Chatbox Schaatsbiedspel 2022/2023

JohnnyJ
Berichten: 341
Lid geworden op: 21 okt 2022, 19:42

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door JohnnyJ » 18 dec 2022, 16:57

Laatste man schreef:
18 dec 2022, 15:12
Zelf allemaal nog van het natuurijs genoten?
Afbeelding

De laatste keer dat ik geschaatst heb, was toen ik 16-17 jaar jong was op de grote vijver in onze wijk. Een eeuwigheid geleden, maar het was een geweldige tijd waar ik met veel plezier en nostalgie op terug kijk. Met langs de kant kraampjes waar je warme chocomel, erwtensoep en broodjes met knakworst kon krijgen. Met op het ijs genoeg leuke jonge dames die mij het schaatsen (op ijshockey schaatsen weliswaar) wel wilden leren. Een geweldige jeugd heb ik gehad. Altijd voetballen, knikkeren, vangertje spelen en fietswedstrijdje houden met soms wel 25 jongeren. En Pasen, Sinterklaas en Kerstmis vieren in het gemeenschapshuis in de speeltuin en daar ook tarzan films kijken of Rin-Tin-Tin en de Dikke en de Dunne op zo'n ouderwetse filmprojector op een groot filmscherm. Ik ben opgegroeid in een hechte gemeenschap waar je als jongere nog lekker buiten kon spelen. Met nog een touwtje in de brievenbus en waar Kerstmis en Oud-jaar een geweldig feest was met al die omen en tantes die dat bij mijn oma en opa kwamen vieren en de hele nacht door gingen. Mooi om soms terug te kijken op die geweldige tijd!
Laatst gewijzigd door JohnnyJ op 19 dec 2022, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

JohnnyJ
Berichten: 341
Lid geworden op: 21 okt 2022, 19:42

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door JohnnyJ » 18 dec 2022, 17:01

Helaas de foto van de bevroren vijver in het vorige verhaal over mijn jeugd plaatsen is mij niet gelukt. Dan maar aan Jordy vragen hoe dat moet.

Fair Play
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door Fair Play » 18 dec 2022, 21:05

JohnnyJ schreef:
18 dec 2022, 16:57
Laatste man schreef:
18 dec 2022, 15:12
Zelf allemaal nog van het natuurijs genoten?
Afbeelding

De laatste keer dat ik geschaatst heb, was toen ik 16-17 jaar jong was op de grote vijver in onze wijk. Een eeuwigheid geleden, maar het was een geweldige tijd waar ik met veel plezier en nostalgie op terug kijk. Met langs de kant kraampjes waar je warme chocomel, erwtensoep en broodjes met knakworst kon krijgen. Met op het ijs genoeg leuke jonge dames die mij het schaatsen (op ijshockey schaatsen weliswaar) wel wilden leren. Een geweldige jeugd heb ik gehad. Altijd voetballen, knikkeren, vangertje spelen en fietswedstrijdje houden met soms wel 25 jongeren. En Pasen, Sinterklaas en Kerstmis vieren in het gemeenschapshuis in de speeltuin en daar ook tarzan films kijken of Rin-Tin-Tin en de Dikke en de Dunne op zo'n ouderwetse filmprojector op een groot filmscherm. Ik ben opgegroeid in een hechte gemeenschap waar je als jongere nog lekker buiten kon spelen. Met nog een touwtje in de brievenbus en waar Kerstmis en Oud-jaar een geweldig feest was met al die omen en tantes die dat bij mijn oma en opa kwamen vieren en de hele nacht door gingen. Mooi om soms terug te kijken op die geweldige tijd!
Dit verhaal doet mij denken aan mijn jeugd.
Ooit, hééél lang geleden, een keer schaatsen geleend. Lag meer op het ijs dan dat ik erop stond.
We worden oud :D
Ik heb liever 2 wielen onder mij.

