Biedronde 4 (start woensdag 2 november - einddatum zondag 6 november)

Fair Play
Berichten: 1698
Lid geworden op: 29 nov 2019, 19:44

Biedronde 4 (start woensdag 2 november - einddatum zondag 6 november)

Bericht door Fair Play » 02 nov 2022, 20:31

woensdag 2 november na afsluiten biedronde 3 (ca. 22.30 uur): Opening biedronde 4

Deze ronde wordt (zo nodig) verdeeld in een 1e ,2e en 3e periode.
Om 22.30 uur, of zodra biedronde 3 is beëindigd, kan biedronde 4 periode 1 starten voor de ploegleiders die nog punten over hebben. Alle punten moeten worden opgemaakt.
Volgorde van aanbieden: De ploegleider met de minste punten over na biedronde 1 t/m 3 start als eerste met aanbieden en maakt zijn punten op. Bij gelijk aantal punten over na biedronde 1 t/m 3 bepaalt een loting de volgorde of o.b.v. hoffelijkheid tussen de ploegleiders. Bij meer dan één punt over na biedronde 1 t/m 3, kan ook voor een combi van aanbieden en/of overbieden worden gekozen.
Bij overbieden mogen de vrijgekomen punten, niet direct weer gebruikt worden. Deze 1e periode is statisch.

Na deze 1e periode moeten de ploegleiders die nog punten overhebben in de 2e periode nieuwe schaats(st)ers aanbieden, of overbieden op de schaats(st)ers uit de 1e periode of die in de 2e periode zijn aangeboden, ook weer in de volgorde, dat de ploegleider met de minste punten over, als eerste aanbiedt. De punten moeten worden opgemaakt. Bij meer dan één punt over na biedronde 4 periode 1, kan dus ook weer voor een combi van aanbieden en/of overbieden worden gekozen.
De ploegleider die daarna nog punten over heeft, als gevolg van een overbieding, kan in de volgende ronde 3e periode zijn punten opmaken door het aanbieden van een schaat(st)er.
Biedronde 4 sluit uiterlijk zondag 6 november om 22.00 uur.

Fair Play
Berichten: 1698
Lid geworden op: 29 nov 2019, 19:44

Re: Biedronde 4 (start woensdag 2 november - einddatum zondag 6 november)

Bericht door Fair Play » 02 nov 2022, 22:26

Volgorde

Team Vulture 1
Chef Spijker 10
Fair Play 13
Laatste Man 14
Jordy 22
Vinnie 30
Johnny 35

Fair Play
Berichten: 1698
Lid geworden op: 29 nov 2019, 19:44

Re: Biedronde 4 (start woensdag 2 november - einddatum zondag 6 november)

Bericht door Fair Play » 02 nov 2022, 22:31

ik kijk morgen later op de dag of ik aan de beurt ben

TeamVulture
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 dec 2019, 19:24

Re: Biedronde 4 (start woensdag 2 november - einddatum zondag 6 november)

Bericht door TeamVulture » 02 nov 2022, 22:33

Stoltenborg, Mats Team Vulture 1

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Biedronde 4 (start woensdag 2 november - einddatum zondag 6 november)

Bericht door ChefSpijker » 02 nov 2022, 22:43

Stoltenborg, Mats Team Vulture 1
Taiyo Nonomura Chef 4
Takuya Morimoto Chef 2
Momoka Horikawa Chef 2
Marek Kania Chef 2

paultje
Berichten: 1195
Lid geworden op: 06 dec 2019, 23:57

Re: Biedronde 4 (start woensdag 2 november - einddatum zondag 6 november)

Bericht door paultje » 02 nov 2022, 22:55

pff wat een punten. gaat gesmeten worden met punten om binnen max schaatsers te blijven

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Biedronde 4 (start woensdag 2 november - einddatum zondag 6 november)

Bericht door ChefSpijker » 02 nov 2022, 23:07

Toch die 100 punten extra in het spel lijkt me. Misschien hadden we juist wel de 'sweet spot' te pakken met het aantal deelnemers van de afgelopen jaren. Maar geen weg meer terug nu :D

