeten komen en het is maar de vraag hoe goed Mathieu daar zal scoren. Voor de rest zijn namen soms net een puntje te veel, maar het valt ook niet uit te sluiten dat zo'n Demare of Cortina toch weer topseizoen rijdt. Er zitten wel nog genoeg puntenpakkers in dit team dat ik zeker niet denk dat TEF zich zorgen hoeft te maken over de rode lantaarn, maar meespelen voor de winst zie ik dit jaar niet gebeuren.

11. Latasa

Adam Yates lijkt een prima kopman, al is het de vraag of hij hetzelfde kan als afgelopen seizoen. Daarachter komen echter de twijfels. Carthy, Ciccone, Politt en Kristoff kunnen echt wel prima plussen worden, maar het valt ook niet uit te sluiten dat we hier minnetjes moeten noteren. Ik verwacht dat aan het eind van de rit de plusjes en minnetjes redelijk tegen elkaar weggestreept worden en dan eindig je in de middenmoot.

12. Arneboy

Een redelijk talentvol team met leuke namen. Vooral Hayter is een erg interessante naam. Echter betwijfel ik of Mohoric en Caruso nogmaals in de buurt komen van wat ze afgelopen jaar lieten zien. Ook van Simon Yates verwacht ik geen ronde winst meer. Terwijl er toch veel betaald is voor deze mannen. Turgis, Kron en Ayuso kunnen zeker leuke dingen gaan laten zien, maar verwacht nog geen echte doorbraak van hen terwijl er toch al wat punten voor is neergelegd. Alles bij elkaar zie ik in dit team veel namen die ik ook graag had gehad alleen is er gewoon net wat meer voor betaald dan ik ervoor over zou hebben. Misschien blijkt dat ze dat toch waard zijn, maar vooralsnog denk ik dat het vaak dat puntje te veel zal zijn.

13. YBA

Met Groenewegen, Buchmann en Higuita heeft YBA op de revanche gegokt. Deze mannen vielen afgelopen seizoen zwaar tegen en het gaat de vraag zijn of ze die trend voort zetten of dat ze weer terug komen op topniveau. Ze zullen bijna zeker beter zijn dan vorig jaar, maar echt terug bij de top verwacht ik ze toch niet. Dan vind ik eigenlijk zijn trio voor 9 punten interessanter. O'Conner, Bardet en G. Martin zie ik alle 3 wel een plus halen. Onderin hebben we zoals we van YBA gewend zijn dan nog vooral ouwe zakken, maar een paar van hun zullen nog wel een keer hun kunstje tonen. Al met al een degelijk team, maar ik zie niet de grote plussen en bij het kop trio staan toch wel wat vraagtekens.

14. Snatch

Bernal, Ewan, Sagan en Stuyven. Een paar jaar terug was dit wellicht de winnende combinatie geweest en we kunnen nou ook weer niet zeggen dat deze mannen inmiddels te oud zijn. Toch betwijfel ik of hun dit jaar hun punten nog weten op te brengen. Heel ver zullen ze er echter ook niet vanaf zitten. We zagen vorig jaar echter al dat bijna iedereen boven de 40 euro wist te scoren. Het veld ligt dichter bij elkaar dan ooit dus met een paar kleine minnetjes eindig je al gauw onderaan.

15. Homme

Ook Homme heeft weer een typisch Homme team. Met Almeida uiteraard de jonge kopman, maar wel met een prijskaartje. Dit kan die zeker opbrengen, maar of er dan ook nog veel winst op zit betwijfel ik. Verder is het de vraag of Mäder dit jaar kan doorgroeien van subtopper naar topper, iets wat ik niet uitsluit, maar het kan ook het tussenjaar zijn waar de progressie even stagneert. So far so good, maar dan komen we bij Hirschi en Pinot, 2 van de grootste vraagtekens van het hele spel. Als zij hun niveau halen dan kan Homme dit spel zomaar winnen, maar ik ben bang voor Homme dat ze dat niet zullen halen. Al hoeft dat uiteraard niet te betekenen dat ze even slecht zijn als afgelopen seizoen. Met hun huidige prijs kan een half goed seizoen ook al voldoende zijn om geen verlies te lijden. Voor de overwinning zal Homme echter toch echt een topseizoen van deze 2 mannen nodig hebben.