JohnnyJ
Berichten: 341
Lid geworden op: 21 okt 2022, 19:42

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door JohnnyJ » 19 dec 2022, 14:26

Fair Play schreef:
18 dec 2022, 21:05
Dit verhaal doet mij denken aan mijn jeugd.
Ooit, hééél lang geleden, een keer schaatsen geleend. Lag meer op het ijs dan dat ik erop stond.
We worden oud :D
Ik heb liever 2 wielen onder mij.
Leuk te horen van jou Fair Play (leuke naam overigens wat al wat zegt over jou als persoon) dat ik niet de enige senior ben in dit gezelschap :D .
Ik schat wel in dat ik toch nog wat ouder ben dan jij. In mijn tienertijd ben ik opgegroeid in wat men toen noemde de Flower Power tijd en Hippie tijd in de jaren 60. Waar je voor de Rolling Stones of de Beatles was en waar je op je 16e koos voor een Kreidler of Zundapp. De prachtige tijd van "Freedom, make love and peace". Ik had overigens een opgevoerde Zundapp die makkelijk de 85 km aantikte. De tijd waarin je in het gras met je vrienden op een draagbare radio de Tour volgde met Eddy Merckx, Jan Janssen, Ocana en Joop Zoetemelk om na de finish bij de snoepwinkel naast een zakje chips en een flesje Coca Cola het tourkrantje op te halen met verhalen en de uitslagen. Om daarna met je vrienden in de wijk nog even snel een tijdrit of fietswedstrijdje te houden. De tijd waarin elk half uur de bus langs kwam en je voor een kwartje naar de stad werd gebracht.
Daarna de overgang naar de jaren 70 met geweldige rock bands als Led Zeppelin en Deed Purple, naar de Glamrock met bands als T-rex, The Sweet, Mud en Slade en eindigend met het disco tijdperk. Een geweldige tijd waarin ik met een stel hechte vrienden elk weekend los ging in de discotheek. Ik vraag mij af of discotheken nu nog bestaan. De jaren waar veel kon en mocht. Waar je zelfs met lange haren je militaire dienstplicht mocht vervullen en waar je binnen een straal van 3 km 6 voetbalclubs had waarvan er nu helaas nog maar 2 over zijn :( .
Overigens was het schaatsen bij mij ook maar voor korte duur, alleen die 2 winterjaren geschaatst toen ik 16 en 17 was. Schaatsen zou nu echt niet meer lukken en ook ik heb liever 2 wielen onder mij.

JohnnyJ
Berichten: 341
Lid geworden op: 21 okt 2022, 19:42

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door JohnnyJ » 19 dec 2022, 14:34

JohnnyJ schreef:
18 dec 2022, 17:01
Helaas de foto van de bevroren vijver in het vorige verhaal over mijn jeugd plaatsen is mij niet gelukt. Dan maar aan Jordy vragen hoe dat moet.
Met hulp van Jordy is het mij gelukt om alsnog de foto van onze bevroren vijver in mijn voorgaand verhaal te plaatsen :D
Bijgaand nog een foto uit de nostalgische jaren 60 van onze bevroren vijver in de wijk.

Afbeelding

Fair Play
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door Fair Play » 19 dec 2022, 19:00

Leuke nostalgische verhalen.
Ik ben ook van de jaren 60, maar was dan wel nog heel klein. De flower power tijd is aan mij net voorbij gegaan. Maar de bands zoals jij noemt lagen ook bij mij op de draaitafel.
Oh ja zundapp heb ik ook gereden. Heerlijke tijd en ontwijken dat je gepakt werd.
Overigens blijkbaar typische jaren 60 bruggetjes. Soortgelijke hadden ze bij ons ook.

JohnnyJ
Berichten: 341
Lid geworden op: 21 okt 2022, 19:42

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door JohnnyJ » 19 dec 2022, 20:01

Leuk om te horen van jou Fair Play dat jij ook een Zundapp rijder was. Klopt, het was altijd uitkijken als je met je opgevoerde brommer onderweg was. En achteraf beschouwd toch wel gevaarlijk om met 80 tot 85 km door de wijk te scheuren :) . Maar daar sta je niet bij stil als je 17 of 18 jaar bent. Maar er was wel beduidend minder verkeer op de weg eind jaren 60 begin 70. Overigens zijn die 2 foto's echt van onze grote vijver in de wijk. Via het bruggetje kon je sneller van het ene deel naar het andere deel in de wijk gaan. Anders moest je om de vijver heen fietsen of "brommeren".
Een geweldige tijd om zo af en toe eens met veel plezier maar ook met weemoed op terug te kijken. Ben blij te horen dat jij als generatiegenoot dezelfde ervaring en beleving hebt :D

paultje
Berichten: 1196
Lid geworden op: 06 dec 2019, 23:57

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door paultje » 22 dec 2022, 19:29

jeetje ook dit nog

Schouten viert Kerst thuis, geen NK en EK allround: 'Op advies van de trainers'