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Biedronde 4 (start woensdag 2 november - einddatum zondag 6 november)

Bericht door Jordy » 02 nov 2022, 23:21

Uiteindelijk zal wat in de pot gaat ook eruit gaan. Die 100 punten extra heeft zeker wel zijn impact, maar uiteindelijk betekent het ook gewoon dat we te weinig geboden hebben voor bepaalde namen. Al was dit wel een heel lastig jaar om in te schatten hoeveel een schaats(t)er nou echt waard is. Meer geld in de pot, massa start erbij, geen WK Allround/Sprint, minder 500 meters, veel gestopte schaats(t)ers, geen (Wit-)Russen & dan ook nog een aantal zekerheden zoals Nuis die opeens twijfelgevallen zijn.

Er zijn overigens ook nog wel genoeg interessante namen over. We hebben er nu ook 12 minder aangeboden in de eerste 3 rondes dan vorig jaar (3 rondes van 3x8 i.p.v. 4x7) dus ook wel logisch dat er nog wat meer punten over zijn en er nog wat meer interessante namen over zijn. Daarnaast zullen er nieuwe talenten opkomen die de plekken innemen van de schaats(t)ers die er niet bij zijn. Welke dat zijn is natuurlijk wel de vraag, maar we zullen ons achteraf wel weer achter de oren krabben hoe we bepaalde namen zo goedkoop eruit hebben kunnen laten gaan.

JohnnyJ
Berichten: 340
Lid geworden op: 21 okt 2022, 19:42

Re: Biedronde 4 (start woensdag 2 november - einddatum zondag 6 november)

Bericht door JohnnyJ » 03 nov 2022, 18:31

door ChefSpijker » 02 nov 2022, 23:07

Toch die 100 punten extra in het spel lijkt me. Misschien hadden we juist wel de 'sweet spot' te pakken met het aantal deelnemers van de afgelopen jaren. Maar geen weg meer terug nu :D

Hoi Chef,
Ik voel mij nu een beetje schuldig, maar ik weet dat dit niet jouw bedoeling is. Natuurlijk zijn er door mijn deelname 100 punten bij gekomen, maar ik denk dat dit niet de doorslaggevende factor is geweest. Er zijn een aantal toppers gestopt en de Russen zijn uitgesloten en dat scheelt minimaal 155 punten. Te weten: Kodaira 19, Wust 19, Fatkulina 14, Golikova 13, Kulizhnikov 13, Voronina 10, vd. Poel 10, Lalenkova 9, Golubeva 9, Murashov 8, Kachanova 8, Ter Mors 6, Kramer 6, Trofimov 5, Arefev 3, Zakharov 3. En er zijn nog enkelen weggevallen.
Met de Russen er bij waren de punten nagenoeg opgegaan. Ik denk dat dit de bepalende factor is geweest dat er nog veel punten in het spel zijn.
Misschien hadden we in biedronde 1 en 2 beter 4 schaatsers i.p.v. 3 kunnen aanbieden, maar dat is achteraf praten. Sommige toppers zoals Roest en A. de Jong gingen er in de eerste ronde achteraf bekeken er redelijk goedkoop uit en dat geldt ook voor Nuis en Verbij vanwege hun blessure. Talenten als Stolz en Groenewegen zijn er weliswaar duur uitgegaan, maar dat compenseert niet de weggevallen schaatsers.
Overigens vond ik de biedavonden spannend en leuk om te doen. Al heb ik al die 3 biedavonden niet de schaatsers gekregen die ik eigenlijk wilde hebben. Ik geniet ook van de onderlinge humor en vriendelijke strijd naar elkaar toe. Helaas heb ik mijn volledige aandacht nodig voor het bieden en mist ik de rust en de snelheid om hierin een bijdrage te leveren. Ik ben al vaak blij als ik mijn bieding op het scherm zie verschijnen om daarna bij het refreshen te zien dat ik alweer overboden ben :lol: :lol: En dan begint het denken weer opnieuw voor wel of geen bod :roll:

Met vriendelijke groet,
JohnnyJ

Fair Play
Berichten: 1698
Lid geworden op: 29 nov 2019, 19:44

Re: Biedronde 4 (start woensdag 2 november - einddatum zondag 6 november)

