Gratis ronde

ChefSpijker

Re: Gratis ronde

Post by ChefSpijker » 12 Jan 2025, 19:43

Die Covi is ook wel ver afgezakt, van populair talent een aantal jaren geleden tot de laatste keuze in de gratis ronde :o

Jordy

Post by Jordy » 12 Jan 2025, 21:14

Bij elke andere ploeg was Covi natuurlijk wel voor een paar punten eruit gegaan. Hij rijdt toch nog wel af en toe een leuke uitslag in een Italiaanse wedstrijd, maar krijgt oh zo weinig kansen. Hirschi en Ulissi zijn natuurlijk weg dus misschien krijgt hij nu iets meer kans in dat soort wedstrijden. Anderzijds is Narváez erbij gekomen en zullen talenten als Christen en hopelijk Baroncini ook wat meer kansen willen krijgen.
Had Covi en Sénéchal wel nog staan en verbaasde me eigenlijk dat niemand toch nog voor ze ging tot TEF nu. Kan niets worden, maar gok kan ook positief uitpakken.

@TEF
Ben wel benieuwd, waar je nog op wachtte. Uitslagen in Australië? Nieuwsberichten over een verborgen talentje of iemand die zegt dat die ergens als kopman wordt uitgespeeld? Startlijsten/wedstrijdprogramma's? Een last minute contract ergens, bijvoorbeeld voor een Viviani? Of had je gewoon zin om nog eens alle ploegen/uitslagen langs te gaan om te zien of je nog iemand over het hoofd had gezien?

In prinicpe was er nog genoeg tijd, dus maakte niet echt uit of je nog wat langer de tijd nam. Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat andere denken tja, dan had ik ook wel willen wachten als je nu bijvoorbeeld Durbridge had gepakt na zijn Australische titel of Viviani als bekend werd dat hij toch nog bij een deftige ploeg aan de bak kan. Al had dat natuurlijk ook negatief kunnen uitpakken, zo'n Durbridge of Viviani zijn net zo'n grote twijfelgevallen als Covi en Sénéchal.

Laatste man

Post by Laatste man » 12 Jan 2025, 22:37

ChefSpijker wrote:
12 Jan 2025, 19:43
Die Covi is ook wel ver afgezakt, van populair talent een aantal jaren geleden tot de laatste keuze in de gratis ronde :o
Stond nog als 3e op mn lijstje voor laatste 2. Heb hem paar keer gehad, maar ging steeds minder opleveren. Rijdt een matig programma, maar kan natuurlijk nog wel eens uit de heup schieten in een Italiaanse koers.

JohnnyJ

Post by JohnnyJ » 13 Jan 2025, 11:11

Laatste man wrote:
12 Jan 2025, 22:37
ChefSpijker wrote:
12 Jan 2025, 19:43
Stond nog als 3e op mn lijstje voor laatste 2. Heb hem paar keer gehad, maar ging steeds minder opleveren. Rijdt een matig programma, maar kan natuurlijk nog wel eens uit de heup schieten in een Italiaanse koers.
Voor mijn laatste gratis renner stonden ook Covi, Sénéchal en Rochas op mijn lijstje. Uiteindelijk na lang wikken en wegen ben ik voor Rochas gegaan. Sénéchal presteert niets meer sinds zijn vertrek bij QS en bij Covi heb ik het gevoel dat hij, op een enkele Italiaanse wedstrijd na, het gehele jaar moet knechten. Hirschi is weliswaar weg, maar Narváez en Vermeersch zijn er bij gekomen en je hebt ook nog Wellens en Christen, Baronchini en Morgado. Daarom toch niet voor Covi gekozen. Maar we zullen nog wel in het komende wielerseizoen zien of die 2 keuzes van TEF positief in zijn voordeel uitvalt.

Fair Play

Post by Fair Play » 13 Jan 2025, 14:04

Ik had Senechal ook nog op mijn lijstje staan. Maar vanwege leeftijd en prestaties afgelopen twee seizoenen, deed mij anders beslissen.

paultje

Post by paultje » 13 Jan 2025, 17:32

senechal en covi populaire net niet renners dan ze stonden bij mij ook nog op lijstje van 10 die ik nog over had

paultje

Post by paultje » 13 Jan 2025, 17:33

kudus stond er onderandere ook op. Zou zomaar ook weer wat kunnen gaan doen

TheoEltinkFan

Post by TheoEltinkFan » 16 Jan 2025, 19:42

Jordy wrote:
12 Jan 2025, 21:14
Bij elke andere ploeg was Covi natuurlijk wel voor een paar punten eruit gegaan. Hij rijdt toch nog wel af en toe een leuke uitslag in een Italiaanse wedstrijd, maar krijgt oh zo weinig kansen. Hirschi en Ulissi zijn natuurlijk weg dus misschien krijgt hij nu iets meer kans in dat soort wedstrijden. Anderzijds is Narváez erbij gekomen en zullen talenten als Christen en hopelijk Baroncini ook wat meer kansen willen krijgen.
Had Covi en Sénéchal wel nog staan en verbaasde me eigenlijk dat niemand toch nog voor ze ging tot TEF nu. Kan niets worden, maar gok kan ook positief uitpakken.

@TEF
Ben wel benieuwd, waar je nog op wachtte. Uitslagen in Australië? Nieuwsberichten over een verborgen talentje of iemand die zegt dat die ergens als kopman wordt uitgespeeld? Startlijsten/wedstrijdprogramma's? Een last minute contract ergens, bijvoorbeeld voor een Viviani? Of had je gewoon zin om nog eens alle ploegen/uitslagen langs te gaan om te zien of je nog iemand over het hoofd had gezien?

In prinicpe was er nog genoeg tijd, dus maakte niet echt uit of je nog wat langer de tijd nam. Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat andere denken tja, dan had ik ook wel willen wachten als je nu bijvoorbeeld Durbridge had gepakt na zijn Australische titel of Viviani als bekend werd dat hij toch nog bij een deftige ploeg aan de bak kan. Al had dat natuurlijk ook negatief kunnen uitpakken, zo'n Durbridge of Viviani zijn net zo'n grote twijfelgevallen als Covi en Sénéchal.
Covi en Sénéchal zijn inderdaad gokjes die positief kunnen uitpakken. Ik verwacht het niet, maar het kan meevallen. Het zijn renners die in het verleden al bewezen hebben dat ze wel kwaliteiten hebben. Voor veel andere renners die nog beschikbaar waren geldt dat niet. Ik waag de gok en zie wel waar het schip strand. Mijn team heeft minder te zoeken in de voorjaarsklassiekers/kasseienwedstrijden. Als Sénéchal onverwacht wel iets zou kunnen presteren in die wedstrijden, dan zorgt dat meteen voor extra kijkplezier.

Ik was nog aan het uitzoeken welke renners nog over waren en wat zij de afgelopen jaren gepresteerd hadden (niet zozeer wat hun programma's zijn, wie er in het nieuws komen of wie er nog een contract kregen). Dat 'puzzelen' (uitzoeken wie er allemaal nog beschikbaar zijn en dan uitslagen e.d. vergelijken) vind ik gewoon wel een leuke bezigheid. Maar het moet geen irritatie bij anderen gaan oproepen. Dat is het niet waard.

Viviani had ik niet eens in beeld en Durbridge heb ik niet overwogen. Over het algemeen heb ik niet zoveel met koersen die aan de andere kant van de wereld verreden worden. Ik vind de wedstrijden die je op tv (of een online stream) kunt volgen veel leuker en het biedspel geeft aan die koersen een extra dimensie.

Post Reply