Spelregels BiedSpel 2023

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Spelregels BiedSpel 2023

Bericht door ChefSpijker » 18 nov 2022, 14:26

Copy-paste van 2022.

Spelregels 2023.doc
(48.5 KiB) 58 keer gedownload

paultje
Berichten: 1195
Lid geworden op: 06 dec 2019, 23:57

Re: Spelregels BiedSpel 2023

Bericht door paultje » 16 dec 2022, 19:42

hoe zat het ook weer. max 35 renners incl of excl gratis renners?

en vorig jaar hebben we het er ook over gehad waarom mogen de laatste twee rondes de aanbieders er in de snelbied tijd 1 meer hebben terwijl ze maar op renners van 2 teams bieden terwijl andere op renners van 3 teams maar 2 mogen hebben?? ze hebben toch al een voordeel dat ze 10 renenrs als eerste kunnen zetten met 1 of 2 punt

Gebruikersavatar
ChefSpijker
Berichten: 1944
Lid geworden op: 29 nov 2019, 12:30

Re: Spelregels BiedSpel 2023

Bericht door ChefSpijker » 16 dec 2022, 21:15

Het aantal renners is exclusief gratis. Gaat om waaraan je de punten mag besteden. Zo lees ik het in elk geval. Voor het minimum van 10 tellen ze immers ook niet mee.

En inderdaad was er vorig jaar wel wat discussie over het snelbieden. Maar is verder ook niet meer op teruggekeerd voor start BiedSpel van dit jaar. Mij maakt het verder weinig uit, kunnen ook alle rondes gelijktrekken als daar de meesten het mee eens zijn.

Jordy
Berichten: 1774
Lid geworden op: 30 nov 2019, 14:42

Re: Spelregels BiedSpel 2023

Bericht door Jordy » 17 dec 2022, 21:00

We zijn al begonnen dus ik zou het voor nu lekker laten zoals het is, maar het lijkt me niet slecht om voor volgend jaar die snelbiedregel even te herzien.

- Verduidelijken dat je enkel mag bieden nadat alle renners voor die ronde geplaatst zijn
- Geen onderscheid tussen verschillende biedrondes wat betreft het aantal renners dat je mag overbieden
- Deadline herzien, omdat renners vaker pas geplaatst worden nadat de deadline al is verstreken. Zo heeft Nutwood vandaag al vroeg meerdere namen overboden en in principe was de deadline inderdaad verstreken, maar dat was die al toen Paul zijn namen plaatste. Ik heb dan ook tot 18 uur gewacht, maar technisch gezien hoefde dat niet.
- We zouden voor de aanbiedende ploegleider ook ervoor kunnen kiezen dat deze maximaal 15 renners op zijn naam mag hebben staan, dan kan hij, mocht die overboden worden ook direct namen terugpakken. Mocht die niet overboden worden dan mag die ook niet bieden.

Plaats reactie