16. Booggie

Gaat Vingegaard volgend jaar helemaal doorbreken of was het een uitschieter in de Tour? Dat zal de grote vraag zijn. Persoonlijk denk ik dat Vingegaard te veel in dienende rol zal rijden voor dit bedrag. Dat hij potentie heeft kan ik echter zeker niet ontkennen dus wellicht zit ik er helemaal naast en gaat die 40+ halen. In dat geval gaat Booggie natuurlijk mee bovenin draaien. De rest van zijn team bestaat uit prima namen, maar er is ook elke keer wel genoeg voor betaald. Misschien pakt de gok met Padun wel geweldig uit en na al die jaren in mijn team wordt het voor Cosnefroy toch ook eindelijk wel eens tijd om door te breken. Toch betwijfel ik of er genoeg ruimte in dit team zit. Al zal dat vooral van Vingegaard afhangen en valt het dus zeker niet uit te sluiten dat ik er helemaal naast zit.

17. GMV

Pidcock is een geweldenaar, maar die 20 punten moet ik eerst nog maar eens zien. Vervolgens krijgen we Matthews, Bennett, Kwiatkowski en Teuns, deze renners zijn gewoonweg niet mijn eerste keuze. Toch is het eigenlijk absuurd om een team met deze mannen laag in te schatten, want zeker Matthews en Bennett halen elk jaar toch wel flink wat punten. Ook zit er wel wat serieus talent in dit team met bijvoorbeeld Schmid en Hoelgaard. Daarnaast kan een Chaves ook een prima joker blijken. Potentie zat dus en het is vooral persoonlijke voorkeur dat ik GVM niet hoger zet.

18. Nutwood

In mijn ogen is er gewoon echt te veel voor Evenepoel betaald. Ik zie hier echt met de beste wil geen plus in. Ik wil zelfs al voorzichtig een min noteren en dan wordt het heel moeilijk om dit te compenseren. Collbrelli zou dat kunnen als hij weer zo'n seizoen rijdt als vorig jaar, maar dit lijkt me toch eerder een eenmalige uitschieter. Ook hier zie ik zelf dan ook geen (dikke) plus. Die plussen zouden dan wel van Haig en Kelderman moeten komen, maar ook hier zal het eerder een plusje zijn dan een plus. Wel heeft Nutwood nog wat prima opvulling gekozen dus hier kunnen kleine plusjes genoteerd worden. Echt slecht is dit team dus ook zeker niet te noemen, maar de in mijn ogen te dure Evenepoel zorgt ervoor dat ik dit team ver onderaan zet.

19. Paultje

Slechte teams bestaan niet meer, maar ik moet iemand onderaan zetten. In realiteit zal dat bijna zeker een team zijn dat zijn kopman het hele seizoen ziet wegvallen, maar goed die pech kan ik niet op anticiperen dus voor nu geef ik de twijfelachtige eer aan Paultje. Thomas en van Avermaet hebben mij vorig jaar al teleurgesteld en dit jaar is het de buurt aan Paultje. Dat kan mijn beoordeling enigzins beïnvloeden. :lol:
Dit voelt toch vooral als een team vol afgeschreven renners met naast Thomas en Greg, ook Hart, Gaviria, Dennis en Fuglsang. Er zal heus wel blijken dat we 1 of 2 van die namen te vroeg hebben afgeschreven en ik sluit dan ook niet uit dat bijvoorbeeld een Fuglsang weer een dikke plus noteert. Het voelt echter als iets te veel van het goede om allemaal dit soort namen in je team te hebben, want ze zijn niet voor niets afgeschreven. Die positieve meevaller zal dus bijna zeker ergens weggestreept worden door wat tegenvallers. Haalt echter iedereen in dit team zijn topniveau dan kunnen we Paultje net zo goed nu al de bokaal brengen, maar die kans acht ik zeer klein.

