Chatbox Biedspel 2022

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Jordy » 13 Apr 2022, 17:56

Turkije mag er volgend jaar wel op. Al vind ik zo'n Sicilië ook wel wat hebben.

Paar mannen komen terug van hun blessure. Benoot natuurlijk met een prima 3de plek in de AGR. Formolo met een ijzersterke rit, helaas nog geen centen, maar dat komt wel. Nibali die lekker naar zijn thuiskoers heeft toegewerkt. Trentin die iedere wedstrijd weer iets beter wordt en teruggroeit naar de vorm die hij daarvoor had; hopen dat in Roubaix alles op zijn plek valt. Paar tegenvallers met Champoussin en Latour. Ook Quintana moet wel uitkijken dat die heel blijft..., maar over het algemeen valt het nog te overzien de laatste weken. Enkel bij Honoré is de vorm nog steeds ver te zoeken en met opnieuw ziekte is zijn voorjaar wel helemaal voorbij. Hopelijk kan die in de tweede seizoenshelft nog leuk terugkomen. Vooral nu mijn trouwe klant Cosnefroy het dit jaar eindelijk wel goed doet, terwijl ik Honoré een beetje als zijn vervanger in mijn team zag...

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Fair Play » 25 Apr 2022, 20:48

Wat mij betreft ook. Dat levert mij meer op dan de Ronde van Vlaanderen :D

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Fair Play » 25 Apr 2022, 20:52

Op naar de Ronde van Romandië met:
Pacher
Storer
Kruijswijk
Peters
Vlasov
Sweeny
Sobrero

Nutwood
Posts: 330
Joined: 30 Nov 2019, 11:25

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Nutwood » 26 Apr 2022, 10:44

Ik zet voor RvR twee jokers in : Williams en Elissonde :mrgreen:

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Jordy » 27 Apr 2022, 09:56

Het gaat niet zo lekker de laatste weken. De vrije val naar beneden is langzaam ingezet, wordt tijd dat Quintana weer eens ergens aan de start staat. :D

In Romandië moeten we het opnieuw doen met een kleine selectie: Luke Plapp & Mikkel Honoré. Misschien dat Plapp nog kan verrassen, hij is onze troef voor het klassement. Daarnaast zou het fijn zijn om Honoré weer eens van voren te zien, na een verloren voorseizoen zou elk teken van vorm mooi zijn. Er zijn een paar etappes waar hij een kans zou maken.

We hadden verwacht hier met Champoussin (armbreuk), van Wilder (kaakbreuk) en Guerreiro (val in Luik) aan de start te staan en met hen hadden we voor meerdere top 10 noteringen kunnen gaan, maar nu wordt het dus een kwestie van overleven.

In de Giro moeten we wel weer gaan knallen! Helaas vallen ook hier Champoussin en van Wilder weg. Hindley was (net als Benoot) ziek in Luik dus ook achter zijn vorm staat een vraagteken, maar hij kan hopelijk nog groeien tijdens de ronde. Gelukkig lijken Landa en Arensman wel helemaal klaar ervoor, want we gaan het nodig hebben!

User avatar
Zwieler
Posts: 2379
Joined: 29 Nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Zwieler » 28 Apr 2022, 04:17

Ik vind het spel ook een stuk minder leuk, dan dat ik op voorhand dacht. :D

Roglic die opeens last van zijn knie krijgt, McNulty die ziek geworden is, Nizzolo die geen enkele vorm heeft getoond tot nu toe n ik sta laatste in de Assendelft ranking. Alleen Ganna doet wat hij moet doen tot nu toe. Na de Giro kijken we weer verder, dan is iedereen hopelijk weer opgeknapt, en 100% fit.

Mijn enige pleziertje is dat Scheetmans uiteraard nog slechter gestart is dan ik. :lol:

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Fair Play » 01 May 2022, 19:55

Vlasov nu al uit de kosten (kosten 9,50-opbrengst 9,70).
Laat de grote rondes maar komen.

FC Wheelie
Posts: 150
Joined: 15 Nov 2021, 13:47

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by FC Wheelie » 03 May 2022, 11:12

Vlasov een echte parel! Net als Martinez. Zeer tevreden over. Sommige biedspelspelers hadden nog wel twijfels over hem ;-).

Plek in de subtop dankzij Martinez en ook wat goedkoper grut die steeds voor wat sprokkelwerk heeft gezorgd.
Deze maand moet het voor mij gebeuren. Veel budget rijden in de Giro met Dumoulin, Lopez , Valverde en Cavendish.

Dat Eddy Theuns zijn sprints mag rijden is een aangename verrassing. Tulett , Bayer en Doull voor het kansloze knechtwerk. Maar ook dat werk is nodig. Tulett en Bayer misschien nog in een ontsnapping. De eerste grote ronde staat voor de deur na een prachtig voorjaar. Plezier allen!