Bericht door Fair Play » 03 nov 2022, 18:37

Stoltenborg, Mats Team Vulture 1
Taiyo Nonomura Chef 4
Takuya Morimoto Chef 2
Momoka Horikawa Chef 2
Marek Kania Chef 2
Hollaar, Louis Fair Play 7
Belchos, Jordan Fair Play 2
Bosiek, Karolina Fair Play 2
Tsuchiya, Riku Fair Play 1
Henriksen, Sigurd Fair Play 1

paultje
Berichten: 1195
Lid geworden op: 06 dec 2019, 23:57

Re: Biedronde 4 (start woensdag 2 november - einddatum zondag 6 november)

Bericht door paultje » 03 nov 2022, 18:50

Jordy schreef:
02 nov 2022, 23:21
Uiteindelijk zal wat in de pot gaat ook eruit gaan. Die 100 punten extra heeft zeker wel zijn impact, maar uiteindelijk betekent het ook gewoon dat we te weinig geboden hebben voor bepaalde namen. Al was dit wel een heel lastig jaar om in te schatten hoeveel een schaats(t)er nou echt waard is. Meer geld in de pot, massa start erbij, geen WK Allround/Sprint, minder 500 meters, veel gestopte schaats(t)ers, geen (Wit-)Russen & dan ook nog een aantal zekerheden zoals Nuis die opeens twijfelgevallen zijn.

Er zijn overigens ook nog wel genoeg interessante namen over. We hebben er nu ook 12 minder aangeboden in de eerste 3 rondes dan vorig jaar (3 rondes van 3x8 i.p.v. 4x7) dus ook wel logisch dat er nog wat meer punten over zijn en er nog wat meer interessante namen over zijn. Daarnaast zullen er nieuwe talenten opkomen die de plekken innemen van de schaats(t)ers die er niet bij zijn. Welke dat zijn is natuurlijk wel de vraag, maar we zullen ons achteraf wel weer achter de oren krabben hoe we bepaalde namen zo goedkoop eruit hebben kunnen laten gaan.
de mass start is denk ik wat onderschat geweest hoeveel daar te verdienen valt. Veel van mijn schaatsers kunnen daar uit de voeten dus hoop dat ik daar de winst ga pakken. Schouten was duur maar moet het makkelijk kunenn opbrengen als ze geen corona tijdens ek of wk krijgt. Maar dat geld voor elke topper.

JohnnyJ
Berichten: 340
Lid geworden op: 21 okt 2022, 19:42

Re: Biedronde 4 (start woensdag 2 november - einddatum zondag 6 november)

Bericht door JohnnyJ » 03 nov 2022, 19:03

Overigens was het helemaal niet mijn bedoeling om nog zoveel punten over te houden, maar telkens werd mijn bod op het einde nog net overboden.
Op Schouten 33 geboden, ging voor 34 naar Paul. Femke Kok 20 geboden, voor 21 naar Laatste Man. Stolz 18 geboden, voor 19 naar Fair Play.
Takagi kon ik dan eindelijk voor 31 binnenhalen na een laatste bod van 30 door Fair Play. Voor Weidemann 13 geboden, voor 14 naar Paul.
Op Groenewegen 14 geboden, voor 15 naar Fair Play. Op Bergsma 18 gezet, voor 19 naar Fair Play en op TJ Flowers 8 gezet en voor 9 naar Vinnie.
Met name Fair Play en Paul hadden net zoals ik blijkbaar interesse in dezelfde schaatsers.
Achteraf bekeken had ik moeten doorbieden, maar het biedspel is nieuw voor mij en daardoor heb ik nog niet de ervaring, de snelheid en de durf om door te bieden. Maar ala, het is maar een spelletje en nu afwachten wat biedavond 4 mij nog brengt. Daar komt het gelukkig niet op snelheid aan :lol:

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Biedronde 4 (start woensdag 2 november - einddatum zondag 6 november)

