Chatbox Biedspel Wielrennen

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Chatbox Biedspel Wielrennen

Post by paultje » 02 Jun 2023, 20:04

ben wel benieuwd naar de voorlopige opbrengsten per renner. :D
wie zijn al pareltjes? welke flops dreigen?

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Biedspel Wielrennen

Post by Jordy » 04 Jun 2023, 11:06

paultje wrote:
02 Jun 2023, 20:04
ben wel benieuwd naar de voorlopige opbrengsten per renner. :D
wie zijn al pareltjes? welke flops dreigen?
Het pareltje tot nu toe lijkt me toch wel Healy, voor potentiele flops kun je gewoon mijn team erbij pakken. :lol:

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Biedspel Wielrennen

Post by Fair Play » 16 Jun 2023, 18:24

Triest nieuws :!:

JohnnyJ
Posts: 341
Joined: 21 Oct 2022, 19:42

Re: Chatbox Biedspel Wielrennen

Post by JohnnyJ » 16 Jun 2023, 19:55

Verschrikkelijk, wat een vreselijke treurige gebeurtenis. Alle woorden schieten hier te kort.
Ik zat al met angst in mijn hart naar de afdaling van Ayuso te kijken, met 96 km en zelfs met 103 km aan het dalen, gekkenwerk!
Hopende dat er niets met hem en zijn achtervolgers zou gebeuren. Niet wetende dat het noodlot al bij Gino toegeslagen had.
Gelukkig komt Sheffield er nog redelijk goed van af. Ook voor hem had het erger kunnen aflopen, maar gelukkig is dit niet gebeurd.
Vaak kunnen wij genieten van prachtige wielerwedstrijden, maar dit noodlottig ongeval laat maar weer eens zien hoe gevaarlijk en wreed deze sport kan zijn. Ik hou mijn hart al weer vast bij elke sprintaankomst bij de komende Tour. Al die sprintploegen en sprinters die elkaar geen cm ruimte geven. Vaak durf ik al niet meer rechtstreeks naar een massasprint te kijken, bang voor zware valpartijen.

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Biedspel Wielrennen

Post by Fair Play » 16 Jun 2023, 23:05

Ik ben 1 keer met 67 km/u een berg af gereden en zat toen te denken “wat doe ik eigenlijk”. Was veel te gevaarlijk.

JohnnyJ
Posts: 341
Joined: 21 Oct 2022, 19:42

Re: Chatbox Biedspel Wielrennen

Post by JohnnyJ » 17 Jun 2023, 14:44

Fair Play wrote:
16 Jun 2023, 23:05
Ik ben 1 keer met 67 km/u een berg af gereden en zat toen te denken “wat doe ik eigenlijk”. Was veel te gevaarlijk.
Even een verhaaltje uit "de oude doos" :) :)
Ik heb een keer hetzelfde meegemaakt, zo'n 20 jaar geleden tijdens een uitstapje met een aantal collega's in de Ardennen België.
Daar deden we in het kader van teambuilding een mountainbiketocht. Hilarisch en lachen met een aantal collega's die nooit op een fiets zaten.
Na 200 meter en al wat oplopend konden een aantal collega's het al niet meer volgen :lol: . Alleen ikzelf en nog een collega konden de eerste instructeur volgen. Onze directeur, een kerel van 2.04 m en 115 kg, deed ook woeste poging om te volgen maar moest vanzelfsprekend met zijn 115 kg bergop lossen. Maar op een moment dat wij op een gewone weg redelijk snel aan het afdalen waren, kwam ineens in een flits onze directeur met zijn 115 kg met 80 km per uur langs ons gevlogen :roll: . Ik heb daarna even een poging gedaan om hem te achtervolgen, maar dacht toen ook al snel "wat ben ik aan het doen? Veel te gevaarlijk, gekkenwerk om zo snel te dalen". Onze directeur was erg competitief en wilde altijd winnen. Dat wilde ik en mijn collega niet laten gebeuren en nadat wij hem bergop weer ingehaald hadden, hebben wij een tandje bijgezet om hem definitief achter ons te laten. Maar die afdaling van hem is mij altijd bijgebleven :lol:

Nutwood
Posts: 330
Joined: 30 Nov 2019, 11:25

Re: Chatbox Biedspel Wielrennen

Post by Nutwood » 23 Jun 2023, 11:52

In een poging om het gat met Zwieler en JohnnyJ te overbruggen stuur ik een groot team naar de tour:

