Chatbox Schaatsbiedspel 2024/2025
Re: Chatbox Schaatsbiedspel 2024/2025
Daleman gaat geen NK sprint rijden, en dus ook geen eventueel EK. Ze gaat shorttracker tot het EK shorttrack in januari. Dat houdt het spannend, want mocht zij het EK sprint gehaald hebben konden we Jordy al als winnaar uitroepen denk ik.
-
die blessure van Dubreuil kwam me slecht uit. Gelukkig houden Takagi, Eitrem en Maltais de schade nog binnen de perken.
Geweldige 500 meter van Kok. Gok lijkt goed uit te pakken voor Laatste Man.
Roest daarentegen is nog altijd niet super.
Roest daarentegen is nog altijd niet super.
-
Positief dat ze weer (snel) schaatst. Echter weet ik niet of ik er veel mee op schiet. Concurrentie met Leerdam, Daleman, Voskamp en Schulting (eigen team) groot. Maar goed om te zien dat ze eraan komt.
En volgend jaar weer Russische schaatsers
ziomak met afstand pools sprint kampioen knap.
hopelijk laat ze het op het ek ook zien.
En Bosiek derde dus ook geplaats voor ek?
hopelijk laat ze het op het ek ook zien.
En Bosiek derde dus ook geplaats voor ek?
Erg sterk van Ziomek. Polen heeft 3 plekken dus Bosiek zal ook geplaatst zijn ja.
Wordt natuurlijk wel interessant zo. Wie hebben goed doorgetraind, welke talenten komen inmiddels op en hoeveel Russen gaan überhaupt mee mogen doen. Er zijn wel wat wedstrijden geweest in Rusland natuurlijk, maar de echte waarde van hun inschatten gaat toch lastig worden.
Wel blij dat ze terugkeren. Die schaats(t)ers hebben ook niet zelf voor de oorlog gekozen. Zeker op bepaalde afstanden is hun tegenstand zeer welkom. Vooral op de EKs worden ze toch wel hard gemist, daar is het alleen nog maar spannend welke Nederlander gaat winnen zonder hen.
Voor mij is Kok gewoon direct favoriet op het NK en EK. Leerdam lijkt het niet helemaal te hebben, maar dat is volgens mij de enige die haar kan kloppen. Helaas gaat Daleman niet. Natuurlijk wel afwachten hoe haar 1.000 meter is. Met een niet al te brede basis zal die 500 meter toch makkelijker komen dan de 1.000 meter.Laatste man wrote: ↑22 Dec 2024, 10:31Positief dat ze weer (snel) schaatst. Echter weet ik niet of ik er veel mee op schiet. Concurrentie met Leerdam, Daleman, Voskamp en Schulting (eigen team) groot. Maar goed om te zien dat ze eraan komt.
Gelukkig beginnen we weer bijna na een lange schaatsstilte.
Fijne feestdagen mannen!
- ChefSpijker
Benieuwd of Roest nog de 10K gaat schaatsen?
Groenewoud valt ook flink tegen.
Laatste Man doet goede zaken met Rijpma, Kok, Schulting en Snellink.
Scheperkamp is nog afwachten.
Scheperkamp is nog afwachten.
Oh Kok start niet op dag 2 

-
Soms snap je niks van dat schaatsen. Rijpma zakt er ouderwets fors doorheen, Kok helaas niet fit genoeg voor 2 dagen (en dus ook geen andere toernooien)? Of gaan we haar alsnog later aanwijzen? Moeten Snellink, Schulting en Scheperkamp het maar afmaken.
-
Snellink prachtige rit! Sowieso 2 hele mooie allround toernooien!
Ik maak ook dit seizoen aanspraak op de rode lantaarn nu Groenewoud zich niet plaatst voor het EK AllroundChefSpijker wrote: ↑28 Dec 2024, 14:58Niet super blijkt een understatement. Dit wordt niks meer dit seizoen. Ik reserveer de rode lantaarn vast![]()

Ik was er al bang voor gezien haar zwakke prestaties tijdens de wedstrijden voor de wereldbeker.
Maar wat ik nog erger vind is dat zij gewoon lachend voor de tv zit te vertellen dat zij het niet zo erg vindt dat zij zich niet geplaatst heeft. Dan kan ik nu lekker marathonwedstrijden schaatsen zegt zij

Chef, jij hebt nog Leerdam en Lollobrigida die voor jou op het EK scoren. Leerdam wordt met afstand eerste bij het EK Sprint of Kok moet weer volledig hersteld zijn en een aanwijsplek krijgen. Wat Kok overigens wel verdiend te krijgen. En Lollobrigida kan goed scoren bij het EK Allround. Ik schat haar momenteel zelfs hoger in dan Rijpma. Ik heb niemand voor het EK nu Groenewoud zich niet plaatst en dat weegt zwaar door

Anema heeft Groenewoud veel teveel marathons laten schaatsen, hetzelfde geldt voor Dul. Hun te zware voorbereiding op dit EK is beide schaatsers opgebroken. Jammer, mocht Groenewoud haar normale niveau bereikt hebben was zij 3e geëindigd en zou Rijpma buiten de boot gevallen zijn. Haar 5 km is momenteel te zwak bij Rijpma om kampioen te worden. Beune en Conijn zijn momenteel sowieso te sterk voor Groenewoud en Rijpma. Die waren altijd 1 of 2 geworden.
Kok verdient een aanwijsplek. Op Leerdam na is zij is duidelijk sterker dan de rest. Dat heeft zij duidelijk de afgelopen jaren bewezen.Laatste man wrote: ↑29 Dec 2024, 15:01Snellink prachtige rit! Sowieso 2 hele mooie allround toernooien!
Zou belachelijk zijn als zij die aanwijsplek niet zou krijgen! Alleen sluit ik niet uit dat zij in overleg met haar coach Gerard van der Velde in het kader van haar verdere herstel alsnog besluit om toch niet naar het EK Sprint te gaan. Al pleitte Gerard van der Velde wel voor een aanwijsplek.
Dus de kans dat zij het EK laat schieten schat ik toch klein in.
-
De Boo grandioos. Scheperkamp geruisloos naar een hele sterke plek 2.
-
NK ronde gewonnen, zonder dag 2 Kok en een iets teleurstellende Rijpma 

Kok heeft haar aanwijsplek gekregen voor het EK en de eerstvolgende wereldbekerwedstrijden in Noord Amerika.Laatste man wrote: ↑29 Dec 2024, 23:08NK ronde gewonnen, zonder dag 2 Kok en een iets teleurstellende Rijpma![]()
-
Ja las het net, kan ze toch een aardig bedrag nog opleveren.Fair Play wrote: ↑04 Jan 2025, 00:27Kok heeft haar aanwijsplek gekregen voor het EK en de eerstvolgende wereldbekerwedstrijden in Noord Amerika.Laatste man wrote: ↑29 Dec 2024, 23:08NK ronde gewonnen, zonder dag 2 Kok en een iets teleurstellende Rijpma![]()