Dat was het dan, zoals gezegd ligt het elk jaar dichter bij elkaar dus voorspellen wordt moelijker en moeilijker en is ook een groot deel persoonlijke voorkeur. Onderin eindigen dan ook vaak de teams met pech. Toch zien we meestal wel dat de winnaar bij meer mensen in de top wordt voorspelt dus het is zeker niet alleen geluk. Ik ben dus benieuwd wie jullie voorspellen. :D

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Voorspellingen Biedspel 2022

Post by paultje » 20 Jan 2022, 21:14

snif mijn team zal keihard terug slaan :p

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Voorspellingen Biedspel 2022

Post by Jordy » 21 Jan 2022, 11:28

paultje wrote:
20 Jan 2022, 21:14
snif mijn team zal keihard terug slaan :p
Haha, ik hoop het voor je. Die voorspellingen moet je ook wel met een korreltje zout nemen, zoals gezegd er zijn geen slechte teams, maar er moet iemand onderaan gezet worden. Jij hebt de meeste twijfelgevallen en dat is meestal geen goed teken. Fuglsang werd echter nog 3de in Zwitserland en van Avermaet 3de in Vlaanderen voordat ze hun vaccinatie namen. Daarna was het helemaal niets, maar als ze nu hersteld zouden zijn dan kunnen die 2 een prima winst pakken. Voor jou dus hopen dat ze nog even wachten met hun boostertje. :lol:
Thomas had ik vorig jaar veel vertrouwen in, ben er nog altijd van overtuigd dat hij zonder val in 2020 de Giro had gewonnen en podium in Catalonië en de Dauphine en zelfs winst in Romandie is toch zeker niet slecht te noemen. Alleen ging hij er voor de verandering weer bij liggen in de Tour. Ik begin de hoop een beetje op te geven dat die een heel seizoen fit blijft, maar als die goed is dan is die ook echt goed. Dennis kan opbloeien bij Jumbo en als Hart zijn vorm van de Giro haalt dan gaat dat het koopje van het spel worden.

Kansen zat dus voor jouw team, maar te veel twijfels voor mij en ik denk niet dat alles jouw kant op gaat vallen. Als ik overigens sterren had uitgedeeld had ik dan wel weer jouw team er tussen gezet, want ik zie jouw team eerder winnen dan veel andere. Je hebt gegokt en dat kan zich ook uitbetalen. Waar andere meer voor zekerheid zijn gegaan en die zie ik dan ook niet onderaan eindigen, maar ook zeker niet bovenaan.

Ik heb zelf met o.a. Landa, Quintana, Nibali & Hindley ook wel zo'n gok teampje, wat beide kanten op kan vallen. Persoonlijk heb ik natuurlijk meer vertrouwen erin dat deze mannen hun niveau weer halen en zijn op Landa na mijn gokjes ook wat goedkoper dus daar zit wat meer ruimte aan de bovenkant en minder aan de onderkant. Het zou me echter niet verbazen als sommige mij mede bovenin noteren en andere ergens onderaan. Het zal maar net afhangen van hoeveel vertrouwen je nog hebt in die jokers.

ybarmy
Posts: 536
Joined: 29 Nov 2019, 21:52

Re: Voorspellingen Biedspel 2022

Post by ybarmy » 21 Jan 2022, 12:03

1. Vinnie
2. Laatste Man
3. Yba
4. Guust
5. Zweeler
6. FC Wheelie
7.FP
8. Nutwood
9. Jordy
10. Snatch
11. CHEF
12. GMV
13. Latasa
14. TEF
15. BOOGIE
16. Arneboy
17. Scheetmans
18. Homme
19. Paultje

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Voorspellingen Biedspel 2022

Post by paultje » 21 Jan 2022, 12:38

en alweer een laatste plaats. Ik heb mijn renners alvast naar de psycholoog gestuurd om zich te wapenen tegen d e publieke opinie :D

