De laatste keer dat ik geschaatst heb, was toen ik 16-17 jaar jong was op de grote vijver in onze wijk. Een eeuwigheid geleden, maar het was een geweldige tijd waar ik met veel plezier en nostalgie op terug kijk. Met langs de kant kraampjes waar je warme chocomel, erwtensoep en broodjes met knakworst kon krijgen. Met op het ijs genoeg leuke jonge dames die mij het schaatsen (op ijshockey schaatsen weliswaar) wel wilden leren. Een geweldige jeugd heb ik gehad. Altijd voetballen, knikkeren, vangertje spelen en fietswedstrijdje houden met soms wel 25 jongeren. En Pasen, Sinterklaas en Kerstmis vieren in het gemeenschapshuis in de speeltuin en daar ook tarzan films kijken of Rin-Tin-Tin en de Dikke en de Dunne op zo'n ouderwetse filmprojector op een groot filmscherm. Ik ben opgegroeid in een hechte gemeenschap waar je als jongere nog lekker buiten kon spelen. Met nog een touwtje in de brievenbus en waar Kerstmis en Oud-jaar een geweldig feest was met al die omen en tantes die dat bij mijn oma en opa kwamen vieren en de hele nacht door gingen. Mooi om soms terug te kijken op die geweldige tijd!