Castroviejo Nicolas, Jonathan
Gesbert, Elie
Guerreiro, Ruben
Guglielmi, Simon
Laporte, Christophe
Lopez Perez, Juan Pedro
Lutsenko, Alexey
Majka, Rafael
Pedersen, Mads
Pinot, Thibaut
Strong, Corbin

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Biedspel Wielrennen

Post by Fair Play » 30 Jun 2023, 20:18

Mijn selectie:
Jakobsen, Fabio
Champoussin, Clement
Trentin, Matteo
Pacher, Quentin
Konrad, Patrick
Bettiol, Alberto
Mas Nicolau, Enric
Izagirre Insausti, Ion
Kung, Stefan

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Chatbox Biedspel Wielrennen

Post by paultje » 30 Jun 2023, 23:21

behoorlijke afvaardiging:

Benoot, Tiesj
Baarle, Dylan van
Cort Nielsen, Magnus
Poels, Wout
Haller, Marco
Berthet, Clément
Paret-Peintre, Aurélien
Oliveira, Nelson
Vermaerke, Kevin
Durbridge, Luke
Ewan, Caleb
Campenaerts, Victor
Cavendish, Mark
Bol, Cees
Sanchez, Luis León
Burgaudeau, Mathieu
Cras, Steff

User avatar
ChefSpijker
Posts: 1947
Joined: 29 Nov 2019, 12:30

Re: Chatbox Biedspel Wielrennen

Post by ChefSpijker » 01 Jul 2023, 00:32

Na maandenlang achtervolgen heeft Capecchi's Wizards eindelijk aansluiting gevonden bij het peloton. In de komende drie weken willen we die positie vasthouden en het liefst iets opschuiven. Een echte kopman die flink wat euro's binnensleept ontbreekt echter en dus moeten we het vooral van het collectief hebben.

In de massasprints rekenen we op een van de revelaties van 2023: Sam Welsford. De Aussie liet eerder dit jaar al zien dat hij zich qua snelheid kan meten met de absolute wereldtop. Het is alleen de vraag hoe zijn trein standhoudt in zo'n sterk deelnemersveld. Normaal gesproken hadden we met Arnaud Démare een sterke tweede troef, maar hij moet helaas thuisblijven. Al kan dat wellicht nog positief uitpakken als hij naar de Ronde van Polen en Vuelta mag met minder sterke concurrentie.

Het Noorse duo Tobias Johannessen en Torstein Træen liet zich al goed zien in de Dauphiné. Johannessen pakte een podiumplaats in een etappe, terwijl Træen een p8 pakte in het klassement. We verwachten nu geen top 10-klassering in het eindklassement, maar meedoen voor etappezeges vanuit de vlucht zit er zeker in. Dat geldt ook voor Dylan Teuns en Warren Barguil.

Bob Jungels won een jaar geleden nog een etappe in de Tour, maar zijn niveau valt tot nu toe dit jaar allesbehalve mee. De Giro was erg kleurloos. Elke eurocent is wat dat betreft meegenomen. Last but not least is daar Sepp Kuss. In de bergritten die naar de klassementsmannen gaan kan Kuss als luitenant ook goed scoren. Zoals hij in de Giro ook een p5 pakte.

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Biedspel Wielrennen

Post by Fair Play » 01 Jul 2023, 17:20

En nu al een streep door Mas :evil:

JohnnyJ
Posts: 341
Joined: 21 Oct 2022, 19:42

Re: Chatbox Biedspel Wielrennen

Post by JohnnyJ » 01 Jul 2023, 21:27

Ja, dat is waardeloos voor jou. Geldt ook voor TEF die nu meteen in rit 1 Carapaz ziet wegvallen.
Ik vind het verschrikkelijk die valpartijen. Durf nu al niet meer te kijken naar de massasprints die er komen.

User avatar
Zwieler
Posts: 2379
Joined: 29 Nov 2019, 10:30

Re: Chatbox Biedspel Wielrennen

Post by Zwieler » 02 Jul 2023, 15:02

Ik heb Landa en Buchmann heen gestuurd. Dus dat wordt een saaie Tour wat betreft de eurootjes. :lol:

Fair Play
Posts: 1702
Joined: 29 Nov 2019, 19:44

Re: Chatbox Biedspel Wielrennen

Post by Fair Play » 07 Jul 2023, 21:33

JohnnyJ wrote:
01 Jul 2023, 21:27
Ja, dat is waardeloos voor jou. Geldt ook voor TEF die nu meteen in rit 1 Carapaz ziet wegvallen.
Ik vind het verschrikkelijk die valpartijen. Durf nu al niet meer te kijken naar de massasprints die er komen.
Daardoor ook al niks gehaald met Jakobsen. It’s all in the game.

