Ja, heb je wel gelijk in, het potentieel bij Schulting is er zeker. Zou me echt niets verbazen als Daleman echter ook al richting die tijden gaat die je noemt dit seizoen. In de toekomst sowieso wereldtop 1.000-1.500 meter.ChefSpijker wrote: ↑23 Nov 2024, 10:37Schulting is momenteel ook niet op haar top door een verstoorde voorbereiding. Zal denk ik nog wel wat stappen zetten dit seizoen. In het coronojaar toen ze tijd had voor de langebaan reed ze gewoon al 37.7 en 1.13.9 in Thialf. Het potentieel is er wel.
Denk dat Daleman ook meer een type Nuis dan De Boo is. Al was haar 500 bij de World Cup Kwali al best goed en niet eens optimaal met een foutje erin. Maar zie haar niet snel naar Jutta-tijden gaan op de 500. Op 1000 en 1500 gaat ze echt absolute wereldtop worden na de volgende Spelen en ik denk dat ze makkelijker titels gaat pakken in het allrounden dan in het sprinten. Maar goed het is maar de vraag wat ze wil en wat ze gaat doen.
Niveau op de 500 meter dames is nu best bedroevend terwijl die 3 km en het Allround niveau hoog ligt. Dus zie haar dit jaar liever naar de Sprint gaan. Maar Allround kan ze zeker winnen op termijn, zoals Wüst dat vroeger deed.