JohnnyJ
Berichten: 341
Lid geworden op: 21 okt 2022, 19:42

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door JohnnyJ » 22 dec 2022, 20:51

paultje schreef:
22 dec 2022, 19:29
jeetje ook dit nog

Schouten viert Kerst thuis, geen NK en EK allround: 'Op advies van de trainers'
Onbegrijpelijk, ik lees het nu ook op de NOS site. Lijkt er op dat het EK Allround haar helemaal niet meer boeit na 3x goud op de Olympische Spelen. Ze schaatst liever een paar marathons dan Europees kampioen te worden in een vol Hamar arena. En zoveel schaatswedstrijden zijn er helemaal niet. Resteert nog 2 WC wedstrijden in Polen en het WK Afstanden voor haar + de plaatsing wedstrijd. Vergelijk dat maar eens met het aantal wedstrijddagen van Annemiek van Vleuten die op 17-02-2022 startte en na 41 wedstrijddagen stopte op 09-10-2022 met daarin 7 voorjaarsklassiekers en de Giro, Tour en Vuelta. Ik begrijp jouw teleurstelling wel. Ik zou mij ook ergeren aan zo'n instelling, zeker na het wegvallen van Lollobrigida en Ziomek. Je kunt nu alleen nog maar hopen dat Lollobrigida ineens haar schaatsten er weer onder bindt en er bij het EK Allround weer staat. Ik gun het jou wel.

Fair Play
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door Fair Play » 22 dec 2022, 22:49

Dat is wel zuur.
Maar ik verwacht ook maar maximaal 2 deelnemers, die mij vertegenwoordigen op het EK.

Chef heeft de 2 potentiële europese kampioenen in zijn ploeg. Die zou zomaar na het EK bovenaan kunnen staan.

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1946
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door ChefSpijker » 22 dec 2022, 23:57

Daar ga ik sowieso wel vanuit ja. Heb op papier een sterk Europees team klaar staan. Hopelijk kan Nuis ook nog 'stunten' met een top 3-plekkie op de sprint. Daar zijn wel echt een hoop kandidaten voor bij de heren. Met wegvallen Schouten ligt er ook plots een mogelijkheid voor Conijn, maar die lijkt echt te weinig basis te hebben door haar ziekte in het voorseizoen. Zal wel gewoon Beune en Groenenwoud worden naast Rijpma.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door Jordy » 23 dec 2022, 11:14

Daar zou ik nog niet zomaar vanuit gaan. Jouw Europees team is misschien wat sterker, maar er moet ook nog een gat overbrugd worden. Het zal voor mij waarschijnlijk van 2 dingen afhangen. De strijd tussen Wiklund en Rijpma zal heel belangrijk zijn, want daar loop jij wellicht goed in of ik loop juist verder uit en daarnaast zal het voor mij de vraag zijn of Fledderus zich kan plaatsen. Plaatsen voor de Nederlandse dames betekent eigenlijk zo goed als zeker een top 4 plek op het EK Sprint. Eitrem kan ik hopelijk redelijk compenseren met Snellink. Nuis moet zich eerst ook nog maar eens plaatsen, maar die kan dan gecompenseert worden door Fledderus als ze zich beide plaatsen. Michalski en Liiv zal ook niet al te veel tussen zitten. Dan blijft nog Sablikova over om Roest te compenseren. Dat zal niet volledig lukken, maar misschien wel genoeg om op kop te blijven. De rest wat we hebben is sprokkelwerk.

Jij hebt wel nog wat jokers op het NK met een Conijn en Jansman als zo iemand zich weet te plaatsen dan zijn dat flinke bonuspunten. Na het NK weten we in ieder geval al meer. Plaatst Nuis zich niet en Fledderus wel dan ziet het er voor mij wel goed uit, andersom dan ben jij weer in het voordeel.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door Jordy » 23 dec 2022, 11:22

paultje schreef:
22 dec 2022, 19:29
jeetje ook dit nog

Schouten viert Kerst thuis, geen NK en EK allround: 'Op advies van de trainers'
Het zit je ook niet mee, met motivatieproblemen aan het begin van het jaar, was het al vrij snel duidelijk dat ze niet zo ging heersen als vorig jaar. Gezien haar zwakke 1.500 denk ik zelfs dat ze niet gewonnen had van Wiklund en Rijpma, maar helemaal niet starten is wel heel zuur. Ook op 90% eindigt ze hier gewoon op het podium. Het zou me echter niets verbazen als dit niet meer genoeg voor haar is en ze weet dat ze op 90% niet van die andere 2 kan winnen dus dan maar helemaal overslaan en doen wat ze leuk vindt, marathons schaatsen. Om vervolgens de focus op het WK Afstanden te leggen, want daar is het ook niet vanzelfsprekend dat ze even 3 gouden plakken kan komen ophalen.