User avatar
Zwieler
Posts: 2379
Joined: 29 Nov 2019, 10:30

Re: Voorspellingen Biedspel 2022

Post by Zwieler » 21 Jan 2022, 13:08

19 Paultje

rest volgt nog, dat is lastiger :lol:

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Voorspellingen Biedspel 2022

Post by paultje » 21 Jan 2022, 16:10

hahaha das wel humor

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Voorspellingen Biedspel 2022

Post by paultje » 21 Jan 2022, 23:16

1 Guust
in principe heeft guust beste team met Pogacar die flinke plus kan scoren en ook Porte Laporte en Kuss kunnen gewoon meer opleveren. MAAR corona is wel een geduchte tegenstander hier. Als het tegenzit bij Pogacar dan valt Guust meteen terug naar middenmoot of lager

2 Vinnie
met van Aert en Philipsen twee renners die een flinke plus kunnen geven. Maar het team is ook wel erg afhankelijk van deze renners dus tegenslag en het team zakt naar onderste plaatsen

3 Zwieler
ik verwacht geen grote plus bij roglic. De tour winst zal wel weer te hoog zijn en als hij wel de finish haalt dan schrapt hij de vuelta. Toch is de ploeg met roglic zonder tegenslag wel verzekerd van top 5

4 laatste man
groot en breed team met ackerman en asgreen die wel een plus kunnen halen. Grote plussen zie ik dan weer niet dus net buiten top3

5 YBA
ook een groot en breed team. Buchman lijkt me dan wel veel te duur maar groenewegen kaan dat wel compenseren. Net achter laatste man dus.

6 TEF
ook een groot en breed team. Maar ik verwacht weinig grote plussen. Ook grote minnen zijn er denk ik niet dus plaats 6

7 jordy
op basis van resultaten vorig jaar zou je dit team niet hoog inschalen maar Quintana kan zomaar een grote plus worden en ook Hindley kan wel eens een kooppie worden. Verder heeft Jordy altijd wel wat verrassingen dus ik zet je op 7

8 Paul
Mijn team schaal ik in op de middenmoot. Als fuglsang, hart en van Avermaat het weer vinden ga ik natuurlijk wel de top3 aanvallen maar alle drie zullen ze inderdaad wel niet opeens top zijn

9 Scheetmans
klein team waar ik geen grote plussen in verwacht. alaphilip en carapaz zijn wel vrij constant dus middenmoot. maar ook zeer gevoelig voor tegenslag en dan is het zomaar laatste

10 latasa
team zonder grote plussen en minnen maar cicconi en carthy vind ik te duur. dus net onder het midden

11 fairplay
ik verwacht niet weer zo een jaar voor Mass. Verder zal vlasov ook geen grote plus geven dus ook net onder midden.

12 wheelie
Lopez lijkt me erg duur maar cavendish kan zomaar dat weer compenseren. Al denk ik dat bij Cavndish nu toch wel de jaren gaan tellen en waarschijnlijk geen tour dus of hij alles compenseert ?? Dumoulin en martinez weer te duur en veel goedkope renners die ik niet veel winst zie maken. Onderste deel middenmoot verwacht ik.

13 Booggie
gaat vinegaard nog zo een jaar draaien of moet hij veel geven voor roglic? ik denk het laatste . Verder een dure Moscon. dankzij Jakobsen koploper van de staart groep

14 GMV
Op basis van resultaten vorig jaar scored dit team niet erg hoog. Of pidcock de 20 haalt betwijfel ik. Dankzij Bennett zet ik dit team niet laatste.

15 Arneboy
Met dit team heb ik weinig. veel 2-3 punten renners die nog niks hebben gepresteerd. Gaat Mohoric weer zo goed? ik denk het niet. Vanwege breedte team zet ik dit team net boven de onderste 4.

16 Chef Spijker
breed team maar ik zie eigenlijk geen plussen. verder veel renners onder de 4 punten waar ik heel wat minpunten verwacht. Al met al schat ik dit team als beste van de onderste 4.