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Jordy » 06 May 2022, 16:04

FC Wheelie wrote:
03 May 2022, 11:12
Vlasov een echte parel! Net als Martinez. Zeer tevreden over. Sommige biedspelspelers hadden nog wel twijfels over hem ;-).
Vlasov doet het zeker super. Was natuurlijk niet ondenkbaar dat hij nu bij Bora die volgende stap zou zetten.
Wat Martinez betreft blijf ik erbij dat je ook wel geluk hebt dat Bernal is weggevallen. Hij zou zijn vaste lieutenant worden, maar nu schuift Martinez gewoon een plekje op in de rangorde. Na die val heb ik hem ook nog maar op wat jaarlijsten gezet. ;)
Al moet ik wel zeggen dat Martinez die kans wel met beide handen aangrijpt, dat moet ook nog maar eerst gebeuren natuurlijk.

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Jordy » 06 May 2022, 16:16

Hehe, de Giro is van start, werd tijd, nu kan ik eindelijk weer de weg naar boven inzetten. Het wegvallen van van Wilder, Champoussin en Viviani is een klap voor onze selectie, maar dat mag de pret niet drukken, de selectie is nog steeds meer dan sterk genoeg om met de nodige ambitie te starten.

Wat te denken bijvoorbeeld van Mikel Landa die zich perfect heeft voorbereid op deze ronde. Met hem mikken we op het podium en een ritzege in de bergen. Daarachter mag Jai Hindley hetzelfde proberen te doen. Podium is waarschijnlijk wat ambitieus, maar een dikke top 10 notering moet zeker kunnen. Voor die top 10 hebben we met Thymen Arensman ook nog een extra joker. Arensman rijdt erg indrukwekkend rond en kan zomaar verrassen, voor zover we top 10 nog een verrassing zouden mogen noemen. Dan zijn we er nog niet, want we hebben ook nog onze wildcard Ivan Sosa. Wat we van hem moeten verwachten weten we echt niet. Een Sosa in vorm zal bergop door weinig renners gevolgd kunnen worden, maar of dit dan ook betekent dat hij een klassement kan rijden moeten we nog zien. We hopen het natuurlijk van harte, want het is ook zeker niet ondenkbaar dat dit zijn grote doorbraakronde wordt. Daarnaast hebben we nog 3 mannen die ook top 20 zouden moeten kunnen rijden, maar we liever voor ritten zien gaan. Hun namen Vincenzo Nibali, Davide Formolo & Juan Pedro López. Zeker bij Nibali weet je het echter nooit, het zou zomaar kunnen dat we deze oude rot toch weer aan het eind van de ronde in de top 10 terugvinden. In de overgansritten mag ook Jacopo Mosca het proberen. Helaas hebben we zonder Viviani weinig te zoeken in de vlakke ritten.

Laatste man
Posts: 914
Joined: 30 Nov 2019, 23:18

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Laatste man » 06 May 2022, 22:55

De kasseienklassiekers waren top. Van Baarle, Kung, Madouas prachtig. Tiller, Swift, Skjelmose-Jensen, Teunissen en Waerenskjold ook goed op niveau. Izagirre en Mollema prima in de bergen. Walscheid, Asgreen, Vader, Ackermann, Harper, Riesebeek, Fabbro en Wurtz Schmidt allemaal pech, maar goed.

Giro
Oscar Riesenbeek - Alpecin-Fenix
Jefferson Alex Cepeda - Drone Hopper-Androni-Giocattoli
Edoardo Affini - Jumbo-Visma
Pascal Eenkhoorn - Jumbo-Visma
Mauri Vansevenant - Quick-Step Alpha Vinyl Team
Cees Bol - Team DSM
Bauke Mollema - Trek-Segafredo
Mattias Skjelmose Jensen - Trek-Segafredo

We gaan voor een etappe met de ploeg.

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Fair Play » 07 May 2022, 23:47

Ik heb naar Hongarije de volgende renners toegestuurd:
Nans Peters
Filippo Fiorelli
Davide Cimolai
Lorenzo Fortunato
Miles Scotson
Matteo Sobrero
Chris Hamilton

Geen namen die in de top van het eindklassement verwacht mogen worden.
Het wordt dus hopen op wat sprokkelwerk.

FC Wheelie
Posts: 150
Joined: 15 Nov 2021, 13:47

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by FC Wheelie » 09 May 2022, 10:21

Lekkere start met Cav, Theuns en Dumoulin!

Nibali reed ook sterke ITT, Jordy. Belooft wel wat toch?
Lopez en Valverde vallen vooralsnog wat tegen maar nog kansen genoeg tot Verona.

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Jordy » 09 May 2022, 15:05

Ja, zeker niet ontevreden over de tijdrit van Nibali. Hij was ook echt niet slecht de laatste weken en lijkt zich na zijn ziekte volledig te hebben gefocussed op de Giro. Zeker mijn darkhorse, kan zomaar in de 3de week nog eens verrassend uit de hoek komen.