Je hebt al een aardig gat op Vinnie, maar met Herzog zal hij snel dichterbij komen. Mocht Verbij zich nog plaatsen of misschien zelfs Wennemars dan ben ik bang dat je voorsprong als sneeuw voor de zon verdwijnt.
Misschien komt er nog positief nieuws uit de hoek van Lollobrigida, maar ik vrees het voor je.

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1946
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door ChefSpijker » 23 dec 2022, 17:19

Lollobrigida is ook zwanger, je hebt er wel een neusje voor Paul! :lol:

paultje
Berichten: 1196
Lid geworden op: 06 dec 2019, 23:57

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door paultje » 23 dec 2022, 20:09

zucht nooit meer vrouwen in schaatspel voor mij. Schouten zal het tegen het wk ook wel zijn.

Fair Play
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door Fair Play » 23 dec 2022, 20:13

ChefSpijker schreef:
23 dec 2022, 17:19
Lollobrigida is ook zwanger, je hebt er wel een neusje voor Paul! :lol:
Ook dat nog.

Wat doe jij met die vrouwen Paul?

Laatste man
Berichten: 913
Lid geworden op: 30 nov 2019, 23:18

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door Laatste man » 23 dec 2022, 22:51

Hehe heel bijzonder.

Schouten, bah. Zo help je de schaatssport niet vooruit. Er is veel concurrentie en weinig wedstrijden, ga die gewoon schaatsen en help de sport aan publiciteit. Van buitenaf oogt dit wat makkelijk (al heeft ze wel een privé situatie, maar geef dat dan aan).

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door Jordy » 23 dec 2022, 23:07

paultje schreef:
23 dec 2022, 20:09
zucht nooit meer vrouwen in schaatspel voor mij. Schouten zal het tegen het wk ook wel zijn.
Zonder NK Allround zal ze zich toch ergens mee moeten vermaken zo vlak na de Kerst. :D

Wel bijzonder, Lollo blijkbaar al 18 weken zwanger dus die wist dit waarschijnlijk al een tijdje en Paultje maar hopen... Na zo'n Olympisch seizoen is natuurlijk wel de perfecte gelegenheid als je dit als dame wilt. Dan is er toch nog tijd om terug te keren voor de volgende Spelen mocht je dat willen.
Laatste man schreef:
23 dec 2022, 22:51
Schouten, bah. Zo help je de schaatssport niet vooruit. Er is veel concurrentie en weinig wedstrijden, ga die gewoon schaatsen en help de sport aan publiciteit. Van buitenaf oogt dit wat makkelijk (al heeft ze wel een privé situatie, maar geef dat dan aan).
Schouten verkiest marathons rijden gewoon boven Allrounden. Wat dat betreft vergelijk ik het een beetje met Mathieu die bijvoorbeeld een mountainbike wedstrijd verkiest boven een mooie wegwedstrijd. Je kunt er natuurlijk van vinden wat je wilt, maar snap ergens wel dat ze soms ook gewoon kiezen wat ze leuk vinden en niet per se waar de meeste prestige ligt. Dat vind ik dan toch weer anders dan alles af zeggen om te trainen.

Fair Play
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door Fair Play » 26 dec 2022, 11:36

De uitslagen van het NK allround en sprint (27+28 december) komen pas het volgende weekend.

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1946
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2022/2023

Bericht door ChefSpijker » 28 dec 2022, 20:01

Het gat is in elk geval flink gedicht. Als ik goed gerekend heb is het verschil met Jordy nog 30 cent. En FP heeft Johnny ook bijna achterhaald. Helaas geen 'bonustickets' (Conijn was bedroevend slecht weer), maar die laatste 1000 meter van Nuis geeft wel vertrouwen richting WK Afstanden om ook naast de 1500 uit te halen.

Nu afwachten wie alle andere landen sturen komende week.

Plaats reactie