Ja voor mij is het plezier ook bepalend en eigenlijk belangrijker dan het winnen. Natuurlijk is het lekker als je regelmatig een prijsje meepakt maar ik doe dit niet om er wat mee te verdienen. Een hobby kost meestal ook geld. Heb ook nog nooit bijgehouden of ik er per saldo wat aan overhoud.Plutonium wrote: ↑29 Aug 2020, 11:33Ik speel zweeler ook voor mijn plezier. Al doe ik wel alleen sporten waar ik verstand van heb of waar ik bewezen kans heb om er niet op toe te hoeven leggen. Maar ook gewoon zomaar. Ik probeer sporten eerst uit. Door teams te maken en te kijken of ik daarmee succes zou hebben.
Ook heb ik een hele database van afgelopen zweeler spellen.
Door zweeler had ik dit jaar een superleuk 4 schansen toernooi. Ik zat met de kinderen dat te kijken en als er weer iemand uit pappa's team kwam was de vreugde groot bij een goede sprong. Normaal kijk ik deze sport nooit.
Het puzzelen aan een team is het leukste en dan vind ik bijvoorbeeld de kick van het winnen (zeker als er ergens veel deelnemers zijn) leuker dan die € 50,-- of € 100,--. Wat overigens natuurlijk altijd wel lekker is hoor
Wat jij zegt over het 4 schansentoernooi herken ik wel...ik had voor dat Zweeler met golfspellen begon helemaal niets met golf maar nu zit ik regelmatig (met vrouw) op een avond een uur naar golf te kijken en ik vind het nog leuk ook.
Dat laatste is wel bepalend....ik heb bijvoorbeeld helemaal niets met darten en autosport en daar zal ik ook nooit een spel voor spelen.
Overigens nog vraagje voor Zweeler...hebben jullie weleens gedacht aan een zoiets als een Zweeler-meeting/middag. Ik speel volgens mij al een jaar of 15 jaar bij jullie en zie heel veel namen ook al zolang voorbij komen. Zou het wel eens aardig zijn om onder genot van een drankje die verschillende mensen (man/vrouw-jong/oud) te ontmoeten en te ouwehoeren hoe iedereen die spellen beleeft.
Misschien is daar helemaal geen behoefte aan hoor maar schoot zo maar door mijn hoofd.