Bericht door Jordy » 03 nov 2022, 19:43

paultje schreef:
03 nov 2022, 18:50
de mass start is denk ik wat onderschat geweest hoeveel daar te verdienen valt. Veel van mijn schaatsers kunnen daar uit de voeten dus hoop dat ik daar de winst ga pakken. Schouten was duur maar moet het makkelijk kunenn opbrengen als ze geen corona tijdens ek of wk krijgt. Maar dat geld voor elke topper.
Ik denk dat we in de eerste ronde wat te voorzichtig zijn geweest, waarschijnlijk ook met de gedachte dat andere jaren het loonde om te wachten. Dat is nu met 100 punten extra en minder namen die worden aangeboden tijdens de biedavond duidelijk niet het geval gebleken. Roest, A. de Jong en Leerdam zijn toch vrij goedkoop. Zo'n Fledderus en Otterspeer zijn ook goedkoop, maar dat waren gokjes voor het kwalificatietoernooi. Nuis en Verbij zijn al helemaal goedkoop, maar dat is natuurlijk afwachten hoe die blessures zich ontwikkelen. Ik vind persoonlijk dat op de bekende massa start namen zoals Swings, Schouten, Bergsma en Lollo wel genoeg geboden is. Natuurlijk ook in de wetenschap dat die ook buiten de massa start scoren. Op die groep daar net achter met namen zoals Giovannini, Wenger, Killburg, Sato, Chung enz. is wellicht wel te weinig geboden.

Laatste man
Berichten: 909
Lid geworden op: 30 nov 2019, 23:18

Re: Biedronde 4 (start woensdag 2 november - einddatum zondag 6 november)

Bericht door Laatste man » 03 nov 2022, 22:20

Stoltenborg, Mats Team Vulture 1
Taiyo Nonomura Chef 4
Takuya Morimoto Chef 2
Momoka Horikawa Chef 2
Marek Kania Chef 2
Hollaar, Louis Fair Play 7
Belchos, Jordan Fair Play 2
Bosiek, Karolina Fair Play 2
Tsuchiya, Riku Fair Play 1
Henriksen, Sigurd Fair Play 1
Sanne in 't Hof Laatste man 4
Henrik Fagerli Rukke 2
Martine Ripsrud 3
Emery Lehman 4
Timothy Loubineaud 1

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Biedronde 4 (start woensdag 2 november - einddatum zondag 6 november)

Bericht door Jordy » 03 nov 2022, 23:47

Stoltenborg, Mats Team Vulture 1
Taiyo Nonomura Jordy 5
Takuya Morimoto Chef 2
Momoka Horikawa Chef 2
Marek Kania Chef 2
Hollaar, Louis Fair Play 7
Belchos, Jordan Fair Play 2
Bosiek, Karolina Fair Play 2
Tsuchiya, Riku Fair Play 1
Henriksen, Sigurd Fair Play 1
Sanne in 't Hof Laatste man 4
Henrik Fagerli Rukke Laatste man 2
Martine Ripsrud Laatste man 3
Emery Lehman Laatste man 4
Timothy Loubineaud Laatste man 1
Seitaro Ichinohe Jordy 3
Seung Hoon Lee Jordy 2
Antoine Gélinas-Beaulieu Jordy 1
Nadezhda Morozova Jordy 2
Cornelius Kersten Jordy 1
Ryota Kojima Jordy 3
David Bosa Jordy 1
Bart Hoolwerf Jordy 1
Kurumi Inagawa Jordy 1
Wesly Dijs Jordy 2

Vinnie
Berichten: 514
Lid geworden op: 29 nov 2019, 21:49

Re: Biedronde 4 (start woensdag 2 november - einddatum zondag 6 november)