17 Snatch
Bernal helaas geblesseerd dus dat is een grote aderlating. DE 20 vervangers gaan je net niet de rode lantaarn geven

18 Nutwood
evenepoel 39 punten?? Lijkt me heel sterk. Colbrelli en Haig weer zo een goed jaar? ik denk het niet. er is helaas maar 1 team die ik lager inschat

19 homme
ik heb helemaal niks met dit team. Volgens mij zaten homme en ik 2 jaar geleden ook al ver uit elkaar van verwachting team. we hebben duidelijke andere smaak van renners ;)
Last edited by paultje on 27 Jan 2022, 21:11, edited 2 times in total.

TheoEltinkFan
Posts: 414
Joined: 03 Dec 2019, 21:02

Re: Voorspellingen Biedspel 2022

Post by TheoEltinkFan » 22 Jan 2022, 07:59

1. Zwieler
2. Laatste man2
3. Chef Spijker
4. Vinnie
5. Scheetmans

Ben heel benieuwd naar de prestaties van YBA en FC Wheelie. YBA heeft wederom een behoorlijk aantal renners die aanzienlijk beter moeten kunnen scoren dan afgelopen jaar. Voor FC Wheelie geldt dat de meeste van zijn renners wel een plusje moeten kunnen scoren. Ik twijfel over het trio Dumoulin, Valverde en Martinez.

Nutwood
Posts: 330
Joined: 30 Nov 2019, 11:25

Re: Voorspellingen Biedspel 2022

Post by Nutwood » 22 Jan 2022, 11:19

Op basis van de herschikking van de teams en de resultaten (wedstrijden, prijzentabel en uitslagen) van het afgelopen seizoen zou dit de eindstand zijn:

opbrengst rendement
1 guust 61,90 24%
2 vinnie 61,10 22%
3 tef 55,85 12%
4 zwieler 54,55 9%
5 laatste man 54,30 9%
6 fairplay 52,05 4%
7 scheetmans 51,75 3%
8 booggie 51,65 3%
9 nutwood 49,20 -2%
10 snatch 48,15 -4%
11 arneboy 45,25 -10%
12 latasa 43,70 -13%
13 wheelie 40,70 -19%
14 paul 35,15 -30%
15 chef 35,00 -30%
16 gmv 34,55 -31%
17 yba 33,95 -32%
18 jordy 27,10 -46%
19 homme 25,00 -50%

Maar dat wordt uiteraard anders, want naar verwachting gaat Evenepoel 13 euro meer opbrengen dan vorig jaar :D

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Voorspellingen Biedspel 2022

Post by Fair Play » 22 Jan 2022, 11:28

Ik zie dat ik bij de voorspellingen in ieder geval niet als laatste eindigt. Een hele geruststelling gezien de resultaten van vorig jaar.

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Voorspellingen Biedspel 2022

Post by paultje » 22 Jan 2022, 11:34

Nutwood wrote:
22 Jan 2022, 11:19
Op basis van de herschikking van de teams en de resultaten (wedstrijden, prijzentabel en uitslagen) van het afgelopen seizoen zou dit de eindstand zijn:

opbrengst rendement
1 guust 61,90 24%
2 vinnie 61,10 22%
3 tef 55,85 12%
4 zwieler 54,55 9%
5 laatste man 54,30 9%
6 fairplay 52,05 4%
7 scheetmans 51,75 3%
8 booggie 51,65 3%
9 nutwood 49,20 -2%
10 snatch 48,15 -4%
11 arneboy 45,25 -10%
12 latasa 43,70 -13%
13 wheelie 40,70 -19%
14 paul 35,15 -30%
15 chef 35,00 -30%
16 gmv 34,55 -31%
17 yba 33,95 -32%
18 jordy 27,10 -46%
19 homme 25,00 -50%

Maar dat wordt uiteraard anders, want naar verwachting gaat Evenepoel 13 euro meer opbrengen dan vorig jaar :D
in iedergeval geen laatste :)

Scheetmans
Posts: 277
Joined: 29 Nov 2019, 16:39

Re: Voorspellingen Biedspel 2022

Post by Scheetmans » 22 Jan 2022, 12:01

***** Scheetmans
**** Zwieler (loop er weer 1 uit dit jaar, let maar op)
*** Fairplay
** Chef
* Guust

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Voorspellingen Biedspel 2022