Landa, Formolo en Hindley reden voor hun doen ook echt wel een prima tijdrit. Al verwacht ik van Formolo geen klassement, maar op de eerste dag zag die er ook al niet slecht uit dus een etappezege moet mogelijk zijn. Arensman ook prima. Alleen Sosa, tja... Dat is toch echt de klimvariant van Mareczko. Hij kan één ding en dat kan die heel goed, maar voor de rest een zeer beperkte renner.

FC Wheelie
Posts: 150
Joined: 15 Nov 2021, 13:47

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by FC Wheelie » 11 May 2022, 09:59

Tot zover mijn Giro... Doei Dumoulin en Lopez!

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Fair Play » 11 May 2022, 19:25

Ik ken je gevoel wat betreft Lopez. Vorig jaar in extremis in de Vuelta hetzelfde meegemaakt. Altijd wat met Superman.

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Jordy » 02 Jun 2022, 17:43

Scheetmans wrote:
02 Jun 2022, 10:34
hoho, we gaan ons niet gewonnen geven nog natuurlijk, de Tour is sws voor anderen en dan is de vraag wie gaan er Vuelta rijden en daar wordt het pas beslist :roll:
Het is nog zeker niet afgelopen, de Tour zal ik zeker minder sterk voor de dag komen. Er lijkt zich ook iedere dag iemand af te melden wat de spoeling toch wel erg dun maakt. Als ik bij Zweeler op de startlijst kijk:
31-05 Nibali verwijderd
01-06 Latour verwijderd
02-06 Landa verwijderd

Nu gaan we Nibali en Landa als het goed is wel weer terugzien in de Vuelta dus dat hoeft nog niet zo slecht te zijn. Latour is wel balen dat die weer wat breekt. Waren toch wel 3 mannen die hadden mee kunnen spelen voor een ritzege vanuit een ontsnapping.

Quintana gaat natuurlijk nog, maar zo word ik toch wel heel erg afhankelijk van 1 renner om te scoren wat altijd een heel groot risico is. De Tour zou ik dus zomaar wat mensen dichterbij of zelfs over me heen kunnen zien komen. De Vuelta zou dan wel weer meer kansen moeten bieden om opnieuw uit te lopen.

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Fair Play » 02 Jun 2022, 19:47

Mooie overwinning Jordy.🥇

Zoals verwacht voor mij slechts wat sprokkelwerk, waarbij de onverwachte overwinning van Sobrero in de tijdrit mij wel tevreden stelde.
Ik had iets meer van Fortunato verwacht.

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by Jordy » 03 Jun 2022, 09:05

Het is zonde dat zo'n renners als Fortunato graag een klassement willen rijden. Top 10 zou nog wel kunnen, maar voor een echte topnotering komt hij toch nog te kort. Dan is lekker aanvallen en een mooie etappe pakken in mijn ogen toch meer waard.
Al snap ik ook wel dat hij ervaring wilt opdoen in de hoop te kunnen groeien in het rijden van klassementen, maar betwijfel of dat er echt in zit.

Sobrero was natuurlijk de enige echte (top)tijdrijder die aanwezig was dus in principe wel een goede kanshebber en niet zo'n verrassing. De manier waarop vond ik dan wel weer verrassend, die was echt sterk. Bergop valt hij me daarentegen dan weer wat tegen.

User avatar
ChefSpijker
Posts: 1947
Joined: 29 Nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Biedspel 2022

Post by ChefSpijker » 03 Jun 2022, 15:38

Fortunato zat in de slotweek toch ook wel vaak mee in ontsnappingen, maar had die dagen itt een Hirt, Carthy en Buitrago (ook gasten die zich niet spaarden in de bergen) niet het niveau om zelfs top 5 te rijden. Denk dat Fortunato voor deze Giro een beetje overschat is omdat ie vorig jaar op de Zoncolan won. Dat was ook maar tegen Covi en Tratnik, met een falende Mollema en Bennett erbij. Maar goed ik ben er zelf ook ingetrapt met de Giro-spellen, had Fortunato zowat overal :lol:

Buitrago is wel weer een fijn Colombiaans pareltje dat we ontdekt hebben. Benieuwd naar zijn progressie de komende jaren. Zou me niet verbazen als ie over een jaar of 3 zelf voor het eindpodium rijdt in een Giro of Vuelta.

Landa trouwens van startlijst verwijderd omdat ie zelf twijfels uitsprak over Tourdeelname en op de voorlopige startlijst voor Zwitserland staat. Als hij Giro-Zwitserland rijdt, gaat ie vast niet door naar de Tour. Maar voor jou lijkt me dat enkel gunstig. In Vuelta kan ie best weer meerijden voor het podium. In de Tour is dat bijna ondenkbaar.

Post Reply