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Chatbox Biedspel Wielrennen

Post by paultje » 14 Jul 2023, 20:34

van de 9 uitvallers er 4 uit mijn team
cavendisch ewan crass en sanches ook niet de minste :(

paultje
Posts: 1198
Joined: 06 Dec 2019, 23:57

Re: Chatbox Biedspel Wielrennen

Post by paultje » 15 Jul 2023, 20:23

Ewan zal wel einde seizoen zijn. ligt niet meer lekker in de ploeg.

Als ik hem in de laatste sprint ook zag......meteen zijn benen stil terwijl hij gewoon op dat moment bij phillipsen in het wiel zat

JohnnyJ
Posts: 341
Joined: 21 Oct 2022, 19:42

Re: Chatbox Biedspel Wielrennen

Post by JohnnyJ » 16 Jul 2023, 13:33

Ik denk dat Ewan zich niet meer thuis voelt bij Lotto Dstny en een vertrek wil forceren. Hij heeft nu te weinig ondersteuning in de sprint en hij merkt steeds meer dat hem dat gaat opbreken. Daar waar diverse sprinters een treintje hebben en een lead-out (Quick Step-Bora-DSM-FDJ-Jayco-TREK-Alpecin) moet Ewan het nagenoeg in zijn eentje doen. Komt ook nog bij dat hij alleen maar doorsprint als hij kan winnen of top 3 kan halen. Plek 7 interesseert hem niet meer. Waar een jonge sprinter nog voor een plek 6-10 gaat, houdt Ewan zijn benen stil.

Wel ontzettend jammer voor Cavendish :( . Ik had hem zo graag het record voor zich alleen gegund.. Ik vind Cavendish namelijk een geweldige renner die veel leuker en sympathieker is dan de pers laat blijken. Hij is altijd zeer dankbaar naar zijn collega's toe. Het was niet voor niets dat Thomas een soort lead-out voor hem deed in de Giro waardoor hij alsnog een Giro-rit kon winnen. Ik hoop dat hij alsnog een jaar doorgaat en volgend jaar zijn indrukwekkende wielerloopbaan afsluit met het record aantal ritzeges in de Tour :lol:

JohnnyJ
Posts: 341
Joined: 21 Oct 2022, 19:42

Re: Chatbox Biedspel Wielrennen

Post by JohnnyJ » 16 Jul 2023, 13:47

paultje wrote:
14 Jul 2023, 20:34
van de 9 uitvallers er 4 uit mijn team
cavendisch ewan crass en sanches ook niet de minste :(
Wel weer pech voor jou. Cavendish zou zeker nog 3x een top 5 notering behaald hebben en misschien ook nog een ritzege. Hij was er immers dicht bij in rit 7. Ontzettend jammer dat hij door een valpartij de Tour moest verlaten. En Ewan is ook goed voor een top 3 als hij gemotiveerd is.
Gisteren ook weer een zware valpartij met Bardet als hoogst genoteerde slachtoffer. Het is een geweldige tweestrijd tussen Vingegaard en Pogacar, maar al die valpartijen spelen altijd een grote negatieve rol en zijn een domper in het spelplezier.

Laatste man
Posts: 914
Joined: 30 Nov 2019, 23:18

Re: Chatbox Biedspel Wielrennen

Post by Laatste man » 20 Jul 2023, 19:02

Mijn team van vorig seizoen had waarschijnlijk top-3 gestaan. Dat is nu elk jaar aan de hand haha. Vandaag weer een 1-2 met Asgreen en Eenkhoorn :roll:

Jordy
Posts: 1774
Joined: 30 Nov 2019, 14:42

Re: Chatbox Biedspel Wielrennen

Post by Jordy » 25 Jul 2023, 12:31

Laatste man wrote:
20 Jul 2023, 19:02
Mijn team van vorig seizoen had waarschijnlijk top-3 gestaan. Dat is nu elk jaar aan de hand haha. Vandaag weer een 1-2 met Asgreen en Eenkhoorn :roll:
Dat gevoel heb ik nou ook ieder jaar, al vallen natuurlijk vooral de renners op die het dit jaar beter doen en niet zo zeer degene die het dit jaar minder doen. Ook is het natuurlijk de vraag of hetzelfde team als vorig jaar wel mogelijk was of dit jaar een stuk duurder is. Ik heb een jaar Evenepoel (3 punten) en Pogacar (2 punten) samen in mijn team gehad, dat zou nu natuurlijk een garantie zijn op plek 1, maar die 2 kosten tegenwoordig samen al meer dan 100 punten. :lol:

Post Reply