Post by Jordy » 25 Jan 2022, 22:27

Als ik zo even snel kijk zie ik vooral: Zwieler, Vinnie, Guust & Laatste man. Dus het lijkt erop dat vooral Laatste Man zich nu tussen de 3 teams met een 'A-renner' weet te nestelen. Het lijkt vanzelfsprekend om de ploegen met een 'A-renner' bovenaan te zetten, maar ik vraag me toch echt of dit de winnende formule gaat zijn. Het brengt je wel (zonder pech) meestal hoog in de uitslag, maar ik denk toch dat je voor de overwinning wat meer nodig hebt.

Homme
Posts: 250
Joined: 29 Nov 2019, 20:00

Re: Voorspellingen Biedspel 2022

Post by Homme » 30 Jan 2022, 05:00

Weinig vertrouwen in mijn team zie ik. Grappig hoe de visies kunnen verschillen. Ik denk zelf dat Almeida mij in zijn eentje al in het linkerrijtje fietst. En dan moet de rest voor de uitschieter zorgen. Mäder bijv heel veel vertrouwen in

Ik start graag vanuit de underdogpositie

Top 3:
1. Homme
2. Wheelie
3. Vinnie

Laatste man
Posts: 914
Joined: 30 Nov 2019, 23:18

Re: Voorspellingen Biedspel 2022

Post by Laatste man » 31 Jan 2022, 20:26

Zo aan de vooravond mijn voorspelling.

Zwieler
Laatste man
Vinnie
Scheetmans
Wheelie
Fair Play
Guust
Homme
Jordy
Chef
Latasa
Yba
Boogie
Arneboy
GMV
TEF
Nutwood
Paultje
Snatch

Homme en Chef kunnen het meest verrassen. Teams met de meeste potentie voor mij. Uitvallen van Bernal (snatch), mindere voorbereiding v.d. Poel (TEF), vele punten Evenepoel (Nutwood), goedkope kopman Van Aert (Vinnie) of gewoon soms smaak hebben dit lijstje bepaald.

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Voorspellingen Biedspel 2022

Post by Fair Play » 31 Jan 2022, 21:49

Eén voordeel voor Paul, dat Snatch met Bernal in zijn maag zat.
Nu eindigt Paul bij jou ook niet als laatste.

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Voorspellingen Biedspel 2022

Post by Fair Play » 31 Jan 2022, 22:51

Alleen even een top 5.

1 Vinnie
2 Zwieler
3 Laatste man
4 Guust
5 Homme

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Voorspellingen Biedspel 2022

Post by paultje » 01 Feb 2022, 09:53

valt me toch wel wat tegen dat iedereen me onderaan plaatst.....
Ok er moeten wat spelers hun vorm terug vinden om hoog te eindigen maar onderaan?
fuglsang en thomas moeten toch makkelijk uit de kosten komen.
an meeus verwacht ik eigenlijk best veel nu sagan en ackerman weg zijn en hij vast meer kans krijgt. Vorig jaar toch redelijke vuelta gereden.
Dennis of hij de 10 haalt is te bezien maar 7 of 8 punten moet toch makkelijk mogelijk zijn met zijn tijdrit.
Van avermaat heeft de afgelopen 7 jaar maar 1 keer minder opgebracht dan wat hij kost. Dat was dan wel vorig jaar maar hij zat toch best vaak in top10 van klassiekers dus zo een slecht jaar was het niet alleen net te lage plaatsten om wat op te leveren.
steward en paret-peintre, van beide was ik vorig jaar wel van gecharmeerd ik verwacht dat ze wel uit kosten komen
hart dekker en poels lijken toch ook niet te duur