Bericht door Vinnie » 04 nov 2022, 10:31

Stoltenborg, Mats Team Vulture 1
Taiyo Nonomura Jordy 5
Takuya Morimoto Chef 2
Momoka Horikawa Chef 2
Marek Kania Chef 2
Hollaar, Louis Fair Play 7
Belchos, Jordan Fair Play 2
Bosiek, Karolina Vinnie 3
Tsuchiya, Riku Fair Play 1
Henriksen, Sigurd Fair Play 1
Sanne in 't Hof Laatste man 4
Henrik Fagerli Rukke Laatste man 2
Martine Ripsrud Laatste man 3
Emery Lehman Laatste man 4
Timothy Loubineaud Laatste man 1
Seitaro Ichinohe Jordy 3
Seung Hoon Lee Jordy 2
Antoine Gélinas-Beaulieu Vinnie 3
Nadezhda Morozova Jordy 2
Cornelius Kersten Vinnie 2
Ryota Kojima Jordy 3
David Bosa Vinnie 2
Bart Hoolwerf Jordy 1
Kurumi Inagawa Jordy 1
Wesly Dijs Jordy 2
Dione Voskamp Vinnie 2
Moritz Klein Vinnie 2
Mathias Vosté Vinnie 1
Joep Wennemars Vinnie 3
Zhongyan Ning Vinnie 6
Bjorn Magnussen Vinnie 2
Melissa Wijfje Vinnie 1
Min-Kyu Cha Vinnie 2
Nikola Zdrahalova Vinnie 1

JohnnyJ
Berichten: 340
Lid geworden op: 21 okt 2022, 19:42

Re: Biedronde 4 (start woensdag 2 november - einddatum zondag 6 november)

Bericht door JohnnyJ » 04 nov 2022, 18:11

Stoltenborg, Mats Team Vulture 1
Taiyo Nonomura JohnnyJ 9
Takuya Morimoto Chef 2
Momoka Horikawa Chef 2
Marek Kania Chef 2
Hollaar, Louis Fair Play 7
Belchos, Jordan Fair Play 2
Bosiek, Karolina Vinnie 3
Tsuchiya, Riku Fair Play 1
Henriksen, Sigurd Fair Play 1
Sanne in 't Hof Laatste man 4
Henrik Fagerli Rukke Laatste man 2
Martine Ripsrud Laatste man 3
Emery Lehman Laatste man 4
Timothy Loubineaud Laatste man 1
Seitaro Ichinohe Jordy 3
Seung Hoon Lee Jordy 2
Antoine Gélinas-Beaulieu Vinnie 3
Nadezhda Morozova JohnnyJ 4
Cornelius Kersten Vinnie 2
Ryota Kojima Jordy 3
David Bosa Vinnie 2
Bart Hoolwerf JohnnyJ 2
Kurumi Inagawa Jordy 1
Wesly Dijs Jordy 2
Dione Voskamp Vinnie 2
Moritz Klein Vinnie 2
Mathias Vosté Vinnie 1
Joep Wennemars JohnnyJ 5
Zhongyan Ning JohnnyJ 9
Bjorn Magnussen Vinnie 2
Melissa Wijfje Vinnie 1
Min-Kyu Cha Vinnie 2
Nikola Zdrahalova Vinnie 1
Isabel Grevelt 1 JohnnyJ
Cooper McLeod 1 JohnnyJ
Yekaterina Aidova 2 JohnnyJ
Conor McDermott-Mostowy 1 JohnnyJ
Felix Rijhnen 1 JohnnyJ

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Biedronde 4 (start woensdag 2 november - einddatum zondag 6 november)

Bericht door Jordy » 04 nov 2022, 18:42

hmmm, vooral Vinnie en ik mogen weer aan de bak. :|

1. Fair Play 2
2. Chef 4
3. Vinnie 9
4. Jordy 11

Paultje was al een tijdje klaar, TeamVulture, Laatste Man en JohnnyJ mogen nog even in de wachtkamer hopend dat niets meer van hun overboden wordt.

Laatste man
Berichten: 909
Lid geworden op: 30 nov 2019, 23:18

Re: Biedronde 4 (start woensdag 2 november - einddatum zondag 6 november)

Bericht door Laatste man » 04 nov 2022, 18:43

Nou succes maar weer 🤞🏼

Fair Play
Berichten: 1698
Lid geworden op: 29 nov 2019, 19:44

Re: Biedronde 4 (start woensdag 2 november - einddatum zondag 6 november)

Bericht door Fair Play » 04 nov 2022, 21:18

Ik moest even kijken wat er nog over was.

Plaats reactie