FC Wheelie
Posts: 150
Joined: 15 Nov 2021, 13:47

Re: Voorspellingen Biedspel 2022

Post by FC Wheelie » 01 Feb 2022, 11:36

1 Arneboy. Met Simon Yates lijkt een zekere podiumplek in de Giro gekocht te zijn. Altijd lekker. Mohoric, Hayter en Turgis kunnen op veel terreinen uit de voeten. Heel sterk drietal. Caruso verwacht ik dit jaar niet meer zo sterk als vorig jaar. Ayuso kan de parel van dit jaar worden. Natuurlijk heel jong en weinig eigen kansen. Maar wat goed is, kan heel snel komen. Mooi team hoor!
2 Nutwood. Smalle selectie maar Evenepoel, Colbrelli en Haig gaan een goed jaar tegemoet. Heeft de andere renners niet eens nodig.
3 Vinnie. Klassiekerploeg. Of gaat WvA weer ergens een AK rijden? Dat betwijfel ik. Hij gaat meer pieken en wil nu echt gaan scoren in Rvv en Roubaix. Waar zijn de klimmers?
4 Zwieler. Diep in de buidel getast voor Roglic maar als ik dat dan vergelijk met Pogacar scheelt het 11 punten. Ik zet ze nog steeds op gelijke voet en schaal Zwieler dan ook hoger in dan Guust. Met Ganna zekere punten in het team, heeft naast zijn tijdrit nog meer mooie doelen dit jaar. Zijn kleintjes zie ik niet veel scoren.
5 Guust. Ik hoop toch niet dat je dit spel met 1 renner kan winnen :-). Sorry Guust. De overige renners als Porte en knechten Kuss en Laporte kunnen mij ook niet bekoren.
6 Booggie. Te weinig stootkracht voor de klassementen. Vingegaard moet dat helemaal alleen gaan doen. Het viertal Woods, Moscon, Cosnefroy en Wellens is natuurlijk wel een sterk blok voor in de klassiekers.
7 Latasa. Met Yates een absolute topper. Bij Carthy lijkt het beste er af? Ciccone gaat scoren in de Giro maar waar nog meer? Foss kan verrassen dit jaar. Stond aardig zwaar maar reed toch een behoorlijke Giro. Zijn klassieke kern met VanMarcke, Politt, Vermeersch, Gilbert en Clarke gaat scoren.
8 Jordy. Team van de breedte. Landa moet het gaan doen in de GT's. Zie Quintana toch echt geen top5 meer rijden in een grote ronde. Ilan van Wilder had ik wel graag gehad.
9 Scheetmans. Met Alaphillipe en Carapaz twee absolute toppers die veel gaan scoren. Rest van de selectie is wat karig. Middenmoot is dan je deel.
10 Fairplay. Allemaal net niet renners maar die kunnen wel gaan scoren. Mas was in de Vuelta heel sterk maar scoort door het jaar heen te weinig. Vlasov dure klant, hij mag ons verrassen. Majka, Kruijswijk is vergane glorie.
11 GMV. Amper AK mannen. Gaat in de eendagskoersen wel uithalen met Pidcock en Matthews.
12 Paultje. Veelbesproken maar wat hij zelf al aangeeft; echt niet zo'n zwak team. Is voor het Ak werk afhankelijk van G en dat is fragiel.
13 Chef Spijker. Mis bij Chef ook een klassementstopper. In de breedte wel een aardig team , grillige selectie!
14 Homme. Risicovol team. Inclusief Almeida die weg is bij DQS. Veel renners belanden vervolgens in een dip. Mader gaat knallen maar op Hirschi , Pedersen en Pinot kun je volgens mij niet bouwen.
15 Laatste man. Mist ook iemand voor de klassementen , kan in de klassiekers wel sterk voor de dag komen met Asgreen, van Baarle en wellicht Kung.
16 TEF. De berichten rond vd Poel zijn weinig hoopgevend. En die heeft hij wel nodig voor een topklassering. Gaudu is een topper maar Demare, Cattenao , Uran en David dlCruz is allemaal subtop.
17 Yba. Mooie mix maar weinig zekerheidjes. Al hebben we dat allemaal niet. Het mooie van de koers .Veel rittenkapers, ook die kunnen scoren. Hup Groenewegen!
18 Snatch. Arme Snatch.

Post Reply